globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hlasité klepání a rány z motoru po GO
Zdravím,
dneska jsem poprvé nastartoval opravený motor, na kterém byla dělaná GO. Byla měněna všechna ložiska, klika, gufera, píst, kroužky, spojka, ventily. Když jsem ho namontoval a nastartoval, tak z prostoru kliky či převodovky šly hrozný rány.
Asi jako když mlátíte kladivem do železa. Je to opravdu hodně hlasitý. A taky jde hrozně špatně řadit. Normálně stačí ťuknout špičkou do řadičky. Ted jsem při pokusu o zařazení jedničky ulomil stupačku i s přepákováním. Nakonec jsem použil 40ti centimetrovaj hasák a zdá se, že to řadí, ale síla nutná pro zařazení je neskutečná.

Prej je normální, že jde motor po GO ztuha a že se musí "rozhejbat", ale opravdu to může bejt tak extrémní? A ty rány, zlepší se to až se to zajede, nebo by to mohlo být ještě něčím jiným?

Předtím byl motor možná hlučnej, ale vždycky cvakaly jen ventily a žádný rány se z něj nešly, ani při řazení.

Díky




Uzavřeno 02.02.2013 v 20:20 uživatelem DRN.

Otevřeno 03.02.2013 v 23:02 uživatelem Hippieguy

Naposledy editováno 24.01.2013 21:46:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.1.2013 v 09:59 | Nahoru | #1

Hippieguy píše: Pedros1> Já si taky podle logiky myslim, že vždy když je píst v horní úvrati, at už při výfuku či při kompresi, musí bát všechny ventily zavřené. Při kompresi je to jasný. Při výfuku taky. Když by v horní úvrati byly otevřený oba, tak by to akorát střílelo do sání a moc by to nefungovalo.

Tady jsem našel video, je to okolo 1:50 Tam je vidět, že jsou oba zavřený.



Žádnej učenej z nebe nespadl. Ale ty na to jdeš trochu krkolomě. Tvůj popis časování rozvodů je velmi zjednodušenej a neodpovídá skutečnosti. Nepočítá totiž s dynamikou plynů v sacím, výfukovým potrubí a spalovacím protoru. Nejlíp bude když si najdeš hodnoty časovanání v manuálu, namaluješ si kružnici a zakreslíš si to tam. Směs v sání i výfukové plyny v pohybu mají určitou hmotnost a tím setrvačnost a to je velmi zjednodušeně důvod, proč skutečný časování neodpovídá tvým představám. Právě časování rozvodu, tj. okamžik otevření a zavření ventilů, tvar a zdvih vačky určují charakter motoru, tj. jestli půjde odspoda, nebo naopak ve vysokých otáčkách. Počet a uspořádání válců na to naopak nemá vliv, přestože si to většina lidí myslí. Jsou tam akorát konstrukční omezení - pullitrovej jednovalec asi nebude točit 15000 ot čistě proto, že vysoká hmotnost pístu a ojnice a pevnost materiálu to nedovolí.

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.1.2013 v 10:26 | Nahoru | #2
petrvtr_new> Vzhledem k tomu, že nevyvíjí nový motor a nejsou v tomto motoru použité dělené rozvodové kola atd... nemá pro něj význam vědět jak je nastaveno časování ventilů, poněvadž jsou dané značky na rozvodových kolech které se musí nastavit, tak, jak mají být podle manuálu, ale stejně to mlácení není jen nastavením rozvodů nejsem si teďkom jistý jestli v tom motoru je vyvažovací hřídel, poku ano i tam by mohl být problém toho mlácení a to už ani nemluvím o tom řazení. Prostě komplet rozebrat a udělat nanovo !!!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nemá jiskru-porucha CDI?? Yuki Sport 125, Yuki Vista 125, V.D.O. Moto Chopper ... Hippieguy 19 16.5.2024 v 19:04 hadra76
shoda motoru Xt 125 king S yuki V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING Zadry 6 20.3.2016 v 16:50 hrochino
Seřízení karburátoru V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING xarel 5 25.7.2014 v 20:40 J.M.K.
Neustálé praskání zadní dvouvláknov... V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING xarel 29 25.7.2014 v 08:39 J.M.K.
Zase to sání V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING xarel 1 28.4.2014 v 01:01 Hippieguy


TOPlist