globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?
 
26.2.2013 v 19:06
Zdar draci.

Po dlouhé době mně padl do oka další článek o neovladatelném vozidle se "zaseknutým" plynem a tentokrát mne už donutil k vážnému zamyšlení.

Jde zejména o v článku zmiňovanou věc, že ani brzdy nefungovaly . Vím, že se dost pravděpodobně jednalo o vůz a hydraulickou převodovkou (dobře víme, jak se spousta "amíků" štítí manuální kvaltkysny) a klidně i se spouštěním a vypínáním motoru tlačítkem, kde spínačka jest nahrazena čipovou kartou, ale i tam přece musí být brzdový systém nezávislý na ostatních systémech , nebo tato podmínka snad dnes neplatí?
Tím spíše mé pochybnosti prohloubil jeden z příspěvků v tamější diskusi pod článkem:

Poraďte mě taky, mám auto s elektornickou ruční brzdou, automatickou převodovkou, startuju tlačítkem a brzda při sešlápnutém elektronickém plynu nereaguje.. Jak byste zastavili??
-----------
Většina moderních aut má pod sedadlem řidiče v jeho dosahu takovou plastovou krabičku a do ní stačí kopnout patou. Je v ní uzavírací ventil na přívod paliva do motoru,který reaguje na náraz určité intenzity,ale i na změnu polohy při převrácení auta. Tohle naopak bývá nejčastěji příčinou nemožnosti nastarovat auto,které je jinak v pořádku, jen si řidič neuvědomil, že do tohoto zařízení nechtěně kopl. Následně pak stačí tlačítkem na horní straně krabičky ventil znovu otevřít a vozidlo zase funguje. Jo a pak ještě jedna maličkost. Každé vozidlo je vybaveno příručkou pro řidiče, kde je urřitě popsána možnost a způsob nouzového vypnutí motoru či zastavení vozidla.



(citace jest doslovně kopírována, bez oprav chyb)

Pokud to znamená, že při sešlápnutém plynu jsou brzdy deaktivovány, tak potom snadno může k takové situaci dojít, ale potom by takové vozidlo nemělo vůbec získat homologaci pro provoz .

Spíš mne tedy napadá, zda nejsou informace v článku překrouceny (známe, co dovedou "novináři" na Blbinkách), nebo zda se kluk s čerstvým řidičákem jen nevymlouval a třeba se nesnažil "maskovat" pravý důvod zběsilé jízdy - třeba, že jej začala stíhat policejní hlídka pro porušení pravidel (a spoléhá na to, že v havarovaném autě ani znalci nic nezjistí).
Kor když i dealer značky vozu byl údajně bezradný. ASám mám Accent r. 2007, který už je elektronikou dost prošpikovaný, ale do brzd krom ABS žádná elektronika nezasahuje a je vyloučené , aby jakákoli porucha elektroniky brzdový okruh vyřadila.

A pokud jde o v diskusi zmíněný nárazový odpojovač čerpadla, tak ten sice má už i Punto 1. generace, ale je umístěn vedle sedačky řidiče pod hranou podlahy a rozhodně není možné do něj kopnout, pouze je na vrchu gumová krytka, jejímž stiskem jde rozpojený odpojovač znovu zapnout.


Tož babo raď... opravdu je možné dnes na silnicích potkávat taková "přeelektronizovaná" a tím pádem i potenciálně nebezpečná "PC na kolech", nebo celý případ jest novinářskou kachnou?

2 reakcí na tento příspěvek Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

13.3.2013 v 19:16 | Nahoru | #1
Havrajz: dawe je svuj, ale kdo z nas ne? Co se tyka jeho znalosti mechaniky tak mu muzes neco vytknout? Kamy ma v tech svejch fyzikalnich uvahach poradnej bordel ikdyz se snazi psat to "odborne" a z pozice nekoho kdo je v danem oboru bezkonkurencni spicka a zbytek je tu banda blbcu se sotva dokoncenou zakladkou. Ono se obcas stane ze na motorkarsky forum chodi i treba nekdo z vyvoje ze skodovky, nekdo kdo uci mechaniku na univerzite... Ano i takovi lide muzou mit nedostatky v teorii i praxi, ale Kamy ma docela slusny sebevedomi kdyz to snadno a rychle rozetne. Kamymu bych doporucil sousedn tema kde se zkouma vliv hmptnosti pistu u v2 motoru na jeho parametry, tam muze svoje znalosti z dynama predvest v plne sile

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

13.3.2013 v 19:39 | Nahoru | #2
assassin> jistě, každý z nás něčím schází

musím přiznat, že obdivuju tvoji snahu druhým vysvětlovat

Dawe02 se apriori z druhých snaží udělat blbce.

Nečetl jsem to tu celé, jen pár posledních příspěvků. Tohle co píše o něm vypovídá své:

"Treba budu moci obohatit studenty zde na University of Michigan o tytez poznatky"

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

14.3.2013 v 06:02 | Nahoru | #3
assassin> Toto forum fakt ztratilo uroven za tu dekadu co ho sleduju.
Pro tech par, ktere zajimaji fakta jsem udelal printscreen z DFMEA (Design Failure Mode &Effect Analysis). Vytvorena jednim US OEM pro ucely vyvoje podtlakoveho sensoru posilovace brzd (booster v textu). Druhy radek z vrchu popisuje to o cem jsem psal. Uvazuje kladnou indikaci podtlaku sensorem prestoze podtlak chybi + plny plyn. Occurence 1-nejmene pravdepodobne. Severity 9 - nejhorsi nasledky.

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist