Po dlouhé době mně padl do oka další článek o neovladatelném vozidle se "zaseknutým" plynem a tentokrát mne už donutil k vážnému zamyšlení.
Jde zejména o v článku zmiňovanou věc, že ani brzdy nefungovaly . Vím, že se dost pravděpodobně jednalo o vůz a hydraulickou převodovkou (dobře víme, jak se spousta "amíků" štítí manuální kvaltkysny) a klidně i se spouštěním a vypínáním motoru tlačítkem, kde spínačka jest nahrazena čipovou kartou, ale i tam přece musí být brzdový systém nezávislý na ostatních systémech , nebo tato podmínka snad dnes neplatí?
Tím spíše mé pochybnosti prohloubil jeden z příspěvků v tamější diskusi pod článkem:
Poraďte mě taky, mám auto s elektornickou ruční brzdou, automatickou převodovkou, startuju tlačítkem a brzda při sešlápnutém elektronickém plynu nereaguje.. Jak byste zastavili??
-----------
Většina moderních aut má pod sedadlem řidiče v jeho dosahu takovou plastovou krabičku a do ní stačí kopnout patou. Je v ní uzavírací ventil na přívod paliva do motoru,který reaguje na náraz určité intenzity,ale i na změnu polohy při převrácení auta. Tohle naopak bývá nejčastěji příčinou nemožnosti nastarovat auto,které je jinak v pořádku, jen si řidič neuvědomil, že do tohoto zařízení nechtěně kopl. Následně pak stačí tlačítkem na horní straně krabičky ventil znovu otevřít a vozidlo zase funguje. Jo a pak ještě jedna maličkost. Každé vozidlo je vybaveno příručkou pro řidiče, kde je urřitě popsána možnost a způsob nouzového vypnutí motoru či zastavení vozidla.
(citace jest doslovně kopírována, bez oprav chyb)
Pokud to znamená, že při sešlápnutém plynu jsou brzdy deaktivovány, tak potom snadno může k takové situaci dojít, ale potom by takové vozidlo nemělo vůbec získat homologaci pro provoz .
Spíš mne tedy napadá, zda nejsou informace v článku překrouceny (známe, co dovedou "novináři" na Blbinkách), nebo zda se kluk s čerstvým řidičákem jen nevymlouval a třeba se nesnažil "maskovat" pravý důvod zběsilé jízdy - třeba, že jej začala stíhat policejní hlídka pro porušení pravidel (a spoléhá na to, že v havarovaném autě ani znalci nic nezjistí).
Kor když i dealer značky vozu byl údajně bezradný. ASám mám Accent r. 2007, který už je elektronikou dost prošpikovaný, ale do brzd krom ABS žádná elektronika nezasahuje a je vyloučené , aby jakákoli porucha elektroniky brzdový okruh vyřadila.
A pokud jde o v diskusi zmíněný nárazový odpojovač čerpadla, tak ten sice má už i Punto 1. generace, ale je umístěn vedle sedačky řidiče pod hranou podlahy a rozhodně není možné do něj kopnout, pouze je na vrchu gumová krytka, jejímž stiskem jde rozpojený odpojovač znovu zapnout.
Tož babo raď... opravdu je možné dnes na silnicích potkávat taková "přeelektronizovaná" a tím pádem i potenciálně nebezpečná "PC na kolech", nebo celý případ jest novinářskou kachnou?
1 reakcí na tento příspěvek Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?
Ono se da předpokládat ze se plnej zasekne při akceleraci a ne při jízdě kolem volnobehu a nez si uvědomis co se děje tak uz to jede celkem rychle, dneska maj všechny auta přes 150ps a ty turbomotory to i na vysoký kvalty na 140-150vyzenou v mžiku...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?
assassin: No budiž. Ty o koze my o voze.
(budu se odkazovat na dízlový střední nižší vůz o výkonu cca 100kw , reprezentujíc standart dnešní doby (je zde předpoklad větší tažné síly než u benzínu).
Sílu převádím na hmotnost, aby si pod tím laici lépe představili tu tíhu.
A) při jízdě ve vysokých rychlostech vůz táhne jenom silou vůle, jeho tahová schopnost je redukována brzdnými odpory. Síla jakou vůz zrychluje v rychlosti 200kmh je asi 10Kilogramů. Ve 130ti je síla už asi 160kilogramů. V 50ce je to 90kilogramů.
B) brzda tedy musí vynaložit k setrvačným hmotám ještě takovouto sílu navíc. Tedy veškerou energii absorbovat.
C) brzdy mají sílu mnohonásobně větší.
D) účinost brzd se ovlivňuje, ale brzda co není schopna absorbovat dvakrát více energie alespoň po dobu nutnou k jednorázovému zastavení není snad ani pustitelná přes STK.
PS: připadá ti 160kilogramů síly navíc pro brzdu jako zásadní???
Vzhledem k tomu, že auto jako takové vyvíjí v přetížení sílu až několikanásobně vyšší?
Nevím jak tobě, mě vyplývá jediné, že pro brzdy je zásadnější, zda sedí tchýně s děckama a zavazadly v autě, než že když chci zadusit auto, které brzdě klade odpor přesně takový jaký je jeho moment na kole versus odpory. Možná by sis mohl uvědomit, jakou sílu vůbec dokáže vyprodukovat vůz jedoucí 100kmh a kolik energie brzda musí pohltit.... tah motoru je jen malý odpor...
Naposledy editováno 13.03.2013 10:26:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?
1) Vem si Gsenzor (dnes každý telefon ho má)
2) Dej plný knedlík v libovolné rychlosti na libovolný stupeň a koukni na hodnotu zrychlení
3) V libovolné rychlosti stejně tak dej plný knedlík na brzdu..
zde je onen brzdný účinek a síla naprosto neoddiskutovatelný . Netřeba dále pitvat... omlouvám se za zbytečně rozsáhlé předchozí čtení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?
Naposledy editováno 13.03.2013 11:40:43
milda_brno píše: assassin> mel jsem predstavu tak 100-130, klidne to muze byt na IV. rychlostni stupen.
Na čtyřku v kilu to bude mít do vrcholu max momentu ještě daleko, takže atmosferickej benzinak tady bude mít větší šanci ze se podaří zbrzdit proti preplnovanymu motoru, ale jo, řekl bych ze uz takhle to bude problém zbrzdit.
2 reakcí na tento příspěvek Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?
Já řeším jenom rozdíl sil. Jakou sílu produkuje motor na kolo ve směru +, jakou sílu produkuje brzda ve směru - a jakou hodnotu produkuje odpor vzduchu ve směru - (protože ta má také značný vliv, ikdyž klidně jí můžu ignorovat, protože pod 90kmh už nemá tak veliký vliv)....
Tvá řeč o výkonu je mylná. Je úplně jedno o čem se bavíme, výkon je energie co vzniká v čase, já čas ignoruju proto pracuji se silou. My neřešíme jak rychle zabrzdíš, ale řešíme to, že je brzdná síla větší než hnací -> z toho analogicky vyplývá že brzdíš... To ty se jen ženeš zbytečně do detailů, které se řeší právě až když si chceš spočíst jak dlouho budeš brzdit nekomplikuj to
pro tvůj klid v duši, brzda také brzdí "výkonem" jen se zápornou hodnotou a ta je větší než výkon od kola, chápeme se?
ad posilovač: Ano máš pravdu, to zajisté zkusit můžeme, vzhledem k tomu, že vím jak veliké je přetížení při brždění (většina sériových aut ho má podobně), mohu klidně počítat i s 50% účinností a vím že motor udusím
PS: Ty hodnoty v kilogramech si vynásob 10ti máš Newtony, ty newtony si vynásob poloměrem kola a máš moment. Počítám se 195/65/15 klasika. Ty hodnoty jsou jen prachsprosté momenty na kole okleštěné o odpor vzduchu pri Sx 2,2m2 a cx 0.32. Samozřejmě to vychází z převodových poměrů a grafu kroutícího momentu
pochop jen, že řeším situace v nulovém čase
Naposledy editováno 13.03.2013 14:01:25
1 reakcí na tento příspěvek Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?
Tys odvodil ze brzdna sila je radove vetsi, protoze ve chvili kdy brzdis z 200 premahas silu par newtonu. To je ale kravina, kdyz premuzes tech par newtonu o kterych mluvis, auto jen prestane akcelerovat. Aby brzdilo stejne jako kdyz pustis plyn a slapnes na brzdy tak musis pridat tu silu od odporu vzduchu prave k brzdam, ty musi byt o to silnejsi.. A to uz neni zanedbatelnejch par newtonu.
Proto sem mluvil o vykonu a ne sile, ta sila je zavadejici, brzdy musi tu energii premenit na teplo a vyzarit, a pokud maji vyzarit navic energii jakou tam dodava motor s vykonem 100kW tak uz je to docela rozdil.
Ty vis jak velke je pretizeni pri brzdeni s plynem na podlaze? Tak nam to rekni a usetrime si cas na pokusy...
Mas tam proste bordel v zakladech fyziky ale hlavne me nauc prepocitat kilogramy na newtony
1 reakcí na tento příspěvek Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?
1100: Ach to vadnutí brzd. A znovu dokolečka... Brzda má několikanásobně větší výkon než tah motoru, už to nebudu znovu opakovat...
kdo si myslí, že mu brzda za 15 sekund zvadne na účinnost nižší jak 25%, pak ať nereaguje, zbytečný flame..
- vyjímku tvoří zřejmě asi americký trh, auta která trhají asfalt a brzdí jako favorit. Tam se s nikým hádat nebudu protože ten trh neznám, jen z doslechu. Tam se to klidně stát může, 5,6litrů motor, to je takové HTP... tohle vyvracet prostě nehodlám, já mluvím za evropský mainstream.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?
tak 1) odpor vzduchu brzdám pomáhá, někoho asi odpor zrychluje že?
za 2) těch 10kilo je síla která vytvoří nějakou směšnou energii, kterou musí brzdy navíc absorbovat
- všechny ty síly (hmotnosti) sou síly(energie) které musí brzdy absorbovat navíc!! Z toho plyne to, že tím, že motor ve vysokých rychlostech už pomalu akceleruje, klade menší odpor brzdám. Když dobrzdíš na rychlost nižší motor začne nabírat větší sílu a vyvíjet větší odpor... Pořád ale malý na to aby ho brzdy nepohltily
K těm pokusům, netřeba cokoliv zkoušet, auto zabrzdí ze 100-0 za pár sekund, přitom rozjet se z 0-100 to běžnému vozu trvá přes 10 Auto brzdí rychleji než zrychluje, už této analogie je jasné, že když vyřadíme čas ze vzorce je brzdný účinek větší než ten tažný... proboha jak vy uvažujete lidi bez urážky
teď verze pro debily: už sis dával někdy s někým páku že?
Tak si představ že jeden blbec se jmenuje Brzda a odpor vzduchu (ale pro mě za mne jenom Brzda), duhej blb na druhé straně stolu je motor(hnací síla)... Je to přetahovaná s tím, že brzda má tak 4x silnější paži...
Teď prosím o vyvracení děje rovnováhy sil(výkonu, energie) a už z vás půjdu vážně do kolen....
Naposledy editováno 13.03.2013 14:47:29
Ad Dawe02: pochopitelně, pokud nejsi z oboru asi těžko ti to dá smysl.
Kamy> na co si to hrajes? Motas pate pres devate, dynamiku, pak zase silovou rovnovahu hned nato redukci bez redukovanych parametru apod.
Jen doufam ze ty nejsi 'z oboru', protoze to by byla ostuda toho kdo ti dal zkousku z jakekoliv VS mechaniky. U me bys ji za toto nedostal
Kamy píše: assassin>
tak 1) odpor vzduchu brzdám pomáhá, někoho asi odpor zrychluje že?
za 2) těch 10kilo je síla která vytvoří nějakou směšnou energii, kterou musí brzdy navíc absorbovat
- všechny ty síly (hmotnosti) sou síly(energie) které musí brzdy absorbovat navíc!! Z toho plyne to, že tím, že motor ve vysokých rychlostech už pomalu akceleruje, klade menší odpor brzdám. Když dobrzdíš na rychlost nižší motor začne nabírat větší sílu a vyvíjet větší odpor... Pořád ale malý na to aby ho brzdy nepohltily
K těm pokusům, netřeba cokoliv zkoušet, auto zabrzdí ze 100-0 za pár sekund, přitom rozjet se z 0-100 to běžnému vozu trvá přes 10 Auto brzdí rychleji než zrychluje, už této analogie je jasné, že když vyřadíme čas ze vzorce je brzdný účinek větší než ten tažný... proboha jak vy uvažujete lidi bez urážky
teď verze pro debily: už sis dával někdy s někým páku že?
Tak si představ že jeden blbec se jmenuje Brzda a odpor vzduchu (ale pro mě za mne jenom Brzda), duhej blb na druhé straně stolu je motor(hnací síla)... Je to přetahovaná s tím, že brzda má tak 4x silnější paži...
Teď prosím o vyvracení děje rovnováhy sil(výkonu, energie) a už z vás půjdu vážně do kolen....
já ti jen zopakuji že rozjetého superba, nezabrzdíš(ano po násobcích 100vek metrů) Bavím se o tom, kdy posilovač je prázdný, né že bude natlakován. Zapřeš se o sedačku a nezastavíš. já snad vylezu ven, zkusím to třebas na 2ku. mám cca 120metrů prostor. zabrzdím? prázdný posilovač, 2ku, pod plynem, otáčky si klidně urči. Vyber si auto ze sortimentu škody.
2 reakcí na tento příspěvek Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?
mikro:
tak k tomuhle mám hned tři praktické výtky
A) Tvůj superb má systém odpojení plynu při brždění, tudíž nemůžeš si to ověřit.
B) Co ti brání přeřadit si na 5ku, kdyby se ti podobná situace stala? Abys odlehčil tah?
C) Přesně s tímto se setkalo už mnoho TDi oktávistů a Golfistů, kdy se jim dostal olej z turba do sání a motor naplno akceleroval. Někteří ubrzdili, jiní nechali vyletět motor do luftu na neutrál.
řekni mi, na základě čeho, se domníváš, že tvůj jedinečný superb nezabrzdí... Jsi jen žvatlal, naštěstí je tu mnoho lidí co se s tímto problémem prakticky setkalo, i blbec si dá tu práci se o tom dočíst!!!!
Sorry pánové... zbytečné se hádat..
Vzdávám se, tohle už je trošičku moc silné kafe...
Naposledy editováno 13.03.2013 15:25:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?
Kamy píše: re Dawe02: Na co si to hraješ spíše ty? Jasně všude ignoruji hmotnost, čas,tak kde jsi přišel na to že mluvím o dynamice? Tak trošičku potvrzuješ co píšu, že nemáš vůbec páru o čem je řeč... takže se prosím netrap tím vůbec reagovat ;)
Ze by z tech prispevku vyse, kde pises o zrychleni a take setrvacnosti???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?
setrvačnost- to byla zmínka, nikde jsem nic o setrvačnosti nerozebíral, právě se jí snažím vyhýbat, ale kdyby si aspoň pozorně četl. .... sem řekl odtěď vážně .... sorry
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?
Dawe02 píše: Kamy> mohl bys mi prozradit kde jsi studoval?
to potřebuješ k tomu abys pochopil, že jsi trošičku přestřelil?
čéče chtěl bych tvé myšlenkové pochody.
to All: končím s diskuzí ohledně brždění bezposilovače... Zde je to vážně moc velká neznáma než aby jsme přišli k závěru. A nechci zbytečně obhajovat něco co klidně může být individuální vůz od vozu...
Co se brždění s funkčním systémem týče, doporučuji shlédnout pokusy co prováděli v Autosalonu. Podívat se na téma oleje v sání u Naftových motorů na youtube, rady odborníků, bylo hafo článků na auto.cz a různých webech.... Protože se snažím Vám jen poradit, že to opravdu jde a proč tomu tak je... Vysvětlil sem to zevrubně na Dynamickém modelu bez času a hmotnosti a je to snadno ověřitelné poměrem doby akcelerace a brždění.
účinnosti brzd nejsou na místě vzhledem k jakým tažným silám dochází... Brzdy, pokud jsou špatné si klidně můžou povadnout, stejně zabrzdí. tečka.
Naposledy editováno 13.03.2013 16:20:53
Ano, brzdy jsou krátkodobě účinnější než motor, ale to platí pouze při splnění řady předpokladů, které v praxi splněny rozhodne nebudou: 1. motor s nezvladatelným palivem (olej) v sání se vytočí daleko nad normální otáčky a protože mu moc neklesá krouťák, najednou má násobně větší výkon 2. brzdy brzdí, jen dokud se kapalina (např. vlivem předchozích pokusů řidiče o normální, tj. nedostatečné, slabé brzdění) nezačne vařit, což nastane teoreticky při 235 C, ale v praxi (při neprovedené výměně brzdovky) mnohem dříve... 3. v praxi jedna brzda zabere (později zvadne) dřív než druhá a auto půjde nebezpečně na stranu, což tě opět donutí uvolnit pedál...
a tak bych mohl dlouho pokračovat. Než se začneš hádat, tak čti znovu název tématu, tj. americké auto = automat a porucha elektroniky = nemožnost vyřadit.
Evidentne je to zajimava smeska statiky (jen sily, zadny kinematicky parametr), kinematikou (jen kinematicke velicinypoloha, rychlost, zrychleni + geometrie) a dynamikou (silove parametry, hmotnostni parametry, energie).
Treba budu moci obohatit studenty zde na University of Michigan o tytez poznatky.
Naposledy editováno 13.03.2013 16:41:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?
Kamy píše: assassin>
tak 1) odpor vzduchu brzdám pomáhá, někoho asi odpor zrychluje že?
za 2) těch 10kilo je síla která vytvoří nějakou směšnou energii, kterou musí brzdy navíc absorbovat
- všechny ty síly (hmotnosti) sou síly(energie) které musí brzdy absorbovat navíc!! Z toho plyne to, že tím, že motor ve vysokých rychlostech už pomalu akceleruje, klade menší odpor brzdám. Když dobrzdíš na rychlost nižší motor začne nabírat větší sílu a vyvíjet větší odpor... Pořád ale malý na to aby ho brzdy nepohltily
K těm pokusům, netřeba cokoliv zkoušet, auto zabrzdí ze 100-0 za pár sekund, přitom rozjet se z 0-100 to běžnému vozu trvá přes 10 Auto brzdí rychleji než zrychluje, už této analogie je jasné, že když vyřadíme čas ze vzorce je brzdný účinek větší než ten tažný... proboha jak vy uvažujete lidi bez urážky
teď verze pro debily: už sis dával někdy s někým páku že?
Tak si představ že jeden blbec se jmenuje Brzda a odpor vzduchu (ale pro mě za mne jenom Brzda), duhej blb na druhé straně stolu je motor(hnací síla)... Je to přetahovaná s tím, že brzda má tak 4x silnější paži...
Teď prosím o vyvracení děje rovnováhy sil(výkonu, energie) a už z vás půjdu vážně do kolen....
Vysvetlim ti to jeste jednou,ikdyz uz si vyse ukazal ze sis ses naprosto jistej svou tepretickou prevahou.
Budu se venovat jen tomu bodu jedna, snazil ses tu predvadet cosi jako rovnovahu sil... Bez setrvacnejch ucinku o ktery si to "zjednodusil" je to ponekud zvlastni, ale dejme tomu.
Pro pripad bezneho brzdeni mam na jedne strane pomyslne rovnice brzdnou silu brzd a odpor vzduchu, na druhe strane auto nic neuryvhluje, takze nam to krasne brzdi s jednim geckem pretizeni...
V nasem pripade s plnym plynem mame na jedne strane brzdnou silu od brzd a aerodynamickx odpor a na druhe strane tah od motoru, kterej je podle tebe par newtonu protoze ve 200 nase pomyslne auzo uz skoro nezrychluje. No jenze podle me tech tvejch par newtonu nutnejch pro akceleraci jen mala cast tahu motoru, jaksi je tam jeste ta cast ktera dela ustalenej stav, tzn premaha jizdni odpory, hlavne aerodynamickej odpor. Takze ikdyz reknem ze brzdy hrave ubrzdi tech par newtonu co auto pri 200zrychluji, tak jeste je potreba aby brzdy prevzaly na sebe ucinek aerodynamickeho odporu, ktery tam pri normalnim brzdeni brzdam pomaha, v nasem pripade je ale vyrovnavan tahem motoru.
Pri dimenzovani brzd se ircite pocita s tim aby brzdy byly schopne vyzarit kinetickou energii auta, jenze urcite se nepocita s tim ze tam jeste stale pridavam energii tim ze jede motor na plny plyn. To ze brzdy ten motor pretahnou je nejspis fakt, ale problem je ten ze ty si vystacis s timhle jednim okamzikem deje, jenze to ze to brzdeni trva diky tomu tahu motoru moc dlouho, tak se tam stale pridava dalsi a dalsi energie co je potreba vyzarit a na to uz brzdy beznyho auta stavene nejdou, upeces je a nebrzdi.
Rodicu oktavie prvni generace treba uz pri prvnim brzdeni z 200-0 (sjezd z dalnice, zacatek ostreho brzdeni na zacatku sjezdu) temer nebrzdi, s plnym plynem uz by to dost mozna neslo a to jeste stale nebyl vyrazenej posilovac... Ostra jizda po okreskach kdy se brzdi z az 180 opakovane brzdy po chvilce uvari a prestane to brzdit... Ano tohle neni bezne pouzivani na ktere ty brzdy nejsou dimenzovane, jenze brzdeni s plnym plynem taky neni beznej stav na kterej se to dimenzuje.
2 reakcí na tento příspěvek Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?
musím přiznat, že obdivuju tvoji snahu druhým vysvětlovat
Dawe02 se apriori z druhých snaží udělat blbce.
Nečetl jsem to tu celé, jen pár posledních příspěvků. Tohle co píše o něm vypovídá své:
"Treba budu moci obohatit studenty zde na University of Michigan o tytez poznatky"
2 reakcí na tento příspěvek Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?
to že assasin popírá fakt, že brzdný účinek je větší jak tažný je první problém!
to že on sám neví, že vzduch napomáhá účinku brzdy je problém jedna a půl, chápu že se občas může někdo splést.
to že dawe neumí číst je problém druhý a zásadní
to že dawe nedokáže řešit příklady z neznámou a nedovede analyzovat, tedy řešit příklady zjednodušením, je věc třetí. Jen plká bez žádných pádných podstatných informací.
hrvajz: mě je po dejwovi veliký prd, nezajímají mě lidé co neumí číst a v tématu se nevyznají doposud nenapsal jedïný pádný protiargument.
to že je assasin moderátor je jeden veliký zázrak. Protože tím jeho druhým komentářem jde prtoti všeobecným diskuzním pravidlům ale dobře, an to si ho všímám už dost abych viděl že koemntuje všude a všechno a všemu rozumí a jen on má pravdu..
Pro všechny retardy: Naposledy píšu, mluvím o evropských vozech, reaguji na evropská auta, celou dobu od počátku kdy jsem se tady do toho vložil, jelikož jsem reagoval na lidi co se o nich zmiňovali a znovu říkám, že u amerických autech, jakožto o vozech co nic nevím, nediskutuji!!!
Takže by jste už měli konečně něco s tím čtením provést
takže to už jste tři trollové co popírají ROVNOVAHU SIL a skálopevně budete trousit do světa, jak se zabrzdit se zaseklým plynem nedá.... Jako bonus najde se zde supertroll, co mi řekne, že s olejem v sání vlastně motor nabírá větší sílu a že se přetáčí... To je mega moc... jj na 8000otáček a maximálka asi 400kmh... to je normální. Hlavně že sem psal, že většina řidičů auto normálně zabrzdila pokud byla myšlenkama při sobě, za to vy jak vidím, máte tak nějak v hlavě na***o kluciiii... proboha, vy jste měli těžké dětství jak vidím....
jo a jen tak mimochodem, pěkně se poplácejte po zádech, dám si tu práci vypsat ten soubor NESMYSLU A NEPRAVD co tady trousis!!! A pokud si slusny moderator, smazes si ty tve nemistne poznamky!
Naposledy editováno 13.03.2013 20:55:41