globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
Ahoj všem. Tak jsem si za ty tři dny od registrace tady toho dost přečetl. Stejně bych se chtěl vás zkušenějších na pár věcí zeptat. Co se týče motorky jsem z 90% rozhodnut pro Hondu vt1100 Shadow ještě přichází v uvahu Suzuki Intruder 1400. Chtěl bych se vás zeptat jestli to je dobrej výběr a jestli tuhle krásnou motorku vubec zvládnu jako začátečník? Měřím 175cm vážím 100kg. Před nějakejma 8 letama jsem chvilku dráždil 125 enduro, od té doby jsem na motorce neseděl. Do motorky bych chtěl investovat do 100tis. Rád bych aby byla trošku vybavená abych nemusel nic dokupovat. Ted řeším oblečení dle rad tady na foru. Mám oozkoušeno pár věcí ale ne všechno měli v mé velikosti tak čekám do pátka až to přijde a pojedu si pro to, chtěl bych se vás zeptat jestli jsou ještě in ty třásně na bundách? Každopádně jdu do kuže do které se dávaj ty chrániče. Helmu jsem koupil tuhle http://obleceni---p...0/caberg-v2-407.html v černé barvě. Nejdřív jsem jí koupil a pak si něco přečetl a zjistil že to nebude to pravé ořechové ale co už jí mám a sedí mi. Boty jsem koupil na aukru tyhle http://aukro.cz/sho...php?item=3293659911. Tolik peněz neni abych si všechno koupil nové tak musim řešit i jeté věci a taky jsem bytovkář tak ještě musím sehnat garáž. No je to penez jak želez. Chtěl bych se zeptat jestli víte o nějakém dobrém bazaru motorek a jestli někdo zkušenej kdo motorkám fakt rozumí by se mnou jel se na nějakou podívat. Píšu to depředu s předčasem kupovat bych chtěl cca za měsíc. Určitě si netroufnu něco vybírat sám protože tomu nerozumím tak že si nechám rád poradit. Bydlím kousek od Sokolova tak třeba tu nějakej ochotnej znalec bude. Díky všem za odpověd a za cenné rady do začátku

Naposledy editováno 30.07.2013 15:03:30
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 12.6.2013 v 16:47 | Nahoru | #1
neni to dobry vyber. Ne proto ze bys to nezvladl, ale proto ze to nejsou 'hodny' motorky a bude ti dlouho trvat, nez se na techto typech naucis jezdit na motorce.

Jinak samozrejme VS1400 je nejlepsi chopper jaky muze byt A Shadow je plastova mrdka se salamem misto predniho kola, kombinovana s rychlovarnou konvici, ktera s chopperem nema nic spolecneho .

Naposledy editováno 12.06.2013 16:50:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 12.6.2013 v 19:10 | Nahoru | #2

Medved píše: neni to dobry vyber. Ne proto ze bys to nezvladl, ale proto ze to nejsou 'hodny' motorky a bude ti dlouho trvat, nez se na techto typech naucis jezdit na motorce.

Jinak samozrejme VS1400 je nejlepsi chopper jaky muze byt A Shadow je plastova mrdka se salamem misto predniho kola, kombinovana s rychlovarnou konvici, ktera s chopperem nema nic spolecneho .


S první částí vřelý souhlas - fakt není optimální prakticky začínat na cca 3 metrákové mašině, a k tomu na typu (čoprkrujzr) ze všech motocyklů nejhůře ovladatelném, respektive s nejhoršími jízdními vlastnostmi (podvozek, "geometrie", brzdy)...

Ale s tou druhou částí seš dost mimo. Jednak Shadowka VT1100, na kterou se tazatel ptá, není z plastu (pleteš si ji s jinejma mašinama), a za druhé - že by snad tento typický cruiser měl být čopr, tak to sis tam úplně přibásnil Ty sám - a nevím proč. Abys tuto blbost mohl "úspěšně" vyvracet?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 12.6.2013 v 21:04 | Nahoru | #3

Dovi píše: Ale s tou druhou částí seš dost mimo. Jednak Shadowka VT1100, na kterou se tazatel ptá, není z plastu



Aha tak to jsem asi nekolikrat rozebiral uplne jinou VT1100 nez o ktere pises ty .

(Dulezita je ta prvni cast ... ta druha je tam pro takove jako jsi ty, aby tady byla trochu prdel ...)

Naposledy editováno 12.06.2013 21:06:31

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 12.6.2013 v 21:22 | Nahoru | #4

lesapan79 píše: No ted mám teprv hlavu zamotanou. Co jsem koukal tady foru tak jsem nenašel nikoho kdo by měl se Shadov problém. Ale jak říkám nechám si poradit. Tak že se shodnete na tom že mám jít do slabší?


To by asi bylo na delší debatu.
Ale aspoň bodově...

Výšku máš na tu Shadowku dostatečnou, i váhu ideální, a už Ti taky není 20, takže bys snad mohl při trošce sebekázně toho cruizera postupně zvládnout bez šrámu jak na duši, tak i na laku, a to i jako svoji první velkou a těžkou mašinu.

Ono jde ale taky i o to, jestli seš si opravdu jistý, že je tento typ motocyklů pro Tvoje potřeby to pravé ořechové - jestli by Ti třeba víc nepasovalo nějaké cestovní enduro (například) nebo i jiná kategorie.

Ale Bůh chraň, že bych Tě chťěl zrovna já mermomocí zrazovat - měl jsem Shadowku 750ku, a před 3 lety jsem ji dal pryč hlavně kvůli BMW boxerovi, místu v garáži a taky i z nerozvážnosti. Dost jsem toho pak litoval, že jsem ji prodal, byla to už kardanka, na cruisera docela lehká (tuším pod 250 kg), v rámci dané kategorie nadprůměrně ovladatelná, pověstně spolehlivá, se skvělým motorem a s dlouhodobou spotřebou jen 3.4 l/100 km při mých kochacích jízdách do cca 90 km/h.

A teď po 3 letech mě švára se sestrou dokopali k tomu, že jsem si opět něco podobného pořídil - aby švára začátečník nejezdil sám, tak mu délám doprovod.

A sehnal jsem si zase osvědčenou Shadowku 750ku, ale aby byla aspoň malá změna, tak tentokrát už "čopra" Shadow Spirit (úzké 21" přední kolo s decentním blatníčkem vepředu a splývavým vzadu), nyní už se vstřikem místo karbecu, a samozřejmě zase s kardanem.

Výkon mi vůbec nechybí, jede to i do kopce na nejvyšší kvalt jako čert, maximálka (normálně nevyužívaná) tachometrově přes 170 km/h, zátah motoru už hned odspodu, kousek nad volnoběhem, nízké provozní náklady.

Zvažoval jsem i tu "Tvoji" VT 1100, ale to jsou o zhruba dalších 10 let starší stroje, sice s o něco málo větším výkonem, ale zase o to těžší, a s cca o 1.5 až o 2 litry větší spotřebou při stejném režimu ježdění. Je to holt vždycky něco za něco.

Ale na Shadowky VT750 (od r.v. 2004 včetně - už s kardanem) nedám dopustit, jezdil jsem třeba nadlitrové BMW R1100GS, a nebylo pod moji důstojnost si pak pořídit např. 250 ccm enduro, nebo teď právě tu 750 ccm Shadowku Spiritku.

A neomezuje mě, že nemá nadlitrový objem - necítím se kvůli tomu nějak méněcený nebo v něčem omezovaný. Vybral jsem si toho čopra po zralé úvaze a po předchozích zkušenostech, a nemyslím, že se ho budu zbavovat - už jednou jsem tu hloupost udělal, a uź jsem z toho poučen...

_____

Sepsal jsem své postřehy a zkušenosti podle svého nejlepšího vědomí a svědomí - snad Ti to v něčem pomůže.

Takže za mne - Shadowce zdar!

Naposledy editováno 12.06.2013 21:46:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 12.6.2013 v 21:24 | Nahoru | #5

Medved píše: Aha tak to jsem asi nekolikrat rozebiral uplne jinou VT1100 nez o ktere pises ty .

(Dulezita je ta prvni cast ... ta druha je tam pro takove jako jsi ty, aby tady byla trochu prdel ...)


Aha, tak to pak jo.

2 reakcí na tento příspěvek poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 12.6.2013 v 22:09 | Nahoru | #6
Hele choppery jsou vesměs držáky. Každej z nich má nějakou svou specifickou chybku. Jenže jak se tu omýlá silná a slabá motorka, tak u těch chopperů je to malinko jinak.
Moje osmistovka váží 315kg, 1400 introuš váží asi o 60kg víc. Osmistovka je takový brblátko, ze které nedostaneš pořádný zvuk ani kdyby jsi se po... Zato ta 1400 už má zvuk jak má být. Neheledě k tomu, že 800 introuš má 2x karbec manuál a ventily se štelují růčo fůčo. Zase ta 1400 má už čerpadlo a hydroštosy. Takže starostí daleko méně.

Jen tedy abych tu nepreferoval je Intrudery, je opravdu lepší si zajít někam do bazaru, omrknout co tam vlastně mají a vyzkoušet si na to sednout a trochu si s tím zamanipulovat. Pak si prostě vybereš to, co ti sedne do pracek, koupíš to a pojedeš.

Kdybys nemohl sehnat bazary, omrkni si v profilech kdo kolem tebe bydlí a motorky jaké mají. Pak je můžeš zkusit kontaktovat, napsat do PM, jestli by za tebou nemohli dorazit a motorku ti nechat osahat. Svézt tě asi nikdo nenechá... kdo ví. Já to tak udělal a přijel z a mnou kluk přez půl republiky, že to bere jako projíždku.

Máš to ve svých rukou. Jo a jinak si na motorkářích zvykej na to, že se ti na vláknu budou "motorkáři" hádat o tom, kdo má větší pravdu.

Mnoho štěstí při výběru a pak se pochlub, co jsi vlastně pořídil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 12.6.2013 v 22:10 | Nahoru | #7

lesapan79 píše: Dovi Díky za odpověd. Každopádně to co píšeš je dost k zamyšlení. Koukal jsem na ně a kupodivu se dají sehnat do mého limitu R.V. 2006. Ted otázka jestli to budou taky takoví držáky? Kolik ty s ní máš najeto? Byl nějakej problém?


Toho cruisera před 3 lety jsem prodával s nájezdem zhruba 20 tisíc km, a jeho druhý majitel má tu Shadowku doteď, sjezdil s celou partou kus Evropy a samozřejmě ČR a odhaduju, že teď může mít na tachecu tak meži 55 až 65 tisíci km, a nezaregistroval jsem, že by hlásil nebo konzultoval nějaký problém ani na foru klubu, jehož je členem. Ostatně těch problémů nebo závad obecně je u tohoto typu minimum, a když už něco, tak jsou to spíš prkotiny.

A moje současná Shadowka má zatím jen pár tisíc km, takže je to ještě voňavka, a ještě je dá se říct v končícím záběhu, a samozřejmě šlape jak hodinky.

Jinak největší hustotu informací (a zřejmě i samotných uživatelů Shadowek a jejich strojů) najdeš na specializovaném portálu SHOC - http://www.shoc.cz
Konkrétně v tamnějším postupně budovaném diskuzním foru, a úplně nejvíc pak na jejich původním zaarchivovaném portálu (aktuálně je to poslední nabídka až dole) - oni tam totiž správci serveru letos v březnu nasadili novou generaci portálu, v pořadí myslím již třetí, a právě v té předchozí druhé generaci se tam za ta léta nashromázdila nejrozsáhlejši tuzemská databáze informací o Shadowkách.

EDIT: 13.6.2013 v cca 06:07 oprava překlepů

Naposledy editováno 13.06.2013 06:07:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 12.6.2013 v 23:24 | Nahoru | #8

lesapan79 píše: Dovi> Zatím ten archiv neni aktivní.Jakej ta motorka má zvuk? píše se tam že má jakýsi elektricky regulovatelnou hlučnost výfuku??


??

750ka i 1100ka má přece "normální" svody a koncovky s tlumivkama.
Jsou lidi, co navrtávají nebo odstraňují koncové přepážky, nebo nahrazují origo laufy ladéěnýma výfukama, nejlépe zase homologovanýma.

A ten archiv funguje, proklikej se tam...

www.shoc.cz - Diskuzní forum - Archiv SHOC stránek - Portál - Technika ...

- a tam buď VT 750 nebo rovnou jednotlivá Témata

Dobrou noc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2013 v 05:32 | Nahoru | #9

lesapan79 píše: Dovi> No já se tam prostě nedostanu už jsem se i registroval a nic je tam věta
Portál
Aktuálně není ještě přesměrování plně funkční, ale postupně na tom pracujeme... a příspěvky tam nejsou žádné. Dobrou


Vidím, že jsi tam zaregistrován (pod stejným nickem jako zde), ala já se tam dostanu normálně i bez toho, že bych se tam musel předtím zalogovat. Kliknu na tom jejich nynějšim foru dole na "Archiv SHOC stránek" a pak v něm na "Portál" a jsem tam, a všechno je dostupné...

Je to tato stránka;
http://archiv.shoc.cz/index.php

Copak Tobě se to nezobrazí?

A zhruba uprostřed je pak ta "Technika":
http://archiv.shoc.cz/viewforum.php?f=7

Dostanéš se tam?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2013 v 08:20 | Nahoru | #10

Dovi píše: Aha, tak to pak jo.





Ale stejne - VT1100 plastak je, ne tolik jako 750, ale je. Nevim jestli se to lisi podle rocniku nebo provedeni, nicmene jsem nejaky cas "servisoval" (vymenit olej a spravit to, co on rozbil) ex-kolegovu VT1100, rv nekdy kolem 2000 (to byl clovek, ktery v zivote na motorce nesedel a ve 40 si koupil jetou VT1100 a mel presne ty problemy o kterych pisu jinde - nikdy se nenaucil na motorce jezdit, prestalo ho to bavit a tusim po trech letech to prodal) a docela mne ty plastove napodobeniny zeber hlavy a krytky vseho mozneho fascinovaly.

poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2013 v 08:22 | Nahoru | #11
Pro začátek bych se Introši asi vyhnul, ale na Šedivku klidně skoč jestli se na to cejtíš. Já začínal na VL 1500 a taky jsem to zvládnul Navíc si myslím, že Stín je jedne z nejhodnějších cruiserů v téhle objemové kategorii. A proti 750 to zas tak velkej rozdíl není. Kdysi jsem se taky zajímal o C3 a je pravda, že hodně užitečnejch informací jsem se dozvěděl na SHOC a úplně nejvíc přímo od jednoho majitele, kterej mi řekl, kterým ročníkům se radši vyhnout, jaký kde byly slabiny ve výrobních řadách ... Jestli to opravdu chceš a motorka se ti líbí, nic neřeš, kup, nasedni a jeď, protože o to tu jde nejvíc

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2013 v 09:02 | Nahoru | #12
 

Medved píše:
Ale stejne - VT1100 plastak je, ne tolik jako 750, ale je. Nevim jestli se to lisi podle rocniku nebo provedeni, nicmene jsem nejaky cas "servisoval" (vymenit olej a spravit to, co on rozbil) ex-kolegovu VT1100, rv nekdy kolem 2000 (to byl clovek, ktery v zivote na motorce nesedel a ve 40 si koupil jetou VT1100 a mel presne ty problemy o kterych pisu jinde - nikdy se nenaucil na motorce jezdit, prestalo ho to bavit a tusim po trech letech to prodal) a docela mne ty plastove napodobeniny zeber hlavy a krytky vseho mozneho fascinovaly.


Ano, s těmi žebry (a já dodávám, že u 750ky i s ventilovými víky) už bych s Tebou souhlasil, jenže to jejich zvolené řešení má své opodstatnění - Shadowky jsou tradičně honďácky spolehliví a vždy uchladitelní vodníci (a POZOR - i včetně zadního válce!!!).

Nejsou to vzducháči, takže to žebrování nemusí nutně být funkční železo, ale může to být levnější a hlavně lehčí "pochromovaný" plast.

Na funkci "rostlináře" to fakt nemá vliv








Z funkčního i estetického hlediska mi to naprosto vyhovovalo a stále vyhovuje - nejsem snob a chápu ty důvody, proč Honda zvolila toto řešení a ušetřené prostředky použla tam, kde je to důležité pro funkčnost, robustnost, spolehlivost a dlouhdoobou životnost - Honda ty Shadowky nešidila.









Takže nazývat kvůli tomu Shadowku "plastovou mrdkou" mně osobně připadá dost laciný, zvlášť ve vztahu zkušeného motorkáře (Ty) a začátečníka (tazatel).

Já se taky hanlivě nevyjadřuju o jiných strojích, o jejich slabinách např. co se týče volnoběžek a dalších kiksů u jiných čoprkrujzrů...

Prostě všude je něco, a ideální výrobek (v případě těch technicky složitějších) neexistuje.

Ale chápu, že to, co se komu líbí nebo nelíbí, je čistě subjektivní věc, a každý má právo na svůj pohled.
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2013 v 09:18 | Nahoru | #13

Medved píše: A druha vec (abych si rejpnul a aby meli nejen shadowisti radost ) - chces jit do stylu chopper/cruiser a koukas po vodou chlazene motorce? Vodou chlazenej chopper/cruiser je jako tlusta zenska v bikinach - chucpe!


No, názory zrovna na toto se člověk od člověka velmi různí, takže...

Oni ani výrobci asi nebudou hlupáci, když se snaží efektivní chlazení motoru uspokojivě vyřešit. A právě u vzduchem nejhůře chladitelného V-éčkového dvouválce používaného v čoprkrujzerech je to obzvlášť důležité.

Vzduchem se totiž u motorek nejlíp uchladí boxer (a podobně hvězdicový motor - třeba u letadel), trochu hůř jednoválcový motor a řadový příčně uložený dvouválec, ještě hůř řadový příčně uloźený čtyřválec (ty samy o sobě už hůře chlazené vnitřní dva válce jsou navíc ještě v úplavu za předním kolem) a úplně nejhůř se chladí právě Véčkové dvouválce, kde zadní válec je efektivně stíněn předním, je ochlazován výrazně míň a u nékterých typů chronicky dochází k jeho přehříváni.

Z tohoto pohledu je právě u Véčkového motoru žádoucí účinné chlazení kapalinou, přestože někteří pravověrní čopráci vodníka zavrhují.


P.S.
Zrovna u zde diskutované Shadowky VT750 je chladiš velmi nenápadný, a je "ukryt" mezi trubkama rámu, a třeba z boku není vůbec vidět, a i z jiného pohledu skror neruší. Rozhodně tam není jako pěst na oko. Dost podobně je na tom i starší sestra VT1100. To už je mnohdy více nápadný větší obdélníkový chladič oleje u mnohých vzducháčů... 

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2013 v 09:34 | Nahoru | #14
 

lesapan79 píše: Pro mne jako začátečníka bude asi lepší s tím širším předním kolem nebo se mejlím?


Přehlídnul jsem Tvůj dotaz, takže - nepozoruju resp. neuvědomuji si žádnou změnu v ovladatelnosti v režimu typicky čopráckých pohodových kochacích jízd (opak jízdy na hraně).

Tím samozřejmě netvrdím, že by se eventualně při určitých situacích nedala nějaká případná změna v chování vysledovat. Možná při nějaké krizovce, naapdá mě třeba vynucené brzdění v zatáčce, nebo případně i při co nejenergičtějším brždění v přímém směru.

Ale to je zatím čistě moje spekulace, protože ještě k tomu nedošlo - čili při normálním ježdění je ovladatelnost, ochota jít do zatáček, schopnost držet zvolenou stopu atd. u těchto dvou typů strojů a z mého uživatelského pohledu stejná. Mluvím o rozdílech mezi cruizerem Honda VT 750 (s kardanem, od r.v. 2004 včetně) a mezi "chopperem" Honda Shadow Spirit VT 750 (s kardanem a se vstřikama od r.v. 2007 včetně).
 

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2013 v 09:36 | Nahoru | #15

lesapan79 píše: Co máš stále s tím plastem??? Prosím o vysvětlení pro začátečníka díky



To je proste - nemam ho rad ... nemam obecne rad slozita reseni - to by mi prislo lepsi a mozna i hezci, kdyby misto tech nefunkcnich plastovych napodobenin tam nebylo nic.

Ale jak pisu v kazdem prispevku - je to kazdeho vec ... trasne nebo bez, kuze nebo kozenka, uhlazeny plast nebo surovy vzhled, voda nebo vzduch ... .

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2013 v 10:06 | Nahoru | #16

lesapan79 píše: Dovi no tak než jsem to napsal tak už tu byla odpověd. Ted už je mi jasno. Jak ty plasty snáší teploty? Nemuže se stát že by se třeba ten chrom loupal nebo jinak poškozoval? Nesetkal si se s tím? Každopádně to ani neni poznat.


Osobně ani u kolegů jsem se NIKDY nesetkal s tím, že by to žebrování válců nebo ventilová víka nějak časem degradovaly, a to ani u starých mašin.

Ono totiž není plast jako plast, a dlouhodobě největší světový výrobce motocyklů a významný výrobce automobilů a spol. (tím myslím Hondu) není blbec ani začátečník v oboru. Navíc válce i hlavy jsou účinně chlazeny kapalinou, takže na těch žebrech i víkách udržíš ruku.

A pouze poklepem něčím pevným a srovnáním zvukové odezvy s něčím tutově kovovým bys mohl usoudit, že to asi není litina a možná ani z lehkých slitin, ale že by to mohlo být případně vyrobeno z plastu. Vzhledově nepoznáš nic ani z pěti centimetrů.

__

Ale nepřímo jsem se už s jedním případem poškození setkal - a sice u ventilového víka zadního válce, kde uživatel neměl (zřejmě po výměně výfuků) dotažen svod nebo tam nedal původní hliníkové nebo měděné (měkké) těsnění, takže mu to tam podfukovalo.
A při delším stání (některými lidmi praktikované dlouhodobé zahřívání motoru na místě) se ty vzhůru stoupající horké zplodiny přímo z motoru "vinuly" okolo víka ventilů a časem poškodily povrchovou vrstvu víka, ale přitom k deformaci samotného víka kupodivu ani tímto extrémním tepelným namáháním nedošlo.
Ale toto je jediný případ, kdy jsem něco takového viděl aspoň na obrázku na internetu.

