globalmoto_kveten





Téma: ...Jak se pozná špatně zajetý motor??
 
10.1.2008 v 19:28
Dnes jsme se o tom bavili s jedním kamarádem - též motorkářem. Ale nějak jsme se nemohli dobrat ke kloudnému výsledku.. Poradí někdo? :shy: Názory sem.. Všechny.. :thmubup:

...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 19:40 | Nahoru | #1
Tak šup šup - to tu není nikdo, kdo by o tomto problému nic nevěděl? Je tady řada mudrlantů a oni nic.. :shy:

1 reakcí na tento příspěvek ...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 19:41 | Nahoru | #2
ze to nejede

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 19:49 | Nahoru | #3
CubaFZR>>
Co znamená, že to nejede? Jako že to má malý výkon, nebo jak tomu mám rozumět..? :rolleyes:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 20:05 | Nahoru | #4
ernest88>>
Co znamená, že to nejede? Jako že to má malý výkon, nebo jak tomu mám rozumět..? :rolleyes: [/quote]
:lol: ja to presne nevim, psal sem to jen tak.. jako ze to proste nejede.. stejne jako kdyz je to rozbity :thmubup: :thmubup: ale teoreticky si myslim ze ma prave mensi vykon, ve stejnych otackach by asi blbe zajeta motka jela pomaleji... atd.. ale nevim... asi ti to nekdo chytrejsi napise... ja si to jen myslim

...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 20:09 | Nahoru | #5
prostě bude stát za hovno !! jak poznáš že máš nahovno čuráka??? zašukej si a poznáš jak je na tom :rolleyes: tyto mazigalktické pojmi , špatně zajetej , dobře zajetej dneska už dávno neplatěj , technologie je jinde, budto to odvalíš, nebo to šlape v pohodě :|

...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 20:11 | Nahoru | #6
V praxi to znamená menší kroutící moment v celém spektru otáček a s tím ruku v ruce jdoucí menší výkon, ale nevím v kolikraprocentním řádu. Protože další věcí je to že každý motor je z výroby nepatrně jiný a součet těchto nepatrností mlže dát dost, tak pak je těžký říct jen že motor je špatně zajetý.

1 reakcí na tento příspěvek ...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 20:17 | Nahoru | #7
A pozná se to třeba i nějak na zvuku motoru? :shy:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 20:20 | Nahoru | #8
ernest88>>
může to bejt takovej utahanej zvuk, ale uplnej laik to nepozná, ty jsi asi nešvihnul Jawku ??co ??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 20:22 | Nahoru | #9
Mirek12>>
může to bejt takovej utahanej zvuk, ale uplnej laik to nepozná, ty jsi asi nešvihnul Jawku ??co ?? [/quote]
Cože to? Nějak jsem nepochopil Tvou poslední větu s tou Jawkou.. :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 20:25 | Nahoru | #10
ernest88>>
může to bejt takovej utahanej zvuk, ale uplnej laik to nepozná, ty jsi asi nešvihnul Jawku ??co ?? [/quote]
Cože to? Nějak jsem nepochopil Tvou poslední větu s tou Jawkou.. :D [/quote]
Pochopíš až poznáš!! :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 20:30 | Nahoru | #11
CubaFZR> neexistuje moznost, aby ve stejnych otackach jela spatne zajeta motorka pomaleji..

(reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 20:38 | Nahoru | #12

Mirek12 píše: [quote=ernest88][quote=Mirek12]
může to bejt takovej utahanej zvuk, ale uplnej laik to nepozná, ty jsi asi nešvihnul Jawku ??co ??


Cože to? Nějak jsem nepochopil Tvou poslední větu s tou Jawkou.. :D [/quote]
Pochopíš až poznáš!! :) [/quote]
?? Prosím o vysvětlující odpověď.. :shy: Díky

...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 22:32 | Nahoru | #13
spatne ZAJETEJ motor lezi na kraji silnice a klepe pistama do vsech stran v krecich...
oproti tomu dobre ZAJETEJ motor lezi rozplacnutej uprostred silnice a vubec se nehybe...
:/

(reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 22:51 | Nahoru | #14
ernest88>já bych řekl, že se to dneska už vůbec nepozná. a změřit rozdíl na brzdě? určitě se vejdeš do chyby měření.

1 reakcí na tento příspěvek ...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 22:59 | Nahoru | #15
Pojem spatne zajety je dle meho nazoru blbost, lepe receno opotrebeny, pri spatnem zajizdeni se vlastne zvysuje mira opotrebeni a tim se podstatne zkracuje zivotnost jakehokoliv zarizeni.
Metod na mereni je nekolik, jednou metodou je mereni velikosti osahu kovovych catic v oleji, je totiz znamo, ze s mirou opotrebeni roste velikost kovovych castic v oleji.
V praxi to znamena, ze se veme vzorek oleje a necha se "protect" pristrojem ktery automaticky vyhodnoti velikosti kovovych castic (uz si nepamatuji jak se jmenuje), onoho casu jsem jsme tyto testy provadeli v laborce katedre Chemie na Ceske Zemedelske Univerzite v Praze, zde byla i dokonce vyvinuta tato metoda myslim p. Prof Kovarem, ale nerad bych se mylil.
Kde vsude dnes maji technologii na toto mereni nevim, ale byla pomerne presna a spolehliva, a hlavne se dalo urcit co vse ma uz motor za sebou. Hodne lidi si tam tehda prineslo vzorky ze svych studentskych Vraku, Shade 120 a tak, vim ze motory kolem 150 000 km vychyzely dost katastrofalne zato motory kolem 20000 km pomerne slusne..
Skoda jen, ze vetsina smrtelniku k tomuto mereni nema pristup, nebo spis o tom ani nevi.

(reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 23:01 | Nahoru | #16
yeuop>>
vidis??? :lol: :lol: a proto na tom jen jezdim a opravy nechavam na tech druhejch :thmubup: :thmubup:

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 23:21 | Nahoru | #17
JESE> "je totiz znamo, ze s mirou opotrebeni roste velikost kovovych castic v oleji." - neni to nahodou nejaka blbost?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 23:34 | Nahoru | #18
yeuop>>
Taky se mi to nezdá - spíše bych chápal počet, než velikost.. :/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 23:37 | Nahoru | #19
yeuop>>
mno, abych byl presnejsi, nejvetsi mnozstvi je jich k nalezeni po zabehu...to zna kazdej, kdo si koupi novou masinu, parkrat oblitne komin a uz aby jel na garancku....co si budem povidat
...pak nastane cosi jako ustalenej stav, dlouho nic spoustu bezstarostnych km, velikost se zacina rapidne zvysovat az pred smrti motoru... (za jak dlouho nastane, zavisi uz pouze n amajiteli), tj. tato diagnostika spise poukaze na motory, ktery v zadnym pripade nebrat...

...zpatky ke spatnemu zajeti, to, ze nekdo se k motoru chova jako prase hned od zacatku, neznamena, ze po zajeti pojede hur nez motor se kterym se clovek pri zabehu mazlil.....nekdy se zda, ze je to spis naopak, viz spoustu nazoru typu "pri zajizdeni sem se s tim nesral a ted to jezdi jako drak", pouze ten prvni pripad mu zkrati zivotnost...tj. teoreticky ten druhej s tim najede podtatne vic stastnych km nez to hodi do stoupy....
...pro rejpaly, toto je pouze jeden z mnoha faktoru, ktery zivotnost ovlivnuje, pote je spousta jinych, jako udrzba, co kdo do toho leje, prevaha dlouhzch jizd ci kolemkominovych letu...atd...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 23:40 | Nahoru | #20
JESE>Zajímavá teorie.. :/ Kdo že je PŘESNĚ autorem? :shy:

(reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 23:41 | Nahoru | #21
ernest88>>
Taky se mi to nezdá - spíše bych chápal počet, než velikost.. :/ [/quote]
...ano pristroj vyhodnocuje jak pocet tak velikost, vysledkem, neni to nic jineho nez statistika...mr. Gauss a spol..:)
...pohledam nekde protokol laborky o tomto mereni, ale moc sanci si nedavam, jestli ty data z te me stare 486 jsou jeste nekde ulozeny..., sakra to uz je let... =o

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 23:43 | Nahoru | #22
ernest88>Doufam ze to chcete vyresit u motocyklu aspon z roku 1995 a najetyma par km. *yes*

(reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 23:47 | Nahoru | #23
blafo>>
Nebyl v tom konkrétní stroj, debata se vedla všeobecně..

...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 23:49 | Nahoru | #24
...kdo chce o tom vedet vic, tak si dejte do vyhledavace "prof. Kovar tribotechnicka diagnostika motorovych oleju" urcite toho najdete spoustu..., nechtejte abych to do detailu studoval znovu... taky uz jsem starsi clovek procujici v uplne jinem oboru...:)))

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??

10.1.2008 v 23:59 | Nahoru | #25
ernest88>>
Podle toho ze dirou pro svicku vidis ojnici, z olejove vany vypustis spolecne s olejem coolant a po sundani vyfukovych svodu na tebe vyskoci zbytek pistniho krouzku. Aspon to se mi stalo dnes :D

(reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??

11.1.2008 v 00:11 | Nahoru | #26
hIGGI>>
Podle toho ze dirou pro svicku vidis ojnici, z olejove vany vypustis spolecne s olejem coolant a po sundani vyfukovych svodu na tebe vyskoci zbytek pistniho krouzku. Aspon to se mi stalo dnes :D [/quote]
Nemilé překvapení.. :P :lol:

(reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??

11.1.2008 v 08:45 | Nahoru | #27
ernest88>>
ta teorie se jmenuje tribologie a funguje jak jí JESE popsal. podle množství (váha většinou) se určí míra opotřebení a podle složení těch nečistot se určí odkud pocházejí (ložisko, čep...)

...Jak se pozná špatně zajetý motor??

11.1.2008 v 09:23 | Nahoru | #28
k teorii zvýšeneho počtu kovových částic.. něco na tom je ale když to přeženu tak se zajiždí právě proto aby se otřepy, okuje, a vůbec součástky do sebe "usadily". takže počet těch částic je pžímo úměrný kvalitě při výrobě a pokud ten motor bude mýt z výroby hodně natěsno vůle a nebo bude nekvalitně uedělanej bude částic hodně ale zajetý může být dobře...
Takže v praxi např. úhel ventylů je o stupeň jiný než uhel v hlavě takže nazačátku provozu sedí ventyl v hlavě jen třeba 0,1mm styčnou plochou. po zajetí se mirně zaklepe a sedí 1mm (i víc) styčné plochy. takže když s tím zažne jezdit hovado a hned od nova tomu vytíná tak může napžíklad ty ventily podpálit dřív než si stihnou sednout a tím třeba pak motorka špatně startuje.. k pistu.. od nova je pist trošku hrubý (neberu zalapované specialy) a víc natěsno ve valci protože se počítá s tím že se ta hrubost setře jak to ve valci běha. počítá se s roztažností pístu u zajeté motorky .. a zase když tomu někdo hned začne dávat tak se motor víc ohřívá píst se víc roztáhne a vlastně motorku zadřeš .. nebo v lepčím případě přidřeš a to ma za následek to že se píst rozmazne pjakoby přes pístní kroužky a ty přestanou plnit svou funkci protože jsou tam jakoby napevno místo aby pružily, ty pak netěsní, žere to olej a td.. takovejch věcí je spousta..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist