globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jawa 350 - legenda stále pokračuje
9.5.2013 v 09:54
JAWA Moto v současné době připravuje na homologaci pro český trh svůj legendární motocykl JAWA 350. Pokud budou všechny úpravy dostatečné pro splnění dnešních homologačních kritérií, bude tento model opět v oficiálním prodeji a bude jej tedy nově možné přihlásit pro provoz na pozemních komunikacích.
Věřte nám, že děláme vše pro to, aby se nám homologace podařila :)

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

12.5.2013 v 22:12 | Nahoru | #121
laďa-prášil> Velikosti a proporce ventilu, prevodovy pomery na vahadle a rozmery vacky, to jsou veci co me ted napadaji kdyz ho nemam aktualne v ruce. To je asi prvni co upouta konstruktera, ze to je mimo rozmery bezny v tehdejsi urovni poznani. Pak je tam celkem nelogicky ozubenej remen na miste kde mohli mit obycejnej valeckovej retez za cesky penize, pokud si to teda nepletu s necim jinym. Pokusim se to naskenovat, uplne jsem na to zapomnel, bohuzel je to bleda modrotiskova(nebo jak se to presne nazyva) kopie kopie, takze na prohlizeni ok, ale je otazkou co na to skenner.

Naposledy editováno 12.05.2013 22:13:15

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

12.5.2013 v 22:21 | Nahoru | #122
Montyjawa> Cejchanovi uz taky pekne kape na karbid, jsem se nedavno dozvedel jednu starou historii jeste z dob pred Motoexpresem, jak presvedcoval k prodeji cloveka, kterej sehnal legalne koupi zkusebni jednotku z Boxera a nechtel mu ji proste z osobnich duvodu prodat. Nakonec ho odbyl tim, ze to zastavi do virnika, aby mel od nej pokoj. Dobrak Cejchan ho nakonec napadnul v nejakem svem clanku, ze prej ten motor ukradnul a planuje znicit narodni dedictvi v pochybnem projektu. Jsem zvedavej jestli opravdu nakonec umozni nahlidnout do svy sbirky a udela to male muzeum nebo ne. Ale andilek to teda evidnetne neni.

jawa 350 - legenda stále pokračuje

12.5.2013 v 22:53 | Nahoru | #123
Cejchan a Motoexpress vůbec nějak zmizeli za světa- poslední číslo vyšlo někdy loni v létě, a od té doby nic....

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

13.5.2013 v 00:02 | Nahoru | #124
A jak se tak dívám na fotky vzducháče 400, tak má asi vačku poháněnou řetězem, kde by tam byl řemen???????

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

13.5.2013 v 09:20 | Nahoru | #125
Montyjawa> Moje chyba, popletlo se mi to jak jsem na ten vykres nejakou dobu nevidel, 400 byla retezem(ten vrsek - tesneni vika s pulkulatym tesnenim tomu nakonec napovida) a teprv 420 remenem. Mel jsem furt zafixovanej ten remen, ale ten vykres je 420 a ne 400. On mi totiz kdosi rikal, ze v Divisove meli "ozrcadlenou" hlavu na remen a puvodni 400 mela pry vzniknout jako "ozrcadlena" plochodrazka.





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

13.5.2013 v 10:02 | Nahoru | #126
Jindra650> blata má motor z číny?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

13.5.2013 v 10:11 | Nahoru | #127

Jindra650 píše: Montyjawa> Moje chyba, popletlo se mi to jak jsem na ten vykres nejakou dobu nevidel, 400 byla retezem(ten vrsek - tesneni vika s pulkulatym tesnenim tomu nakonec napovida) a teprv 420 remenem. Mel jsem furt zafixovanej ten remen, ale ten vykres je 420 a ne 400. On mi totiz kdosi rikal, ze v Divisove meli "ozrcadlenou" hlavu na remen a puvodni 400 mela pry vzniknout jako "ozrcadlena" plochodrazka.







Jen pro zajímavost. Právě z tohoto motoru zdědila převodovku jawa 250/593. Proto ta robustnost, která měla přenášet velké kroutící momenty..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

13.5.2013 v 11:29 | Nahoru | #128

MartinED250 píše: Jen pro zajímavost. Právě z tohoto motoru zdědila převodovku jawa 250/593. Proto ta robustnost, která měla přenášet velké kroutící momenty..


Robustní...Jediná převodovka na mých dosud deseti motocyklech, kde jsem byl nucen měnit kolečka, byla Praga ED250. To je tatáž převodovka, že? A to řazení - skvost . Takže nelitujte, že se tyhle motory nevyráběly, byste se dočkali věcí .

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

13.5.2013 v 12:08 | Nahoru | #129
Sranda je, že na soutěžních speciálech sů převodovky, keré vydržijů nemožné.
A systém řazení ani jednodušší byt nemože - vidle, válec, řadicí automat (dvě západky a dvě tlačné pružinky) a šnapr (jedna tlačná pružinka).
Podobně jednoduchý systém má enom padesátka Puch.
No a vlastní motor - za kolik se prodává motor třindy? Za patnáct? A za kolik se dá kůpit čínský jednovál 4T vzduch? Za devět?
A myslím si, že ten číňan bude daleko víc funkční, než klon DKW, o emisích nemluvě.

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

13.5.2013 v 13:43 | Nahoru | #130
Zdenalbenal> jo,250 pérák je kopie DKW NZ 250,ale až na převodovku..Ta byla u DKW lepší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

13.5.2013 v 14:59 | Nahoru | #131
bledemon> Podle toho co zjistil kolega tak jo, akorat to neni jeden z notoricky znamych mnohokrat kopirovanych typu. Nejdriv nasel ten samy motor v jine zastavbe a posleze i vyrobce. Nedelejme si iluze, jak by se mu v Evrope podarilo stlacit cenu na svetovy prumer, kdyz zbytek vyrobcu tyhle maly motory kvuli cene dela v Asii.

2 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

13.5.2013 v 15:19 | Nahoru | #132
hrnous ze začátku psal velmi detailně, škoda, že neuvedl, zda je má z fabriky nebo z doslechu... pak petrvtr pěkně popsal možnost (dle mě jedinou reálnou a dávno známou), jak odděleně mazat jen spodek 2T motoru a vstřikováním se dostat na vysoký výkon při nízkých emisích... jenže pak přišli mlátiči prázdné slámy, škoda číst, deadmana, montyho, naprosto zbytečné úvahy o vlastním jawím boxeru. Do reality to vrátil až jindra650 se správným podotekem k "super patentům" jawy. A na str. "94" se správným podotekem, že J250 je sprostá kopie německé DéKáVy.
Zpět na téma (ze žumpy keců, co by bylo bývalo mohlo před 60 až 20 lety být) se bohužel dostal až elevator se svou fotkou z týneckého areálu, motor Lifan který jak známo lze nakitovat od 50 do 160 ccm :)
TAKŽE SE PROSÍM PTÁM ZAKLADATELE TÉMATU (na jawamania.info se téma objevilo a nic konkrétního v něm nezaznělo - velká škoda a ostuda), pokud tu jen nezkouší o 6 týdnů zpožděný april... nějaké reálné plány, fotky... jsou?

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

13.5.2013 v 15:44 | Nahoru | #133
rrss> ač nejsem zakladatel tématu, tak jsem tuto informaci viděl poprvé na facebookovské stránce jawy. Bohužel tam padlo několik dotazů a Jawa zarytě mlčí, takže těžko říct, jestli to nebyl další z jejich nepovedených vtípků, nebo jestli prostě zatím nechtěj pustit informace ven.

jawa 350 - legenda stále pokračuje

13.5.2013 v 15:46 | Nahoru | #134
Všechny info jsou oficiální, v podstatě je potvrdí kdokoli z vedení podniku, já už dál nic vynášet nebudu :) Ať se snaží jiná..že to bude sníženým výkonem tj karburátor, případně sekundární kolečno a jiné serepetičky už se ví, a to je myslím to nejdůležitejší jako pointa..

Jinak k tomu motoru 640 - nový stojí aktuálně 24000 včetně DPH, v provedení se startérém 31000 včetně DPH, jedná se o motor včetně karburátoru a alternátoru / vape, bez regulátoru a spol, jen to to je namontováno na motoru/

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

13.5.2013 v 16:42 | Nahoru | #135
rrss> sorry, ale nechapu ceho si svym prispevkem hodlal dosahnout, tema 350 s novou homologaci se vycerpalo a diskuse logicky utekla pryc a to co jsme resili s Montym ti muze bejt jedno, diskuse ses neucastnil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

13.5.2013 v 17:59 | Nahoru | #136

Jindra650 píše: Blata je jen dalsi z podvodniku, ktery jen diky medialni masazi vydelal penize. Treba jeho zarucene cesky 125ky s cinskym motorem a dalo by se pokracovat epizodou MotoG


Jindra650 píše: bledemon> Podle toho co zjistil kolega tak jo, akorat to neni jeden z notoricky znamych mnohokrat kopirovanych typu. Nejdriv nasel ten samy motor v jine zastavbe a posleze i vyrobce. Nedelejme si iluze, jak by se mu v Evrope podarilo stlacit cenu na svetovy prumer, kdyz zbytek vyrobcu tyhle maly motory kvuli cene dela v Asii.



Proc siris uplny nesmysl? Motor 125ccm Blata se vyvijel v nekolika lidech u Blaty. Pracoval na tom kamarad. Konstrukcni celky si sami pocitali a nechali verifikovat u dodavatelu coz je bezna praxe.
Radeji mu to ani nebudu rikat jaka moudra tu putuji

Naposledy editováno 13.05.2013 17:59:51

jawa 350 - legenda stále pokračuje

13.5.2013 v 18:26 | Nahoru | #137
Do mrtvol se nekope, nechte JAWU spát v pokoji Nebo se pletu a pod tou zříceninou vybudovali v podzemí megamoderní továrnu, kde budou ty úžasný, neodolatelný a špičkový litry vyrábět

Naposledy editováno 13.05.2013 18:29:28

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

13.5.2013 v 18:33 | Nahoru | #138
Jak je to teď s výrobou motorů? Pokud vim tak se dělali v Číze ve Strakách původně, kde je dělají teď?

jawa 350 - legenda stále pokračuje

13.5.2013 v 18:40 | Nahoru | #139
jindra: sorry, ale dawe pod tebou tě umravnil, sice fakty mimo téma, ale fakty.
Na diskusi o pseudosuperboxeru, který sám fabrický vývoj zamítl jako materiálově nevyrobitelný (při požadavku rozumné životnosti) nejsem vůbec zvědavý - v tématu o Jawě 350 2T (jak se konečně ukázalo, že to bude kvůli emisím podladěný původní motor - nepůjde o motor z mašiny, kterou mám v profilu).

jawa 350 - legenda stále pokračuje

13.5.2013 v 18:41 | Nahoru | #140
Takže pětikvalt, spotřeba 3 litry na sto při původních 17 kW (jako to mám já) - nebude? Velká škoda - při aktuální ceně paliv a olejů to poněkud zmírní nadšení potenciálních kupujících.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

13.5.2013 v 19:41 | Nahoru | #141

Itall píše: Robustní...Jediná převodovka na mých dosud deseti motocyklech, kde jsem byl nucen měnit kolečka, byla Praga ED250. To je tatáž převodovka, že? A to řazení - skvost . Takže nelitujte, že se tyhle motory nevyráběly, byste se dočkali věcí .



Pragu jezdím 10 let a většinu času po soutěžích. Převodovka drží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

13.5.2013 v 21:06 | Nahoru | #142
tomas.s.>
K tomuhle jsem slyšel příběh, jak Talián ve Strakonicích vyvážel destou linku na motory 350 do šmelce a ve správnou chvíli se objevil někdo z Týnce a linku ze šmelce/šrotu vyhrabal. Tímto nedůstojným způsobem prý zachráněna technologie 350.
Něco pravdy na tom být může = ve Strakonicích to s Taliány dopadlo u divize motocyklů jako po vyrabování.
Proč všechno vybavení - byť většinou zastralé - vyházeli a zlikvidovali si lze domyslet. Každopádně Zetka po tomto knokautu už nevstane.

Naposledy editováno 13.05.2013 21:11:20

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

13.5.2013 v 21:21 | Nahoru | #143
Franky> dík za příběh talijáni zasr...ý

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

13.5.2013 v 21:58 | Nahoru | #144
Dawe02> Dobra, rekneme ze dotycnej informator prestrelil, kde to teda vyrabej od odlitku po vykovky? To ze by si vyrobu zadal v Cine, by lecos vysvetlilo a pak by tvrzeni o cinskem produktu nebylo uplnou lzi. Od jisty doby si o Blatovi myslim svoje a tak jsem ani neprotestoval, zvlast kdyz jejich motorky byly aspon jeste pred 2 lety o temer 20tis levnejsi (o 20% min nez japonskych gigantu, ktery sekaj tyhle kubatury po desetitisicich). byl by to dost divny marketingovy tah, prodavat pod cenou motorku s jeste nezaplacenym vyvojem.

EDIT....tak mi to nedalo a po chvilce hledani jsem nasel co jsem hledal, schvalne si zjisti, proc maji motory Blata 125 na sobe vyrobni cislo FM125-XXXXX a ted kdo z nas ma vetsi pravdu. Jiny vika neberu jako argument, to je bezna maskovacka, dulezity jsou proporce a zretelny konstrukcni prvky, leda ze by Blata umel kopirovat lepe jak Cinani



rrss> Nevim a opravdu nechapu, na jakyho moralistu si tady hraje clovek jako ty, kterej je proslulej na opravdu X serverech od MZ pres Jawamanii a nakonec i motorkare jako notorickej flamer.

Naposledy editováno 13.05.2013 23:15:13

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

13.5.2013 v 22:38 | Nahoru | #145
Tak mně napadlo - která jiná motorka se vyrábí 30 let beze změny jako JAWA 640???????

Pérák trapnejch 8 let, Kývačka + Panelka maximálně 20 roků.

A v cizině? Existuje nějaký typ tak dlouho ve výrobě?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

13.5.2013 v 22:53 | Nahoru | #146
Montyjawa> Ja mam dojem, ze SR500 by mohl byt solidni kanditat, protoze se dela od roku 1978 a zjevne po omlazeni vstrikovanim si jeste v Japonsku par let prozije v nabidce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

13.5.2013 v 23:14 | Nahoru | #147
Jindra650> Jo, to asi jo. A možná HONDA 50 CUP - to dělala Honda snad 30 let,a dalších 20 to už dělají čínani.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

13.5.2013 v 23:32 | Nahoru | #148
Montyjawa> Docela by me zajimalo jestli ji jeste delaji v Cine, protoze je to uz dost letita konstrukce i na jejich pomery. Uplne jsme zapomneli na Enfieldy, ale tam sam nevim jak hodne se vyvijela konstrukce pred nedavnou prestavbou na modernejsi 500 Electru. Jak jsi vlastne sehnal tu cinskou kejvacku, to musela byt asi zajimava story

Naposledy editováno 13.05.2013 23:34:23

jawa 350 - legenda stále pokračuje

14.5.2013 v 09:32 | Nahoru | #149
..jezismarjajosef! ... vic k tomu asi nereknu..,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

14.5.2013 v 09:37 | Nahoru | #150
Jindra650> Podle me neni dulezity, kde se to vyrabi, ale kde se to vyvyji a kdo dohlizi na kvalitu.

Proto bude vždy japonec vyrábenej v čine kvalitnejsi, než čistokrevnej číňan.

Z mé zkušenosti například písty: Japonská prvovýroba Honda, japonská druhovýroba, thajská prvovýroba Honda vše srovnatelná kvalita.

Naproti tomu druhovýroba Taiwan o dost horší.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist