3 reakcí na tento příspěvek Měření lidl nabíječky
Před hodinou jsem šoupl baterku na nabíječku a bliká mi FULL a pořád cvaká v nabíječce. V návodu jsem nenašel, proč to dělá. Při "rozmrazování" má blikat ta kontrolka vedle.
Přitom tak týden zpět jsem jí dobil na FULL bez problému.
Jo, nabíjím bezúdržbovou AGM.
Naposledy editováno 28.10.2013 13:39:11
RomanSS píše: Zdarec, využiju toto vlákno, abych se zeptal...
Před hodinou jsem šoupl baterku na nabíječku a bliká mi FULL a pořád cvaká v nabíječce. V návodu jsem nenašel, proč to dělá. Při "rozmrazování" má blikat ta kontrolka vedle.
Přitom tak týden zpět jsem jí dobil na FULL bez problému.
Jo, nabíjím bezúdržbovou AGM.
Možná to chápu jinak, než to myslíš - v tom případě se omlouvám za své možná zbytečné upozornění.
Ale pokud nabíjíš menší (motocyklovou) "gelovku" v tom 4. režimu (MODE 4, 14.7 V, 3.8A), tak potenciálně dáváš té baterce zbytečně dost pokouřit.
Volil bych spíš ten motocyklový režim (č. 2) s koncovým napětím 14.4 V a s max. nabíjecím proudem 800 mA. Nebo když už bych s nabíjením AGM nebo dokonce gelovky spěchal a bylo by nutné ji nabíjet větším proudem, tak bych aspoň zvolil ten 3. režim (automobilový) s limitním napětím 14.4 V.
Když tak pro představu, co se při nabíjení děje, tady je nabíjecí schéma dle výrobce pro režim č. 3 (14.4V a proud 3.8A).
K mé starší nabíječce Ultimate Speed T4X...
...toto schéma přiloženo myslím nebylo, objevilo se až u novějších provedení nabíječek Ultimate Speed.
Toto...
...je konkrétně z obalu teprve pár měsíců staré (=nové) nabíječky Ultimate Speed ULG 3.8 A1 prodávané teď nedávno (začátkem října 2013) v LIDLu:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření lidl nabíječky
RomanSS píše: Zdarec, využiju toto vlákno, abych se zeptal...
Před hodinou jsem šoupl baterku na nabíječku a bliká mi FULL a pořád cvaká v nabíječce. V návodu jsem nenašel, proč to dělá. Při "rozmrazování" má blikat ta kontrolka vedle.
Přitom tak týden zpět jsem jí dobil na FULL bez problému.
Jo, nabíjím bezúdržbovou AGM.
To znamená, že baterka je na hranici smrti, tj. napětí pod nabíječkou stanovenou "povolenou" hodnotu pro danou baterku. Nech to tak, po pár hodinách se ti přepne na normální nabíjení a rozsvítí se kontrolka dobíjení. (stalo se mi taky, blbec jsem si myslel že to značí plné nabití, leč motorka mi naznačila, že je to omyl )
Naposledy editováno 29.10.2013 13:57:06
RomanSS píše: Zdarec, využiju toto vlákno, abych se zeptal...
Před hodinou jsem šoupl baterku na nabíječku a bliká mi FULL a pořád cvaká v nabíječce. V návodu jsem nenašel, proč to dělá. Při "rozmrazování" má blikat ta kontrolka vedle.
Přitom tak týden zpět jsem jí dobil na FULL bez problému.
Jo, nabíjím bezúdržbovou AGM.