globalmoto_kveten





Téma: Hřebík v pneu
 
27.4.2013 v 21:55
Bohužel jsem dnes našel v pneu menší hřebík ,po vytažení hřebíku pneumatika na mojí Z 1000 do hodiny byla měkká. O to víc mě štve, že pneu. je tovární, protože motorka má najeto 800 km.Kamarád mě poradil, že to není problém zalepit. Jaký na to máte názor, není to nebezpečné? ??Nebo radši koupit novou?
Předchozí
1 2
Následující

Hřebík v pneu

27.4.2013 v 22:12 | Nahoru | #1
Kup si novou a tu starou mi pošli poštou

Hřebík v pneu

27.4.2013 v 22:13 | Nahoru | #2
Pokud to je menší hřebík, tak to zalepit půjde.

Hřebík v pneu

27.4.2013 v 22:14 | Nahoru | #3
Zalepit knotama - dle výrobce by se to sice dělat nemělo, ale všichni lidi co znám, co tuhle opravu použili, ty pneumatiky v pohodě sjeli - někteří dokonce až na plátno - osobní zkušenost mám taky a fakt je to naprosto v pohodě, kor u takhle malýho defektu

...jasně že se tady ale najdou i lidi, co to budou považovat zá bláznovství a risk - rozhodnutí je samozřejmě jen na Tobě

E: překlep

Naposledy editováno 27.04.2013 22:16:00

Hřebík v pneu

27.4.2013 v 22:15 | Nahoru | #4
Zadni nebo predni? Na zadni jsem jezdil s knotem, ale mela 50%

Hřebík v pneu

27.4.2013 v 22:17 | Nahoru | #5
nebál bych se klasickýho "lepivýho"knotu ,ale půokud chceš mít jistotu,tak to vem do pneuservisu a vyžádej si opravu "hříbkem"

4 reakcí na tento příspěvek Hřebík v pneu

27.4.2013 v 22:18 | Nahoru | #6
Děkuji vám, nechám to zalepit, ale asi budu mít divný pocit!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hřebík v pneu

27.4.2013 v 22:20 | Nahoru | #7

Luk42 píše: Děkuji vám, nechám to zalepit, ale asi budu mít divný pocit!



tak se pak vyser a divného pocitu se zbavíš

1 reakcí na tento příspěvek Hřebík v pneu

27.4.2013 v 23:24 | Nahoru | #8
bože

(reakce na) Hřebík v pneu

28.4.2013 v 09:17 | Nahoru | #9

Luk42 píše: Děkuji vám, nechám to zalepit, ale asi budu mít divný pocit!



pošli mi jí i s divnym pocitem, já se s tim už nějak vyrovnám

(reakce na) Hřebík v pneu

28.4.2013 v 09:18 | Nahoru | #10

Luk42 píše: bože


jsi se modlil u toho sraní?

Hřebík v pneu

28.4.2013 v 09:27 | Nahoru | #11
Antipich

Hřebík v pneu

28.4.2013 v 10:17 | Nahoru | #12
Pokud se bojíš, pošli, zaplatím poštovné a i flašku k tomu možná Vůbec se neboj, knot nebo ten hříbek, měl jsem lepenou gumu a šla do plátna

(reakce na) Hřebík v pneu

28.4.2013 v 10:34 | Nahoru | #13

Luk42 píše: Děkuji vám, nechám to zalepit, ale asi budu mít divný pocit!



S opravnou sadou neuděláš chybu, na dojetí naprosto spolehlivé, sám jsem to dělal poprvé na anakee 2 s najetou 500kou km. V návodu máš upozornění, že je třeba jet max.60 km/hod a max. 400 km. (mám to dva roky a už jsem jel mnohokrát po dálnici a míň jak 130 určitě ne.

Oprava hříbkem je proto naprosto bezproblémová, vyjde tě to na cca 300-400- a nebo i dráž v případě BMW servisu.

1 reakcí na tento příspěvek Hřebík v pneu

28.4.2013 v 11:05 | Nahoru | #14
knot je sice dobrá věc,ale v tomto případě bych volil antipich-sprej co koupíš v každých autodílech,nebo na pumpě...,nastříkáš ho přes ventilek dovnitř pneu a milimetrovou dírku to bez problémů zalepí....

knot má tu malou vadu,že aby jsi ho tam dostal,tak musíš tu díru řádně zvětšit.no pokud by se pak náhodou stalo(což jsem ještě nezažil),že by ti ten knot vypadnul(nebo spíše byl zatlačen do vnitř),došlo by k okamžitému úniku tlaku-což je ve tvém případě zbytečné riskovat,když tam máš tak maličkou dírku..

výše zmiňovanou opravu hříbkem rozhodně nedoporučuju(nikdy)-tam už je procento nepovedené opravy mnohem vyšší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hřebík v pneu

28.4.2013 v 11:08 | Nahoru | #15
výše zmiňovanou opravu hříbkem rozhodně nedoporučuju(nikdy)-tam už je procento nepovedené opravy mnohem vyšší. Dolph-cz> můžeš mě říct z jakého důvodu nedoporučuješ hříbek a doporučuješ anti-pich?.....pokud tam nastříká antipich,tak je následná oprava knotem,nebo hříbkem podstatně složitější s menší jistotou následného kvalitního zalepení

výše zmiňovanou opravu hříbkem rozhodně nedoporučuju(nikdy)-tam už je procento nepovedené opravy mnohem vyšší.
a v čem je to riziko?

Naposledy editováno 28.04.2013 11:09:00

Hřebík v pneu

28.4.2013 v 11:24 | Nahoru | #16
Když jsem před asi třemi lety oběvil vpich v zadní pneu,jel jsem do pneuservisu(v mém okolí asi nejlepší),kde mi bylo řečeno,že se motopneu neopravují-asi bude nějaký důvod.Na štěstí po zkontlolování zjistili,že je to jen v hloubce vzorku.A všechny ty opravné sady jsou určeny na dojezd,taky bych měl po opravě divný pocit.EDIT:Ohledně opravy hříbkem souhlasím s Dolphem-cz.Při uvolnění hřebíku může ujít vzduch naráz,kdežto tou malou dirkou uchází pomalu.

Naposledy editováno 28.04.2013 21:51:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hřebík v pneu

28.4.2013 v 11:35 | Nahoru | #17

trins píše: výše zmiňovanou opravu hříbkem rozhodně nedoporučuju(nikdy)-tam už je procento nepovedené opravy mnohem vyšší. Dolph-cz> můžeš mě říct z jakého důvodu nedoporučuješ hříbek a doporučuješ anti-pich?.....pokud tam nastříká antipich,tak je následná oprava knotem,nebo hříbkem podstatně složitější s menší jistotou následného kvalitního zalepení

výše zmiňovanou opravu hříbkem rozhodně nedoporučuju(nikdy)-tam už je procento nepovedené opravy mnohem vyšší.
a v čem je to riziko?



...jasně

kromě toho,že tato oprava vyžaduje jisté zkušenosti,cit a přesnost-při broušení a pod-(tím se značně zvyšuje možnost chyby spůsobené lidským faktorem),tak zásadní problém je stím,že ty hříbky prostě nedrží.
vysvětlím...

při vulkanizaci pneumatiky se forma stříká nějakým voskem,aby se na ní pneu nepřilepila-a ten vosk se pak logicky otiskne i na tu pneumatiku a protože je guma částečně pórezní,tak i do ní...
ono se ta guma sice v místě kde se lepí ten hříbek lízne bruskou,ale protože je tam toho "masa" velmi málo(cca 1mm pod povrchem už je plátno,které se narušit nesmí),tak se stává,že na tom ten hříbek prostě nedrží a po nějaké době se začne odlepovat....
někdy je tam toho vosku víc,někdy míň-někdo to drží,jindy ne.

a to není,že bych to někde četl,osobně už jsem viděl desítky nepovedených oprav hříbkem a snad ani jednu nepovedenou opravu knotem.

paradoxem je,že knot se bere jen jako provizorní oprava-na dojetí do servisu,kde by to pak měli opravit odborně-hříbkem.

jinak nechápu,jaký máš problém s následnou opravou pneumatiky po použití antichu-to že to vytvoří nějakou lepkavou ničím neodstranitelnou vrstvu jsou jenom pověry-zaschlý antipich jde normálně "sežmoulat"prstem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hřebík v pneu

28.4.2013 v 11:48 | Nahoru | #18
Dolph-cz> Bruskou by se ta guma neměla brát,jen se to podrápe smirkem,nebo brusným kotoučem.
ten hříbek nedrží jen plochou hříbku...(toho kolečka dole),ale lepí se i knot,který jde do defektu.......funkci to má velmi pohobnou knotu,jen s tím rozdílem,že kolečko dole funguje mimo jiné i jako pojistka proti vytržení knotu na hříbku.....osobně jsem opravoval gumy jak knotem,tak hříbkem a nemůžu říct co je lepší...knot je jednoduchej a rychlej. Hříbek dražší,ale možná větší pocit jistoty. Osobně jsem neměl problém ani s jedním.

Antipich.....pokud ti to znovu začne utíkat tou dírou ven,tak je podstatně větší pravděpodobnost,že když tam dáš knot,tak že se tam neudrží

E: písmena

Naposledy editováno 28.04.2013 11:57:09

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hřebík v pneu

28.4.2013 v 12:03 | Nahoru | #19

trins píše: Dolph-cz> Bruskou by se ta buma brát neměla,jen se to podrápe smirkem,nebo brusným kotoučem.
ten hříbek nedrží jen plochou hříbku...toho kolečka dole,ale lepí se i knot,který jde do defektu.......funkci to má velmi pohobnou knotu,jen s tím rozdílem,že kolečko dole funguje mimo jiné i jako pojistka proti vytržení knotu na hříbku.....osobně jsem opravoval gumy jak knotem,tak hříbkem a osobně nemůžu říct co je lepší...knot je jednoduchej a rychlej. Hříbek dražší,ale možná větší pocit jistoty. Osobně jsem neměl problém ani s jedním.

Antipich.....pokud ti to znovu začne utíkat tou dírou ven,tak je podstatně větší pravděpodobnost,že když tam dáš knot,tak že se tam neudží



no ono se to nezdá,ale rozdíly jsou tam dost značné-knot rveš do gumy pořádnou silou a díru tak krásně vyplní,kdežto na hříbek se dírka vybrušuje na míru stopkovou bruskou...,no a jak chceš zevnitř tu gumu zdrsňovat ručně smirkem-zvlášť když často musíš zbroust do hladka to žebrování co tam bývá...co už mi připadá úplně jako sci-fi.

nechci se tady plácat po zádech taky jsem už pár (stovek) defektů zalepil a posledních pár let už hříbky nedělám vůbec-je to tahání peněz z lidí(což mi nevadí),ale hlavně oprava o které nemůžu říct "nebojte se,to bude 100% v pořádku"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hřebík v pneu

28.4.2013 v 12:09 | Nahoru | #20
Dolph-cz> chceš mě říct že na knot tu díru "nebrousíš"?...jak na knot,tak na "hříbek snad tu díru brousíš..a je jedno jestli "pilníkem",nebo frézkou,ne?

A to "žebrování"...to je takovej problém ten hříbek "vyválcovat" přes žebrování?....s tímhle jsem nikdy problém neměl

(reakce na) Hřebík v pneu

28.4.2013 v 12:21 | Nahoru | #21
trins> na knot se nic nebrousí díra se pouze protáhne "jehlou" která ji zvětší a zahne případné roztřepené konce ocelového kordu.

je to už slovíčkaření,ale o broušení-tedy nějakém třískovém opracování materiálu nemůže být řeč.

prostě na hříbky máme očividně rozdílné názory,který tady nezměníme,více toho asi nevyřešíme,jen se to ubírá směrem k hádce,do které jsem se tady už zamotal víckrát.... a to při neděli nemá smysl..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hřebík v pneu

28.4.2013 v 13:00 | Nahoru | #22

Dolph-cz píše: je to tahání peněz z lidí(což mi nevadí)



Abych si na tebe začal dávat pozor

Hřebík v pneu

28.4.2013 v 13:04 | Nahoru | #23
tady řešíte píčoviny, zalepim žvejkačkou a jezdí se dál
kdyby jste věděli co já měl nazutýho na motorkách a pak dával na dubí palici, tak by vás brali mrákoty, stejně jako teď mě, když si na to vzpomenu

(reakce na) Hřebík v pneu

28.4.2013 v 14:05 | Nahoru | #24

Paťa. píše: Abych si na tebe začal dávat pozor



to každopádně.důvěřuj,ale prověřuj

1 reakcí na tento příspěvek Hřebík v pneu

28.4.2013 v 14:22 | Nahoru | #25
Tak já už viděl kámoše co mu vylítl knot z gumy na dálnici a 3 pruhy mu málem nestačily.. Taky byl zastáncem knotů do roztrhání těla, měl ho tam rok a OK a pak bum a guma prázdná během mžiku. Teď už opravuje hříbkem a v pohodě.. Nicméně jakà koliv guma s indexem rychlosti V a výš by se neměla opravovat, max. nna dojetí do servisu pro novou, ale praxe je jiná...

(reakce na) Hřebík v pneu

28.4.2013 v 14:33 | Nahoru | #26
dewwil> stát se muže cokoli...o tom není sporu.

takové gumy se opravovat nemají-žádný způsob opravy není jako guma bez defektu...

2 reakcí na tento příspěvek Hřebík v pneu

28.4.2013 v 16:36 | Nahoru | #27
Koukám, dost se názory liší, jsem nějak zmatený, ale bohužel Zeďour má stále prázdnou gumu

(reakce na) Hřebík v pneu

28.4.2013 v 16:51 | Nahoru | #28

Luk42 píše: Koukám, dost se názory liší, jsem nějak zmatený, ale bohužel Zeďour má stále prázdnou gumu



Jestli je to zadní guma tak ji nech v servisu opravit a doufej...předek bych si nelajsnul...

(reakce na) Hřebík v pneu

28.4.2013 v 16:52 | Nahoru | #29

Luk42 píše: Koukám, dost se názory liší, jsem nějak zmatený, ale bohužel Zeďour má stále prázdnou gumu



stříkni tam antipich.tam nějaký rychlý úknik a kreš nehrozí

Hřebík v pneu

28.4.2013 v 18:46 | Nahoru | #30
Nebo udělej vše najednou, oprav hříbkem, pošli mi to a kup novou
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist