bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
12.3.2013 v 02:50
Hledal jsem hledal a našel jsem už tři české firmy, které mají potenciál na to aby pro výrobce motocyklů Jawa vyráběly české motory:

JRM Jawa Divišov
http://www.jawa.cz/products.html

AMS Jawa
http://www.ams-jawa.cz/cz/

VM Motor
http://www.vmmotor.c...yroba/o-spolecnosti/

-------
JRM Jawa Divišov se mi zdá z těchto tří jako největší, protože když se podívám na dealery prodává do hodně zemí. V produktech lze vidět dva typy čtyřtatkních 250ccm motorů, jeden dvoutaktní 500ccm motor a jeden čtyřtaktní 500ccm motor.

VM Motor má pokud vím 450ccm, 625ccm motory a našel jsem na jejich stránkách i jejich 125ccm motor: http://www.vmmotor....kvm-czk-125-copy.jpg ...jak je vidět, ceny jsou dost vysoké kvůli maloobjemové výrobě.

AMS jawa prodává pro motokáry.

Prostě nechápu, proč se ten pro mně podivín Charous nedomluví s jednou z těchto firem na sériové výrobě motorů, čož by srazilo jejich cenu dolů, nepodopoří tím českou výrobu, místo toho strká do Jawek Čínu a co je ještě horší, snaží se je dokonce ždímat na pronajímání známky Jawa, jak jsem se dočetl zde:
http://ekonomika.idn...210129_ekonomika_ost

????


Naposledy editováno 12.03.2013 03:02:01

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

14.3.2013 v 09:36 | Nahoru | #61
Jindra650> to já bych ten vysokej čtyřkvaltovej ams motor bez startéru v silniční jawě vidět ani nechtěl. Stejně ten motor není konstruovaný na emise+spotřebu, takže by mu jen vstřikování na budoucí euro4 nestačilo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

14.3.2013 v 10:17 | Nahoru | #62
Grisoroad> Jak jde o prachy, byť 1000 Kč, klesne ihned počet potencionálních akcionářů na 1/1000 Takže je vhodnější najít jednoho člověka, co má těch 120 mega

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

14.3.2013 v 11:08 | Nahoru | #63
Jindra650> Sorry ale s tebou nemá cenu debatovat, možná by jsi měl míň času trávit na fórech a teoretizováním. A víc se soustředit na praxi.

Jinak ty údaje o motohodinách mám přímo od zainteresovaných né, že jsem si je někde přečetl jako ty.

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

14.3.2013 v 11:09 | Nahoru | #64
laďa-prášil> Po zkušenostech v soukromém podnikání plně souhlasím.
Nejlepší řešení je jeden člověk, kerý má prachy a vizi .
V nejhorším případě dva - jeden má prachy a druhý vizi.
Zbylá řešení sů cesty do pekel.

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

14.3.2013 v 11:15 | Nahoru | #65
Travelka - dyž sem v Týnci viděl prototyp s motorem Honda CB250, tak sem se zaradoval - žeby je osvítil Duch Svatý?!
Kulový.
Skončila výroba a taky prakticky všude přestala diskuse o současné produkci Jawy...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

14.3.2013 v 11:51 | Nahoru | #66
laďa-prášil> Ty nevěříš na kolektivní vizi? No co tě v té škole učili :)

Představ si, kdyby to fungovalo, to by se dostalo do učebnic ekonomiky - "banda motorkářů zachránila Jawu", to by byly lepší titulky něž o tom se dnes děje na hradě.

Můžeme sem dát anketu s tématem jako "Jawa retro model, znovuzrození legendy". Stačily by tři otázky -kolik investuji, jaký model a zda bych uvažoval o koupi. Co více potřebujeme na úspěšný business case? A určitě je zde spousta právníků, kteří nevědí do čeho píchnout a nějak zamaskují jednání bandy motorkářských bouchačů ručně vymáhající značku Jawa.

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

14.3.2013 v 12:02 | Nahoru | #67
Grisoroad> Teoreticky de všecko, kór v Čechách.
Ale vím, že spolehlivě funguje jen to, na co mám v kapse.
Všecko ostatní se dřív nebo později posere.

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

14.3.2013 v 12:07 | Nahoru | #68
Upřímně řečeno, jezdím na jawě, jsem schopný si cosi opravit, ale vůbec nepotřebuju, aby moje motorka měla na nádrži jawa... Dnes už to nemá smysl, smysl mít jawu mělo v době, kdy v každém městě nad 5000 obyv nebo i méně byla mototechna nobo její doprodeje, kde měli aspoň základní sortiment. Jezdil jsem jak blázen, když sem sebou někde jebl, zajel jsem pro práci do Mototechny a druhý den zas jezdil. Tohle už se nevrátí. Když se nevrátí ani jawa, nezblázním se. Motocykl mých snů to nikdy nebyl. Pokud jde o motory, už dávno jsem psal, že použitelný 4t u nás nikdo nedokáže vyvinout a vyrábět, natož jawa. Chybí tady 40 let vývoje v době, kdy byl o zboží zájem. Dnes je toho plná prdel a konstrukční a výrobní zkušenosti nezískáš na pár kusech. Tak možná v závodním nasazení jako Kameničtí, to je trochu jiné.

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

14.3.2013 v 12:54 | Nahoru | #69
Zrovna včera tu byl hlavní článek o novém motoru Indian. Amíci jej vzali na jeden z největších motorkářských srazů vůbec - na Daytona Beach, kde jej slavnostně představili. K tomu připravili skvělou animaci a o motoru píše celý svět. Tomu říkám propagace!
Jawa má motor prý taky hotový, tak ať ho ukáže. Daytonu už nestihne, to by byl stejně nesmysl. Ale co takhle připravit nějakou show na sraz Euro Bike Fest v Pasohlávkách? Ten je koncem května a do té doby se to dá v pohodě stihnout.
Asi jsem moc velký optimista, ale ticha po pěšině snad už bylo dost, nebo ne?

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

14.3.2013 v 13:32 | Nahoru | #70
Jestli tohle vlákno čte vrátnej v Jawě v Týnci, tak se musí pochcat smíchy. Bo nikdo jinej v té chalupě duchů už není. Pokud teda zrovna nezapaluje nějakej sklad, aby vytřískali prachy aspoň z pojistky.

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

14.3.2013 v 15:23 | Nahoru | #71
Já tam volal večer po desáté, že chci koupit motorku (to byl kontakt jako na prodejce), byla tam paní. Byl to rozhovor asi jako "Mrázek - ústředna"

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

14.3.2013 v 15:28 | Nahoru | #72
Kdo u nás sestaví takový motor v továrně... nemluvě i zbytku.

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

14.3.2013 v 16:54 | Nahoru | #73
v době úžasných možností počítačového projektování ve 3D a možností navazující přesné výroby se dá zvládnout vývoj nového motoru za pár měsíců a o to víc je pozoruhodné jak se Japoncům bez těchto technologii dařilo stavět výkonné a spolehlivé stroje v takovém počtu už v 70tých letech minulého století

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

14.3.2013 v 19:05 | Nahoru | #74
laďa-prášil> Motor podobné koncepce již u nás byl sestaven koncen 70-tých let. Byly to prototypy Jawa 820 (350ccm) a 824 (500ccm).



(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

14.3.2013 v 19:45 | Nahoru | #75
JARYN350> je to tak někde jsem také četl že některá řešení jsou licencovaná a použilo je BMW
a pokud jde o orientaci sání a výfuku tak to je u letošního gs jedna z inovací

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

14.3.2013 v 19:54 | Nahoru | #76
Na orientaci sání snad patend už být nemůže... aspoň doufám. Já tu jawu znám, podobná koncepce je asi vše. Co by kdyby na to se nehraje, důležité je, co kdo vyrábí. Ne co má kdo v muzeu. POkud jde o GS -nejde požíračům skopového odepřít, že stejně jako na porsche je na tom vidět roky navazujícího vývoje. Sem se nedá dostat ze dne na den nabo z roku na rok. Namalovat 3D se dá ledasco, ověřit, prověřit, (... a vyrábět) to je jiná věc. Jawy co mám si nejspíš nechám, pokud budu na něco někdy šetřit, bude to asi BMW, Triumph 2V má nepohodlný sedlo pro moji prdel. Ojetiny mi nevadí. Je mi jedno, jestli výfuk vede dopředu nebo dolů..

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

14.3.2013 v 20:09 | Nahoru | #77
netuším čeho se a jestli vůbec nějaká chráněná technická řešení týkají ale letošní gs ten vertikální spád používá myslím že právě boxer gs je ukázka jak se dá vydělávat na image ta motorka technikou motoru nebyla nikdy žádným výkřikem techniky přesto se to dobře prodávalo za rance dlouhé roky

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

14.3.2013 v 20:34 | Nahoru | #78
Taky je to motorka pro pořádnýho pašíka, to se v Bavorsku počítá - stejně jako u aut. Civic CRX sice vypadá báječně, ale je to asi podle japonskýho krejčího, do Corrada si sedneš i se 195 cm a pupkem... GS by snad mohlo nít větší kola, i auta mají větší

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

14.3.2013 v 21:01 | Nahoru | #79
laďa-prášil> to je ale Pan pilot Gaston Rahier nebyl čahoun a image rallye motorky dal BMW asi on





Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

14.3.2013 v 21:31 | Nahoru | #80
On právě vítězil, protože stál, i když seděl....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

14.3.2013 v 23:52 | Nahoru | #81
Sukin> No, hadat se s tebou nebudu, mysli si co chces. O moji praxi vis kulovy, stejne tak co delam v zamestnani(ja taky nedelam soudy o tvych znalostech). Rozhodne nejsem z tech, co tu travi 24hodin denne. Kazdopadne 1 motohodina je opravdu pekna pohadka, rekni to schvalne tem nejpovolanejsim - konstrukterum - treba Honzovi Pavlickovi, co na tom delal a Honzu bys mel znat z prirodaku kde jezdi Daytonu a Mono, schvalne co ti na to povi. Tim tuhle debatu uzaviram.

Naposledy editováno 15.03.2013 00:10:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

15.3.2013 v 00:42 | Nahoru | #82

laďa-prášil píše: POkud jde o GS -nejde požíračům skopového odepřít

Skopčák není odvozen od požírání skopového masa, nýbrž jde o označení cizince, přicházejícího z kopců. To jen tak pro pořádek.

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

15.3.2013 v 00:43 | Nahoru | #83
Jindra650> ta životnost je velmi relativní a myslím že právě u divišovských motorů může být velmi blízká a mnohdy i nižší než 1mth největší jejich zkušenost je odjet na plnej pár kol a šmitec to je potom jedno kde je jaká vůle a jak je co zacementovaný jakýkoliv jejich motor včetně vodníka je prostě originál jehož charakter záleží na tom kdo zrovna byl v práci a jakou měl náladu a proto je vyloučená jakákoliv sériová výroba pro běžné použití a to platí pro téměř všechny zdejší výrobce motocyklových motorů oni se dokážou roky vytahovat s nějakým prototypem který nikdo pořádně v provozu neviděl a vědí že absolutně nejsou schopni to v přijatelné kvalitě vyrábět ani v malé sérii pro závodní použití natož pro běžný provoz

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

15.3.2013 v 01:04 | Nahoru | #84
Viz http://www.ams-jawa.cz/cz/motor.aspx

"Jednotlivé díly použité v tomto motoru mají velkou životnost. Motory použité v mistrovství světa v sidecarcrossu však kontrolujeme až po 15-20 motohodinách. Většinou jde ale pouze o výměnu některých gufer a těsnění. Motory použité mimo závodní účely mají životnost daleko vyšší."

Dneska se prece dily motoru, pokud se neodlivaji, delaji prevazne na CNC frezach a obzvlaste v mensich podnicich se asi nebudou odlivat. Takze kdyz je rec o kvalite, kdyz chci lepsi vezmu lepsi material - ne? A program pro frezu zustane stejny.

Naposledy editováno 15.03.2013 01:08:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

15.3.2013 v 01:14 | Nahoru | #85

Sema píše: Skopčák není odvozen od požírání skopového masa, nýbrž jde o označení cizince, přicházejícího z kopců. To jen tak pro pořádek.



Zapisuju za uši já mám zrovna hlad jako prase, tak se nediv.. Sežral bych toho skopce nejspíš celýho sám.

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

15.3.2013 v 01:20 | Nahoru | #86

laďa-prášil píše: Zapisuju za uši já mám zrovna hlad jako prase, tak se nediv.. Sežral bych toho skopce nejspíš celýho sám.

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

15.3.2013 v 05:05 | Nahoru | #87
Jindra uzavírá diskusi to zas bude mazec.

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

15.3.2013 v 07:46 | Nahoru | #88
Jindra650> Hned se neurážej, když se znáš s konstruktéry z JRM osobně tak ty hodnoty vyzjisti a uveď je tady. Myslím, že to bude přínosná informace.

Já tady píšu info které jsme dostal já.

Klasický plochodrážní motor má ještě další další problémy, kromě životnosti desítek minut.

To jsou vibrace vycházející z absence vyvážení a ztrátové mazání. Upravit tyhle věci je defakto stavět celý nový motor.

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

15.3.2013 v 08:53 | Nahoru | #89
životnost motorů je přímo úměrná přesnosti výroby vyvážení vlastností vzájemně pracujících různých materiálů a povrchů ve všech tepelných režimech optimálně

zvolené vůle pro dilataci všech pohyblivých součástí v tom jsou Japonci fenomenální a svět se od nich stále učí, CNC frézování je dnes móda

dělá to kde kdo na každým čínským hekeplu jsou frézovaný stupačky tlumiče kickstartery atd. nicméně není to technologie pro efektivní sériovou výrobu tou je tlakové lití a kování které Japonci používají při výrobě motorů i podvozků

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

15.3.2013 v 09:39 | Nahoru | #90
sxs525> Tým tuplem mě furt uniká, proč továrna (solidně) nespolupracuje s výrobcama z Dálného východu.
Jo, svého času v Jawě m.j. vyvíjeli 4T jednovál, ale u prototypů po pár hodinách provozu se třeba uvolňovaly vodítka ventilů a podobně.
Na jedné straně je teda jakási pověst o velekvalitě motorů z Jawy a na druhé straně ty čínské sračky vydržijů víc, než momentálně vyráběný 2T 350...bohužel.
To, s čím se v Jawě mordovali, kucí čínský pajcli, vnesli do teho "pár svých originálních prvků" a vyrábjajů motóry v počtech větších, než si myslíte.
No a taky sme se bavili o jakémsi podílu ve výrobě motorů ze strany Jawy, aby se mohlo říct, že ten motór néni úplně šikmooký. Zostálo to v akademické rovině.
Z teho všeckého sem nabyl dojmu, že Jawa ani vyrábět motorky nechce. Jim se asi nechce nic.
Budů dělat třindy do aleluja, pro Fidéla a spol., dokáď ich nevystrnadijů číňani.
Potom fabriku podpálijů, zametů to tam a fertik.
Takže sem si sám na moju otázku aj odpověděl .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 22 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 23 5.11.2019 v 17:48 Olísko
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage Traktorist12 0 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium Olísko 12 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny


TOPlist