globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jízda na sucho a klapání z motoru
Předem bych chtěl poděkovat všem za odpovědi. Dneska jsem byl na delší projížďce (cca 300km) a po příjezdu jsem kontroloval olej a bylo uplně sucho(přibližne před 1000km jsem kontroloval a bylo vše ok). Kontrolka nesvítila, ale na rysce nebylo nic vidět. Olej+ filtr jsem měnil před 2000km, takže mi je divný kam to všechno zmizelo. Musim se přiznat, že jsem zkoušel dneska na dálnici kolik to jede max, takže sem jí chvíli držel v maximu. Dolil jsem přibližně 1.5l oleje. Chtěl bych se zeptat jestli s tim může souviset pravidelné klapání z motoru po nastartování za studena? Když se motor ohřeje tak to utichne. Potom další problém co jsem objevil je, že mi při vysokých otáčkách a rychlém řazení občas vypadne rychlost, ale ihned sama zaskočí( zatim se mi to stalo asi 3x) nejvíc ten problém se spojkou je znát při rozjíždění , motorka má slabší rozjezd než tomu bylo cca pul roku zpět. Jenom bych chtěl říct, že po zadnim nejezdim ani to nezkoušim a gumovačky taky ne. Neni to žádnej starej křáp, r.v. 2007 a momentálně najeto 50 000km.

Uzavřeno 15.08.2013 v 14:11 uživatelem Stefix

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

12.5.2013 v 13:52 | Nahoru | #1
J.M.K.> Děkuju za takovou rozsahlou odpověď . Teď akorat nevim jestli s tim mam jet do servisu co nejrychleji, protože to je jenom otázka času a nebo na to nemusim spěchat. Vzhledem k tomu, že jsem na VŠ tak jsou moje finanční možnosti značne omezeny. Jinak jak poznam, žě se mi zadírá motor? Podle zvuku nebo jízdních vlastností?
Je mi záhadou, že před měsícem sem to měl v servisu kde řikali, že ventily jsou ok a řetězovku mi tam nastavili a prej ta je taky ok

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

12.5.2013 v 14:01 | Nahoru | #2
Stefix> Pozor nepleť si řetězovku s rozvodovým řetězem

(reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 12.5.2013 v 14:49 | Nahoru | #3
Stefix> Jak poznat zadírající se motor, to nejde popsat jednoznačně. Může v něm zaskřípět, klepat, každopádně, pokud se začíná přidírat při nedostatku oleje, začne ztrácet výkon, může i vibrovat a pokud zjistíš, že třeba při přidání plynu už jede jen jakoby na půl plynu, dost pravděpodobně se po vymáčknutí spojky zastaví a už jej neroztočíš (při puštění spojky zablokuješ kolo). Pak se po vychladnutí uvolní a třeba půjde i natočit, ale bude v něm "mlátit" a bude to drahá oprava (jelikož dost pravděpodobně bude průser na klice).
V nejhorším případě se motor může "hryznout", "zadrbnout", kdy se zadřením během vteřiny zastaví (zadní kolo půjde do smyku). Tehdy se zadře na tvrdo a je zralý na kompletní repasi. Takové "tvrdé kousnutí" se stane spíše u dvoutaktu (kor při prudkém ubrání plynu ve vysokých oáčkách - to bývá pro dvoudobý motor smrtelné), nicméně ani u čtyřtaktu to nejde vyloučit.

Každopádně, pokud se v opravách motoru nevyznáš, tak po takovémto incidentu zavez motorku na dílnu co nejdřív.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 Včera v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava


TOPlist