Uzavřeno 15.08.2013 v 14:11 uživatelem Stefix
1 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru
[Jestli ne a dolil jsi tam ten litr a půl, tak to vylej a znova nalij kolik tam patří (nastartovat s takhle přelitým olejem teda nevím nevím :))]
Klepání by s tím potom teoreticky mohlo být spojené (se špatným mazáním). Nicméně kolem 50ti tisíc je většina motorek, co jsem tak čítával docela zralá na rozvody, napínáky... (Z tama taky může nějaké řachání jít, otázka je té teloty atd.)
1 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru
2 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru
Klepání je snad jen rozvoďák, vypadávací rychlost určitě není spojka, línější na rozjezdu je též spíš vyběhaný motor než něco jiné. Hoď ji do servisu, minimálně rozvoďák se dá poznat když se jen zhodí víko ventilů, na vačkách se podívat jestli to tou jízdou na sucho bylo přidřené hodně nebo ještě víc, a pak zvážit opravy dál.
1 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru
Kontrolka tlaku je tam dobrá leda tak na indikaci zastavení motoru za jízdy (třeba při řazení), jak za jízdy problikne, je už pozdě - při nejmenším už budou v háji vačky. Proto je třeba pořád udržovat hladinu na maximální hodnotě a kontrolovat před každou vyjížďkou a radši i na zastávkách (počkat 10 minut, než olej steče).
Jestli byl motor opravdu na suchu, tak se modli. Ale přidřená klika by nepravidelně kovově klepala, pravidelné klepání udělají ventily, i když tady nejsou vahadla, vačky zabírají přímo do zdvihátek. Nedá se ovšem vyloučit, jestli se podložky chodem na sucho nevydřely.
Šponovák a řetěz bys měl zkontrolovat každopádně, ale jestli bude řetěz na výměnu, tak nezávidím - vede prostředkem motoru, takže jeho výměna není zrovna hračkou.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru
Je mi záhadou, že před měsícem sem to měl v servisu kde řikali, že ventily jsou ok a řetězovku mi tam nastavili a prej ta je taky ok
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru
(reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru
V nejhorším případě se motor může "hryznout", "zadrbnout", kdy se zadřením během vteřiny zastaví (zadní kolo půjde do smyku). Tehdy se zadře na tvrdo a je zralý na kompletní repasi. Takové "tvrdé kousnutí" se stane spíše u dvoutaktu (kor při prudkém ubrání plynu ve vysokých oáčkách - to bývá pro dvoudobý motor smrtelné), nicméně ani u čtyřtaktu to nejde vyloučit.
Každopádně, pokud se v opravách motoru nevyznáš, tak po takovémto incidentu zavez motorku na dílnu co nejdřív.
1 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru
To by vysvětlovalo drobnou rez a hlavně počet najetých km za 5 let(48 000km), pravděpodobně v provozu neustále.
Tady si trochu protiřečíš, za pět let je pro frantíká který s tím jezdí kam ho napadne celý rok 48t nic, chápu, že u nás jsou lidi tak zblbnutý neustálým stáčením, že ať už je motka stará jakkoliv, tak má pořád 30÷50t. km, ale realita je dost jinde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru
Stefix píše: bushman7> Je to z Francie, musel jsem tomu dělat komplet Český papíry. Já se právě snažil si spočítat kolik by tam tak za ten rok mohl najezdit a přišlo mi, že cca 10 000km za sezonu je dost. Samozřejmě sem vycházel z toho co se psalo na motořkářích(průměrně 6000km/rok) Jinak z venku motorka vypada zachovale, až na tu drobnou rez na podvozku.Do nového laku jsem si jí daval sám. Až na opravu prasklého plastu bylo vše v dobrym stavu
Ve Francii (zvášť jesrtli byl někde dole) bych 10k za rok viděl jako lehký provoz V ČR jsem na Dragstaru dělal 13-15k km za rok a to jsem prakticky nejezdil v zimě.
1 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru
1 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru
Seřídit ventilovou vůli u této motorky je trochu na prkač, jelikož se seřizuje kalibrovanými podložkami ve zdvihátkách, takže musíš lístkovými měrkami ("planžetami") vůli změřit, pak mikrometrem změřit sílu (tloušťku) podložek, z těchto dvou změřených údajů vypočítat potřebnou tloušťku podložky a takovou podložku sehnat. Pokud potřebný rozměr neseženeš, tak sehnat nejbližší větší a zajít někam, kde mají brusku na plocho, aby je zbrousili na potřebný rozměr.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru
1 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru
Tenhle zvuk mi to dělá přesně. Už sem jí dal do servisu, tak těď jsem zvědavej co všechno tam bude špatně.
Stefix píše: www.youtube.com/watch
Tenhle zvuk mi to dělá přesně. Už sem jí dal do servisu, tak těď jsem zvědavej co všechno tam bude špatně.
a to jsem myslel, že moje ventily jsou na tom hodně zle když jdou lehce slyšet v záběru
1 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | Včera v 11:00 combust |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 25 | 13.5.2024 v 21:08 Deadman |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
GS500 Suzuki GS 500E | -PG- | 12 | 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf |
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E | svava | 25 | 9.4.2024 v 19:46 svava |