globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jízda na sucho a klapání z motoru
Předem bych chtěl poděkovat všem za odpovědi. Dneska jsem byl na delší projížďce (cca 300km) a po příjezdu jsem kontroloval olej a bylo uplně sucho(přibližne před 1000km jsem kontroloval a bylo vše ok). Kontrolka nesvítila, ale na rysce nebylo nic vidět. Olej+ filtr jsem měnil před 2000km, takže mi je divný kam to všechno zmizelo. Musim se přiznat, že jsem zkoušel dneska na dálnici kolik to jede max, takže sem jí chvíli držel v maximu. Dolil jsem přibližně 1.5l oleje. Chtěl bych se zeptat jestli s tim může souviset pravidelné klapání z motoru po nastartování za studena? Když se motor ohřeje tak to utichne. Potom další problém co jsem objevil je, že mi při vysokých otáčkách a rychlém řazení občas vypadne rychlost, ale ihned sama zaskočí( zatim se mi to stalo asi 3x) nejvíc ten problém se spojkou je znát při rozjíždění , motorka má slabší rozjezd než tomu bylo cca pul roku zpět. Jenom bych chtěl říct, že po zadnim nejezdim ani to nezkoušim a gumovačky taky ne. Neni to žádnej starej křáp, r.v. 2007 a momentálně najeto 50 000km.

Uzavřeno 15.08.2013 v 14:11 uživatelem Stefix

1 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 12.5.2013 v 13:18 | Nahoru | #1
Zrovna tento motor je ohledně mazání dost zrádný. Pokud je v dobrém stavu, tak olej skoro neubývá, ale jak pojedeš stylem palba-kudla-brzda-plyn , tak začne žrát olej jako nezavřený a je to u něj normální.
Kontrolka tlaku je tam dobrá leda tak na indikaci zastavení motoru za jízdy (třeba při řazení), jak za jízdy problikne, je už pozdě - při nejmenším už budou v háji vačky. Proto je třeba pořád udržovat hladinu na maximální hodnotě a kontrolovat před každou vyjížďkou a radši i na zastávkách (počkat 10 minut, než olej steče).
Jestli byl motor opravdu na suchu, tak se modli. Ale přidřená klika by nepravidelně kovově klepala, pravidelné klepání udělají ventily, i když tady nejsou vahadla, vačky zabírají přímo do zdvihátek. Nedá se ovšem vyloučit, jestli se podložky chodem na sucho nevydřely.
Šponovák a řetěz bys měl zkontrolovat každopádně, ale jestli bude řetěz na výměnu, tak nezávidím - vede prostředkem motoru, takže jeho výměna není zrovna hračkou.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

12.5.2013 v 13:52 | Nahoru | #2
J.M.K.> Děkuju za takovou rozsahlou odpověď . Teď akorat nevim jestli s tim mam jet do servisu co nejrychleji, protože to je jenom otázka času a nebo na to nemusim spěchat. Vzhledem k tomu, že jsem na VŠ tak jsou moje finanční možnosti značne omezeny. Jinak jak poznam, žě se mi zadírá motor? Podle zvuku nebo jízdních vlastností?
Je mi záhadou, že před měsícem sem to měl v servisu kde řikali, že ventily jsou ok a řetězovku mi tam nastavili a prej ta je taky ok
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 Včera v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava


TOPlist