globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hlasité klepání a rány z motoru po GO
Zdravím,
dneska jsem poprvé nastartoval opravený motor, na kterém byla dělaná GO. Byla měněna všechna ložiska, klika, gufera, píst, kroužky, spojka, ventily. Když jsem ho namontoval a nastartoval, tak z prostoru kliky či převodovky šly hrozný rány.
Asi jako když mlátíte kladivem do železa. Je to opravdu hodně hlasitý. A taky jde hrozně špatně řadit. Normálně stačí ťuknout špičkou do řadičky. Ted jsem při pokusu o zařazení jedničky ulomil stupačku i s přepákováním. Nakonec jsem použil 40ti centimetrovaj hasák a zdá se, že to řadí, ale síla nutná pro zařazení je neskutečná.

Prej je normální, že jde motor po GO ztuha a že se musí "rozhejbat", ale opravdu to může bejt tak extrémní? A ty rány, zlepší se to až se to zajede, nebo by to mohlo být ještě něčím jiným?

Předtím byl motor možná hlučnej, ale vždycky cvakaly jen ventily a žádný rány se z něj nešly, ani při řazení.

Díky




Uzavřeno 02.02.2013 v 20:20 uživatelem DRN.

Otevřeno 03.02.2013 v 23:02 uživatelem Hippieguy


Naposledy editováno 24.01.2013 21:46:14

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

25.1.2013 v 21:59 | Nahoru | #181

Honzik94 píše: A to si jako fakt vyndal svíčku, koukal tam tou dírkou a viděl jak ty ventily choděj? Mám takovej pocit že by z tebe byl dobrej Gynekolog



Ne ty vole, tou dírou jsem se koukal jak se hejbe píst, svítil jsem si tam baterkou s měl jsem sundaný víko hlavy. Pak jsou ty ventily nadherně vidět. Je to OHV, takže to vidíš naprosto zřetelně.

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

25.1.2013 v 22:08 | Nahoru | #182

hmm21 píše: to je nejaky divny,normalne chce asi hodne komentaru,tak si to vymyslel ne??dyt tuto neni normalni,takhle zachazet s motorkou,aby chcíp a zem ho vyhodila :D



Obávám se, že je. Osobně znám taky takového co si nic nedá vymluvit ani poradit a pak chce všechno řešit a stejně si nedá poradit. Je pravdou, že je jinej papíry dělal na 7. pokus a pak chtěl na auto a při 10. pokusu mu řek ať je rád, že mu nechaj papíry na motorku a ať tam už nikdy nechodí (někdy kolem roku 2tis). Tak i když mu je už 29let tak furt jezdí na JAWA 350/640 za každého počasí i totálního náledí. První JAWU 350 odrovnal za 3 měsíce- furt jí ladil až doladil. Nyní už minimálně sedmou. Jinak taky vystupoval v SuperStar (v té první) a je i ve hvězdné pěchotě. Někdy si říkám, ten se má ( má svůj svět a je spokojený jako nikdo, jen lidi okolo jsou z něho šílený).

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

25.1.2013 v 22:16 | Nahoru | #183

Hippieguy píše: SirIndy> Chápeš to správně, ale ty motory byly skoro stejný, ten co jsem ho koupil byla 150ccm určená do čtyřkolky, takže měl 4 kvalty dopředu a zpátečku. Byl tam problém v tom, že bych s ní nemohl legálně jezdit, protože číslo a typ motoru byl jinej.
Takže se zní použila klika a válec. Ten motor neměl moc najeto, oboje bylo jako nový. A z toho se ¨poskládal novej motor.
Teda vlastně se musely ještě frézovat kartery, aby se tem vešel válec s větším vrtáním.



hele ja si z tebe nebudu delat srandu panc mi to prijde az smutne uz,ale tys k tomu koupil ten novej motor.. ze ctyrkolky.. a i predtim se ti tam sralo 100 veci.. nerikas si ze cele to rozprodat a prisetrit prachy a koupit treba ybr yamahu by byl spatny napad? neni nejhezci.. chopper... jasny chapu.. ale jezdila by

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

25.1.2013 v 22:17 | Nahoru | #184
Hippieguy> no to že se výfukový ventil zavírá za HÚ je normální a že sací se zavře za DÚ to taky ale nejde mi do hlavy že se sací otevře až po tom co se výfukový zavře.. (při HÚ by měly být společně otevřeny oba ventily) ..pokud zrovna není Expanzní doba

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

25.1.2013 v 22:33 | Nahoru | #185
Honzik94> Počkat, snad výfukovej ventil by měl bejt v době, kdy jde píst dolu a nasává směs už zavřenej. takhle by to nasávalo spaliny zpátky. Měl by se snad uplně zavřít tehdy, když píst dosáhne horní úvrati.

Hlasité klepání a rány z motoru po GO

25.1.2013 v 22:38 | Nahoru | #186
Teoreticky jo.. ale Prakticky to je vždycky kousek pozdějc

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

25.1.2013 v 22:45 | Nahoru | #187

Hippieguy píše: Honzik94> Počkat, snad výfukovej ventil by měl bejt v době, kdy jde píst dolu a nasává směs už zavřenej. takhle by to nasávalo spaliny zpátky. Měl by se snad uplně zavřít tehdy, když píst dosáhne horní úvrati.



Najdi si prosímtě alespoň elementární věci o tom, jak funguje čtyřtaktní motor. Například střih ventilů by nebylo marný nastudovat.
Mechanik, kterej neumí nastavit rozvody na OHV motoru, to musí být fakt mistr. Nasadit ozubené kolečko tak, aby dvě tečky byly proti sobě, není zas tak obtížný. Nastavit dvě tečky do přímky u OHC rozvodu je proti tomu už fakt vyšší dívčí.

1 reakcí na tento příspěvek Hlasité klepání a rány z motoru po GO

Skvělá odpověď, děkuji! 25.1.2013 v 22:45 | Nahoru | #188
pokud nevíš časování a neznáš věci jako dělící kruh, tak dej píst do HÚ . Potom s vačkou otáčej tak až dostaneš ventily do střihu( to znamená že jeden otvírá a druhej zavírá a ty musíš najít polohu kdy budou oba otevřený nastejno) a tak to smontuj...
edit. platí pro OHC

Naposledy editováno 25.01.2013 22:46:56

Hlasité klepání a rány z motoru po GO

25.1.2013 v 22:56 | Nahoru | #189
hipíku nehul to už

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

25.1.2013 v 23:04 | Nahoru | #190
Hippieguy> Tak to vidíš.. rozumíš tomu jak koza petrželi a hrabeš se v tom.. promiň ale dát autotronikovi opravit motor? ..to si to mohl dát rovnou nějakýmu kuchařovi ten by ti z toho navařil uplně stejnej guláš jako máš teď fakt už se v tom nehrab.. jestli jsi při penězích dej to nějakýmu profíkovi (jestli se do toho pustí je to blázen) nebo to radši fakt vzdej!!!! a pokud se někdo chytí tak to zkus prodat.. jinak to nevidim.. (a nejsem sám)

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

25.1.2013 v 23:24 | Nahoru | #191
Hippieguy> proboha co to je za píst to jste někde ukovali nebo coooo ? teďkom jsem nasadil hlavu na motor ze 4kolky 700 škoda mohl jsem vyfotit jak má vypadat píst, připadá mi to, jak by jste ho otloukali kladívkem nebo pískovali píst má být relativně hladký a ne takhle poďobaný a ta hlava no, taky pěkný hnus a tomu říkáš motor po GO doprdele dej to někomu pořádně udělat a neser se do toho čemu nerozumíš !!!! jsi tady akorád pro srandu !!!

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

25.1.2013 v 23:28 | Nahoru | #192

Darks píše: Hale tihle tomu rozumí tak jim skus napsat


když jsem si to pustil,tak jsem si představil jak se hrabou v tom motoru a smíchy jsem si utíral slzy

Hlasité klepání a rány z motoru po GO

25.1.2013 v 23:30 | Nahoru | #193
Popadám se smíchy když vidím co jsi za dobytek jak tu čtu že si při řazení ulomil řadičku i stupačku to už se musí umět , ta fotka v bažině je taky něco jestli sis dělal sám GO tak můžeš být rád že jsi to vůbec nastartoval odvez to do šrotu a kup si raději kolo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

25.1.2013 v 23:40 | Nahoru | #194
čurdaracer> Takže si to ujasněme, když je píst v HU, tak maj bejt oba ventily otevřený uplně stejně. Nebo mužou bejt různě, ale nesměj bejt uplně zavřený?

Hlasité klepání a rány z motoru po GO

25.1.2013 v 23:44 | Nahoru | #195
Ted jsem na to koukal a když je píst v HU, jsou otevřený zhruba nastejno. Nemam možnost to změřit, ale podle oka to tak vypadá.

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

25.1.2013 v 23:48 | Nahoru | #196

Hippieguy píše: čurdaracer> Takže si to ujasněme, když je píst v HU, tak maj bejt oba ventily otevřený uplně stejně. Nebo mužou bejt různě, ale nesměj bejt uplně zavřený?



Někde tady na fóru jsem viděl luxusní hejbací obrázek kde to bylo krásně vidět,byl barevnej,ale nevím už kde je. Snad to někdo bude vědět a hodí Ti ho sem.

1 reakcí na tento příspěvek Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.1.2013 v 00:00 | Nahoru | #197
Sežeň si servisní manuál, tam se vše dočteš, jak se co nastavuje !!!! a v HU maji být zavřene.

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.1.2013 v 00:13 | Nahoru | #198
Pedros1> Já si taky podle logiky myslim, že vždy když je píst v horní úvrati, at už při výfuku či při kompresi, musí bát všechny ventily zavřemné. Při kompresi je to jasný. Při výfuku taky. Když by v horní úvrati byly otevřený oba, tak by to akorát střílelo do sání a moc by to nefungovalo.

Tady jsem našel video, je to okolo 1:50 Tam je vidět, že jsou oba zavřený.

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.1.2013 v 00:40 | Nahoru | #199
Hippieguy> maš PM jo pěkne video

Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.1.2013 v 01:09 | Nahoru | #200

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.1.2013 v 09:31 | Nahoru | #201

FrankySS píše: Pro mě nejkrásnější baba na světě

Se Scarlett Johansson K tématu se radši vyjařovat nebudu. Jen se bavím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.1.2013 v 09:59 | Nahoru | #202

Hippieguy píše: Pedros1> Já si taky podle logiky myslim, že vždy když je píst v horní úvrati, at už při výfuku či při kompresi, musí bát všechny ventily zavřené. Při kompresi je to jasný. Při výfuku taky. Když by v horní úvrati byly otevřený oba, tak by to akorát střílelo do sání a moc by to nefungovalo.

Tady jsem našel video, je to okolo 1:50 Tam je vidět, že jsou oba zavřený.



Žádnej učenej z nebe nespadl. Ale ty na to jdeš trochu krkolomě. Tvůj popis časování rozvodů je velmi zjednodušenej a neodpovídá skutečnosti. Nepočítá totiž s dynamikou plynů v sacím, výfukovým potrubí a spalovacím protoru. Nejlíp bude když si najdeš hodnoty časovanání v manuálu, namaluješ si kružnici a zakreslíš si to tam. Směs v sání i výfukové plyny v pohybu mají určitou hmotnost a tím setrvačnost a to je velmi zjednodušeně důvod, proč skutečný časování neodpovídá tvým představám. Právě časování rozvodu, tj. okamžik otevření a zavření ventilů, tvar a zdvih vačky určují charakter motoru, tj. jestli půjde odspoda, nebo naopak ve vysokých otáčkách. Počet a uspořádání válců na to naopak nemá vliv, přestože si to většina lidí myslí. Jsou tam akorát konstrukční omezení - pullitrovej jednovalec asi nebude točit 15000 ot čistě proto, že vysoká hmotnost pístu a ojnice a pevnost materiálu to nedovolí.

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.1.2013 v 10:26 | Nahoru | #203
petrvtr_new> Vzhledem k tomu, že nevyvíjí nový motor a nejsou v tomto motoru použité dělené rozvodové kola atd... nemá pro něj význam vědět jak je nastaveno časování ventilů, poněvadž jsou dané značky na rozvodových kolech které se musí nastavit, tak, jak mají být podle manuálu, ale stejně to mlácení není jen nastavením rozvodů nejsem si teďkom jistý jestli v tom motoru je vyvažovací hřídel, poku ano i tam by mohl být problém toho mlácení a to už ani nemluvím o tom řazení. Prostě komplet rozebrat a udělat nanovo !!!

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.1.2013 v 10:53 | Nahoru | #204
Hippieguy> Co studuješ? jestli nějakou informatiku nebo jiný obor, který s technikou nebo byť jen s manuální prací nemá nic společnýho, tak na to už fakt nešahej.. Motoru prd rozumíš a pustíš se do sundavání hlavy? Jinak jestli se fakt nudíš tak si vygoogli rozvodový diagram 4T motoru a mužeš si ho vytisknout jako plakát a dát doma v pokojíčku na zeď, pak na to mužeš třebas celej den brejlit a stejně to zřejmě nepochopíš, ale rozhodně to bude lepší než to co vyvádíš doma v garáži

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.1.2013 v 11:17 | Nahoru | #205

Hippieguy píše: Tak jsem sundal hlavu a zdá se, že je bez následků, ventily se zdaj OK a píst taky, sice v místě, kde do něj narážel ventil je trošku zaoblenej, ale to by nemělo vadit.

Taky jsem mluvil s tim kamarádem, co mi to udělal a prej pro opravu převodovky a nastavení rozvodů neni nutný motor půlit. Převodovka je ok, jen je asi moc utaženej řadící mechanismus. Takže by to ani nemělo stát moc peněz, jen těsnění pod hlavu.

















JA UZ NEMAM SLOV, TOMU SE SNAD UZ ANI NEDA SMAT. Ventil me mlati do pistu, ale jinak se nic zvlastniho nestalo. Ja jsem rikal ze ten odbornik co skladal pionyra nevi ze 4T ma rozvody

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.1.2013 v 12:41 | Nahoru | #206

gugo píše: Ventil me mlati do pistu, ale jinak se nic zvlastniho nestalo.



Asi to u Číny fakt není nic zvláštního...

Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.1.2013 v 13:03 | Nahoru | #207
Uz je mi te normalne lito hipiku,takze te drzim palce abys dostal rozum a nasel si nejakou vikendovou praci a usetril na neco normalniho co nebude uplne naprd. Mozna tohle jeste zprovoznis a v tu chvili to dej na inzerat a uz na to nesahej. pak si kup konecne motorku a ne nejakou cinskou potvoru co se bude srat..

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.1.2013 v 14:57 | Nahoru | #208

Hippieguy píše: Mad_Rockstar> Teni to žádnej šašek, řek bych, že motorům docela rozumí, kdyžtak tam má mistra, kterej mu s tim poradí.

Spíš si řikám, jestli by nebylo lepší dát ten motor do nějakýho normálního servisu. Kolik si tak můžou říct za opravu?

Jo, je to zabrošený a momenták použil určitě. I ty těsnění tam máš. Mam k tomu ty starý těsnění a nový jsem mu dával.



Dal mezi dělící rovinu bloku motoru origo papírový těsnění? Pokud tam dal jen silikon jsou vůle v převodovce úplně jiný.

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.1.2013 v 15:02 | Nahoru | #209

Hippieguy píše: MaraVFR> olej tam je, olejový čerpadlo funguje, tlak má. Vůle na ventilech je nastavená správně.

Převodovka řadí, zkoušel jsem řadit a je patrné, že při přeřazení z 1 na 2 se výstupní hřídel otáčí rychleji, převodovka teda nějak funguje.

Spojka funguje, vypíná.

Polohu vačky vůči klice ještě zkontroluju. A brko si večer taky dám.



Zajímalo by mě jak si na tomhle motoru zkontroloval tlak oleje.

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.1.2013 v 15:06 | Nahoru | #210

Hippieguy píše: Ne, špunt od vína tam opravdu neni, místo něj je tam dekl z toho 150kovýho motoru, ten ani startpáku neměl.
On ten motor ani nenastartoval, když ho složil, neměl k němu zapalování.

Takže ted se ten motor bude muset rozhodit minimálně kvůli převodovce, takže koupim za 400 těsnění. A práce, když bych to dal do servisu, kde dělaj číny, tak jak je to časově náročný? 2-3hodiny? Potom bych jim dal za práci tak 1500 a budu vysmátej. Budu mít konečně funkční motor.

Každopádně to ted už prodávat nebudu, dostal bych za to nula nula prd a byl bych bez motorky. Takhle to sice bude ještě neco stát, ale alespon to pak bude fungovat.



Za 500 ti ten motor rozeberu a složim. Dám ti na to i účet.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nemá jiskru-porucha CDI?? Yuki Sport 125, Yuki Vista 125, V.D.O. Moto Chopper ... Hippieguy 18 20.11.2017 v 12:59 297772714
shoda motoru Xt 125 king S yuki V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING Zadry 6 20.3.2016 v 16:50 hrochino
Seřízení karburátoru V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING xarel 5 25.7.2014 v 20:40 J.M.K.
Neustálé praskání zadní dvouvláknov... V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING xarel 29 25.7.2014 v 08:39 J.M.K.
Zase to sání V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING xarel 1 28.4.2014 v 01:01 Hippieguy


TOPlist