Ale jak se říká, všechno zlé je pro něco dobré - možná paradoxně právě tato událost upozornila uživatela na problém s netěsnícím svodem a uchránila ho od poškození výfukového ventilu a přilehlých partií a od mnohem složitější a dražší opravy, pokud by si toho nevšimnul a dlouhodobě to takto provozoval...
 

poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2013 v 10:28 | Nahoru | #17
VS1400 je bomba, strášně rád sem na ní jezdíval, bylo mi něco přes 20 let a stačilo mi to i výkonově. Skvěle se s tím předjíždělo, měl sem z toho super pocit, je to vděčná motorka. Příjemně tahala, na pětku jela 170, nevim jestli by jela víc, ale nad 120 už to bylo nepříjemný, ale při předjíždění se to hodilo.
Začátečníkovi bych to nedoporučil. Je to dost silný, spojka jde zlehka, ale jak to má ten silnej motor, tak moc neodpouští při rozjezdu začátečnický chyby. Je to jen můj názor. Viděl sem jak to se začátečníkem při rozjezdu pěkně poškubává a pak si díky tomu ustlal v křižovatce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2013 v 10:36 | Nahoru | #18
 

Medved píše: Zkus si projet zdejsi fora, kolik lidi tady breci nad prasklym tesnenim, krivou hlavou, ometenyma lopatkama cerpadla, netesnicimi gufery, vode v oleji, oleji ve vode, neustale se ztracejici vodou, strikajici vodou ven, prehrivanim ... a pak muzeme pokracovat v debate o vyhodach vodniho chlazeni u motorek chopper/cruiser.



Ano, obecně máš pravdu, vodník má oproti vzducháči další potenciálně problematický systém.

Ale konkrétně Shadowky jsou fakt hodně vymakané stroje, netrpí žádným typickým neduhem, a zrovna to jejich vodní chlazení i jeho pumpa, termostat, chladič, expanzka, hadice, spoje atd. funguje dlouhdobě tak, že o tom vodníkovi člověk prakticky neví, podobně jako je tomu dneska u aut. Respektive neví o jeho nevýhodách, ale využívá jeho výhod.



Medved píše: chlazeni vodou u motorek nemam rad obecne. Navic u chopperu/cruiseru z doby, kdy se tolik nehonily emise mi to prijde uplne zcestne - poridim si motorku delanou na vzhled a kochani nikoli na vykon - a zkurvim si ji vodnim chladicem, spoustou trubek, hadic, slozitym cerpadlem s termostatem, ruznejma nadrzkama, kritickym tesnenim pod hlavou ... to je preci postavene na hlavu. Pochopim vodni chlazeni u supersportu nebo ostreho endura, ale ne u pohodoveho silnicniho nahace nebo chopper/cruiser stylu. Asi jsem staromilec


Já jsem taky staromilec, taky mám několik motorek vzducháčů (dnes už jenom jednoválce, dříve i boxera), a je to samozřejmě o starost míň - pokud se to vždycky uchladí a pokud to někdo neutaví v parném létě v koloně apod.

Jenže zrovna u toho V-éčkového motoru, se zadním válcem v dokonalém zákrytu za předním válcem, je chlazení vzduchem na hraně, a někdy bohužel i za hranou.

A i proto jsem u Shadowky rád za to jejich vychytané honďácky SPOLEHLIVÉ vodní chlazení.
Ale nejenom proto - ať se to komu líbí nebo ne, neoddiskutovatelným faktem je, že on totiž ten spalovací motor chlazený kapalinou, a nezávisle na zatížení a teplotě okolního prostředí udržovaný v dost úzkém pásmu optimálních provozních teplot, je méně namáhán, lze u něj lépe vymezit provozní vůle, a celkově má předpoklad delší životnosti.
  

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2013 v 13:52 | Nahoru | #19

Medved píše: Vidis - a to je zase vec nazoru. Ja si myslim ze vyssi zivotnost ma vzduchac, protoze ma z vyroby vetsi vule -> nizsi vykon -> nizsi namahani -> vyssi zivotnost. Alespon takhle mne to ucili obecne pro jakekoli strojni zarizeni ve skole. Ja jsem to jenom aplikoval na motorku.


Obecně to sice zhruba tak je, ale pak to nakonec stejně musíš poctivě vztáhnout na každý jednotlivý typ, a teprve až dlouhodobá praxe zjeví celou pravdu.

Některý motor se časem ukáže jako velmi povedený a všeobecně oblíbený, některý další sice už ne tak vydařený, ale kompenzuje to třeba nižší cenou a dostupnými ND z druhé ruky, a jiný stroj je zase vyloženě nespolehlivý a poruchový propadák.
A to se týká jak vodníků, tak vzducháčů.

Takže když konkrétně, tak konkrétně:

Ten velmi kvalitní kapalinou chlazený motor v Hondě Shadow VT 750, po všech těch desetiletích evolučního vývoje, kdy postipně docházelo jen k dílčím změnám a vylepšováním (velkých totiž nebylo třeba), se ukázal jako nadprůměrně spolehlivý, s dlouho životností, s velmi dobrým průběhem krouťáku a s enormě nízkou spotřebou paliva.

A v duchu Tvého příspěvku, ač to není vzducháč, ale vodník, tak se jedná o optimálně podkoňovaný (nevyhoněný) motor s výkonem cca 33,5 kW při objemu 750 ccm, takže litrový výkon tohoto motoru je pouhých 45 kW.

Pro představu - to by taková hypotetická a rovněž dvouválcová dváca (125 ccm) musela mít jenom 5 a půl kW výkonu, přitom to ale bývají cca 8 až 11 kW stroje.
A navíc namísto vyváženějšího a častěji pálícího dvouválce bývají ty dvácy až na výjimky jenom jednobuchy, a vzhledem k malému absolutnímu výkonu jsou samozřejmě dost často honěné blízko svého maxima, a nezřídka i přetáčené.

A podobně na druhé straně spektra, třeba od objemu 600 ccm a výš, jakými ohromnými (několikanásobnými) litrovými výkony se dneska běžně motocykové motory chlubí...

Čili srovnej ten shadowácký motor s výkony jiných motorů, a to dokonce i vzduchem chlazených, a už i na tomto je trochu vidět, proč je motor ve Shadowkách tak houževnatý, spolehlivý a dlouhodobě trvanlivý.

A motor, to je pořád i dnes srdce každého motocyklu, a od něho se pak odvíjí klíčové vlastnosti každé mašiny a její celková oblíbenost...



Medved píše: Ja bych to ukoncil: oba systemy maji sve pro i proti, jeden druheho nepresvedcime, mame kazdy svuj nazor a prestaneme tady chudaka zacatecnika desit scenari, ktere pravdepodobne nikdy nenastanou .


OK, souhlas - oba systémy chlazení spalovacího motoru mají svá pro a proti, chucpe nechucpe...
 

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 18.6.2013 v 07:14 | Nahoru | #20

fajko píše: lesapan79> Ahoj, dáváš tady vizi svého snu a pak za rok,dva se uvidí??? Nic proti, kup 750, uprav podle sebe, hýčkej si jí a za dva roky prodej. Možná budeš spokojen, ale spíš bude hlodat v hlavě- a proč jsem nešel rovnou ... Taky jsem řešil před pěti lety, byl jsem rozhodnut- volusia 800, hm nakonec vs1400 a max spokojenost, žádné myšlenky na výměnu, lehký a výkonný čopřík, dokutil Pav 40 a super na cestování. A jak píše medvěd, plasty ne ne, max na jízdní kolo.


To je silně individuální, každý preferuje něco mírně jiného. Já třeba šel cestou nahoru a pak dolu, a takových lidí, kterým bohatě stačí solidní mírně podlitrový čoprkrujzr jako je Honda Shadow VT750 je hodně - stačí se zorientovat třeba na foru SHOC a tam je spousta lidí ve věku od řekněme 30 do 55 let, kteří by tu 750 neměnili, a to jezdějí i po Evropě a po dálnicích.
Řekl bych, že pokud člověk nejezdí stále ve dvou a nabalenej jak na cestu kolem světa, tak těch cca 50 koní je u tohoto relativně ještě lehkého čoprkrujzra optimální, a zvláště na ty naše rozbité silnice není třeba těžkého powerkrujzra. Lehčí stroj má spoustu výhod, jak v ovladatelnosti, tak v provozních nákladech (palivo, gumy, méně oleje atd.)

A co se těch plastů týče, není to od číňana kelímek na jogurt, ale japonská kvalita, třeba blatníky jsou pak lehčí a nereznou, a stejně nakonec o těch plastech vlastně člověk vůbec neví, pokud si někde na diskuzním foru nepřečte nějaký ten hanlivý komentář od některého diskutujícího kolegy...

Naposledy editováno 18.06.2013 07:17:18

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 18.6.2013 v 08:58 | Nahoru | #21

lesapan79 píše: Tak tedy zatím jsem pro honda shadow 750 od roku 2004. Určitě jí v začátku zvládnu a za rok dva se uvidí. Každopádně hledám stále nějakého toho ochotného znalce co by se jel se mnou na nějakou tu motorku podívat



Čoprkrujzry novějšího ročníku bývají obecně v dobrém stavu, jejich majitelé se o ně vcelku dobře starají, nejezdí se na tom v terénu, nejezdí se na tom většinou ani v zimě (sůl na silnicích atd.), takže koupě novějšího a míň jetého čoprkrujzra z druhé ruky nepředstavuje zpravdidla žádné velké riziko (až snad na případy, kdy se na něm už vystřídalo hodně majitelů).

Kupovat u nás novějšího čoprkrujzra z druhé ruky je tedy opakem situace, kdy se kupuje olítaná motorka jiných kategorií (supersport, kroska atd).

Takže sleduj nabídky třeba na Motoinzerci (soukromé osoby):
http://www.motoinzer...ia=&razeni=cenaa

na Tipmotu (motobazary):
http://www.tipmoto.c...ia=&razeni=cenaa

nebo tady na Motorkářích:
http://www.motorkari...5Btext%5D=shadow+750

Pokud si netroufáš si sám vybrat a koupit a neměl bys nikoho zkušenějšího k ruce, pak by se asi dalo doporučit sledovat nabídku u Tasse (Rabštejnská Lhota, pod Pardubicema, kousek od Chrudimi).

http://www.motorkari.cz/motobazar/153023/

Tím sice neříkám, že to tam musí být vždycky 100% bez chyby, ale Tass se orientuje na dovozy celkem ne tak starých motorek zvenku a obecně vozí dobré kousky (žádné spravované načančané vraky), a spousta zde v ČR ježděných mašin dotažených zvenku přešla přes něho.
Řekl bych, že v rámci tuzemských motobazarů mívá nadprůměrně kvalitní nabídku, a že tudíž ten první přísnějěí výběrový filtr za zákazníka udělal už on sám.

Na jaře tam toho měl podstatně víc, momentálně je to slabší:
http://www.motorkari...5Btext%5D=shadow+750


EDIT:
Jen pro jistotu - nemám s Tassem nic společnýho, a určitě taky není svatej a dají se i tady na Motorkářích najít negativní zkušenosti, ale to se po určitém čase asi nevyhne žádnému obchodníkovi...

Naposledy editováno 18.06.2013 09:04:21

poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 18.6.2013 v 09:29 | Nahoru | #22
 
P.S.
Ještě jedna rada nebo názor:

Měl jsem původně Shadowku s karbecem a teď mám o něco novější Shadowku Spiritku se vstřikama, a proto bych v rámci těch Shadowek nezavrhoval ani Spiritku (Honda Shadow Spirit VT 750).

Jízdníma vlastnostma mi to přijde totožný (v rámci kategorie čoprkrujzrů stále ta stejná skvělá ovladatelnost a pohodlí) a vzhledově ještě hezčí - není to tak "hamatný" jako cruiser, působí to celkově takovým lehčím vzdušnějším dojmem, má to decentní zadní blatník (ne taky vyvalený ven) a decentnější přední blatníček pasující k tomu většímu užšímu přednímu kolu.

Vzhled je samozřejmě čistě subektivní záležitost, ale jinak motoricky jsou to stejné stroje s osvědčeným robustním a velmi úsporným motorem, s krásným zvukem a se zátahem odspodu, akorát že ty původní Shadowky od r.v. 2004 včetně byly s karburátorem a sytičem, a Spiritky od r.v. 2007 včetně jsou už s honďácky pověstně spolehlivýma vstřikama (mj. o starost míň po zimě, při každém studeném startu, při přechodu na rezervu a dlouhodbě při absenci nutnosti jakékoliv údržby oproti karbecům), a taky Shadow Spirit není až tak moc okoukaný typ jako cruizer Shadowka.

Ale se žádným z těchto typů bys nešlápnul vedle, ty mašiny nemají žádnou typickou chybu nebo dokonce vadu, ale hodně předností, kde opravdu velkou spolehlivost, levný provoz a vyvážené vlastnosti bych asi kladl na první místo - a říkám to i z vlastní velmi dobré zkušenosti.
 

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2013 v 10:02 | Nahoru | #23

lesapan79 píše: boty Priston kožené motorkářské s ocelovou špičkou chráničem kotníku a td




Ty vypadaji moc dobre.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2013 v 11:00 | Nahoru | #24
 

Medved píše: koukni do bazaru na www.k1400.cz ... na druhe strane je tam shadow spirit 2007, na dalsi strane druha.



Sice starší inzeráty, ale možná ještě budou aktuální - pokud sem ještě zakladatel vlákna chodí...

- posezónní nabídka ze září 2012, ročník 2007, 12 tisíc km
- zimní nabídka z prosince 2012, ročník 2007, 20 tisíc km
  

Naposledy editováno 20.06.2013 11:11:53

poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2013 v 11:16 | Nahoru | #25
 
lesapan79>

Když tak tady na to máš přímé odkazy:

- posezónní nabídka ze září 2012, ročník 2007, 12 tisíc km:
http://www.k1400.cz/...w/detail.php?id=3208

- zimní nabídka z prosince 2012, ročník 2007, 20 tisíc km:
http://www.k1400.cz/...w/detail.php?id=3271

__

A tady pro srovnání čerstvá aktuální nabídka vystrojené funglovky v TOP stavu přímo u Shadowkářů na SHOC, ročník 2008, do provozu 2010, nájezd jenom 6 tisíc km (2 tisíce km ročně), obrovské množství kvalitních, drahých a případně i rozprodatelných doplňků (asi velké oči nebo nevěděli, co s penězi), a paní se zdá být přístupná dohodě:

http://forum.shoc.cz...c.php?f=11&t=211

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2013 v 11:23 | Nahoru | #26
 

Medved píše: Ta pani je dobra . Bych rekl, ze chtela byt velka holka, nechala si udelat kerku na lopatku, roztahla nohy a nekdo smyslu zbaveny do ni nasypal 200k. Pak zjistila, ze na tom nevypada dost sexy a nema to klimu.
To je sance - rict ji, ze to koupi hole za 120k a pocitam ze se pujde dohodnout na 130k za vsechno - nez by ji to nekdo odstrojil, tak ji to vyjde lacinejc.


Spíš bych řekl, že je možná na vině její manžel - asi špatně to celé nebo vlastně ji samotnou a její počáteční nadšení odhadl, když jí chtěl mermomocí udělat radost nebo ji do toho ježdění možná dokonce tlačil...
A jestli ona je střízlík a váží čtvrtinu nebo pětinu co mašina, tak ji celkem chápu.
 

poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2013 v 11:42 | Nahoru | #27
Ale co jsem tak počítal cenu jen pár vybraných doplňků (namátkou jsou tam např. homologovaný SilverTaily přímo pro VT750 s dvěma dvojicema tlumících vložek a KNko, přepákování i stupačky spolujezdce, opěrka s nosičem a brašny), tak jenom to je za hodně desítek tisíc, a jeví se to všechno prakticky nový.
A je toho tam ještě další spousta kvalitních věcí, a hlavně ta mašina je prakticky funglovka, takže kdo má volný chechtáky, nebyl by to marný kauf.

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2013 v 16:09 | Nahoru | #28
 

lesapan79 píše: Vypadá dobře ale musel bych ji vzít s větší akontací na splátky. Všechny motorky co zatím přicházeli v uvahu byli hrozně daleko. Chtělo by to nejdřív se vubec na nějakou zajet podívat abych viděl jak vypadá ve skutečnosti. Projíždim inzeráty jak divej. tahle vypadá taky dobře http://www.motorkar...c-shadow-511041.html ta spiritka je pěkná ale je to taky dost peněz a řekl bych že se mi víc líbí s tim širším kolem. Jakej je mezi nima teda rozdíl? A taky by mě zajímalo v čem budou ty střiky lepší? Nebude to mít horší zvuk? AA taky je to dost elektroniky. Aby se to časem nesr. Ten karbec zatím všem funguje na jedničku.


V čem budou vstřiky lepší?

No, startování je u nich vždycky na brnknutí (i po delší odstávce po zimě, nebo za chladného rána apod.), odpadá sytič, odpadá těcnicky složitější údržba karbecu (jak píše dole Medvěd - čištění, seřizování, membrány, jehla, plovák atd.).
Taky to (na rozdíl od karbecu bez vzduchové váhy a managenentu) jede stále stejně dobře bez ohledu na atmosférický tlak (ten klesá výrazně s nadmořskou výškou), ale to se uplatňuje až při některých zahraničních cestách, u nás v ČR ne.

Taky bývá u vstřiků (obecně) trochu menší spotřeba než s karbecem, ale u Shadowek 750 to nepozoruju - ta spotřeba u nich je skvělá, nejenom u novější verze se vstřikem, ale i u seřízeného karbecu.
Jinak u vstřiků se při brždění motorem úplně zastavuje dodávka paliva (u karbecu si válce pořád sají směs benzínu se vzduchem).

Co se případné ucukanosti týče, tak Shadowky VT 750 nejsou ucukané, krásně plynule reagují u karbecu i u vstřiku (teda aspoň podle mých zkušeností s oběma typy)

Jinak horší zvuk to nemá, zvuk je stejný (karbec nebo vstřiky), je to dáno stejnou konstrukcí Véčkového motoru a jeho stejným objemem, airboxem a vzduchovým filtrem a hlavně taky taky konstrukcí výfuků (svody a koncovky). Jestli se ta směs vzduchu s parami benzínu tvorí ve zplynovači (karburátoru) nebo se vstřikuje benzínová mlha do proudícího vzduchu, má na výsledný zvuk motoru prakticky zanedbatelný vliv.

Vstřiky jsou dneska jedny z nejspolehlivějších prvků, a u Hondy jsou extra spolehlivé - to už se spíš padesátkrát pokazí něco jiného u padesáti různých mašin, než u jedné Hondy vstřiky.
Vezmi si, že u aut máš už dlouhá léta prakticky výhradně vstřikování, a slyšels, že by to při normálnícj nájezdech (100, 200 tisíc km apod.) zlobilo? Trochu problémy mohou občas být u dieselů, ale to je jiná kapitola.
A u těch našich kochacích mašin s nájezdama 2, 5, někdo 10 nebo výjimečně i 15 a víc tisíc km ročně jsou ty vstřiky věčné, spolehlivé a bezúdržbové.
 

poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2013 v 16:19 | Nahoru | #29
 
P.S.

A jaký že je tedy mezi nimi rozdíl (Shadow versus Shadow Spirit) ?

To jsem Ti přece psal na předchozí straně, 18.6.2013 v 09:29... *)

A pokud bys vyloženě stál o tu vystrojenou funglovku z Útěchova u Brna (v podstatě severní předměstí Brna), tak jestli ještě anebo dokud je k mání, mohl bych se Ti snad případně i zajel s foťákem pokusit se ji (po dohodě) trochu líp zdokumentovat...
 

EDIT:

*)
A ještě i pár dní předtím, 13.6.2013 v 09:34...


Naposledy editováno 23.06.2013 12:16:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 21.6.2013 v 09:17 | Nahoru | #30
 

lesapan79 píše: JJ stál bych ale proběhla debata a cena je ustálená do 100t a to bylo v četně papíru a oblečení, jj je to boj. jenže to co mi tu říká Dovi (každopádně děkuji za názor a taky za posuv dopředu ale mezi náma kámo....asi bych si na konec koupil novou) Rodina je zatím přednější a musím na to brát ohled ....prostě tolik financí neni


Jasně, jsou priority, přes které samozřejmě nejede vlak - třeba ta rodina, bydlení, manželka, atd.

Jinak ale co se koupě nový mašiny týče, tak ta stojí cca 200 tisíc, a s těma inzerovanýma doplňkama tak 260 až 270 tisíc (což se ostatně píše i v tom inzerátu).

Takže mít vystrojený zánovní stroj po nájezdu pouhých 6 tisíc km za 149 (nebo by možná ještě slevila) mi přijde o hodně rozumnější než si to koupit nový. Zvlášť když člověk uváží, za jedno léto by byl zhruba na tom samým nájezdu...

Holt koupě nové motorky má svý pro i proti, ale je vždycky finančně nevýhodná.
 
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
výfuk Honda VT 750 Shadow Spirit peko11 9 31.3.2024 v 08:38 brnzi
Honda Shadow Spirit VT750 [1 ... 6, 7] Honda VT 750C Shadow, Honda VT 750 Shadow Spirit Dovi 209 3.6.2022 v 14:10 Jesse-James
jaky olej do motoru a diferenciálu [1, 2] Honda VT 750 Shadow Spirit venagsxr 32 9.5.2022 v 08:18 Wingfr
honda vt 750 shadow spirit výpadky ... Honda VT 750 Shadow Spirit Kubajs999 2 22.9.2021 v 17:57 Yura
Jaké mazivo do šneku náhonu čidla r... Honda VT 750DC Black Widow, Honda VT 750C Shadow, Ho... iPospa 10 30.12.2020 v 21:30 iPospa


TOPlist