globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

27.8.2013 v 15:07 | Nahoru | #1
Bubrak-ZX10R> az budes menit olej na 10ce podivej se kolik ti vytece z filtru
0.3 to opravdu neni.. tedy na to to vliv nema...
Pokud ti zacla klouzat po 0.5L tak je jasna vec spojka v hajzlu jak u castrolu.
Proiznam se na nej mi klozala motorka drivejsi take..a to jak na GPS tak R4 ale zase hladceji radil. Spojka byla v hajzlu.

po naliti 300v cka spojka zpetne prestala klouzat tedy zpetne to slo v poho.
Bohuzel ten tak LEPIL ze zase slo hure radit ale jen o chlup...KAzda mince ma 2strany.

Naposledy editováno 27.08.2013 15:10:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

5.9.2013 v 11:42 | Nahoru | #2

z-x-r píše: Bubrak-ZX10R> ...Proiznam se na nej mi klozala motorka drivejsi take..a to jak na GPS tak R4 ale zase hladceji radil. Spojka byla v hajzlu.
po naliti 300v cka spojka zpetne prestala klouzat tedy zpetne to slo v poho.


Ale právě o tom tady už dobrou čtvrthodinu hovoříme, Mlho! Opět zdurazňuju jen toliko, že Motul 5100 MA2 je o dost jinej olej než původní Motul 5100 MA, kde chybí jen to jedno "nepodstatný" čísílko! Před timhle varuju. Projeví se nejspíš jen na mokrých spojkách někdy kolem předpokládaný doby jejich úmrtí, pokud jde teda o spojky. Svou spojku časem rozeberu, změřim a napíšu sem výsledek, abysme věděli, jestli byla někde na hraně předepsaných hodnot, nebo dávno mimo. A na to nepotřebuju ničí servisní zásah do svýho piplanýho stroje.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist