...jasně že se tady ale najdou i lidi, co to budou považovat zá bláznovství a risk - rozhodnutí je samozřejmě jen na Tobě
E: překlep
Naposledy editováno 27.04.2013 22:16:00
4 reakcí na tento příspěvek Hřebík v pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hřebík v pneu
Luk42 píše: Děkuji vám, nechám to zalepit, ale asi budu mít divný pocit!
tak se pak vyser a divného pocitu se zbavíš
1 reakcí na tento příspěvek Hřebík v pneu
Luk42 píše: Děkuji vám, nechám to zalepit, ale asi budu mít divný pocit!
S opravnou sadou neuděláš chybu, na dojetí naprosto spolehlivé, sám jsem to dělal poprvé na anakee 2 s najetou 500kou km. V návodu máš upozornění, že je třeba jet max.60 km/hod a max. 400 km. (mám to dva roky a už jsem jel mnohokrát po dálnici a míň jak 130 určitě ne.
Oprava hříbkem je proto naprosto bezproblémová, vyjde tě to na cca 300-400- a nebo i dráž v případě BMW servisu.
1 reakcí na tento příspěvek Hřebík v pneu
knot má tu malou vadu,že aby jsi ho tam dostal,tak musíš tu díru řádně zvětšit.no pokud by se pak náhodou stalo(což jsem ještě nezažil),že by ti ten knot vypadnul(nebo spíše byl zatlačen do vnitř),došlo by k okamžitému úniku tlaku-což je ve tvém případě zbytečné riskovat,když tam máš tak maličkou dírku..
výše zmiňovanou opravu hříbkem rozhodně nedoporučuju(nikdy)-tam už je procento nepovedené opravy mnohem vyšší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hřebík v pneu
výše zmiňovanou opravu hříbkem rozhodně nedoporučuju(nikdy)-tam už je procento nepovedené opravy mnohem vyšší.
a v čem je to riziko?
Naposledy editováno 28.04.2013 11:09:00
Naposledy editováno 28.04.2013 21:51:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hřebík v pneu
trins píše: výše zmiňovanou opravu hříbkem rozhodně nedoporučuju(nikdy)-tam už je procento nepovedené opravy mnohem vyšší. Dolph-cz> můžeš mě říct z jakého důvodu nedoporučuješ hříbek a doporučuješ anti-pich?.....pokud tam nastříká antipich,tak je následná oprava knotem,nebo hříbkem podstatně složitější s menší jistotou následného kvalitního zalepení
výše zmiňovanou opravu hříbkem rozhodně nedoporučuju(nikdy)-tam už je procento nepovedené opravy mnohem vyšší.
a v čem je to riziko?
...jasně
kromě toho,že tato oprava vyžaduje jisté zkušenosti,cit a přesnost-při broušení a pod-(tím se značně zvyšuje možnost chyby spůsobené lidským faktorem),tak zásadní problém je stím,že ty hříbky prostě nedrží.
vysvětlím...
při vulkanizaci pneumatiky se forma stříká nějakým voskem,aby se na ní pneu nepřilepila-a ten vosk se pak logicky otiskne i na tu pneumatiku a protože je guma částečně pórezní,tak i do ní...
ono se ta guma sice v místě kde se lepí ten hříbek lízne bruskou,ale protože je tam toho "masa" velmi málo(cca 1mm pod povrchem už je plátno,které se narušit nesmí),tak se stává,že na tom ten hříbek prostě nedrží a po nějaké době se začne odlepovat....
někdy je tam toho vosku víc,někdy míň-někdo to drží,jindy ne.
a to není,že bych to někde četl,osobně už jsem viděl desítky nepovedených oprav hříbkem a snad ani jednu nepovedenou opravu knotem.
paradoxem je,že knot se bere jen jako provizorní oprava-na dojetí do servisu,kde by to pak měli opravit odborně-hříbkem.
jinak nechápu,jaký máš problém s následnou opravou pneumatiky po použití antichu-to že to vytvoří nějakou lepkavou ničím neodstranitelnou vrstvu jsou jenom pověry-zaschlý antipich jde normálně "sežmoulat"prstem...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hřebík v pneu
ten hříbek nedrží jen plochou hříbku...(toho kolečka dole),ale lepí se i knot,který jde do defektu.......funkci to má velmi pohobnou knotu,jen s tím rozdílem,že kolečko dole funguje mimo jiné i jako pojistka proti vytržení knotu na hříbku.....osobně jsem opravoval gumy jak knotem,tak hříbkem a nemůžu říct co je lepší...knot je jednoduchej a rychlej. Hříbek dražší,ale možná větší pocit jistoty. Osobně jsem neměl problém ani s jedním.
Antipich.....pokud ti to znovu začne utíkat tou dírou ven,tak je podstatně větší pravděpodobnost,že když tam dáš knot,tak že se tam neudrží
E: písmena
Naposledy editováno 28.04.2013 11:57:09
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hřebík v pneu
trins píše: Dolph-cz> Bruskou by se ta buma brát neměla,jen se to podrápe smirkem,nebo brusným kotoučem.
ten hříbek nedrží jen plochou hříbku...toho kolečka dole,ale lepí se i knot,který jde do defektu.......funkci to má velmi pohobnou knotu,jen s tím rozdílem,že kolečko dole funguje mimo jiné i jako pojistka proti vytržení knotu na hříbku.....osobně jsem opravoval gumy jak knotem,tak hříbkem a osobně nemůžu říct co je lepší...knot je jednoduchej a rychlej. Hříbek dražší,ale možná větší pocit jistoty. Osobně jsem neměl problém ani s jedním.
Antipich.....pokud ti to znovu začne utíkat tou dírou ven,tak je podstatně větší pravděpodobnost,že když tam dáš knot,tak že se tam neudží
no ono se to nezdá,ale rozdíly jsou tam dost značné-knot rveš do gumy pořádnou silou a díru tak krásně vyplní,kdežto na hříbek se dírka vybrušuje na míru stopkovou bruskou...,no a jak chceš zevnitř tu gumu zdrsňovat ručně smirkem-zvlášť když často musíš zbroust do hladka to žebrování co tam bývá...co už mi připadá úplně jako sci-fi.
nechci se tady plácat po zádech taky jsem už pár (stovek) defektů zalepil a posledních pár let už hříbky nedělám vůbec-je to tahání peněz z lidí(což mi nevadí),ale hlavně oprava o které nemůžu říct "nebojte se,to bude 100% v pořádku"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hřebík v pneu
A to "žebrování"...to je takovej problém ten hříbek "vyválcovat" přes žebrování?....s tímhle jsem nikdy problém neměl
je to už slovíčkaření,ale o broušení-tedy nějakém třískovém opracování materiálu nemůže být řeč.
prostě na hříbky máme očividně rozdílné názory,který tady nezměníme,více toho asi nevyřešíme,jen se to ubírá směrem k hádce,do které jsem se tady už zamotal víckrát.... a to při neděli nemá smysl..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hřebík v pneu
Dolph-cz píše: je to tahání peněz z lidí(což mi nevadí)
Abych si na tebe začal dávat pozor