globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Na volnoběh nejde pravý válec
14.7.2013 v 02:02
Zdravím, mám problém se svojí 638.
Prohledal jsem tu témata a někde jsem na to nenarazil, nebo mi to uteklo.
Mám problém a to ten, že na volnoběh mi jde jen levej válec krásně pravidelně a pravej občas bouchne, spíš mlčí . Abych pravej donutil k činnosti, tak musím šroub bohatosti mít povolenej mezi 1/2 - 3/4 otáčky (což se mi zdá málo, podle toho co jsem tu vyčetl tak chudý), ale je to na hraně, když ho přitáhnu, tak pravej se roztočí do vyšších otáček a levej se pro změnu odmlčí. Když přidám plyn, byť jen nepatrně, tak jde motor dobře a pravidelně, ale když plyn pustím, tak levej je hned zticha a pravej jde furt až po chvíli se ustálí na volnoběhu (šroub bohatosti povolenej mezi 1/2 - 3/4 otáčky).
Je to nepříjemné i při řazení, protože zůstává v otáčkách. No a teď co s tím, Máte nějaký nápad.
Pro úplnost dodávám, zapalování MZ 04 zkoušel jsem prohazovat fajfky i svíce a výsledek stejný.
Mazání oilmaster základní nastavení mezera nálitek - kladka 3,5 mm.
Karburátor Jikov a trysky jsou volnoběh 40, přídavná 72 a hlavní 65, to co tam bylo původně.
Vejfuky dvoukomoráče, koncovka absorbční tlumení, vše po vyčištění cca 500km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na volnoběh nejde pravý válec

14.7.2013 v 19:25 | Nahoru | #1
falco43r> Ta bílá je jednoznačně chudá, zatímco ta černá už vypadá dost bohatě, i když u dvoutaktu, který spaluje olej, je to sporné, tam může být svíčka černější. Jen nesmí být vyloženě zapráskaná karbonem.
Motory Jawa350 sice dost trpí na výrobní nepřesnosti, hrany kanálů jsou kolikrát odsazené i o 2mm oproti kanálům druhého válce, což způsobuje známý problém, že jeden válec kouří víc, jak druhý a nejdou vyštelovat (což s jedním karbcem ani jít nemůže), ale aby byl mezi válci takový rozdíl, to normální není.

Sice by mohl být také přicpaný výfuk levého válce, ten se tím pádem bude více hltit, což můžeš trochu vykompenzovat ubráním směsi... a pak už jí bude logicky pro pravý válec málo. Jenže uvádíš, že výfuky byly relativně nedávno čištěné.
Takže spíš bude v háji to gufero na pravé straně kliky. Tam je totiž z druhé strany zapalování a "vzduch", takže logicky si natáhne falešný vzduch a navíc to chování pravého válce (pomalu snižuje otáčky, nebo má tendenci je i samovolně zvyšovat) jasně svědčí o falešném vzduchu.
Kdežto na levé straně kliky je "venku" primární převod a spojka, takže tam by spíš došlo k tomu, že levý válec si začně přisávat olej z převodovky, takže olej začne ubývat a válec bude hodně kouřit a zanášet svíčku karbonem.

Kdyby smotor táhl falešný vzduch netěsným spojem mezi karbcem a sacím hrdlem na motoru, tak by logicky musely haprovat oba válce (motor bude po ubrání velmi pomalu snižovat volnoběžné otáčky, nebo je po nastartování začne samovolně a nekontrolovatelné zvyšovat až k maximu).

Dle všeho bude v háji to pravé gufero na klice.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na volnoběh nejde pravý válec

14.7.2013 v 19:41 | Nahoru | #2
J.M.K.> Ok gufero vyměním a uvidíme. A co ten karbec, mám ho přetryskovat, nebo nechat jak to bylo. Trysky jsou volnoběh 40, přídavná 72 a hlavní 65, to co tam bylo původně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist