globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Od půl plynu nejde do otáček
17.6.2013 v 00:16
Zdravím.
Mám takový problém, při přidání na více jak půl plynu nejde Savage do otáček. Chová se úplně stejně jak při ucpané trysce, škube, občas má snahu se rozjet, občas zas jak když ji někdo drží za zadek Už jsem v koncích, karburátor jsem čistil 3x, palivový kohout také, ozvdušnění nádrže OK, Výfuk je original ale předešlý majitel odstranil zadní příčku takže výfuk otevřel, vyrobil jsem novou ale nevím přesný průměr koncové trubky takže jsem volil raději vetší a ani nevím jestli to má na akceleraci nějaký podstatný vliv.
Poradí někdo?
Předchozí
1 2
Následující

Od půl plynu nejde do otáček

17.6.2013 v 10:03 | Nahoru | #1
Svicka vypada jak ? skro si typnu ze je cerna jak uhel.

Od půl plynu nejde do otáček

17.6.2013 v 10:09 | Nahoru | #2
Nebude to znečištěním, ale špatnou funkcí karbce. Pravděpodobně ti nezvedá šoupě s jehlou tak jak má- nemáš děravou membránu, nebo nějak skříplou? Pružina? Nemáš uvolněnou jehlu? Vyzkoušej jí pustit o drážku výš nebo níž, co to udělá. Zkontroluj těsnost vzduchové hadičky

Od půl plynu nejde do otáček

17.6.2013 v 11:46 | Nahoru | #3
Mohl by být ulomený konec jehly, takže od určité polohy náhle zcela otevře trysku a motor se začne dusit. Kor pokud při cukání nestřílí. V první řadě koukni na svíčku, jakou bude mít barvu. I když bohužel, přístup ke svíčce u Savážky... "montuješ cééély trachtór kvůli půlminutové záležitosti!!!"

1 reakcí na tento příspěvek Od půl plynu nejde do otáček

17.6.2013 v 16:49 | Nahoru | #4
Máte pravdu svíčka je jak uhel, mebrána, pružina na šoupěti je OK to už jsem taky kontroloval, pokud jde o jehlu, myslím že drážky - polohy nemá, ulomená nevím na první pohled se nezdá, dá se někde dohledat jak má být dlouhá? Díky za rady tipy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Od půl plynu nejde do otáček

17.6.2013 v 18:26 | Nahoru | #5

to-ny píše: Máte pravdu svíčka je jak uhel, mebrána, pružina na šoupěti je OK to už jsem taky kontroloval, pokud jde o jehlu, myslím že drážky - polohy nemá, ulomená nevím na první pohled se nezdá, dá se někde dohledat jak má být dlouhá? Díky za rady tipy



Ulomenou jehlu poznas a hlavne ona se sama nezlomi.
Zkontrouj si hladinu v karburatoru, bud rozhozenej/deravej plovak. Nebo nestesti jehlovej ventil a mas vysokou hladinu. Kdyz ten jehlovej ventil vyndas, tak nad nim by melo byt sitko, obcas se stane ze nad sitkem je more bordelu a kdyz se pak sitko trhne, tak to tam padaaa padaaa :_)

(reakce na) Od půl plynu nejde do otáček

17.6.2013 v 23:18 | Nahoru | #6
gugo> Super díky za radu, je pravda že jehlový ventil jsem zatím neřešil, zkusím to proveřit a dám vědět, měl jsem za to že když benzín z karbce neteče ani při poloze kohoutu PRI, tzn přímý průtok tak ventil zavírá a je OK. Možná taky ta výška hladiny pokud se mě povedlo zjistit rozměr A má být 47 mm, je to tak?

http://www.motorkari...p;gallery=3132[/img]

Naposledy editováno 17.06.2013 23:18:53

2 reakcí na tento příspěvek Od půl plynu nejde do otáček

17.6.2013 v 23:31 | Nahoru | #7
Jehla drážky má. Zvyšoval jsem si bohatost, když mi při brždění motorem střílela do laufu. Sama se ale nešoupla. Pokud je to bohaté a není to benzínem (hladina a pod.) pak hledej u vzduchu - jde ho tam málo - filtr, ucpaný přívod. A ještě mrkni na palivový kohout. Jedna poloha je pro přeplavování karbce, tak jestli si to třeba nepřepnul místo na rezervu na tuto. Může být taky něco s tím kohoutem. benzín zavírá a otvírá automaticky, pokud je v pořádku

Od půl plynu nejde do otáček

17.6.2013 v 23:38 | Nahoru | #8
Sorry, nevšim jsem si žes už kohout řešil.

Od půl plynu nejde do otáček

17.6.2013 v 23:38 | Nahoru | #9
Sorry, nevšim jsem si žes už kohout řešil.
Ku..a blbne mi mobil

Naposledy editováno 17.06.2013 23:40:42

(reakce na) Od půl plynu nejde do otáček

17.6.2013 v 23:41 | Nahoru | #10
bromep> Dobře kouknu na tu jehlu, jinak vzduchový filtr je nový a palivový kohout jsem čistil a zkušel vsechny polohy co má v projevu závady se však nic nemění a podle barvy svíčky se zdá že má naopak benzínu moc

1 reakcí na tento příspěvek Od půl plynu nejde do otáček

17.6.2013 v 23:46 | Nahoru | #11
Nejraději bych ten jehlový ventil rovnou vyměnil, nemáte něko tip kde ho objednat?

(reakce na) Od půl plynu nejde do otáček

18.6.2013 v 10:03 | Nahoru | #12

to-ny píše: Nejraději bych ten jehlový ventil rovnou vyměnil, nemáte něko tip kde ho objednat?



Proc zkontroluj, jestli tesni. Treba profouknutim pri zavrenem plovaku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Od půl plynu nejde do otáček

18.6.2013 v 12:25 | Nahoru | #13
bromep> Ta poloha kohoutu "PRI" (priming) neznamená přímo "přeplavení karbce", jako třeba "cupák" na Jawě. Jen se vyřadí podtlakové otevírání kohoutu, aby karbec, třeba vyschlý po delší odstávce, mohl natéct i při stojícím motoru a nebylo třeba trápit starter dlouhým točením.
I při této poloze ale jehla na plováku po naplnění hladiny přítok normálně uzavře, takže zapomenutí kohoutu na PRI žádnou katastrofu ani hlcení motoru nezpůsobí. Něco jiného by to ovšem bylo, pokud by netěsnila jehla plováku - pak by to mohlo až "utopit motor".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Od půl plynu nejde do otáček

18.6.2013 v 14:04 | Nahoru | #14
J.M.K.>
Když jsem onehdá kupoval mou Savažku, byl jsem se na ní jeden den podívat a projet a druhý den jsem pro ní jel busem. Majitel mě zdrbal jak malého kluka: jak jsem jí den předem oblézal, neznalý jsem otočil kohout do polohy PRI (jakože co se stane - a ono nic) a nechal tak. No a jelikož jsme byli domluvení, že mi daj novej oil a filtr, chtěli jí nastartovat a zahřát. Prej celý dopoledne - benzín úplně všude - válec, jak to točili tak durch airfiltr, vejfuk. Museli rozebrat, vysušit snad vše. Takže např. v tomto případě plovákový ventil nefungoval. Nejsem si teď jistej, jestli na něco takovýho dokonce neupozorňovali v manuálu (max. doba PRI). V každým případě za ty 4 roky co jsem jí měl běhala jak hodinky a směs (jak jsem psal výše) byla spíš chudá,spotřeba supr, což vylučuje, že by se plovákovka přeplavovala. Udělalo to jen jednou při tom nočním přepnutí na PRI. Jinak samozřejmě co píšeš má logiku.

(reakce na) Od půl plynu nejde do otáček

18.6.2013 v 15:32 | Nahoru | #15
bromep> V tom případě bych to viděl na zkrátka blbou náhodu, že se plovák zrovna sekl. Z kohoutu nevede žádné mechanické táhlo, které by při otočení na PRI zmáčklo plovák jako cupkolík na starých Jikovech. Přepnutím na priming se buď otevře "boční cesta" kolem hlavního uzávěru (ovládanému membránou) nebo se membrána mechanicky zmáčkne a benzin tak teče stejně, jako když je membrána otevřena podtlakem v sání.
Takže v Tevém případě se buď náhodou sekl plovák, nebo se otočením kohoutu uvolnil v něm nějaký sajrajt, který uvízl ve ventilu a ten tak přestal těsnit.
Jinak v manuálech se na opomenutí kohoutu v "natékací" poloze upozorňuje běžně, ale už jen z toho důvodu, že kdyby náhodou netěsnily plováky, tak by to utopilo motor. Toto bylo zrádné i u Trabantu, kor pokud musel být zaparkován čumákem do svahu. Potom (horizontální karbec) benzin natekl do karteru, motor pak pochopitelně nečel natočit a při pokusu o nahození rozjetím z kopce dolů vletěl benzin do válců a zpravidla to skončilo ohnutou ojnicí. A přitom stačilo jen nezapomenout po jízdě zavřít kohout.

Od půl plynu nejde do otáček

18.6.2013 v 17:01 | Nahoru | #16
O víkendu tedy znou rozeberu karburator, vyčistím jehlový ventil, prověřím těsnost zkontroluji hladinu a v dalším kole se pak zaměřím na polohu jehly, jakmile budu mít nějaké další poznatky dám vědět. Doufám že jsem vyčetl správně výšku nastaveni plováku na 47 mm, viz obrázek http://www.motorkar...ail&gallery=3132

1 reakcí na tento příspěvek Od půl plynu nejde do otáček

19.6.2013 v 11:34 | Nahoru | #17
Myslím, že výška hladiny nebude mít až zas takový vliv, že by ti to vůbec nejelo - myslím, jestli ti plovák zavírá (fakt zavírá) o mm výš, nebo níž. to je niance: chudá - střílí, barví kolena, bílá svíce oproti černá svíce, vyšší spotřeba. Měl jsem dost starých čtyřtaktů, kde mi chyběl plovák, jehla v plováku, i plovákovka. Vždy jsem tam něco nabastlil a prostě to jelo +- OK. Sehnáním původních dílů jsem dosáhl pouze optima. Dusilo se to a nejelo pouze pokud tam nebyla tryska a dal jsem tam nějakou zkusmo, nebo byla ohnutá-zlomená jehla šoupátka a nezapadala, nebo jiný tvar jehly - prostě věci mající bezprostředně větší vliv na dodávku benálu do směsi. Ostatně jsem zkoušel i chujoviny, jako co udělá, když za jízdy zmáčknu plovák a přeplavím - z karbce chcalo ven, motorka frčela stejně - prostě přez trysku si brala kolik šlo. Jo, pokud jsem ale sytičovým šoupátkem přivřel vzduch, to už se začla dusit - na stejný množství benzínu míň vzduchu. Píšeš že ti to dělá od půl plynu. Co ti dělá třeba zahřátá do půli plynu když vytáhneš sytič?

Od půl plynu nejde do otáček

19.6.2013 v 11:56 | Nahoru | #18
Prosímtě ještě - od polohy jehly si taky moc neslibuj. Tím opět sešteluješ jen mírné niance. Napadlo mě - nepsals jestli to začlo dělat po bezvadné funkci až tobě, nebo jestli si na to přišel po koupi a nevíš, co s tím kdo dělal před tebou. Jestli ten bórec co vrtal vejfuk nevrtal i trysku Vyzkoušej do trysky tenoulinkej drátek (tak aby ti ho to nevcuclo!) a zkus projet. Takhle jsem pomocí postupně vkládaných 3 vlasových drátků sešteloval Clyno, které se mi taky dusilo. Pak to lze z průměrů zpočítat a trysku vyměnit (já zaletoval a převrtal). Ať se daří

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Od půl plynu nejde do otáček

19.6.2013 v 12:16 | Nahoru | #19

bromep píše: Myslím, že výška hladiny nebude mít až zas takový vliv, že by ti to vůbec nejelo - myslím, jestli ti plovák zavírá (fakt zavírá) o mm výš, nebo níž. to je niance: chudá - střílí, barví kolena, bílá svíce oproti černá svíce, vyšší spotřeba. Měl jsem dost starých čtyřtaktů, kde mi chyběl plovák, jehla v plováku, i plovákovka. Vždy jsem tam něco nabastlil a prostě to jelo +- OK. Sehnáním původních dílů jsem dosáhl pouze optima. Dusilo se to a nejelo pouze pokud tam nebyla tryska a dal jsem tam nějakou zkusmo, nebo byla ohnutá-zlomená jehla šoupátka a nezapadala, nebo jiný tvar jehly - prostě věci mající bezprostředně větší vliv na dodávku benálu do směsi. Ostatně jsem zkoušel i chujoviny, jako co udělá, když za jízdy zmáčknu plovák a přeplavím - z karbce chcalo ven, motorka frčela stejně - prostě přez trysku si brala kolik šlo. Jo, pokud jsem ale sytičovým šoupátkem přivřel vzduch, to už se začla dusit - na stejný množství benzínu míň vzduchu. Píšeš že ti to dělá od půl plynu. Co ti dělá třeba zahřátá do půli plynu když vytáhneš sytič?



1mm samozrejme ne, ale kdyz mas diru v plovaku nebo se ti sekne tak je to treba 2-3 cm A to uz udela hodne. POkud ma cernou svici po ujeti 20-40 km, nedovedu si predstavit cim jinym by to mohlo bejt, to ti neudela ani ucpanej airbox.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Od půl plynu nejde do otáček

19.6.2013 v 13:08 | Nahoru | #20

gugo píše: 1mm samozrejme ne, ale kdyz mas diru v plovaku nebo se ti sekne tak je to treba 2-3 cm A to uz udela hodne. POkud ma cernou svici po ujeti 20-40 km, nedovedu si predstavit cim jinym by to mohlo bejt, to ti neudela ani ucpanej airbox.


Jasně, ale to by mělo vliv už od volnoběhu. Pokud to chyta a do půl plynu jede OK, je to věc vysunutí jehly od půlky do maxima. Zajímalo by mě, jestli to dusí i na plnej plyn, kde už jehla prakticky neplní funkci a vše jde 100% jen tryskou.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Od půl plynu nejde do otáček

19.6.2013 v 13:23 | Nahoru | #21
bromep> Ja mel neco podobnyho, natankoval jsem nekde bordel, kterej prosel stikem okolo ventilu a sitkem nad jehlovym ventilem. (kdyz jsem vypustil nadrz byly to takove bile pavucinky na papirovem filtru to udelalo takovej sliz). Pri kontrole hladiny hadickou to vylezlo asi 2 cm nad urovne hladin kde ma byt.
Projev zpocatku to jelo, volnobeh ok, po ujeti asi 20ti km cim vic plynu tim vic se do dusilo, nakonec samozrejme slus a odvoz motorky domu autem.
V tohle pripade nezapomen ze to ma asi jenom na jednom valci, takze ten projev je jinej, protoze ten zadni valec mu to pri jizde tahne.

(reakce na) Od půl plynu nejde do otáček

19.6.2013 v 13:29 | Nahoru | #22

gugo píše: bromep>
V tohle pripade nezapomen ze to ma asi jenom na jednom valci, takze ten projev je jinej, protoze ten zadni valec mu to pri jizde tahne.


No, myslím že ne

Od půl plynu nejde do otáček

19.6.2013 v 22:50 | Nahoru | #23
Jen doplním, možnost nějakého zásahu do trysky je, takhle jsem to nedávno koupil takže bezvadný stav zatím neznám. Je pravda že když přidám plyn do maxima závada se zlepší snad i zmizí. Ten nápad drátky do trysky není špatný na zkoušení idealní, je možný že se v tom někdo hrabal. Co to udělá když vytahnu sitič za tepla ze jízdy, nevím nezkoušel jsem, při volnoběhu ohřátá na vytažený sitič chcípne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Od půl plynu nejde do otáček

19.6.2013 v 23:59 | Nahoru | #24
gugo> LS650 jest jednoválec 650ccm. S otevřeným laufem pěkný buchar, ale dlouho to nevydržíš snad ani se špuntama v uších.

to-ny> Když závada zmizí s plným plynem (úplně zvednuté šoupě), tak tím spíš bych šel po jehle. Když se úplně zvedne šoupě a jehla vyjede z trysky (jehlové), tak už množství benzinu reguluje jen hlavní tryska. Když ubereš plyn, tak se šoupě přivře, ale pokud je jehla kratší, nebo tenčí, než má být, tak nezačne přivírat benzin včas, souběžně s přivíráním vzduchu šoupětem, směs se obohacuje a motor se hltí. Když s plným plynem motorka jede dobře (pokud je to tedy pravda), tak hlavní tryska bude v pořádku, brikule bude v jehle. bromep to popsal dobře.
Jinak zhasnutí motoru při vytažení sytiče za tepla je normální, směs je zkrátka potom na motor moc bohatá. Za jízdy (pod plynem), by motor měl ztratit výkon a přidusit se za "bublavého" zvuku, bez střílení (střílení do výfuku způsobje naopak chudá směs).

(reakce na) Od půl plynu nejde do otáček

20.6.2013 v 00:14 | Nahoru | #25
[quote=J.M.K.]gugo> LS650 jest jednoválec 650ccm. S otevřeným laufem pěkný buchar, ale dlouho to nevydržíš snad ani se špuntama v uších.

Ale jo vydržet se to dá právě ten buchar je na tom to hezký
Jinak s tou funkcí jehly je mě to jasné, zkusím různé nastavení a dám vědět kde byla chyba, tedy pokud ji najdu.

Od půl plynu nejde do otáček

20.6.2013 v 08:44 | Nahoru | #26
To potom fakt jehla. Podotýkám, že na ní nemusíš nic poznat (ňouma jí zlomil, tak dal jinou). Onehdy jsem řešil Péráka, co mi pálil ob zdvih jak čtyřtakt a žral jak prase (má první motorka,získaná už renovovaná). Vše na oko nádherné a čisťoučké. Po mnoha laborování jsem zkusil jinou jehlu a okamžitě jela jak má. Stará byla naoko v lepším stavu než ta jiná. Stejně jak jehla může být rejplá i jehlová tryska.

1 reakcí na tento příspěvek Od půl plynu nejde do otáček

22.6.2013 v 20:57 | Nahoru | #27
Tak jsem strávil odpoledne v garáži a výsledek nic moc. Na pozici jehly motor téměř nereaguje
jehlový ventile je čistý a těsní. Zavada porad přetrvává, zváště při prudším přidání plyny motor začne prskat Zajímavý poznatek je ten že když za jízdy vytánu sytič naplno závada mizí a motorka jde poslušně do otáček, nelogické zvlaštní ale je to tak. Vypadá to že problém je spíš někde v oblasti sitiče, jenže si nedovedu představit jaký

(reakce na) Od půl plynu nejde do otáček

23.6.2013 v 20:32 | Nahoru | #28
to-ny> Tak jestli motor při prudkém přidání plynu začne prskat, jakože střílet do výfuku, tak potom je směs naopak chudá a závada bude v přicpané trysce, nízké hladině v karbci, nebo může motor táhnout falešný vzduch (to se projeví i pomalým padáním otáček na volnoběh, nebo i jejich samovolným zvyšováním - i když to udělá spíš dvoutakt).

Na chudou směs ukazuje právě to, že se zapnutým sytičem jede motor dobře. Jenže to zase nesedí k černé svíčce. I když také pozor na to, jestli je svíčka opravdu černá od sazí v důsledku bohaté směsi, nebo je zakarbonovaná od spalování oleje.
Nevím, jak přesně je sytič u Savážky řešen, ale u některých řešení může někdy dojít k tomu,že když se v něm něco pohne, začne fungovat "obráceně". Hlavně, je-li v karbci místo skutečného sytiče jen vzduchová přívěra. Nicméně to by se logicky mělo projevit i tak, že studený motor se zapnutým sytičem nebude chtít chytnout, zatímco s vypnutím čapne hned.
Střílení do výfuku ukazuje na chudou směs, naopak při hlcení se bohatou směsí se motor začne "dusit" za bublavého zvuku.

Od půl plynu nejde do otáček

24.6.2013 v 00:51 | Nahoru | #29
Tak jsem dneska řešil znovu a všiml jsem si že hlavní tryska je pouze 120, hledal jsem jinou a našel jen 125, přesto po namontování této podstatný pokrok k lepšímu. Převrtal jsem tedy na cca 130 a najednou je po problému, motorka se ochotně vytočí a jede jak má, jen v úplném spodku plynu je jakoby víc přidušená oproti předchozímu. Seženu tady nějaké trysky a budu zkoušet optimum. Na svíčku jsem zatím po této úpravě nekoukal ale pokud jsem se díval předtím tak takto, černá jen těsně kolem elektrod světlá. Olej nevím, zakorbonovaná mě nepřijde jsou to černé suché saze ani náznak mastnoty dokonce ani na výfukových ventilech. Až budu mít trysky najdu optimální projedu pár desítek km a kouknu co na to svíčka.

Naposledy editováno 24.06.2013 01:41:31

Od půl plynu nejde do otáček

24.6.2013 v 11:48 | Nahoru | #30
Když je motor přidušený (bohatou směsí, nestřílí) při "nízké" poloze plynu a pak už jede dobře, tak by bylo třeba, aby jehla v těchto místech byla širší a benzin tak více přiškrtila. Takže možná nakonec nezbude, než experimentovat i s jehlou. Nebo je (spíše) možné, že jehla je (zhruba) v dolní polovině (kde se většinou pohybuje) opotřebená, ztenčená a pokud dobře seřídíš směs v této oblasti, pak při částečném plynu jehla směs příliš ochudí. Jenže to by motor opět střílel a nehltil by se.
Jen by mě zajímalo, jaks přišel na to, že ventily nejsou od oleje... tos kvůli tomu sundával hlavu? Nebo soudíš jen podle toho, jak je někdy vidět na ventil dírou po sundaném laufu? Jinak to kontrolování svíčky Ti nezávidím, u Savážky je to pěkná pakárna se k ní dostat.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
palivová směs karburátor Suzuki LS 650 Savage Zvukostroj 6 8.11.2023 v 10:48 Zvukostroj
Výměna kontrolky neutrálu Suzuki LS 650 Savage Pegas21 3 26.7.2023 v 13:15 Slávek-TDM
Laďáček Suzuki LS 650 Savage Bupo 2 21.11.2022 v 10:30 ldoktor
Suzuki ls650, nefunkční blinkry Suzuki LS 650 Savage Majsik 1 29.7.2021 v 10:04 grooll
předělat z karburátoru na stříkačku... [1, 2, 3, 4] Suzuki LS 650 Savage Štemb 114 22.12.2020 v 18:17 assassin


TOPlist