Téma: ...Jak se pozná špatně zajetý motor??
 
10.1.2008 v 19:28
Dnes jsme se o tom bavili s jedním kamarádem - též motorkářem. Ale nějak jsme se nemohli dobrat ke kloudnému výsledku.. Poradí někdo? :shy: Názory sem.. Všechny.. :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek ...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 22:59 | Nahoru | #1
Pojem spatne zajety je dle meho nazoru blbost, lepe receno opotrebeny, pri spatnem zajizdeni se vlastne zvysuje mira opotrebeni a tim se podstatne zkracuje zivotnost jakehokoliv zarizeni.
Metod na mereni je nekolik, jednou metodou je mereni velikosti osahu kovovych catic v oleji, je totiz znamo, ze s mirou opotrebeni roste velikost kovovych castic v oleji.
V praxi to znamena, ze se veme vzorek oleje a necha se "protect" pristrojem ktery automaticky vyhodnoti velikosti kovovych castic (uz si nepamatuji jak se jmenuje), onoho casu jsem jsme tyto testy provadeli v laborce katedre Chemie na Ceske Zemedelske Univerzite v Praze, zde byla i dokonce vyvinuta tato metoda myslim p. Prof Kovarem, ale nerad bych se mylil.
Kde vsude dnes maji technologii na toto mereni nevim, ale byla pomerne presna a spolehliva, a hlavne se dalo urcit co vse ma uz motor za sebou. Hodne lidi si tam tehda prineslo vzorky ze svych studentskych Vraku, Shade 120 a tak, vim ze motory kolem 150 000 km vychyzely dost katastrofalne zato motory kolem 20000 km pomerne slusne..
Skoda jen, ze vetsina smrtelniku k tomuto mereni nema pristup, nebo spis o tom ani nevi.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 23:21 | Nahoru | #2
JESE> "je totiz znamo, ze s mirou opotrebeni roste velikost kovovych castic v oleji." - neni to nahodou nejaka blbost?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist