1 reakcí na tento příspěvek ...Jak se pozná špatně zajetý motor??
Metod na mereni je nekolik, jednou metodou je mereni velikosti osahu kovovych catic v oleji, je totiz znamo, ze s mirou opotrebeni roste velikost kovovych castic v oleji.
V praxi to znamena, ze se veme vzorek oleje a necha se "protect" pristrojem ktery automaticky vyhodnoti velikosti kovovych castic (uz si nepamatuji jak se jmenuje), onoho casu jsem jsme tyto testy provadeli v laborce katedre Chemie na Ceske Zemedelske Univerzite v Praze, zde byla i dokonce vyvinuta tato metoda myslim p. Prof Kovarem, ale nerad bych se mylil.
Kde vsude dnes maji technologii na toto mereni nevim, ale byla pomerne presna a spolehliva, a hlavne se dalo urcit co vse ma uz motor za sebou. Hodne lidi si tam tehda prineslo vzorky ze svych studentskych Vraku, Shade 120 a tak, vim ze motory kolem 150 000 km vychyzely dost katastrofalne zato motory kolem 20000 km pomerne slusne..
Skoda jen, ze vetsina smrtelniku k tomuto mereni nema pristup, nebo spis o tom ani nevi.