2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření lidl nabíječky
1100Virago píše: No-limits: Proč by se gelovka měla nabíjet jinak? Jediný rozdíl je v tom, že když přebiješ klasiku, začne náplň "vařit" a odpařovat se, zatímco gelovku a AGM dokáže totéž zničit. Ale pokud se nabíjení ukončí včas, není v metodě nabíjení rozdíl.
Nevím. Nejsem odborník, ale všude se dozvídám, že gelovka se má dobíjet jiným způsobem. Tuším že pulzně nebo tak nějak a proto je potřeba mít nabíječku, která gelovky umí. Že gelovku nelze nabíjet "normální" nabíječkou pro tekutý elektrolyt.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření lidl nabíječky
No-limits píše: Nevím. Nejsem odborník, ale všude se dozvídám, že gelovka se má dobíjet jiným způsobem. Tuším že pulzně nebo tak nějak a proto je potřeba mít nabíječku, která gelovky umí. Že gelovku nelze nabíjet "normální" nabíječkou pro tekutý elektrolyt.
A jak myslíš, že funguje nabíjení (čehokoliv, i gelovky) v motorce?
Žádný pulzní zázraky tam nehledej, ale normální zregulované ss napětí.
Je to jak píše 1100Virago - AGM a gelovky jsou více citlivé na přebíjení než klasika.
Takže napětí nabíjecího proudu by nemělo překračovat plynovací napětí, což je cca okolo 14.4 V.
Má to sice ventil-ventily, ale není to samospasitelné - jednak se zkracuje životnost, a když se to hodně přežene, taková baterka může v krajním případě i bouchnout svému majiteli pod zadkem.
A s tím pulzním nabíjením - ty zvěsti ve spojením s gelovkou pocházejí zřejmě od toho, že lepší dražší nabíječky (s lepší a přesnější elektronikou) určené i k nabíjení gelovek mívají řízení procesorem, a když už je tam osazen, tak už je pak skoro za jedny prachy rozšířit jeho firmware i pro intelgentní udržování, vybíjení a oživování podvybitých akumulátorů, a tím pulzním nabíjením (ta střída přitom může chodit i mírně do minusu - cyklicky chvilku nabíjet, chvilky vybíjet) se dají do jisté míry regenerovat i mírně zasulfatované elektrody akumulátoru a tím mu prodloužit život, do jisté míry obnovit tou sulfatací již sníženou kapacitu a zvýšený vnitřní odpor.