bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
Ahoj všem. Tak jsem si za ty tři dny od registrace tady toho dost přečetl. Stejně bych se chtěl vás zkušenějších na pár věcí zeptat. Co se týče motorky jsem z 90% rozhodnut pro Hondu vt1100 Shadow ještě přichází v uvahu Suzuki Intruder 1400. Chtěl bych se vás zeptat jestli to je dobrej výběr a jestli tuhle krásnou motorku vubec zvládnu jako začátečník? Měřím 175cm vážím 100kg. Před nějakejma 8 letama jsem chvilku dráždil 125 enduro, od té doby jsem na motorce neseděl. Do motorky bych chtěl investovat do 100tis. Rád bych aby byla trošku vybavená abych nemusel nic dokupovat. Ted řeším oblečení dle rad tady na foru. Mám oozkoušeno pár věcí ale ne všechno měli v mé velikosti tak čekám do pátka až to přijde a pojedu si pro to, chtěl bych se vás zeptat jestli jsou ještě in ty třásně na bundách? Každopádně jdu do kuže do které se dávaj ty chrániče. Helmu jsem koupil tuhle http://obleceni---p...0/caberg-v2-407.html v černé barvě. Nejdřív jsem jí koupil a pak si něco přečetl a zjistil že to nebude to pravé ořechové ale co už jí mám a sedí mi. Boty jsem koupil na aukru tyhle http://aukro.cz/sho...php?item=3293659911. Tolik peněz neni abych si všechno koupil nové tak musim řešit i jeté věci a taky jsem bytovkář tak ještě musím sehnat garáž. No je to penez jak želez. Chtěl bych se zeptat jestli víte o nějakém dobrém bazaru motorek a jestli někdo zkušenej kdo motorkám fakt rozumí by se mnou jel se na nějakou podívat. Píšu to depředu s předčasem kupovat bych chtěl cca za měsíc. Určitě si netroufnu něco vybírat sám protože tomu nerozumím tak že si nechám rád poradit. Bydlím kousek od Sokolova tak třeba tu nějakej ochotnej znalec bude. Díky všem za odpověd a za cenné rady do začátku


Naposledy editováno 30.07.2013 15:03:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

13.6.2013 v 09:11 | Nahoru | #31
Dovi no tak než jsem to napsal tak už tu byla odpověd. Ted už je mi jasno. Jak ty plasty snáší teploty? Nemuže se stát že by se třeba ten chrom loupal nebo jinak poškozoval? Nesetkal si se s tím? Každopádně to ani neni poznat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2013 v 09:18 | Nahoru | #32

Medved píše: A druha vec (abych si rejpnul a aby meli nejen shadowisti radost ) - chces jit do stylu chopper/cruiser a koukas po vodou chlazene motorce? Vodou chlazenej chopper/cruiser je jako tlusta zenska v bikinach - chucpe!


No, názory zrovna na toto se člověk od člověka velmi různí, takže...

Oni ani výrobci asi nebudou hlupáci, když se snaží efektivní chlazení motoru uspokojivě vyřešit. A právě u vzduchem nejhůře chladitelného V-éčkového dvouválce používaného v čoprkrujzerech je to obzvlášť důležité.

Vzduchem se totiž u motorek nejlíp uchladí boxer (a podobně hvězdicový motor - třeba u letadel), trochu hůř jednoválcový motor a řadový příčně uložený dvouválec, ještě hůř řadový příčně uloźený čtyřválec (ty samy o sobě už hůře chlazené vnitřní dva válce jsou navíc ještě v úplavu za předním kolem) a úplně nejhůř se chladí právě Véčkové dvouválce, kde zadní válec je efektivně stíněn předním, je ochlazován výrazně míň a u nékterých typů chronicky dochází k jeho přehříváni.

Z tohoto pohledu je právě u Véčkového motoru žádoucí účinné chlazení kapalinou, přestože někteří pravověrní čopráci vodníka zavrhují.


P.S.
Zrovna u zde diskutované Shadowky VT750 je chladiš velmi nenápadný, a je "ukryt" mezi trubkama rámu, a třeba z boku není vůbec vidět, a i z jiného pohledu skror neruší. Rozhodně tam není jako pěst na oko. Dost podobně je na tom i starší sestra VT1100. To už je mnohdy více nápadný větší obdélníkový chladič oleje u mnohých vzducháčů... 

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

13.6.2013 v 09:32 | Nahoru | #33

pijanst píše: Hele choppery jsou vesměs držáky. Každej z nich má nějakou svou specifickou chybku. Jenže jak se tu omýlá silná a slabá motorka, tak u těch chopperů je to malinko jinak.
Moje osmistovka váží 315kg, 1400 introuš váží asi o 60kg víc. Osmistovka je takový brblátko, ze které nedostaneš pořádný zvuk ani kdyby jsi se po... Zato ta 1400 už má zvuk jak má být. Neheledě k tomu, že 800 introuš má 2x karbec manuál a ventily se štelují růčo fůčo. Zase ta 1400 má už čerpadlo a hydroštosy. Takže starostí daleko méně.

Jen tedy abych tu nepreferoval je Intrudery, je opravdu lepší si zajít někam do bazaru, omrknout co tam vlastně mají a vyzkoušet si na to sednout a trochu si s tím zamanipulovat. Pak si prostě vybereš to, co ti sedne do pracek, koupíš to a pojedeš.

Kdybys nemohl sehnat bazary, omrkni si v profilech kdo kolem tebe bydlí a motorky jaké mají. Pak je můžeš zkusit kontaktovat, napsat do PM, jestli by za tebou nemohli dorazit a motorku ti nechat osahat. Svézt tě asi nikdo nenechá... kdo ví. Já to tak udělal a přijel z a mnou kluk přez půl republiky, že to bere jako projíždku.

Máš to ve svých rukou. Jo a jinak si na motorkářích zvykej na to, že se ti na vláknu budou "motorkáři" hádat o tom, kdo má větší pravdu.

Mnoho štěstí při výběru a pak se pochlub, co jsi vlastně pořídil



VS1400 ma 260kg provozni a 460kg maximalni povolenou. A ani se nemusis hadat, kdo z nas ma pravdu .

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2013 v 09:34 | Nahoru | #34
 

lesapan79 píše: Pro mne jako začátečníka bude asi lepší s tím širším předním kolem nebo se mejlím?


Přehlídnul jsem Tvůj dotaz, takže - nepozoruju resp. neuvědomuji si žádnou změnu v ovladatelnosti v režimu typicky čopráckých pohodových kochacích jízd (opak jízdy na hraně).

Tím samozřejmě netvrdím, že by se eventualně při určitých situacích nedala nějaká případná změna v chování vysledovat. Možná při nějaké krizovce, naapdá mě třeba vynucené brzdění v zatáčce, nebo případně i při co nejenergičtějším brždění v přímém směru.

Ale to je zatím čistě moje spekulace, protože ještě k tomu nedošlo - čili při normálním ježdění je ovladatelnost, ochota jít do zatáček, schopnost držet zvolenou stopu atd. u těchto dvou typů strojů a z mého uživatelského pohledu stejná. Mluvím o rozdílech mezi cruizerem Honda VT 750 (s kardanem, od r.v. 2004 včetně) a mezi "chopperem" Honda Shadow Spirit VT 750 (s kardanem a se vstřikama od r.v. 2007 včetně).
 

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2013 v 09:36 | Nahoru | #35

lesapan79 píše: Co máš stále s tím plastem??? Prosím o vysvětlení pro začátečníka díky



To je proste - nemam ho rad ... nemam obecne rad slozita reseni - to by mi prislo lepsi a mozna i hezci, kdyby misto tech nefunkcnich plastovych napodobenin tam nebylo nic.

Ale jak pisu v kazdem prispevku - je to kazdeho vec ... trasne nebo bez, kuze nebo kozenka, uhlazeny plast nebo surovy vzhled, voda nebo vzduch ... .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

13.6.2013 v 09:43 | Nahoru | #36

Dovi píše: No, názory zrovna na toto se člověk od člověka velmi různí, takže...

Oni ani výrobci asi nebudou hlupáci, když se snaží efektivní chlazení motoru uspokojivě vyřešit. A právě u vzduchem nejhůře chladitelného V-éčkového dvouválce používaného v čoprkrujzerech je to obzvlášť důležité.

Vzduchem se totiž u motorek nejlíp uchladí boxer (a podobně hvězdicový motor - třeba u letadel), trochu hůř jednoválcový motor a řadový příčně uložený dvouválec, ještě hůř řadový příčně uloźený čtyřválec (ty samy o sobě už hůře chlazené vnitřní dva válce jsou navíc ještě v úplavu za předním kolem) a úplně nejhůř se chladí právě Véčkové dvouválce, kde zadní válec je efektivně stíněn předním, je ochlazován výrazně míň a u nékterých typů chronicky dochází k jeho přehříváni.

Z tohoto pohledu je právě u Véčkového motoru žádoucí účinné chlazení kapalinou, přestože někteří pravověrní čopráci vodníka zavrhují.


P.S.
Zrovna u zde diskutované Shadowky VT750 je chladiš velmi nenápadný, a je "ukryt" mezi trubkama rámu, a třeba z boku není vůbec vidět, a i z jiného pohledu skror neruší. Rozhodně tam není jako pěst na oko. Dost podobně je na tom i starší sestra VT1100. To už je mnohdy více nápadný větší obdélníkový chladič oleje u mnohých vzducháčů... 



Nejsem - a asi jsem nikdy ani nebyl - "pravoverny coprak' (btw - uz i z k1400 by mne nejradeji exkomunikovali ) ale chlazeni vodou u motorek nemam rad obecne. Navic u chopperu/cruiseru z doby, kdy se tolik nehonily emise mi to prijde uplne zcestne - poridim si motorku delanou na vzhled a kochani nikoli na vykon - a zkurvim si ji vodnim chladicem, spoustou trubek, hadic, slozitym cerpadlem s termostatem, ruznejma nadrzkama, kritickym tesnenim pod hlavou ... to je preci postavene na hlavu. Pochopim vodni chlazeni u supersportu nebo ostreho endura, ale ne u pohodoveho silnicniho nahace nebo chopper/cruiser stylu. Asi jsem staromilec .

Zkus si projet zdejsi fora, kolik lidi tady breci nad prasklym tesnenim, krivou hlavou, ometenyma lopatkama cerpadla, netesnicimi gufery, vode v oleji, oleji ve vode, neustale se ztracejici vodou, strikajici vodou ven, prehrivanim ... a pak muzeme pokracovat v debate o vyhodach vodniho chlazeni u motorek chopper/cruiser.

edit: jeste k tomu, co nuti vyrobce delat vodni chlazeni - oni nejsou sice pitomi, ale jsou neustale tlaceni do nizsich a nizsich emisi. A to bez vodniho chlazeni a vstrikovani misto karburatoru proste dneska uz nesplni. Cimz se z motorek stava v podstate jenom blackbox, na kterem muzes akorat tak jezdit od servisu k servisu. A to mne proste nebavi - ja jsem se dost tezce smiroval s tim ze musim do servisu na nektere ukony jezdit s autem - natoz abych tam jezdil s motorkou.

Naposledy editováno 13.06.2013 09:50:32

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2013 v 10:06 | Nahoru | #37

lesapan79 píše: Dovi no tak než jsem to napsal tak už tu byla odpověd. Ted už je mi jasno. Jak ty plasty snáší teploty? Nemuže se stát že by se třeba ten chrom loupal nebo jinak poškozoval? Nesetkal si se s tím? Každopádně to ani neni poznat.


Osobně ani u kolegů jsem se NIKDY nesetkal s tím, že by to žebrování válců nebo ventilová víka nějak časem degradovaly, a to ani u starých mašin.

Ono totiž není plast jako plast, a dlouhodobě největší světový výrobce motocyklů a významný výrobce automobilů a spol. (tím myslím Hondu) není blbec ani začátečník v oboru. Navíc válce i hlavy jsou účinně chlazeny kapalinou, takže na těch žebrech i víkách udržíš ruku.

A pouze poklepem něčím pevným a srovnáním zvukové odezvy s něčím tutově kovovým bys mohl usoudit, že to asi není litina a možná ani z lehkých slitin, ale že by to mohlo být případně vyrobeno z plastu. Vzhledově nepoznáš nic ani z pěti centimetrů.

__

Ale nepřímo jsem se už s jedním případem poškození setkal - a sice u ventilového víka zadního válce, kde uživatel neměl (zřejmě po výměně výfuků) dotažen svod nebo tam nedal původní hliníkové nebo měděné (měkké) těsnění, takže mu to tam podfukovalo.
A při delším stání (některými lidmi praktikované dlouhodobé zahřívání motoru na místě) se ty vzhůru stoupající horké zplodiny přímo z motoru "vinuly" okolo víka ventilů a časem poškodily povrchovou vrstvu víka, ale přitom k deformaci samotného víka kupodivu ani tímto extrémním tepelným namáháním nedošlo.
Ale toto je jediný případ, kdy jsem něco takového viděl aspoň na obrázku na internetu.

Ale jak se říká, všechno zlé je pro něco dobré - možná paradoxně právě tato událost upozornila uživatela na problém s netěsnícím svodem a uchránila ho od poškození výfukového ventilu a přilehlých partií a od mnohem složitější a dražší opravy, pokud by si toho nevšimnul a dlouhodobě to takto provozoval...
 

poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2013 v 10:28 | Nahoru | #38
VS1400 je bomba, strášně rád sem na ní jezdíval, bylo mi něco přes 20 let a stačilo mi to i výkonově. Skvěle se s tím předjíždělo, měl sem z toho super pocit, je to vděčná motorka. Příjemně tahala, na pětku jela 170, nevim jestli by jela víc, ale nad 120 už to bylo nepříjemný, ale při předjíždění se to hodilo.
Začátečníkovi bych to nedoporučil. Je to dost silný, spojka jde zlehka, ale jak to má ten silnej motor, tak moc neodpouští při rozjezdu začátečnický chyby. Je to jen můj názor. Viděl sem jak to se začátečníkem při rozjezdu pěkně poškubává a pak si díky tomu ustlal v křižovatce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2013 v 10:36 | Nahoru | #39
 

Medved píše: Zkus si projet zdejsi fora, kolik lidi tady breci nad prasklym tesnenim, krivou hlavou, ometenyma lopatkama cerpadla, netesnicimi gufery, vode v oleji, oleji ve vode, neustale se ztracejici vodou, strikajici vodou ven, prehrivanim ... a pak muzeme pokracovat v debate o vyhodach vodniho chlazeni u motorek chopper/cruiser.



Ano, obecně máš pravdu, vodník má oproti vzducháči další potenciálně problematický systém.

Ale konkrétně Shadowky jsou fakt hodně vymakané stroje, netrpí žádným typickým neduhem, a zrovna to jejich vodní chlazení i jeho pumpa, termostat, chladič, expanzka, hadice, spoje atd. funguje dlouhdobě tak, že o tom vodníkovi člověk prakticky neví, podobně jako je tomu dneska u aut. Respektive neví o jeho nevýhodách, ale využívá jeho výhod.



Medved píše: chlazeni vodou u motorek nemam rad obecne. Navic u chopperu/cruiseru z doby, kdy se tolik nehonily emise mi to prijde uplne zcestne - poridim si motorku delanou na vzhled a kochani nikoli na vykon - a zkurvim si ji vodnim chladicem, spoustou trubek, hadic, slozitym cerpadlem s termostatem, ruznejma nadrzkama, kritickym tesnenim pod hlavou ... to je preci postavene na hlavu. Pochopim vodni chlazeni u supersportu nebo ostreho endura, ale ne u pohodoveho silnicniho nahace nebo chopper/cruiser stylu. Asi jsem staromilec


Já jsem taky staromilec, taky mám několik motorek vzducháčů (dnes už jenom jednoválce, dříve i boxera), a je to samozřejmě o starost míň - pokud se to vždycky uchladí a pokud to někdo neutaví v parném létě v koloně apod.

Jenže zrovna u toho V-éčkového motoru, se zadním válcem v dokonalém zákrytu za předním válcem, je chlazení vzduchem na hraně, a někdy bohužel i za hranou.

A i proto jsem u Shadowky rád za to jejich vychytané honďácky SPOLEHLIVÉ vodní chlazení.
Ale nejenom proto - ať se to komu líbí nebo ne, neoddiskutovatelným faktem je, že on totiž ten spalovací motor chlazený kapalinou, a nezávisle na zatížení a teplotě okolního prostředí udržovaný v dost úzkém pásmu optimálních provozních teplot, je méně namáhán, lze u něj lépe vymezit provozní vůle, a celkově má předpoklad delší životnosti.
  

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

13.6.2013 v 11:05 | Nahoru | #40
Medved: Koukám, že s náklonností k vodnímu chlazení jsme na tom stejně. Nejtrhlejší mi to připadá na adventure motorkách. Nejen že je to hromada kurvítek navíc, která se dokáží pokazit na tom nejnevhodnějším a nejodlehlejším místě, ale i zbytečná kila, která se v terénu vždycky projeví.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

13.6.2013 v 12:55 | Nahoru | #41

Dovi píše:  
Já jsem taky staromilec, taky mám několik motorek vzducháčů (dnes už jenom jednoválce, dříve i boxera), a je to samozřejmě o starost míň - pokud se to vždycky uchladí a pokud to někdo neutaví v parném létě v koloně apod.


Co bych delal na motorce v kolone? Kazda kolona se da objet/projet/predjet .

Dovi píše:
Jenže zrovna u toho V-éčkového motoru, se zadním válcem v dokonalém zákrytu za předním válcem, je chlazení vzduchem na hraně, a někdy bohužel i za hranou.


Mam mimo jine VS1400 - nemel jsem jediny problem s chlazenim - i kdyz Suzuki si pomaha SACS nebo jak tomu rikaji. Poridil jsem si teplomer oleje a jsem i pri hodne drsnem zachazeni do 130 max.

Dovi píše:
A i proto jsem u Shadowky rád za to jejich vychytané honďácky SPOLEHLIVÉ vodní chlazení.
Ale nejenom proto - ať se to komu líbí nebo ne, neoddiskutovatelným faktem je, že on totiž ten spalovací motor chlazený kapalinou, a nezávisle na zatížení a teplotě okolního prostředí udržovaný v dost úzkém pásmu optimálních provozních teplot, je méně namáhán, lze u něj lépe vymezit provozní vůle, a celkově má předpoklad delší životnosti.


Vidis - a to je zase vec nazoru. Ja si myslim ze vyssi zivotnost ma vzduchac, protoze ma z vyroby vetsi vule -> nizsi vykon -> nizsi namahani -> vyssi zivotnost. Alespon takhle mne to ucili obecne pro jakekoli strojni zarizeni ve skole. Ja jsem to jenom aplikoval na motorku.

Ja bych to ukoncil: oba systemy maji sve pro i proti, jeden druheho nepresvedcime, mame kazdy svuj nazor a prestaneme tady chudaka zacatecnika desit scenari, ktere pravdepodobne nikdy nenastanou .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

13.6.2013 v 12:58 | Nahoru | #42

1100Virago píše: Medved: Koukám, že s náklonností k vodnímu chlazení jsme na tom stejně. Nejtrhlejší mi to připadá na adventure motorkách. Nejen že je to hromada kurvítek navíc, která se dokáží pokazit na tom nejnevhodnějším a nejodlehlejším místě, ale i zbytečná kila, která se v terénu vždycky projeví.



Jojo - znam jednoho cloveka (jestli se tomu polskemu manazerovi da rikat clovek ), ktery jel do Mongolska na KTM a skoncil v Rusku s eLCAchtem nalozenym v dodavce a odvezenym par tisic km do Moskvy do servisu s prasklym tesnenim vodni pumpy a reznou emulzi misto vody i oleje .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

13.6.2013 v 13:10 | Nahoru | #43
Medved: A od té doby mezi endurákama koluje hláška
"V Mongolsku už byli všichni.
...kromě sqwera"

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

13.6.2013 v 13:43 | Nahoru | #44

1100Virago píše: Medved: A od té doby mezi endurákama koluje hláška
"V Mongolsku už byli všichni.
...kromě sqwera"



(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2013 v 13:52 | Nahoru | #45

Medved píše: Vidis - a to je zase vec nazoru. Ja si myslim ze vyssi zivotnost ma vzduchac, protoze ma z vyroby vetsi vule -> nizsi vykon -> nizsi namahani -> vyssi zivotnost. Alespon takhle mne to ucili obecne pro jakekoli strojni zarizeni ve skole. Ja jsem to jenom aplikoval na motorku.


Obecně to sice zhruba tak je, ale pak to nakonec stejně musíš poctivě vztáhnout na každý jednotlivý typ, a teprve až dlouhodobá praxe zjeví celou pravdu.

Některý motor se časem ukáže jako velmi povedený a všeobecně oblíbený, některý další sice už ne tak vydařený, ale kompenzuje to třeba nižší cenou a dostupnými ND z druhé ruky, a jiný stroj je zase vyloženě nespolehlivý a poruchový propadák.
A to se týká jak vodníků, tak vzducháčů.

Takže když konkrétně, tak konkrétně:

Ten velmi kvalitní kapalinou chlazený motor v Hondě Shadow VT 750, po všech těch desetiletích evolučního vývoje, kdy postipně docházelo jen k dílčím změnám a vylepšováním (velkých totiž nebylo třeba), se ukázal jako nadprůměrně spolehlivý, s dlouho životností, s velmi dobrým průběhem krouťáku a s enormě nízkou spotřebou paliva.

A v duchu Tvého příspěvku, ač to není vzducháč, ale vodník, tak se jedná o optimálně podkoňovaný (nevyhoněný) motor s výkonem cca 33,5 kW při objemu 750 ccm, takže litrový výkon tohoto motoru je pouhých 45 kW.

Pro představu - to by taková hypotetická a rovněž dvouválcová dváca (125 ccm) musela mít jenom 5 a půl kW výkonu, přitom to ale bývají cca 8 až 11 kW stroje.
A navíc namísto vyváženějšího a častěji pálícího dvouválce bývají ty dvácy až na výjimky jenom jednobuchy, a vzhledem k malému absolutnímu výkonu jsou samozřejmě dost často honěné blízko svého maxima, a nezřídka i přetáčené.

A podobně na druhé straně spektra, třeba od objemu 600 ccm a výš, jakými ohromnými (několikanásobnými) litrovými výkony se dneska běžně motocykové motory chlubí...

Čili srovnej ten shadowácký motor s výkony jiných motorů, a to dokonce i vzduchem chlazených, a už i na tomto je trochu vidět, proč je motor ve Shadowkách tak houževnatý, spolehlivý a dlouhodobě trvanlivý.

A motor, to je pořád i dnes srdce každého motocyklu, a od něho se pak odvíjí klíčové vlastnosti každé mašiny a její celková oblíbenost...



Medved píše: Ja bych to ukoncil: oba systemy maji sve pro i proti, jeden druheho nepresvedcime, mame kazdy svuj nazor a prestaneme tady chudaka zacatecnika desit scenari, ktere pravdepodobne nikdy nenastanou .


OK, souhlas - oba systémy chlazení spalovacího motoru mají svá pro a proti, chucpe nechucpe...
 

poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

13.6.2013 v 17:53 | Nahoru | #46
omluva za váhu. samozřejmě že je to o 100 méně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

13.6.2013 v 21:05 | Nahoru | #47
1100Virago und Medvěd> vy dvě čoprácký kurWy-:). Nechám vás zalehnout Ewou Farnou a její frndou parnou:D...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

14.6.2013 v 01:52 | Nahoru | #48
sqwer> Ahoj myslím že tohle mi fakt nepřidá.... Každopádně děkuji všem za odpovědi a je fakt že si s toho musím něco vybrat. V motoškole budu jezdit na viragu 750. Dnes jsem byl v plzni pro výbavu. hezkej pocit fakt jo vybral jsem kožené kalhoty, bundu křivák, páteřoví chránič, crániče ramen a loktu do křiváka, krásnou koženou vestu a myslím že kvalitní rukavice... 12kousku v čudu ale mám velikou radost,,,ted už jen tu motorku mě určenou každopádně mám ještě cca možná měsíc do nákupu ale co jsem mluvil s instruktorem tak když budu šikula a mít dost času tak i možná koncem měsíce na závěrečky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

14.6.2013 v 09:05 | Nahoru | #49

lesapan79 píše: sqwer> Ahoj myslím že tohle mi fakt nepřidá.... Každopádně děkuji všem za odpovědi a je fakt že si s toho musím něco vybrat. V motoškole budu jezdit na viragu 750. Dnes jsem byl v plzni pro výbavu. hezkej pocit fakt jo vybral jsem kožené kalhoty, bundu křivák, páteřoví chránič, crániče ramen a loktu do křiváka, krásnou koženou vestu a myslím že kvalitní rukavice... 12kousku v čudu ale mám velikou radost,,,ted už jen tu motorku mě určenou každopádně mám ještě cca možná měsíc do nákupu ale co jsem mluvil s instruktorem tak když budu šikula a mít dost času tak i možná koncem měsíce na závěrečky



a boty?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

14.6.2013 v 09:22 | Nahoru | #50

Medved píše: a boty?

boty Priston kožené motorkářské s ocelovou špičkou chráničem kotníku a td





Naposledy editováno 14.06.2013 09:32:41

3 reakcí na tento příspěvek poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

15.6.2013 v 23:59 | Nahoru | #51
Tak tedy zatím jsem pro honda shadow 750 od roku 2004. Určitě jí v začátku zvládnu a za rok dva se uvidí. Každopádně hledám stále nějakého toho ochotného znalce co by se jel se mnou na nějakou tu motorku podívat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

17.6.2013 v 23:37 | Nahoru | #52
lesapan79> Ahoj, dáváš tady vizi svého snu a pak za rok,dva se uvidí??? Nic proti, kup 750, uprav podle sebe, hýčkej si jí a za dva roky prodej. Možná budeš spokojen, ale spíš bude hlodat v hlavě- a proč jsem nešel rovnou ... Taky jsem řešil před pěti lety, byl jsem rozhodnut- volusia 800, hm nakonec vs1400 a max spokojenost, žádné myšlenky na výměnu, lehký a výkonný čopřík, dokutil Pav 40 a super na cestování. A jak píše medvěd, plasty ne ne, max na jízdní kolo.

