globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brknutí o tlačítko startéru za jízdy
Jednou za čas se mi zpravidla při dojíždění na křižovatku na neutrál stane, že omylem zavadím na milisekundu o tlačítko startéru a z motoru se samozřejmě ozve nelibý zvuk rozmotané volnoběžky. Určitě jí to vůbec neprospívá a navíc spojka volnoběžky je u motorů VFR tak trochu slabina (rád praská), takže můj dotaz je prostý - jak to děláte, aby se vám tohle nestávalo? Je to to samé jako zavadit o tlačítko klaxonu (na tom samym místě na druhý straně), jen s horšími důsledky... Díky za pochopení stupidního dotazu.

Naposledy editováno 14.07.2013 11:51:05
Předchozí
1 2
Následující

Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 11:40 | Nahoru | #1
Nerozumim reci tveho kmene.

Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

Skvělá odpověď, děkuji! 14.7.2013 v 11:40 | Nahoru | #2
VFR 750 má klasickou tříválečkovou volnoběžku na klice, jako většina motorek a té zapnutí starteru při běhu motoru nevadí, jelikož otáčky kliky jsou vyšší, takže volnoběžka de facto ani nesepne. Nebezpečí hrozí v případě starteru s vysouvacím pastorkem, ten tam ale není. Jestli něco cinkne při zapnutí starteru při běžícím motoru, tak kdoví, jestli už ve volnoběžce něco neodchází - mně se to na žádné motorce nestávalo, jen bylo slabě slyšet naprázdno běžící starter.

Ale k problému s nežádoucím zapnutím... mechanicky něco bastlit u tlačítka je blbost, nejsnazší bude přestřihnout drát vedoucí na cívku relátka starteru a zařadit tam rozpínací relátko , jehož cívka bude přes diodu napájena z jedné z fází alternátoru (jeden ze tří žlutých drátů mezi altecem a reglerem - nejsnazší jest na vybraný drát zlodějkou nacvaknout "odbočkový" drát, na něj naletovat diodu a z katody diody vést drát na cívku relátka.

Relátko po rozběhnutí motoru, kdy alternátor začne dávat min. 12V, rozepne a znemožní tak další zapnutí starteru. Po zastavení motoru relátko odpadne a jest možné starter opět normálně zapnout.

E: gugo> Zřejmě se upsal a "tím samým na druhé straně" myslel nechtěné zatroubení.

Naposledy editováno 14.07.2013 11:41:47

Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 11:42 | Nahoru | #3
tu posledni vetu jsem nejak nepobral,
J.M.K. makac, ty mas na vsechno nejaky reseni

Naposledy editováno 14.07.2013 11:44:44

1 reakcí na tento příspěvek Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 11:55 | Nahoru | #4
ANo, samozřejmě jsem se ve víru "vášně" přepsal.JMKovi velmi děkuju za osvětlení technické stránky věci a uklidnění, že se nic neděje. Stalo se mi to zatím asi 2x nebo 3x, co tu mašinu mám, ale žádné cinknutí slyšet nebylo, jen takový ten šelestivý zvuk dobíhající volnoběžky či čeho. Elektricky ani mechanicky bastlit nic nebud, páč v elektrice fakt nejsem kovanej, jen mě udivuje, že už to není nějak ošetřeno z výroby (podobně jako u auta už znova neotočíte klíčkem do polohy startování, dokud nevypnete motor)... Jen bych nerad zbytečně poslal startovací ústrojí předčasně do kytek. ;)

1 reakcí na tento příspěvek Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 11:56 | Nahoru | #5
co uřezat palec?

(reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 12:05 | Nahoru | #6
honza_> Stačí na rukavici ustřihnout palec a zašít díru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 12:08 | Nahoru | #7
Mr.Dan> To "šelestění" byl spíš právě zvuk starteru běžícího a dobíhajícího naprázdno, takže toho bych se nebál. To řešení s relátkem je po elektrické stránce celkem trivialita, to Ti kdyžtak udělá každý, kdo elektrice rozumí, nebo je lépe alespoň slaboproudař. Náklady na materiál nepřesáhnou stovku.

Ohledně toho jištění startování - divil by ses, ale mají to jen škodovky, u žádné jiné značky jsem s tím zatím nesetkal. Ale jsem za to rád, jelikož v těchto případech je to jištěné mechanicky ve spínačce tak, že jak otočíš klíčem na doraz (zapnutí starteru), tak uvolníš západku, která po návratu klíče do předchozí polohy zapadne a zablokuje tak opětovné otočení klíče na doraz. Natáhneš ji otočením klíče do vypnuté polohy. Je to podobný systém, jako západka pro zablokování volantu.
Není tam žádná vazba na hlídání, zda motor skutečně běží, což bohužel znamená, že pokud motor nenaskočí, nebo zhasne (třeba při rozjezdu), tak je třeba otrocky spínačku zcela vypnout a znovu zapnout, což akorát zdržuje a otravuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 12:10 | Nahoru | #8
J.M.K.> saab to tak ma taky ale nemyslim si ze mechanicky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 12:17 | Nahoru | #9
WHTRDR> U Saabu to neznám, jen vzpomínám, že na typu 96 bylo takové jištění, že aby bylo možné otočit klíčem do polohy pro jeho vytažení, tak bylo třeba zařadit zpátečku a potom při zastrčení klíče bylo třeba šaltpáku přitáhnout k sobě, aby bylo možné klíčem otočit do zapnuté polohy... docela fikané to měli. Alespoň to měla ta novější verze s fordovským V4 motorem, kterou míval soused.
Jestli to jištění startování na jiných typech mají řešeno elektricky, tak je to každopádně dobrá věc. Ale z té škodovácké spínačky bych vykvetl.

(reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 12:19 | Nahoru | #10
J.M.K.> jo zamek razeni to maj vsechny saaby standartne, ale zase nemaj zamek volantu

Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 12:22 | Nahoru | #11
Tak tak, znám to právě jak ze stodvacítky, tak ze svého Saaba, kde člověk musí vrátit klíček až úplně na začátek dráhy, což může trochu zdržovat a otravovat, takže potvrzuju. U Mazdy to myslím není... Moje resumé: když tím u VFRa nemů§žu nic podělat, tak to tak nechám a budu si jen dávat větší pozor, protože to tlačítko má fakt nulový mechanický odpor. Díky, kluci, za postřehy a přeju dobrou chuť, pokud právě obědváte!

Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 12:23 | Nahoru | #12
P.S: 9000vka není tak úplně Saab, takže nemá zámek páky, ale klasicky volantu. A to jištění je skutečně elektrické.

Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 12:30 | Nahoru | #13
Tak to mě docela udivuje, že by se místo zamykání volantu montovalo jen zamykání řazení. 9000ku jsem v rukou neměl, ale ta 96ka mám pocit, že zamykala i volant. ostatně kvaltštok beztak měla pod lívancem a už jen to zařazení zpátečky chtělo trochu grif... k sobě, povytáhnout (to šlo docela ztuha) a dolů. Pak při odemykání bylo třeba prostrčit levačku volantem, páku chytnout, abys pravačkou mohl otočit klíčem.

Jinak Mazdu jsem jeden čas měl chvíli půjčenou 626 kupé dvoulitr, rok zhruba 1988 a ta jištění stoprocentně neměla.

Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 12:37 | Nahoru | #14
Novější Saaby už totiž mají spínačku mezi sedadly, takže mechanické zamykání volantu by jaksi jednodušše nebylo technicky možné. ;) 96ku ani 99ku jsem nikdy neměl čest řídit, jen obdivovat zvenčí. Ale musí to být něco!
Jo a u tátovy 323F '92 už jsem jednou omylem startovat nastartovaný motor, což nechápu, nějaký zkrat v hlavě.

1 reakcí na tento příspěvek Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 12:46 | Nahoru | #15
To by bylo něco přesně pro mě, všelijaká taková "nezvyklá" řešení. Stejně jako přístrojovka osazená vším možným, čím bohatší, tím lepší. A hlavně vše ovládat manuálně, žádná elektronika.
Ostatně má to i praktický význam třeba v ochraně proti zcizení... viz ten nedávný případ ze států, kdy Ti dva spratci chtěli lohnout auto, jenže se "zasekli" na tom, že si nevěděli rady s manuálním řazením.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 12:56 | Nahoru | #16
J.M.K.> ty by sis zase nevedel rady s automatem

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 13:38 | Nahoru | #17
WHTRDR> Věděl, ale nejel bych s tím... potřebuju řídit auto a ne se vézt hračkou pro lemply, co jede sama (nadsázka).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 13:52 | Nahoru | #18
J.M.K.> ale to je vsechno relativni... predstih si stelujes sam za jizdy nebo to nechavas na aute? ventilum rikas kdy se maj otevrit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 14:48 | Nahoru | #19

J.M.K. píše: WHTRDR> Věděl, ale nejel bych s tím... potřebuju řídit auto a ne se vézt hračkou pro lemply, co jede sama (nadsázka).



automat s pořádným motorem je náhodou pecka ale bavím se o motoru kolme 3litrů

1 reakcí na tento příspěvek Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 15:28 | Nahoru | #20
Zato automat s dvoulitrovým motorem s turbem je pohroma, viz můj vůz, v té době ani poté nesehnatelný v manuální verzi a dobrém stavu. Radši bych normální šaltrpáku. Ale to už jsme hóódně odbočili...

(reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 15:45 | Nahoru | #21

HornisGSX píše: automat s pořádným motorem je náhodou pecka ale bavím se o motoru kolme 3litrů



souhlas, jel sem s tim velkým Volvem, typově nevím jak se to menuje (vypadá to jako ofroad, nebo SUV, či tak něco) - TDI 3.0, a raketa šílená
No, ale musím se přiznat že to je jediný tohoto typu, co sem kdy řídil. Asi jsou i lepší dravci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 17:20 | Nahoru | #22

Mr.Dan píše: Zato automat s dvoulitrovým motorem s turbem je pohroma, viz můj vůz, v té době ani poté nesehnatelný v manuální verzi a dobrém stavu. Radši bych normální šaltrpáku. Ale to už jsme hóódně odbočili...



Já mám Volvo V70, 2,4 obsah diesel v automatu a lepší auto jsem nikdy neměl. Najeto 270 (tedy alespoň to ukazuje počítadlo - dotaženo ojeté z itálie) a naprosto bez problémů.

K tématu - co takhle na to tlačítko prostě nešahat? Nevím tedy co tě vede tu pracku na to tlačítko dávat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 22:18 | Nahoru | #23
WHTRDR> Pochopitelně to neberu až tak ad absurdum, třeba, že by měl být rozvod řízen ručně jako u prvních parních pump Newcomen, kde cca desetiletý klučina obsluhující stroj propojil řetízkem páku od kohout pouštějícího páru s vahadlem pumpy, čímž si ušetřil práci - a divil se, že nebyl "šéfem" sepsut, ale naopak pochválen.

Ale rozvod mi stačí klasický, žádné proměnné časování, nebo složité a poruchové hydroštely, předstih stačí řídit dle otáček, karbec jednoduchý, jednokomorový s přívěrou - a také to jede, j to spolehlivé a opraví to každé vesnické stréc. Řadit bez meziplynu vůbec neumím a veškeré elektronické fičury kolem motoru, natož automatické řazení a asistenti jako ABS, EBD, ASR, ESP a další - to jsou jen zbytečnosti zvyšující riziko poruch a umožňující řízení vozidla i neschopným kopytům, jež, přísně vzato, za lívanec vůbec nepatří. A když se takové dostane do provozu - průser v podobě nehody, při které bohužel zařvou nevinní, na sebe dlouho čekat nenechá... zpravidla do první krizovky.

(reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 22:19 | Nahoru | #24

seikos píše: Já mám Volvo V70, 2,4 obsah diesel v automatu a lepší auto jsem nikdy neměl. Najeto 270 (tedy alespoň to ukazuje počítadlo - dotaženo ojeté z itálie) a naprosto bez problémů.

K tématu - co takhle na to tlačítko prostě nešahat? Nevím tedy co tě vede tu pracku na to tlačítko dávat


Mnó, jenže tam už máš asi o chlup modernější almaru, co? Nedávno jsem našel na Flickru test toho mého Saaba s tímtéž motorem a automatem a resumé testu? Něco ve smyslu "Pokud někdy existoval motor vrcholně nevhodný ke spárování s automatickou převodovkou, pak právě tento přeplňovaný B202 jest on". Almara je čtyřstupňová a má dost krátkou dvojku a dlouhou trojku, takže pojezd ve městě rychlostí okolo 40tky je očistec, protože to je přesně hranice, kdy už tam chce šoupat trojku a podtáčet tak motor kolem 1100 ot...

Jinak se taky ptám sám sebe, co mě vedlo k tomu o to tlačítko zavadit. To bude ta rozvášněnost při vrkání před nájezdem do zatáčky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 22:34 | Nahoru | #25

J.M.K. píše: WHTRDR> Pochopitelně to neberu až tak ad absurdum, třeba, že by měl být rozvod řízen ručně jako u prvních parních pump Newcomen, kde cca desetiletý klučina obsluhující stroj propojil řetízkem páku od kohout pouštějícího páru s vahadlem pumpy, čímž si ušetřil práci - a divil se, že nebyl "šéfem" sepsut, ale naopak pochválen.

Ale rozvod mi stačí klasický, žádné proměnné časování, nebo složité a poruchové hydroštely, předstih stačí řídit dle otáček, karbec jednoduchý, jednokomorový s přívěrou - a také to jede, j to spolehlivé a opraví to každé vesnické stréc. Řadit bez meziplynu vůbec neumím a veškeré elektronické fičury kolem motoru, natož automatické řazení a asistenti jako ABS, EBD, ASR, ESP a další - to jsou jen zbytečnosti zvyšující riziko poruch a umožňující řízení vozidla i neschopným kopytům, jež, přísně vzato, za lívanec vůbec nepatří. A když se takové dostane do provozu - průser v podobě nehody, při které bohužel zařvou nevinní, na sebe dlouho čekat nenechá... zpravidla do první krizovky.



no a jakej je rozdil mez necim co ti meni predstih podle otacek a necim co ti meni kvalty podle otacek?

(reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 22:51 | Nahoru | #26
WHTRDR> Rozdíl je v tom, že klasický odstředivý regler stačí motor spolehlivě regulovat dle "křivky" dané vahou závaží a jejich pružinami (jsou obvykle dvě a neznalí řidiči to často zku**ili, když pružinu s vůlí mylně považovali za vytahanou a zkracovali ji - tím rozdělovač neopravitelně rozregulovali) a případá korekce předstihu dle plnicího tlaku už není zase tak nezbytná.

Kdežto klasická automatická kvaltkysna s hydroměničem a dvěma planetami, ovládanými hydraulickým "mozkem", snad nikdy nedokáže řadit tak, jak jest momentálně třeba, hlavně v kopci včas nepodřadí a leckdy nepomůže ani "kick-down". Nemluvě o tom, jaké jsou v ní ztráty, zbytečně zvyšující spotřebu.
A také, jak tu zaznělo, nejhorší jest jet rychlostí kolem "zlomového bodu", když už má tendenci hodit další kvalt a motor tak zbytečně podtočí. Zkrátka automat bez možnosti manuálního přepínání rychlostí je zlo použitelné snad jen na amerických dálnicích, kde se jede víceméně stejnou rychlostí. Ale tam pak postrádám význam takové převodovky a to hlavně usnadnit práci řidiče tam, kde jest nutno často řadit.

1 reakcí na tento příspěvek Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

15.7.2013 v 08:17 | Nahoru | #27
každý si někdy brnkl o startér.... a každý má vysranou motorku, asi tak....

no stress...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

15.7.2013 v 09:02 | Nahoru | #28
Kamy> me se to teda jeste nestalo... mozna je to tim ze mam motorku bez starteru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

15.7.2013 v 09:17 | Nahoru | #29
WHTRDR> dobře no dostals mě na nakopávačky jsem zapoměl , těm se to opravdu jen tak snadno nestane

Naposledy editováno 15.07.2013 09:17:51

(reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

15.7.2013 v 09:18 | Nahoru | #30
Kamy> ale je fakt ze se mi to nikdy nestalo ani na jiny motorce kde starter byl
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 6 25.7.2023 v 16:18 Gahan37
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 3 2.7.2023 v 18:22 PetrZephyr
Držáky spolujezdce Honda VFR 750 Lech 12 27.4.2023 v 16:33 Gahan37
VFR 750 F-jaký rok výroby Honda VFR 750 Mates_Rider 10 26.1.2023 v 13:44 bocusvfr
Honda VFR750F RC36 Honda VFR 750 Honda_VFR 14 26.1.2022 v 12:10 Slávek-TDM


TOPlist