1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hřebík v pneu
výše zmiňovanou opravu hříbkem rozhodně nedoporučuju(nikdy)-tam už je procento nepovedené opravy mnohem vyšší.
a v čem je to riziko?
Naposledy editováno 28.04.2013 11:09:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hřebík v pneu
trins píše: výše zmiňovanou opravu hříbkem rozhodně nedoporučuju(nikdy)-tam už je procento nepovedené opravy mnohem vyšší. Dolph-cz> můžeš mě říct z jakého důvodu nedoporučuješ hříbek a doporučuješ anti-pich?.....pokud tam nastříká antipich,tak je následná oprava knotem,nebo hříbkem podstatně složitější s menší jistotou následného kvalitního zalepení
výše zmiňovanou opravu hříbkem rozhodně nedoporučuju(nikdy)-tam už je procento nepovedené opravy mnohem vyšší.
a v čem je to riziko?
...jasně
kromě toho,že tato oprava vyžaduje jisté zkušenosti,cit a přesnost-při broušení a pod-(tím se značně zvyšuje možnost chyby spůsobené lidským faktorem),tak zásadní problém je stím,že ty hříbky prostě nedrží.
vysvětlím...
při vulkanizaci pneumatiky se forma stříká nějakým voskem,aby se na ní pneu nepřilepila-a ten vosk se pak logicky otiskne i na tu pneumatiku a protože je guma částečně pórezní,tak i do ní...
ono se ta guma sice v místě kde se lepí ten hříbek lízne bruskou,ale protože je tam toho "masa" velmi málo(cca 1mm pod povrchem už je plátno,které se narušit nesmí),tak se stává,že na tom ten hříbek prostě nedrží a po nějaké době se začne odlepovat....
někdy je tam toho vosku víc,někdy míň-někdo to drží,jindy ne.
a to není,že bych to někde četl,osobně už jsem viděl desítky nepovedených oprav hříbkem a snad ani jednu nepovedenou opravu knotem.
paradoxem je,že knot se bere jen jako provizorní oprava-na dojetí do servisu,kde by to pak měli opravit odborně-hříbkem.
jinak nechápu,jaký máš problém s následnou opravou pneumatiky po použití antichu-to že to vytvoří nějakou lepkavou ničím neodstranitelnou vrstvu jsou jenom pověry-zaschlý antipich jde normálně "sežmoulat"prstem...