globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
Ahoj všem. Tak jsem si za ty tři dny od registrace tady toho dost přečetl. Stejně bych se chtěl vás zkušenějších na pár věcí zeptat. Co se týče motorky jsem z 90% rozhodnut pro Hondu vt1100 Shadow ještě přichází v uvahu Suzuki Intruder 1400. Chtěl bych se vás zeptat jestli to je dobrej výběr a jestli tuhle krásnou motorku vubec zvládnu jako začátečník? Měřím 175cm vážím 100kg. Před nějakejma 8 letama jsem chvilku dráždil 125 enduro, od té doby jsem na motorce neseděl. Do motorky bych chtěl investovat do 100tis. Rád bych aby byla trošku vybavená abych nemusel nic dokupovat. Ted řeším oblečení dle rad tady na foru. Mám oozkoušeno pár věcí ale ne všechno měli v mé velikosti tak čekám do pátka až to přijde a pojedu si pro to, chtěl bych se vás zeptat jestli jsou ještě in ty třásně na bundách? Každopádně jdu do kuže do které se dávaj ty chrániče. Helmu jsem koupil tuhle http://obleceni---p...0/caberg-v2-407.html v černé barvě. Nejdřív jsem jí koupil a pak si něco přečetl a zjistil že to nebude to pravé ořechové ale co už jí mám a sedí mi. Boty jsem koupil na aukru tyhle http://aukro.cz/sho...php?item=3293659911. Tolik peněz neni abych si všechno koupil nové tak musim řešit i jeté věci a taky jsem bytovkář tak ještě musím sehnat garáž. No je to penez jak želez. Chtěl bych se zeptat jestli víte o nějakém dobrém bazaru motorek a jestli někdo zkušenej kdo motorkám fakt rozumí by se mnou jel se na nějakou podívat. Píšu to depředu s předčasem kupovat bych chtěl cca za měsíc. Určitě si netroufnu něco vybírat sám protože tomu nerozumím tak že si nechám rád poradit. Bydlím kousek od Sokolova tak třeba tu nějakej ochotnej znalec bude. Díky všem za odpověd a za cenné rady do začátku

Naposledy editováno 30.07.2013 15:03:30

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

13.6.2013 v 09:43 | Nahoru | #1

Dovi píše: No, názory zrovna na toto se člověk od člověka velmi různí, takže...

Oni ani výrobci asi nebudou hlupáci, když se snaží efektivní chlazení motoru uspokojivě vyřešit. A právě u vzduchem nejhůře chladitelného V-éčkového dvouválce používaného v čoprkrujzerech je to obzvlášť důležité.

Vzduchem se totiž u motorek nejlíp uchladí boxer (a podobně hvězdicový motor - třeba u letadel), trochu hůř jednoválcový motor a řadový příčně uložený dvouválec, ještě hůř řadový příčně uloźený čtyřválec (ty samy o sobě už hůře chlazené vnitřní dva válce jsou navíc ještě v úplavu za předním kolem) a úplně nejhůř se chladí právě Véčkové dvouválce, kde zadní válec je efektivně stíněn předním, je ochlazován výrazně míň a u nékterých typů chronicky dochází k jeho přehříváni.

Z tohoto pohledu je právě u Véčkového motoru žádoucí účinné chlazení kapalinou, přestože někteří pravověrní čopráci vodníka zavrhují.


P.S.
Zrovna u zde diskutované Shadowky VT750 je chladiš velmi nenápadný, a je "ukryt" mezi trubkama rámu, a třeba z boku není vůbec vidět, a i z jiného pohledu skror neruší. Rozhodně tam není jako pěst na oko. Dost podobně je na tom i starší sestra VT1100. To už je mnohdy více nápadný větší obdélníkový chladič oleje u mnohých vzducháčů... 



Nejsem - a asi jsem nikdy ani nebyl - "pravoverny coprak' (btw - uz i z k1400 by mne nejradeji exkomunikovali ) ale chlazeni vodou u motorek nemam rad obecne. Navic u chopperu/cruiseru z doby, kdy se tolik nehonily emise mi to prijde uplne zcestne - poridim si motorku delanou na vzhled a kochani nikoli na vykon - a zkurvim si ji vodnim chladicem, spoustou trubek, hadic, slozitym cerpadlem s termostatem, ruznejma nadrzkama, kritickym tesnenim pod hlavou ... to je preci postavene na hlavu. Pochopim vodni chlazeni u supersportu nebo ostreho endura, ale ne u pohodoveho silnicniho nahace nebo chopper/cruiser stylu. Asi jsem staromilec .

Zkus si projet zdejsi fora, kolik lidi tady breci nad prasklym tesnenim, krivou hlavou, ometenyma lopatkama cerpadla, netesnicimi gufery, vode v oleji, oleji ve vode, neustale se ztracejici vodou, strikajici vodou ven, prehrivanim ... a pak muzeme pokracovat v debate o vyhodach vodniho chlazeni u motorek chopper/cruiser.

edit: jeste k tomu, co nuti vyrobce delat vodni chlazeni - oni nejsou sice pitomi, ale jsou neustale tlaceni do nizsich a nizsich emisi. A to bez vodniho chlazeni a vstrikovani misto karburatoru proste dneska uz nesplni. Cimz se z motorek stava v podstate jenom blackbox, na kterem muzes akorat tak jezdit od servisu k servisu. A to mne proste nebavi - ja jsem se dost tezce smiroval s tim ze musim do servisu na nektere ukony jezdit s autem - natoz abych tam jezdil s motorkou.

Naposledy editováno 13.06.2013 09:50:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2013 v 10:36 | Nahoru | #2
 

Medved píše: Zkus si projet zdejsi fora, kolik lidi tady breci nad prasklym tesnenim, krivou hlavou, ometenyma lopatkama cerpadla, netesnicimi gufery, vode v oleji, oleji ve vode, neustale se ztracejici vodou, strikajici vodou ven, prehrivanim ... a pak muzeme pokracovat v debate o vyhodach vodniho chlazeni u motorek chopper/cruiser.



Ano, obecně máš pravdu, vodník má oproti vzducháči další potenciálně problematický systém.

Ale konkrétně Shadowky jsou fakt hodně vymakané stroje, netrpí žádným typickým neduhem, a zrovna to jejich vodní chlazení i jeho pumpa, termostat, chladič, expanzka, hadice, spoje atd. funguje dlouhdobě tak, že o tom vodníkovi člověk prakticky neví, podobně jako je tomu dneska u aut. Respektive neví o jeho nevýhodách, ale využívá jeho výhod.



Medved píše: chlazeni vodou u motorek nemam rad obecne. Navic u chopperu/cruiseru z doby, kdy se tolik nehonily emise mi to prijde uplne zcestne - poridim si motorku delanou na vzhled a kochani nikoli na vykon - a zkurvim si ji vodnim chladicem, spoustou trubek, hadic, slozitym cerpadlem s termostatem, ruznejma nadrzkama, kritickym tesnenim pod hlavou ... to je preci postavene na hlavu. Pochopim vodni chlazeni u supersportu nebo ostreho endura, ale ne u pohodoveho silnicniho nahace nebo chopper/cruiser stylu. Asi jsem staromilec


Já jsem taky staromilec, taky mám několik motorek vzducháčů (dnes už jenom jednoválce, dříve i boxera), a je to samozřejmě o starost míň - pokud se to vždycky uchladí a pokud to někdo neutaví v parném létě v koloně apod.

Jenže zrovna u toho V-éčkového motoru, se zadním válcem v dokonalém zákrytu za předním válcem, je chlazení vzduchem na hraně, a někdy bohužel i za hranou.

A i proto jsem u Shadowky rád za to jejich vychytané honďácky SPOLEHLIVÉ vodní chlazení.
Ale nejenom proto - ať se to komu líbí nebo ne, neoddiskutovatelným faktem je, že on totiž ten spalovací motor chlazený kapalinou, a nezávisle na zatížení a teplotě okolního prostředí udržovaný v dost úzkém pásmu optimálních provozních teplot, je méně namáhán, lze u něj lépe vymezit provozní vůle, a celkově má předpoklad delší životnosti.
  

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

13.6.2013 v 11:05 | Nahoru | #3
Medved: Koukám, že s náklonností k vodnímu chlazení jsme na tom stejně. Nejtrhlejší mi to připadá na adventure motorkách. Nejen že je to hromada kurvítek navíc, která se dokáží pokazit na tom nejnevhodnějším a nejodlehlejším místě, ale i zbytečná kila, která se v terénu vždycky projeví.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
výfuk Honda VT 750 Shadow Spirit peko11 9 31.3.2024 v 08:38 brnzi
Honda Shadow Spirit VT750 [1 ... 6, 7] Honda VT 750C Shadow, Honda VT 750 Shadow Spirit Dovi 209 3.6.2022 v 14:10 Jesse-James
jaky olej do motoru a diferenciálu [1, 2] Honda VT 750 Shadow Spirit venagsxr 32 9.5.2022 v 08:18 Wingfr
honda vt 750 shadow spirit výpadky ... Honda VT 750 Shadow Spirit Kubajs999 2 22.9.2021 v 17:57 Yura
Jaké mazivo do šneku náhonu čidla r... Honda VT 750DC Black Widow, Honda VT 750C Shadow, Ho... iPospa 10 30.12.2020 v 21:30 iPospa


TOPlist