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 18.6.2013 v 07:14 | Nahoru | #53

fajko píše: lesapan79> Ahoj, dáváš tady vizi svého snu a pak za rok,dva se uvidí??? Nic proti, kup 750, uprav podle sebe, hýčkej si jí a za dva roky prodej. Možná budeš spokojen, ale spíš bude hlodat v hlavě- a proč jsem nešel rovnou ... Taky jsem řešil před pěti lety, byl jsem rozhodnut- volusia 800, hm nakonec vs1400 a max spokojenost, žádné myšlenky na výměnu, lehký a výkonný čopřík, dokutil Pav 40 a super na cestování. A jak píše medvěd, plasty ne ne, max na jízdní kolo.


To je silně individuální, každý preferuje něco mírně jiného. Já třeba šel cestou nahoru a pak dolu, a takových lidí, kterým bohatě stačí solidní mírně podlitrový čoprkrujzr jako je Honda Shadow VT750 je hodně - stačí se zorientovat třeba na foru SHOC a tam je spousta lidí ve věku od řekněme 30 do 55 let, kteří by tu 750 neměnili, a to jezdějí i po Evropě a po dálnicích.
Řekl bych, že pokud člověk nejezdí stále ve dvou a nabalenej jak na cestu kolem světa, tak těch cca 50 koní je u tohoto relativně ještě lehkého čoprkrujzra optimální, a zvláště na ty naše rozbité silnice není třeba těžkého powerkrujzra. Lehčí stroj má spoustu výhod, jak v ovladatelnosti, tak v provozních nákladech (palivo, gumy, méně oleje atd.)

A co se těch plastů týče, není to od číňana kelímek na jogurt, ale japonská kvalita, třeba blatníky jsou pak lehčí a nereznou, a stejně nakonec o těch plastech vlastně člověk vůbec neví, pokud si někde na diskuzním foru nepřečte nějaký ten hanlivý komentář od některého diskutujícího kolegy...

Naposledy editováno 18.06.2013 07:17:18

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 18.6.2013 v 08:58 | Nahoru | #54

lesapan79 píše: Tak tedy zatím jsem pro honda shadow 750 od roku 2004. Určitě jí v začátku zvládnu a za rok dva se uvidí. Každopádně hledám stále nějakého toho ochotného znalce co by se jel se mnou na nějakou tu motorku podívat



Čoprkrujzry novějšího ročníku bývají obecně v dobrém stavu, jejich majitelé se o ně vcelku dobře starají, nejezdí se na tom v terénu, nejezdí se na tom většinou ani v zimě (sůl na silnicích atd.), takže koupě novějšího a míň jetého čoprkrujzra z druhé ruky nepředstavuje zpravdidla žádné velké riziko (až snad na případy, kdy se na něm už vystřídalo hodně majitelů).

Kupovat u nás novějšího čoprkrujzra z druhé ruky je tedy opakem situace, kdy se kupuje olítaná motorka jiných kategorií (supersport, kroska atd).

Takže sleduj nabídky třeba na Motoinzerci (soukromé osoby):
http://www.motoinzer...ia=&razeni=cenaa

na Tipmotu (motobazary):
http://www.tipmoto.c...ia=&razeni=cenaa

nebo tady na Motorkářích:
http://www.motorkari...5Btext%5D=shadow+750

Pokud si netroufáš si sám vybrat a koupit a neměl bys nikoho zkušenějšího k ruce, pak by se asi dalo doporučit sledovat nabídku u Tasse (Rabštejnská Lhota, pod Pardubicema, kousek od Chrudimi).

http://www.motorkari.cz/motobazar/153023/

Tím sice neříkám, že to tam musí být vždycky 100% bez chyby, ale Tass se orientuje na dovozy celkem ne tak starých motorek zvenku a obecně vozí dobré kousky (žádné spravované načančané vraky), a spousta zde v ČR ježděných mašin dotažených zvenku přešla přes něho.
Řekl bych, že v rámci tuzemských motobazarů mívá nadprůměrně kvalitní nabídku, a že tudíž ten první přísnějěí výběrový filtr za zákazníka udělal už on sám.

Na jaře tam toho měl podstatně víc, momentálně je to slabší:
http://www.motorkari...5Btext%5D=shadow+750


EDIT:
Jen pro jistotu - nemám s Tassem nic společnýho, a určitě taky není svatej a dají se i tady na Motorkářích najít negativní zkušenosti, ale to se po určitém čase asi nevyhne žádnému obchodníkovi...

Naposledy editováno 18.06.2013 09:04:21

poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 18.6.2013 v 09:29 | Nahoru | #55
 
P.S.
Ještě jedna rada nebo názor:

Měl jsem původně Shadowku s karbecem a teď mám o něco novější Shadowku Spiritku se vstřikama, a proto bych v rámci těch Shadowek nezavrhoval ani Spiritku (Honda Shadow Spirit VT 750).

Jízdníma vlastnostma mi to přijde totožný (v rámci kategorie čoprkrujzrů stále ta stejná skvělá ovladatelnost a pohodlí) a vzhledově ještě hezčí - není to tak "hamatný" jako cruiser, působí to celkově takovým lehčím vzdušnějším dojmem, má to decentní zadní blatník (ne taky vyvalený ven) a decentnější přední blatníček pasující k tomu většímu užšímu přednímu kolu.

Vzhled je samozřejmě čistě subektivní záležitost, ale jinak motoricky jsou to stejné stroje s osvědčeným robustním a velmi úsporným motorem, s krásným zvukem a se zátahem odspodu, akorát že ty původní Shadowky od r.v. 2004 včetně byly s karburátorem a sytičem, a Spiritky od r.v. 2007 včetně jsou už s honďácky pověstně spolehlivýma vstřikama (mj. o starost míň po zimě, při každém studeném startu, při přechodu na rezervu a dlouhodbě při absenci nutnosti jakékoliv údržby oproti karbecům), a taky Shadow Spirit není až tak moc okoukaný typ jako cruizer Shadowka.

Ale se žádným z těchto typů bys nešlápnul vedle, ty mašiny nemají žádnou typickou chybu nebo dokonce vadu, ale hodně předností, kde opravdu velkou spolehlivost, levný provoz a vyvážené vlastnosti bych asi kladl na první místo - a říkám to i z vlastní velmi dobré zkušenosti.
 

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

18.6.2013 v 11:12 | Nahoru | #56
lesapan79> Správná volba

poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

19.6.2013 v 14:13 | Nahoru | #57
Po 20ti letech motorkářské abstinence jsem si koupil 125 čínu a po roce ježdění (cca 5000km) už mi byla málo,tak jsem přesedlal na Draka 1100 a spokojenost maximální.Vsadil bych na zdravý selský rozum a trošku na srdíčko.

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2013 v 10:02 | Nahoru | #58

lesapan79 píše: boty Priston kožené motorkářské s ocelovou špičkou chráničem kotníku a td




Ty vypadaji moc dobre.

1 reakcí na tento příspěvek poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

20.6.2013 v 10:09 | Nahoru | #59
koukni do bazaru na www.k1400.cz ... na druhe strane je tam shadow spirit 2007, na dalsi strane druha.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2013 v 11:00 | Nahoru | #60
 

Medved píše: koukni do bazaru na www.k1400.cz ... na druhe strane je tam shadow spirit 2007, na dalsi strane druha.



Sice starší inzeráty, ale možná ještě budou aktuální - pokud sem ještě zakladatel vlákna chodí...

- posezónní nabídka ze září 2012, ročník 2007, 12 tisíc km
- zimní nabídka z prosince 2012, ročník 2007, 20 tisíc km
  

Naposledy editováno 20.06.2013 11:11:53
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
výfuk Honda VT 750 Shadow Spirit peko11 9 31.3.2024 v 08:38 brnzi
Honda Shadow Spirit VT750 [1 ... 6, 7] Honda VT 750C Shadow, Honda VT 750 Shadow Spirit Dovi 209 3.6.2022 v 14:10 Jesse-James
jaky olej do motoru a diferenciálu [1, 2] Honda VT 750 Shadow Spirit venagsxr 32 9.5.2022 v 08:18 Wingfr
honda vt 750 shadow spirit výpadky ... Honda VT 750 Shadow Spirit Kubajs999 2 22.9.2021 v 17:57 Yura
Jaké mazivo do šneku náhonu čidla r... Honda VT 750DC Black Widow, Honda VT 750C Shadow, Ho... iPospa 10 30.12.2020 v 21:30 iPospa


TOPlist