Naposledy editováno 30.07.2013 15:03:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
Dovi píše:
Já jsem taky staromilec, taky mám několik motorek vzducháčů (dnes už jenom jednoválce, dříve i boxera), a je to samozřejmě o starost míň - pokud se to vždycky uchladí a pokud to někdo neutaví v parném létě v koloně apod.
Co bych delal na motorce v kolone? Kazda kolona se da objet/projet/predjet .
Dovi píše:
Jenže zrovna u toho V-éčkového motoru, se zadním válcem v dokonalém zákrytu za předním válcem, je chlazení vzduchem na hraně, a někdy bohužel i za hranou.
Mam mimo jine VS1400 - nemel jsem jediny problem s chlazenim - i kdyz Suzuki si pomaha SACS nebo jak tomu rikaji. Poridil jsem si teplomer oleje a jsem i pri hodne drsnem zachazeni do 130 max.
Dovi píše:
A i proto jsem u Shadowky rád za to jejich vychytané honďácky SPOLEHLIVÉ vodní chlazení.
Ale nejenom proto - ať se to komu líbí nebo ne, neoddiskutovatelným faktem je, že on totiž ten spalovací motor chlazený kapalinou, a nezávisle na zatížení a teplotě okolního prostředí udržovaný v dost úzkém pásmu optimálních provozních teplot, je méně namáhán, lze u něj lépe vymezit provozní vůle, a celkově má předpoklad delší životnosti.
Vidis - a to je zase vec nazoru. Ja si myslim ze vyssi zivotnost ma vzduchac, protoze ma z vyroby vetsi vule -> nizsi vykon -> nizsi namahani -> vyssi zivotnost. Alespon takhle mne to ucili obecne pro jakekoli strojni zarizeni ve skole. Ja jsem to jenom aplikoval na motorku.
Ja bych to ukoncil: oba systemy maji sve pro i proti, jeden druheho nepresvedcime, mame kazdy svuj nazor a prestaneme tady chudaka zacatecnika desit scenari, ktere pravdepodobne nikdy nenastanou .
(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
Medved píše: Vidis - a to je zase vec nazoru. Ja si myslim ze vyssi zivotnost ma vzduchac, protoze ma z vyroby vetsi vule -> nizsi vykon -> nizsi namahani -> vyssi zivotnost. Alespon takhle mne to ucili obecne pro jakekoli strojni zarizeni ve skole. Ja jsem to jenom aplikoval na motorku.
Obecně to sice zhruba tak je, ale pak to nakonec stejně musíš poctivě vztáhnout na každý jednotlivý typ, a teprve až dlouhodobá praxe zjeví celou pravdu.
Některý motor se časem ukáže jako velmi povedený a všeobecně oblíbený, některý další sice už ne tak vydařený, ale kompenzuje to třeba nižší cenou a dostupnými ND z druhé ruky, a jiný stroj je zase vyloženě nespolehlivý a poruchový propadák.
A to se týká jak vodníků, tak vzducháčů.
Takže když konkrétně, tak konkrétně:
Ten velmi kvalitní kapalinou chlazený motor v Hondě Shadow VT 750, po všech těch desetiletích evolučního vývoje, kdy postipně docházelo jen k dílčím změnám a vylepšováním (velkých totiž nebylo třeba), se ukázal jako nadprůměrně spolehlivý, s dlouho životností, s velmi dobrým průběhem krouťáku a s enormě nízkou spotřebou paliva.
A v duchu Tvého příspěvku, ač to není vzducháč, ale vodník, tak se jedná o optimálně podkoňovaný (nevyhoněný) motor s výkonem cca 33,5 kW při objemu 750 ccm, takže litrový výkon tohoto motoru je pouhých 45 kW.
Pro představu - to by taková hypotetická a rovněž dvouválcová dváca (125 ccm) musela mít jenom 5 a půl kW výkonu, přitom to ale bývají cca 8 až 11 kW stroje.
A navíc namísto vyváženějšího a častěji pálícího dvouválce bývají ty dvácy až na výjimky jenom jednobuchy, a vzhledem k malému absolutnímu výkonu jsou samozřejmě dost často honěné blízko svého maxima, a nezřídka i přetáčené.
A podobně na druhé straně spektra, třeba od objemu 600 ccm a výš, jakými ohromnými (několikanásobnými) litrovými výkony se dneska běžně motocykové motory chlubí...
Čili srovnej ten shadowácký motor s výkony jiných motorů, a to dokonce i vzduchem chlazených, a už i na tomto je trochu vidět, proč je motor ve Shadowkách tak houževnatý, spolehlivý a dlouhodobě trvanlivý.
A motor, to je pořád i dnes srdce každého motocyklu, a od něho se pak odvíjí klíčové vlastnosti každé mašiny a její celková oblíbenost...
Medved píše: Ja bych to ukoncil: oba systemy maji sve pro i proti, jeden druheho nepresvedcime, mame kazdy svuj nazor a prestaneme tady chudaka zacatecnika desit scenari, ktere pravdepodobne nikdy nenastanou .
OK, souhlas - oba systémy chlazení spalovacího motoru mají svá pro a proti, chucpe nechucpe...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
výfuk Honda VT 750 Shadow Spirit | peko11 | 9 | 31.3.2024 v 08:38 brnzi |
Honda Shadow Spirit VT750 [1 ... 6, 7] Honda VT 750C Shadow, Honda VT 750 Shadow Spirit | Dovi | 209 | 3.6.2022 v 14:10 Jesse-James |
jaky olej do motoru a diferenciálu [1, 2] Honda VT 750 Shadow Spirit | venagsxr | 32 | 9.5.2022 v 08:18 Wingfr |
honda vt 750 shadow spirit výpadky ... Honda VT 750 Shadow Spirit | Kubajs999 | 2 | 22.9.2021 v 17:57 Yura |
Jaké mazivo do šneku náhonu čidla r... Honda VT 750DC Black Widow, Honda VT 750C Shadow, Ho... | iPospa | 10 | 30.12.2020 v 21:30 iPospa |