Naposledy editováno 30.07.2013 15:03:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
Medved píše: A druha vec (abych si rejpnul a aby meli nejen shadowisti radost ) - chces jit do stylu chopper/cruiser a koukas po vodou chlazene motorce? Vodou chlazenej chopper/cruiser je jako tlusta zenska v bikinach - chucpe!
No, názory zrovna na toto se člověk od člověka velmi různí, takže...
Oni ani výrobci asi nebudou hlupáci, když se snaží efektivní chlazení motoru uspokojivě vyřešit. A právě u vzduchem nejhůře chladitelného V-éčkového dvouválce používaného v čoprkrujzerech je to obzvlášť důležité.
Vzduchem se totiž u motorek nejlíp uchladí boxer (a podobně hvězdicový motor - třeba u letadel), trochu hůř jednoválcový motor a řadový příčně uložený dvouválec, ještě hůř řadový příčně uloźený čtyřválec (ty samy o sobě už hůře chlazené vnitřní dva válce jsou navíc ještě v úplavu za předním kolem) a úplně nejhůř se chladí právě Véčkové dvouválce, kde zadní válec je efektivně stíněn předním, je ochlazován výrazně míň a u nékterých typů chronicky dochází k jeho přehříváni.
Z tohoto pohledu je právě u Véčkového motoru žádoucí účinné chlazení kapalinou, přestože někteří pravověrní čopráci vodníka zavrhují.
P.S.
Zrovna u zde diskutované Shadowky VT750 je chladiš velmi nenápadný, a je "ukryt" mezi trubkama rámu, a třeba z boku není vůbec vidět, a i z jiného pohledu skror neruší. Rozhodně tam není jako pěst na oko. Dost podobně je na tom i starší sestra VT1100. To už je mnohdy více nápadný větší obdélníkový chladič oleje u mnohých vzducháčů...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
Dovi píše: No, názory zrovna na toto se člověk od člověka velmi různí, takže...
Oni ani výrobci asi nebudou hlupáci, když se snaží efektivní chlazení motoru uspokojivě vyřešit. A právě u vzduchem nejhůře chladitelného V-éčkového dvouválce používaného v čoprkrujzerech je to obzvlášť důležité.
Vzduchem se totiž u motorek nejlíp uchladí boxer (a podobně hvězdicový motor - třeba u letadel), trochu hůř jednoválcový motor a řadový příčně uložený dvouválec, ještě hůř řadový příčně uloźený čtyřválec (ty samy o sobě už hůře chlazené vnitřní dva válce jsou navíc ještě v úplavu za předním kolem) a úplně nejhůř se chladí právě Véčkové dvouválce, kde zadní válec je efektivně stíněn předním, je ochlazován výrazně míň a u nékterých typů chronicky dochází k jeho přehříváni.
Z tohoto pohledu je právě u Véčkového motoru žádoucí účinné chlazení kapalinou, přestože někteří pravověrní čopráci vodníka zavrhují.
P.S.
Zrovna u zde diskutované Shadowky VT750 je chladiš velmi nenápadný, a je "ukryt" mezi trubkama rámu, a třeba z boku není vůbec vidět, a i z jiného pohledu skror neruší. Rozhodně tam není jako pěst na oko. Dost podobně je na tom i starší sestra VT1100. To už je mnohdy více nápadný větší obdélníkový chladič oleje u mnohých vzducháčů...
Nejsem - a asi jsem nikdy ani nebyl - "pravoverny coprak' (btw - uz i z k1400 by mne nejradeji exkomunikovali ) ale chlazeni vodou u motorek nemam rad obecne. Navic u chopperu/cruiseru z doby, kdy se tolik nehonily emise mi to prijde uplne zcestne - poridim si motorku delanou na vzhled a kochani nikoli na vykon - a zkurvim si ji vodnim chladicem, spoustou trubek, hadic, slozitym cerpadlem s termostatem, ruznejma nadrzkama, kritickym tesnenim pod hlavou ... to je preci postavene na hlavu. Pochopim vodni chlazeni u supersportu nebo ostreho endura, ale ne u pohodoveho silnicniho nahace nebo chopper/cruiser stylu. Asi jsem staromilec .
Zkus si projet zdejsi fora, kolik lidi tady breci nad prasklym tesnenim, krivou hlavou, ometenyma lopatkama cerpadla, netesnicimi gufery, vode v oleji, oleji ve vode, neustale se ztracejici vodou, strikajici vodou ven, prehrivanim ... a pak muzeme pokracovat v debate o vyhodach vodniho chlazeni u motorek chopper/cruiser.
edit: jeste k tomu, co nuti vyrobce delat vodni chlazeni - oni nejsou sice pitomi, ale jsou neustale tlaceni do nizsich a nizsich emisi. A to bez vodniho chlazeni a vstrikovani misto karburatoru proste dneska uz nesplni. Cimz se z motorek stava v podstate jenom blackbox, na kterem muzes akorat tak jezdit od servisu k servisu. A to mne proste nebavi - ja jsem se dost tezce smiroval s tim ze musim do servisu na nektere ukony jezdit s autem - natoz abych tam jezdil s motorkou.
Naposledy editováno 13.06.2013 09:50:32
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
výfuk Honda VT 750 Shadow Spirit | peko11 | 9 | 31.3.2024 v 08:38 brnzi |
Honda Shadow Spirit VT750 [1 ... 6, 7] Honda VT 750C Shadow, Honda VT 750 Shadow Spirit | Dovi | 209 | 3.6.2022 v 14:10 Jesse-James |
jaky olej do motoru a diferenciálu [1, 2] Honda VT 750 Shadow Spirit | venagsxr | 32 | 9.5.2022 v 08:18 Wingfr |
honda vt 750 shadow spirit výpadky ... Honda VT 750 Shadow Spirit | Kubajs999 | 2 | 22.9.2021 v 17:57 Yura |
Jaké mazivo do šneku náhonu čidla r... Honda VT 750DC Black Widow, Honda VT 750C Shadow, Ho... | iPospa | 10 | 30.12.2020 v 21:30 iPospa |