globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Měření lidl nabíječky
 
25.6.2013 v 15:55
Pořídil sem novou Lidl nabíječku za pár korun, tak pár screenů z měření, ještě dodám až najede během dneška graf pro "vločku"





















Naposledy editováno 25.06.2013 20:37:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření lidl nabíječky

27.6.2013 v 11:27 | Nahoru | #31
No-limits: Proč by se gelovka měla nabíjet jinak? Jediný rozdíl je v tom, že když přebiješ klasiku, začne náplň "vařit" a odpařovat se, zatímco gelovku a AGM dokáže totéž zničit. Ale pokud se nabíjení ukončí včas, není v metodě nabíjení rozdíl.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření lidl nabíječky

27.6.2013 v 12:19 | Nahoru | #32

1100Virago píše: No-limits: Proč by se gelovka měla nabíjet jinak? Jediný rozdíl je v tom, že když přebiješ klasiku, začne náplň "vařit" a odpařovat se, zatímco gelovku a AGM dokáže totéž zničit. Ale pokud se nabíjení ukončí včas, není v metodě nabíjení rozdíl.


Nevím. Nejsem odborník, ale všude se dozvídám, že gelovka se má dobíjet jiným způsobem. Tuším že pulzně nebo tak nějak a proto je potřeba mít nabíječku, která gelovky umí. Že gelovku nelze nabíjet "normální" nabíječkou pro tekutý elektrolyt.

(reakce na) Měření lidl nabíječky

27.6.2013 v 13:17 | Nahoru | #33
No-limits: Ano, to jsou tradované mýty. Naštěstí neplatné.
To by i motorky musely mít pro gelovky speciálně upravené dobíjecí obvody. A nemají.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření lidl nabíječky

27.6.2013 v 13:29 | Nahoru | #34
 

No-limits píše: Nevím. Nejsem odborník, ale všude se dozvídám, že gelovka se má dobíjet jiným způsobem. Tuším že pulzně nebo tak nějak a proto je potřeba mít nabíječku, která gelovky umí. Že gelovku nelze nabíjet "normální" nabíječkou pro tekutý elektrolyt.



A jak myslíš, že funguje nabíjení (čehokoliv, i gelovky) v motorce?

Žádný pulzní zázraky tam nehledej, ale normální zregulované ss napětí.
Je to jak píše 1100Virago - AGM a gelovky jsou více citlivé na přebíjení než klasika.

Takže napětí nabíjecího proudu by nemělo překračovat plynovací napětí, což je cca okolo 14.4 V.
Má to sice ventil-ventily, ale není to samospasitelné - jednak se zkracuje životnost, a když se to hodně přežene, taková baterka může v krajním případě i bouchnout svému majiteli pod zadkem.

A s tím pulzním nabíjením - ty zvěsti ve spojením s gelovkou pocházejí zřejmě od toho, že lepší dražší nabíječky (s lepší a přesnější elektronikou) určené i k nabíjení gelovek mívají řízení procesorem, a když už je tam osazen, tak už je pak skoro za jedny prachy rozšířit jeho firmware i pro intelgentní udržování, vybíjení a oživování podvybitých akumulátorů, a tím pulzním nabíjením (ta střída přitom může chodit i mírně do minusu - cyklicky chvilku nabíjet, chvilky vybíjet) se dají do jisté míry regenerovat i mírně zasulfatované elektrody akumulátoru a tím mu prodloužit život, do jisté míry obnovit tou sulfatací již sníženou kapacitu a zvýšený vnitřní odpor.
 

(reakce na) Měření lidl nabíječky

27.6.2013 v 17:14 | Nahoru | #35

Dovi píše: A s tím pulzním nabíjením - ty zvěsti ve spojením s gelovkou pocházejí zřejmě od toho, že lepší dražší nabíječky (s lepší a přesnější elektronikou) určené i k nabíjení gelovek mívají řízení procesorem, a když už je tam osazen, tak už je pak skoro za jedny prachy rozšířit jeho firmware i pro intelgentní udržování, vybíjení a oživování podvybitých akumulátorů, a tím pulzním nabíjením (ta střída přitom může chodit i mírně do minusu - cyklicky chvilku nabíjet, chvilky vybíjet) se dají do jisté míry regenerovat i mírně zasulfatované elektrody akumulátoru a tím mu prodloužit život, do jisté míry obnovit tou sulfatací již sníženou kapacitu a zvýšený vnitřní odpor.



Právě se docela divím tomu, že dnes žádná nabíječka není osazena "reverzním" nabíjením, o kterém už před desítkami let bylo známo, jaké má kladné vlastnosti, pomáhá desulfataci a hlavně snižuje plynování. Některé verze klasických "plechovek", které se leckomu válejí v garáži, to měly - měly jednocestné usměrnění a výkonový odpor paralelně mezi svorkami.
Sice se tam používá jen jedna půlvlna, ale to zase tolik nevadí. Měl jsem kdysi v plánu doplnit nabíječku komplementárním spínačem ovládaným PWM a navíc s regulovatelnou amplitudou "kladných" i "záporných" půlvln, bohužel jsem se tehdy na praktické odzkoušení nedostal.
Přitom právě tato vychytávka by nabíječkám prospěla mnohem víc, než veškeré ty "inteligence", které nejsou o ničem jiném, než o hlídání napětí a přepínání mezi nabíjecím a udržovacím režimem. Navíc, když spousta těch "inteligentních" nabíječek logicky nedokáže správně detekovat silně vybitou baterku.

Měření lidl nabíječky

27.6.2013 v 18:58 | Nahoru | #36
ještě k nabíjení těch gelovek-gelovky mají jeden problém a ten je způsobený právě tím,že články nejsou zalité kapalinou,ale gelem,který je logicky méně tepelně vodivý a proto musí být nabíjený nízkým proudem,protože hrozí ,že ten gel v místě dotyku s elektrodou neodvede teplo dál do baterie,ale jednoduše se uvaří.

proto vznikly ty mýty o tom,že je nejlepší je nabíjet pulzně-sekundu nabíjet,sekundu počkat atd.

v praxi bohatě stačí snížit nabíjecí proud na cca 5% kapacity baterie a pokud to nejde nastavit na nabíječce,tak jednoduše zapojit do serérie mezi baterku a nabíječku třeba 21W žárovku...

Měření lidl nabíječky

28.6.2013 v 13:02 | Nahoru | #37
Parada, diky za tu praci a overeni toho, co vyuzivam jiz vice nez 5 let experimentalne na bezudrzbovych baterkach, na klasickych jeste dele.
Jako dalsi postrahy z provozu bych uvedl, ze po prepnuti do udrzovaciho rezimu se jiz nevrati zpet do nabijeni (coz se muze zdat jako blbost,ale neni to nemozne pokud kupr. vybiju baterku v motorce pripojenou baterku napr. rozsvicenymi svetly).
Nabijecku vyuzivam na mene jezdenych strojich jako prakticky trvale pripojenou (resp. stridam na dvou strojich), coz s sebou nese urcite ztraty vody z elektrolytu. Nicmene staci kontrola 2x rok.

Měření lidl nabíječky

28.6.2013 v 20:22 | Nahoru | #38
Pristi tyden pribude jeste proudove mereni a pak zkusim grafy prolozit..aktualne sem v cechach u rodiny cely vikend

Měření lidl nabíječky

28.6.2013 v 23:08 | Nahoru | #39
Tys vybíjel baterku na 1,3V. No ta z tebe musela mít radost.

Měření lidl nabíječky

28.6.2013 v 23:26 | Nahoru | #40
Tak pánové, každá baterie, ať už olověná nebo li-ionky atd.. se vždycky nabíjí proudem s nějakým omezením (nabíjení konstantním prudem taky není moc optimální, hlavně ke konci nabíjení)!!! Resp. ze začátku tam může téct větší a ke konci teče menší, záleží na stupni vybití. Ale každá nabíječka by měla mít proudové (záleží na techologii a kapacitě baterky) a napěťové omezení (většinou do 14,5V, víc už nedělá baterce dobře). Nějaké nabíjení pulzním proudem je marketingová kravina a baterku to ničí, musí se tam nastartovat ten elektrochemický proces ukládání energie, no a když se to přerušuje, tak se většina té nabíjecí energie přemění akorát na teplo. Jinak ta nabíječka z Lidlu zřejmě nabíjí konstantním proudem po napěťové omezení, pak proud klesá, takže žádný zázrak, ale ani škoda, spíš bych měl strach ji nechat na tom udržovacím režimu, se tam posere regulátor, a baterka buchne. Nejdnou se mi to stalo s čínskejma nabíječkama na mobily.

Měření lidl nabíječky

30.6.2013 v 03:18 | Nahoru | #41
Zdarec,
Lidlovku jsem pořídil z jara a nabíjím jak Varana, tak 4kolu. Švára ji koupil taky a nemáme ani jeden problém s baterií. Funguje prostě a jednoduše. Po nabití se přepne fo FULLu a při poklesu napětí baterie opět sepne. To si myslím úplně stačí. Snažil jsem se s ní oživit i autobaterii, ale tam je třeba delšího nab. času. Na motku je ideální. Kdo tomu nevěří, může si koupit "značkovou" za 3 tis Možná ho pak překvapí, že je baterie nabitá stejně a svatozář se kolem ní nekoná

Měření lidl nabíječky

30.9.2013 v 18:52 | Nahoru | #42
Abych nezakládal nové téma:
od 7.10.2013 -> http://www.lidl.cz/....xsl/index_36716.htm

Měření lidl nabíječky

30.9.2013 v 20:10 | Nahoru | #43
...v pravý čas a ještě plachta na moto

3 reakcí na tento příspěvek Měření lidl nabíječky

28.10.2013 v 13:38 | Nahoru | #44
Zdarec, využiju toto vlákno, abych se zeptal...

Před hodinou jsem šoupl baterku na nabíječku a bliká mi FULL a pořád cvaká v nabíječce. V návodu jsem nenašel, proč to dělá. Při "rozmrazování" má blikat ta kontrolka vedle.

Přitom tak týden zpět jsem jí dobil na FULL bez problému.

Jo, nabíjím bezúdržbovou AGM.

Naposledy editováno 28.10.2013 13:39:11

(reakce na) Měření lidl nabíječky

29.10.2013 v 13:35 | Nahoru | #45
 

RomanSS píše: Zdarec, využiju toto vlákno, abych se zeptal...

Před hodinou jsem šoupl baterku na nabíječku a bliká mi FULL a pořád cvaká v nabíječce. V návodu jsem nenašel, proč to dělá. Při "rozmrazování" má blikat ta kontrolka vedle.

Přitom tak týden zpět jsem jí dobil na FULL bez problému.

Jo, nabíjím bezúdržbovou AGM.


Možná to chápu jinak, než to myslíš - v tom případě se omlouvám za své možná zbytečné upozornění.


Ale pokud nabíjíš menší (motocyklovou) "gelovku" v tom 4. režimu (MODE 4, 14.7 V, 3.8A), tak potenciálně dáváš té baterce zbytečně dost pokouřit.

Volil bych spíš ten motocyklový režim (č. 2) s koncovým napětím 14.4 V a s max. nabíjecím proudem 800 mA. Nebo když už bych s nabíjením AGM nebo dokonce gelovky spěchal a bylo by nutné ji nabíjet větším proudem, tak bych aspoň zvolil ten 3. režim (automobilový) s limitním napětím 14.4 V.

 

Když tak pro představu, co se při nabíjení děje, tady je nabíjecí schéma dle výrobce pro režim č. 3 (14.4V a proud 3.8A).







 

K mé starší nabíječce Ultimate Speed T4X...







...toto schéma přiloženo myslím nebylo, objevilo se až u novějších provedení nabíječek Ultimate Speed.

Toto...







...je konkrétně z obalu teprve pár měsíců staré (=nové) nabíječky Ultimate Speed ULG 3.8 A1 prodávané teď nedávno (začátkem října 2013) v LIDLu:





Měření lidl nabíječky

29.10.2013 v 13:52 | Nahoru | #46
Dovi> nn, nabíjím přes moto-režim a bliká mi kontrolka Full a uvnitř nabíječky to cvaká. Bohužel to teď nemám čím poměřit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření lidl nabíječky

29.10.2013 v 13:56 | Nahoru | #47

RomanSS píše: Zdarec, využiju toto vlákno, abych se zeptal...

Před hodinou jsem šoupl baterku na nabíječku a bliká mi FULL a pořád cvaká v nabíječce. V návodu jsem nenašel, proč to dělá. Při "rozmrazování" má blikat ta kontrolka vedle.

Přitom tak týden zpět jsem jí dobil na FULL bez problému.

Jo, nabíjím bezúdržbovou AGM.


To znamená, že baterka je na hranici smrti, tj. napětí pod nabíječkou stanovenou "povolenou" hodnotu pro danou baterku. Nech to tak, po pár hodinách se ti přepne na normální nabíjení a rozsvítí se kontrolka dobíjení. (stalo se mi taky, blbec jsem si myslel že to značí plné nabití, leč motorka mi naznačila, že je to omyl )

Naposledy editováno 29.10.2013 13:57:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření lidl nabíječky

29.10.2013 v 15:27 | Nahoru | #48

Bludevil píše: To znamená, že baterka je na hranici smrti, tj. napětí pod nabíječkou stanovenou "povolenou" hodnotu pro danou baterku. Nech to tak, po pár hodinách se ti přepne na normální nabíjení a rozsvítí se kontrolka dobíjení. (stalo se mi taky, blbec jsem si myslel že to značí plné nabití, leč motorka mi naznačila, že je to omyl )


Kurňa u rok staré baterky... Snad se teda přepne...

Měření lidl nabíječky

29.10.2013 v 15:41 | Nahoru | #49
hrnous: tie prudove grafy by potesili... Podla priebehu napatia to vyzera ako obycajna IUU charakteristika. Ten zub v rezime "auto" a "vločka" vypada, ako keby nabijacka nestihala a nejaka tepelna ochrana obmedzila nabijaci prud.

Měření lidl nabíječky

12.11.2013 v 10:48 | Nahoru | #50
Asi už to není aktuální, ale třeba to pomůže dalším.

Pokud připojím baterii, která je k.o, tak bliká kontrolka auto či moto (záleží na typu). A nezačne nabíjet. Rozhodně v ní nic necvaká. Někdy se stane, že kontrolka přestane šílet a přepne po několika minutách do režimu nabíjení.. Pak aku nabije..

1 reakcí na tento příspěvek Měření lidl nabíječky

12.11.2013 v 11:03 | Nahoru | #51
Já to vyřešil, baterka byla vycucaná, napíchl jsem jí na normální starou dobrou nabíječku na 0.1A, nahodil jí a už je nabitá, lidláckou teď mám jako "udržovací"

(reakce na) Měření lidl nabíječky

12.11.2013 v 11:06 | Nahoru | #52

RomanSS píše: Zdarec, využiju toto vlákno, abych se zeptal...

Před hodinou jsem šoupl baterku na nabíječku a bliká mi FULL a pořád cvaká v nabíječce. V návodu jsem nenašel, proč to dělá. Při "rozmrazování" má blikat ta kontrolka vedle.

Přitom tak týden zpět jsem jí dobil na FULL bez problému.

Jo, nabíjím bezúdržbovou AGM.

hm je asi po baterce-POKUD TO TEDY NENI NOVA NENABITA-to pulzni nabijeni-dela nabijecka kdyz jsou volty myslim pod 12VOLTU-proste nizko

(reakce na) Měření lidl nabíječky

12.11.2013 v 11:52 | Nahoru | #53

RomanSS píše: Já to vyřešil, baterka byla vycucaná, napíchl jsem jí na normální starou dobrou nabíječku na 0.1A, nahodil jí a už je nabitá, lidláckou teď mám jako "udržovací"



Jo jo, někdo to tu i psal, že neumí oživit "mrtvolu". Holt je sice dost chytrá, ale tohle ji nenaučil stvořitel Někdy je klasika razantní nabíjení jediná možnost. I když u moto bat. se mi to neosvědčilo. Třeba Varadero u zdánlivě nabité baterie svítilo, kontrolky paráda, ale nenatočilo.. Teď, jak mi začne takhle haprovat bat. jde ihned ven u kupuji novou. Starý bat. užívám hojně pro stálé celonoční svícení s LED pásky u kotle, na dílně a všude tam, kde potřebuji jen vidět na cestu po baráku. Jinak tu LIDLovku používám krom auta stále. Mám ji už rok a stále jsem s ní spokojen.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření lidl nabíječky

18.11.2013 v 11:58 | Nahoru | #54

RomanSS píše: Kurňa u rok staré baterky... Snad se teda přepne...



Včera se mi stalo to samé. Chtěl jsem natočit, ale baterka vypadala, že je slabá. Startér točil, ale nic moc. Světlo svítilo slušně.
Připojil jsem nabíječku z LIDL, která minulý rok fungovala bez chyby. Najedu na mode "moto" a bliká zeleně FULL a cvaká. Tohle dělá v jakémkoliv módu. Doufám, že je v pytli nabíječka a ne baterka.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření lidl nabíječky

18.11.2013 v 12:28 | Nahoru | #55

Waikiki píše: Včera se mi stalo to samé. Chtěl jsem natočit, ale baterka vypadala, že je slabá. Startér točil, ale nic moc. Světlo svítilo slušně.
Připojil jsem nabíječku z LIDL, která minulý rok fungovala bez chyby. Najedu na mode "moto" a bliká zeleně FULL a cvaká. Tohle dělá v jakémkoliv módu. Doufám, že je v pytli nabíječka a ne baterka.


Nene, to je pokus o oživení mrtvé baterky. Nabíječka je v pořádku.

(reakce na) Měření lidl nabíječky

18.11.2013 v 12:44 | Nahoru | #56

Bludevil píše: Nene, to je pokus o oživení mrtvé baterky. Nabíječka je v pořádku.



Aha, tak to má za sebou. Děkuju za info.

Naposledy editováno 18.11.2013 12:44:51

(reakce na) Měření lidl nabíječky

18.11.2013 v 16:33 | Nahoru | #57

Bludevil píše: Nene, to je pokus o oživení mrtvé baterky. Nabíječka je v pořádku.


Měření lidl nabíječky

18.11.2013 v 19:57 | Nahoru | #58
jj taky se mi to stalo

Měření lidl nabíječky

21.1.2014 v 14:38 | Nahoru | #59
Tak jsem se zeptal v Lídlu na nabíječku, která má už nově displej a pulzní nabíjení:
Nabíječka nabíjí pulzním proudem v případě, že baterie je nabitá v rozmezí od 3,7 do 7,3 V. V tomto případě dioda na nabíječce v průběhu nabíjení bliká.

(reakce na) Měření lidl nabíječky

27.1.2014 v 23:01 | Nahoru | #60

HornisGSX píše: to je vůl jak lampa


sem si jí koupil taky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist