globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

5.9.2013 v 11:42 | Nahoru | #1

z-x-r píše: Bubrak-ZX10R> ...Proiznam se na nej mi klozala motorka drivejsi take..a to jak na GPS tak R4 ale zase hladceji radil. Spojka byla v hajzlu.
po naliti 300v cka spojka zpetne prestala klouzat tedy zpetne to slo v poho.


Ale právě o tom tady už dobrou čtvrthodinu hovoříme, Mlho! Opět zdurazňuju jen toliko, že Motul 5100 MA2 je o dost jinej olej než původní Motul 5100 MA, kde chybí jen to jedno "nepodstatný" čísílko! Před timhle varuju. Projeví se nejspíš jen na mokrých spojkách někdy kolem předpokládaný doby jejich úmrtí, pokud jde teda o spojky. Svou spojku časem rozeberu, změřim a napíšu sem výsledek, abysme věděli, jestli byla někde na hraně předepsaných hodnot, nebo dávno mimo. A na to nepotřebuju ničí servisní zásah do svýho piplanýho stroje.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

5.9.2013 v 14:43 | Nahoru | #2
Blader>
Napíšu ti jeden postřeh,co jsem od založení tohoto vlákna a kvůli tomuto vláknu podnikl:
MA2 mám ve viskozitě 15w50 už někdy od prosince roku 2012. Prodáno cca 240 litrů (sám ho v ničem nejezdím). Od založení tohoto vlákna jsem se ptal všech lidí,co ho odemne brali,jestli měli nějaký problém. Nikdo nic.
Viskozitu 10w40 mám cca 14 dní.
Ze "studijních" důvodů jsem ho nalil do všech svých motorek,ve kterých jsem měl interval výměny( u většiny neprojedu za rok kilometry,tak měním podle kalendáře)
Takže za mně:
CBR1000RR rok 2006,najeto 22.000km- žádná pozorovatelná změna oproti MA,co jsem dával loni
CRF450X rok 2008, najeto cca 150MTH- žádná změna
CRF450X rok 2007, najeto přes 400MTH,spojka měněná před cca 20MTH- žádná změna
CRF450R rok 2008, najeto cca 80MTH,spojka původní,žádná změna
Innova ANF125, rok 2008,najeto 17.000-automat, zlepšilo se nepatrně řazení,spojka nic.
CRF230F- rok 2009,najeto cca 250mTH,výraznější zlepšení funkce spojky, předtím trochu "tahala",prostě nevypínala dokonale,ale to přisuzuji částečně starému oleji,který se nepatrně přejížděl. Jinak žádná změna
BETA 250 trial- lepší funkce spojky,prakticky to stejné,jako u CRF230F.Krom toho tato motorka při delší odstávce lepila spojku,při MA2 zlepšení.
Suzuki freewind, najeto 65.000km,(na 15w50) žádná změna,jen nepatrné zlepšení řazení
CRF250L rok 2013- olej měněn při garanci,najeto 1300km,spojka pořád stejná,jako nová.
DRZ400S rok 2007,najeto 30.000km- spojka je skoro po smrti,říkal mě to už mechanik při service 4000km zpět.
Tady jsem měl trochu strach,ale říkal jsem si,že o nic nejde,před létem ji chci stejně měnit. Výsledek- nic prostě nic. neklouže,jede to.
Čím to tedy je,že tobě to po MA2 klouže? Myslíš,že ten olej je opravdu špatný?
Ještě podotýkám,že krom výšeuvedených motorek ten olej šel dalším xy lidem. (cca 80l) nikdo zatím nic nehlásil...

Naposledy editováno 05.09.2013 14:45:21
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist