globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?
 
26.2.2013 v 19:06
Zdar draci.

Po dlouhé době mně padl do oka další článek o neovladatelném vozidle se "zaseknutým" plynem a tentokrát mne už donutil k vážnému zamyšlení.

Jde zejména o v článku zmiňovanou věc, že ani brzdy nefungovaly . Vím, že se dost pravděpodobně jednalo o vůz a hydraulickou převodovkou (dobře víme, jak se spousta "amíků" štítí manuální kvaltkysny) a klidně i se spouštěním a vypínáním motoru tlačítkem, kde spínačka jest nahrazena čipovou kartou, ale i tam přece musí být brzdový systém nezávislý na ostatních systémech , nebo tato podmínka snad dnes neplatí?
Tím spíše mé pochybnosti prohloubil jeden z příspěvků v tamější diskusi pod článkem:

Poraďte mě taky, mám auto s elektornickou ruční brzdou, automatickou převodovkou, startuju tlačítkem a brzda při sešlápnutém elektronickém plynu nereaguje.. Jak byste zastavili??
-----------
Většina moderních aut má pod sedadlem řidiče v jeho dosahu takovou plastovou krabičku a do ní stačí kopnout patou. Je v ní uzavírací ventil na přívod paliva do motoru,který reaguje na náraz určité intenzity,ale i na změnu polohy při převrácení auta. Tohle naopak bývá nejčastěji příčinou nemožnosti nastarovat auto,které je jinak v pořádku, jen si řidič neuvědomil, že do tohoto zařízení nechtěně kopl. Následně pak stačí tlačítkem na horní straně krabičky ventil znovu otevřít a vozidlo zase funguje. Jo a pak ještě jedna maličkost. Každé vozidlo je vybaveno příručkou pro řidiče, kde je urřitě popsána možnost a způsob nouzového vypnutí motoru či zastavení vozidla.



(citace jest doslovně kopírována, bez oprav chyb)

Pokud to znamená, že při sešlápnutém plynu jsou brzdy deaktivovány, tak potom snadno může k takové situaci dojít, ale potom by takové vozidlo nemělo vůbec získat homologaci pro provoz .

Spíš mne tedy napadá, zda nejsou informace v článku překrouceny (známe, co dovedou "novináři" na Blbinkách), nebo zda se kluk s čerstvým řidičákem jen nevymlouval a třeba se nesnažil "maskovat" pravý důvod zběsilé jízdy - třeba, že jej začala stíhat policejní hlídka pro porušení pravidel (a spoléhá na to, že v havarovaném autě ani znalci nic nezjistí).
Kor když i dealer značky vozu byl údajně bezradný. ASám mám Accent r. 2007, který už je elektronikou dost prošpikovaný, ale do brzd krom ABS žádná elektronika nezasahuje a je vyloučené , aby jakákoli porucha elektroniky brzdový okruh vyřadila.

A pokud jde o v diskusi zmíněný nárazový odpojovač čerpadla, tak ten sice má už i Punto 1. generace, ale je umístěn vedle sedačky řidiče pod hranou podlahy a rozhodně není možné do něj kopnout, pouze je na vrchu gumová krytka, jejímž stiskem jde rozpojený odpojovač znovu zapnout.


Tož babo raď... opravdu je možné dnes na silnicích potkávat taková "přeelektronizovaná" a tím pádem i potenciálně nebezpečná "PC na kolech", nebo celý případ jest novinářskou kachnou?

2 reakcí na tento příspěvek Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

13.3.2013 v 20:51 | Nahoru | #1
to že zde na fóru panuje pocit všemocnosti (dělat z lidí debily), to už je Váš problém.

to že assasin popírá fakt, že brzdný účinek je větší jak tažný je první problém!

to že on sám neví, že vzduch napomáhá účinku brzdy je problém jedna a půl, chápu že se občas může někdo splést.

to že dawe neumí číst je problém druhý a zásadní

to že dawe nedokáže řešit příklady z neznámou a nedovede analyzovat, tedy řešit příklady zjednodušením, je věc třetí. Jen plká bez žádných pádných podstatných informací.

hrvajz: mě je po dejwovi veliký prd, nezajímají mě lidé co neumí číst a v tématu se nevyznají doposud nenapsal jedïný pádný protiargument.

to že je assasin moderátor je jeden veliký zázrak. Protože tím jeho druhým komentářem jde prtoti všeobecným diskuzním pravidlům ale dobře, an to si ho všímám už dost abych viděl že koemntuje všude a všechno a všemu rozumí a jen on má pravdu..

Pro všechny retardy: Naposledy píšu, mluvím o evropských vozech, reaguji na evropská auta, celou dobu od počátku kdy jsem se tady do toho vložil, jelikož jsem reagoval na lidi co se o nich zmiňovali a znovu říkám, že u amerických autech, jakožto o vozech co nic nevím, nediskutuji!!!

Takže by jste už měli konečně něco s tím čtením provést

takže to už jste tři trollové co popírají ROVNOVAHU SIL a skálopevně budete trousit do světa, jak se zabrzdit se zaseklým plynem nedá.... Jako bonus najde se zde supertroll, co mi řekne, že s olejem v sání vlastně motor nabírá větší sílu a že se přetáčí... To je mega moc... jj na 8000otáček a maximálka asi 400kmh... to je normální. Hlavně že sem psal, že většina řidičů auto normálně zabrzdila pokud byla myšlenkama při sobě, za to vy jak vidím, máte tak nějak v hlavě na***o kluciiii... proboha, vy jste měli těžké dětství jak vidím....

jo a jen tak mimochodem, pěkně se poplácejte po zádech, dám si tu práci vypsat ten soubor NESMYSLU A NEPRAVD co tady trousis!!! A pokud si slusny moderator, smazes si ty tve nemistne poznamky!

Naposledy editováno 13.03.2013 20:55:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

13.3.2013 v 21:43 | Nahoru | #2

Kamy píše: takže to už jste tři trollové co popírají ROVNOVAHU SIL a skálopevně budete trousit do světa, jak se zabrzdit se zaseklým plynem nedá....



ctyri ... jestli teda muzu prosit. Sice jsem se do toho nezapojil, ale uz jsem mel rozepsany prispevek - jenze mne predbehl 1100Virago, ktery ti napsal v zasade totez co jsem chtel napsat ja, tak jsem to neposlal.

Puvodni problem, pokud se dobre pamatuju byl, jestli se da ubrzdit auto se zaseknutym plynem v poloze 'full' anebo neda. Pak se to nejak posunulo k tomu, ze by treba taky nemusel fungovat posilovac a zacaly se paralelne resit dva problemy: jestli to jde ubrzdit proti plnemu plynu a jestli clovek dokaze vyvinout takovou silu na pedal, aby zablokoval kola - tedy dosahl maximalniho brzdneho ucinku. A v tu chvili assassin navrhl experiment, protoze na rozdil od tebe jemu je jasne, ze to se proste teoreticky spocitat neda.

Pokud mam nejak srozumitelne vyjadrit svuj pocit z tvych prispevku zde, tak bych rekl ze jsi stanovil bod A (neovladatelne auto jede pod plnym plynem) potom jsi stanovil bod B (auto stoji, den je krasny), mezi tyto dva body jsi naplacal vrstvu sracek, do te vrstvy sracek jsi prstem udelal caru, spojujici bod A s bodem B a rekl jsi: "vidite - A a B jsou spojene, ja mam pravdu a vy vsichni nevite nic o fyzice".

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

14.3.2013 v 08:40 | Nahoru | #3

Kamy píše: to že zde na fóru panuje pocit všemocnosti (dělat z lidí debily), to už je Váš problém....jo a jen tak mimochodem, pěkně se poplácejte po zádech, dám si tu práci vypsat ten soubor NESMYSLU A NEPRAVD co tady trousis!!! A pokud si slusny moderator, smazes si ty tve nemistne poznamky!



Víš, kamy, nepatřím k žádné tebou vytvořené trojce, a přesto se mi tvá konstrukce "kdybys byl... tak bys..." zdá na úrovni mateřské školy, asi jako když prackarr píše "ty lháři prolhanej", aniž by jinak argumentoval.
Také připomínám, že jsi nedokázal reagovat na ani jednu část mého jediného (do té doby) příspěvku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist