Téma: Hřebík v pneu
 
27.4.2013 v 21:55
Bohužel jsem dnes našel v pneu menší hřebík ,po vytažení hřebíku pneumatika na mojí Z 1000 do hodiny byla měkká. O to víc mě štve, že pneu. je tovární, protože motorka má najeto 800 km.Kamarád mě poradil, že to není problém zalepit. Jaký na to máte názor, není to nebezpečné? ??Nebo radši koupit novou?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hřebík v pneu

28.4.2013 v 11:35 | Nahoru | #1

trins píše: výše zmiňovanou opravu hříbkem rozhodně nedoporučuju(nikdy)-tam už je procento nepovedené opravy mnohem vyšší. Dolph-cz> můžeš mě říct z jakého důvodu nedoporučuješ hříbek a doporučuješ anti-pich?.....pokud tam nastříká antipich,tak je následná oprava knotem,nebo hříbkem podstatně složitější s menší jistotou následného kvalitního zalepení

výše zmiňovanou opravu hříbkem rozhodně nedoporučuju(nikdy)-tam už je procento nepovedené opravy mnohem vyšší.
a v čem je to riziko?



...jasně

kromě toho,že tato oprava vyžaduje jisté zkušenosti,cit a přesnost-při broušení a pod-(tím se značně zvyšuje možnost chyby spůsobené lidským faktorem),tak zásadní problém je stím,že ty hříbky prostě nedrží.
vysvětlím...

při vulkanizaci pneumatiky se forma stříká nějakým voskem,aby se na ní pneu nepřilepila-a ten vosk se pak logicky otiskne i na tu pneumatiku a protože je guma částečně pórezní,tak i do ní...
ono se ta guma sice v místě kde se lepí ten hříbek lízne bruskou,ale protože je tam toho "masa" velmi málo(cca 1mm pod povrchem už je plátno,které se narušit nesmí),tak se stává,že na tom ten hříbek prostě nedrží a po nějaké době se začne odlepovat....
někdy je tam toho vosku víc,někdy míň-někdo to drží,jindy ne.

a to není,že bych to někde četl,osobně už jsem viděl desítky nepovedených oprav hříbkem a snad ani jednu nepovedenou opravu knotem.

paradoxem je,že knot se bere jen jako provizorní oprava-na dojetí do servisu,kde by to pak měli opravit odborně-hříbkem.

jinak nechápu,jaký máš problém s následnou opravou pneumatiky po použití antichu-to že to vytvoří nějakou lepkavou ničím neodstranitelnou vrstvu jsou jenom pověry-zaschlý antipich jde normálně "sežmoulat"prstem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hřebík v pneu

28.4.2013 v 11:48 | Nahoru | #2
Dolph-cz> Bruskou by se ta guma neměla brát,jen se to podrápe smirkem,nebo brusným kotoučem.
ten hříbek nedrží jen plochou hříbku...(toho kolečka dole),ale lepí se i knot,který jde do defektu.......funkci to má velmi pohobnou knotu,jen s tím rozdílem,že kolečko dole funguje mimo jiné i jako pojistka proti vytržení knotu na hříbku.....osobně jsem opravoval gumy jak knotem,tak hříbkem a nemůžu říct co je lepší...knot je jednoduchej a rychlej. Hříbek dražší,ale možná větší pocit jistoty. Osobně jsem neměl problém ani s jedním.

Antipich.....pokud ti to znovu začne utíkat tou dírou ven,tak je podstatně větší pravděpodobnost,že když tam dáš knot,tak že se tam neudrží

E: písmena

Naposledy editováno 28.04.2013 11:57:09
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist