bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nemá jiskru-porucha CDI??
Zdravím,
mam takovej problém, motorka mi nedává jiskru, netuším čím to je, baterka je nabytá. Jel jsem jí na chvíli projet, jela dobře, pak jsem zastavil, chcíplo mi to, a pak už nenastartovala.
Mam podzření na to, že bud odešlo CDI, nebo je nějaká zrada v elektrice, třeba že je neustále zaplej chcípák, ale zapojení elektriky, který jsem našel na internetu je hrozně zmatečný a navíc na něm nejdou přečíst barvy jednotlivejch vodičů.



Může mi někdo prosím poradit, jak vyzkoušim., jestli je cívka a CDI funkční?

Díky

Nemá jiskru-porucha CDI??

18.6.2012 v 11:30 | Nahoru | #1
Samotná řícidí jednotka (CDI) půjde proměřit těžko. Cívku můžeš odzkoušet tak, že na její nízkonapěťové vývody připojíš 12V (klidně z baterky přes pojistku 20A) a při rozpojení musí hodit jiskru. Měla by ji dát, i když je přizpůsobená pro zapalování CDI, kde se nabíjí kondenzátor na cca 400V, potom sepnutím tyristoru se přes cívku rázem vybije a tím cívka dá jiskru.

Mohla se prorazit také izolace VN kabelu, samotná svíčka, nebo mohl odejít senzor polohy kliky, dle jehož impulsů se CDI řídí. Bývá buď indukční, nebo Hallova sonda. Dle toho prvního schématu je snímání indukční.

Zrada může být pochoptelně také v kabelech, pojistkách, konektorech.

Nemá jiskru-porucha CDI??

18.6.2012 v 13:08 | Nahoru | #2
Cívku vyzkouším, bál jsem se, že jí spálim, pokud jí připojim na akumulátor.
Pokud bude dobrá, tak to bde nejspíš v CDI nebo v kabelech, nový cdi stojí 85liber, takže se ptám, jestli tam nejde dát CDI z pitbiku, ty bejvaj levnější.

Nemá jiskru-porucha CDI??

18.6.2012 v 13:21 | Nahoru | #3
Pokud nenecháš primár cívky připojený na baterku několik minut, nic se jí nestane. Stačí připojit ani ne na vteřinu, napětí pro výboj se na sekundáru naindukuje během rozepnutí.

CDI může jít zaměnit, jen je třeba, aby měla pokud možno stejný konektor a stejné zapojení pinů, abys nemusel bastlit, a hlavně musí být pro stejný, nebo alespoň velmi podobný motor - aby neměla úplně jiné mapy řízení předstihu.

Nemá jiskru-porucha CDI??

18.6.2012 v 13:34 | Nahoru | #4
Našel jsem tohle, vypadá naprosti identicky, píšou, že je pro dirtbike, pitbike, ATV, čtyřkolky.
Na tomle motoru jezdí celá asie, montuje se do velkýho množství motorek, čtyřkolek, a i do pitbiků, takže by fungovat měl, už sem jim psal, tekže uvidim, co mi napíšou.
http://www.epitbike....jednotka-typ-01.html

Nemá jiskru-porucha CDI??

18.6.2012 v 13:56 | Nahoru | #5
Ta by tam pasovat měla, vím, že ten motor je dost rozšířený a používá se ve všem možném. Napřed ale projdi kabely a spoje, proměř také ty dvě cívky na altecu, které vedou do řídicí jednotky (jedna je plovoucí, druhá jedním koncem ukostřená).

1 reakcí na tento příspěvek Nemá jiskru-porucha CDI??

18.6.2012 v 17:37 | Nahoru | #6
Zatim to vypadá, že je v háji cívka, měřil jsem to multimetrem a ukazovalo mi to zkrat. Snad to pojede s cívkou ze škodovky.

(reakce na) Nemá jiskru-porucha CDI??

18.6.2012 v 19:09 | Nahoru | #7
Hippieguy> Na primáru bys měl napěřit několik Ohmů, multimetr musíš mít přitom zapnutý na rozsah 200 Ohm, ne na "prozváněčku"! Sekundár musí mít několik kOhm. S cívkou že "šrotky" to zkusit můžeš, je dělaná na klasické kladívkové zapalování, tak u zapalování CDI, kde se pracuje s vyšším napětím, by měla fungovat tuplem. Jen pozor na to, aby se nepřehřívala.

Nemá jiskru-porucha CDI??

18.6.2012 v 23:30 | Nahoru | #8
tak se mi zdá, že mi umřelo nejspíš všechno, zapalovací cívka má odpor 1.3Ohm, takže by měla bejt ještě dobrá, nějakou jiskru dává, ale při proměření magneta jsem zjistil, že jedna cívka má odpor150ohm a druhá mé proti zemi nekonečný odpor, takže je nejspíš po smrti. oázka je, jestli s sebou vzala i řídící jednotku, případně i cívku.
Takže sem ted na vážkách, má cenu objednat díly celkem za 170liber, coz je 5500kč, s tim, že v nejlepším případě to bude jezdit a dostanu to do nevalnýho stavu, ve kterym to bylo předtim.
Snad by bylo nejsnažší koupit nějakou podobnou motorku bez papírů na díly a postavit z toho jednu.
Našel jsem na internetu pojízdnou vistu bez papírů za hezký peníze, ale má to smysl? To že jde nechat udělat výmaz čísla motoru vim, ale jde nechat udělat výmaz čísla rámu?
Díkes

Nemá jiskru-porucha CDI??

19.6.2012 v 00:12 | Nahoru | #9
Pozor, dle toho prvního plánku jedna z těch tří cívek na altecu (ta zcela vlevo) je plovoucí, tedy musíš měřit odpor mezi jejími konci (na konektoru, který se zapojuje do řídicí jednotky), to, že oba její konce mají oproti kostře nekonečný odpor, je v pořádku.
Ta "prostřední" (zobrazena vlevo v kolečku znázorňujícím rotor), je ukostřena, jak vidíš na schématu, takže jestli jsi měřil odpor cívek proti kostře, nejspíše jsi měřil tuto. Těch 150 Ohm je snad v pořádku, je to vybuzovací cívka, která nedává žádný vysoký výkon. Kdyby byla vadná, tak se buď přeruší, nebo půjde do zkratu, že by při závadě dostala zrovna tuhle konkrétní hodnotu (navíc hodnotu z řady), je nepravděpodobné.
Ta třetí cívka (zakreslena vpravo), je výkonová a napájí regler, je plovoucí a taktéž musejí mít oba její konce proti kostře nekonečný odpor.

Takže proměř cívky znovu dle tohoto postupu, hodnoty by měly být v manuálu. Zapalovací cívka by také měla být v pořádku, pro zapalování CDI jsou hodnoty odporu primáru jiné, než pro klasické odtrhové. Také se nediv tomu, že má jen slabou jiskru, když ji připojíš na 12V. U tohoto zapalování cívka totiž dostává do primáru proudový impuls z kondenzátoru nabitého cca na 400V.

Pak bude asi nejsnazší nasadit tu ekvivalentní řídicí jednotku, kterou jsi zmínil v příspěvku č.4 a uvidíš, zda se to rozběhne.

Na tu Vistu bez papírů zapomeň, číslo motoru sice nemusí být psané v TP (výmaz je možný, pokud tam je), ale číslo rámu přepsat, natož vymazat nejde!!! To bys pak na ty papíry mohl klidně přihlásit kdejakou čórku. Nebo pokud Tě napadlo z té Visty vzít motor s příslušenstvím, tak nezapomeň, že i když se nepíše do TP výrobní číslo motoru, tak ale TYP motoru odpovídat musí! Kdybys tam napasoval jiný, motorka nebude odpovídat údajům v TP a tedy nebude způsobilá k provozu. Jedine bys ji musel nechat individuálně schválit jako stavbu, ale to se vzhledem k hodnotě a kvalitě této motorky nevyplatí.

Originální díly neobjednávej, to by v Tvém případě bylo srovnatelné zhruba s montáží pozlacené přístrojovky a zlatého volantu do vydýchaného, zrezivělého Trabantu.

Nemá jiskru-porucha CDI??

19.6.2012 v 09:53 | Nahoru | #10
zjistil jsem, že je ta jedna cívka spálená, do řídící jednotky vedou 3 dráty dva ((ty nalevo maj odpor 150Ohm) a ten, kterej má jít na zem má proti zemi (na obrázku v kroužku)nekonečnej odpor. Takže je možný, že bude spálená i ta jednotka.

Koupt další motorku bez papírů, nebo naboranou se mi zdá jako nejlepší nápad, kdybych měl dávat dohromady tohle, tak se asi zbláznim, ceny dílů u yuki jsou docela vysoký, a pokud to chci dostat do použitelnýho stavu.
Takhle bych použil svuj rám s číslem, motor je stejnej typ a obsah a nechal bych vymazat číslo v techničáku a pohoda.

Nemá jiskru-porucha CDI??

19.6.2012 v 13:40 | Nahoru | #11
Je možné, že odešly cívky a tím oddělaly i jednotku. Ta vlevo, jestli má těch 150 Ohm, tak je v pořádku, ale ta prostřední, jestli má nekonečný odpor proti kostře, tak je přerušená. Rozeber motor a koukni na stator, jak vypadá, třeba by to šikovný elektrikář- navíječ dokázal převinout. Otázkou ovšem je, za jakou cenu. Jestli cívka bude opravdu spálená (očernalé vinutí), je možné, že něco odešlo v řídicí jednotce a do cívky šlo plné napětí, které ji spálilo. Ale jestli bude vinutí vypadat normálně, tak se nejspíš přerušila cívka sama od sebe (nekvalitní výroba) a pak by měla být jednotka v pořádku, jiskru nedává, jelikož nemá řídicí impulsy z oné cívky.

Zkus se ale ještě podívat, zda bys ten stator alternátoru, na kterém civky jsou, třeba nesehnal z nějaké bouračky. Nebo třeba bouranou a odepsanou motorku, ze které bys ty díly vzal. Nebo, jak říkáš, vyměnit celý motor a jeho výrobní číslo nechat vymáznout.

Ale být Tebou bych se zamyslel, jestli nebude nakonec lepší tuhle motorku už nechat být, neinvestovat do ní a raději šetřit na jinou, lepší a silnější, jelikož do roka si stejně můžeš udělat papíry A25 (omezené). Jestli cheš zůstat u chopperů, tak nejlépe Virago 250, nebo škrcené 535. To jsou nezničitelné klasiky a radši si trochu připlať, jelikož to přísloví o tom, že co je levné, je nakonec dvakrát placené, u čínských motorek platí několikanásobně.

Nemá jiskru-porucha CDI??

19.6.2012 v 18:18 | Nahoru | #12
Naděje umírá poslední, sundal jsme kryt retězu a když jsem chtěl uvolnit svazek kabelů z alternátor, abych mohl sundat kryt motoru, zjistil sem, že jeden kabel jde až podivně zlehka, zatáhnu a zjistim, že je přerušenej, tak ha natáhnu venkem do řídící jednotky, namontuju zpátky cívku, pustim benzín, šlápnu. A ozve se se radostný zvuk znovu probuzeného jednoválce.
Tak jsem namotoval provizorní nádrž a jel se projet. A zdá se mi, že je vše v pořádku, motor nechcípá a jede jako novej.

Nakonec to byla naprostá kravina, kterou sem moh zkontrolovat dřív než sem rozebral půlku motorky. Jediná nevýhoda je ted v tom, že sem, při hledání závady, ustřih původní fajfku a s fajku z pincka to hrozně ruší, restartoval se mi tachomtetr a dokonce se i vynuloval čas na budíku, kterej byl ve vedleší místnost.
Chybami se člověk učí.

Nemá jiskru-porucha CDI??

19.6.2012 v 21:37 | Nahoru | #13
No vidíš, nejsi zdaleka první, kdo rozebral půlku vozidla a nakonec za tím byla naprostá prkotina. Ale když už máš tak rozebráno, tak můžeš rovnou namazat vše, co je předepsáno (čepy páček, pedálů, lanka - pozor, pokud tam máš bovdeny s teflonem, tak ty se mazat nesmějí), vyčistit, udělat údržbu... nic není k zahození. A ta původní fajfka by měla jít nějak opravit, ne? Nebo zkontroluj, jestli tam náhoou nemáš neodrušenou svíčku. Dal jsem kdysi do F128 v záchvatu originality neodrušené svíčky a co jsem tam měl namontovaný digitální teploměr s hodinami a venkovním senzorem, tak ten s neustále resetoval.

Jasně... chybami se člověk učí, ale pozor - některé uděláš JENOM JEDNOU.

Nemá jiskru-porucha CDI??

22.6.2012 v 21:37 | Nahoru | #14
Docela mne ale zaráží u toho druhého schématu (pro Vistu) ten "spínač převodovky" a "spínač řazení". To ta motorka snad má v převodovce koncáky a na přístrojovce kontrolku pro každý kvalt, nebo co to je za "vyfikundaci"?

Nemá jiskru-porucha CDI??

3.6.2016 v 06:37 | Nahoru | #15
Zdarec řeším podobný problém, ale já jsem takové "štěstí" jako ty neměl při startování motky 2x chytla na cca 1sec a od té doby ani prd zapalovací cívka nová, CDI nové - pro jistotu koupím druhou a už mi jen zbývá stator vedou mi z něho 3 konektory jeden na reg. dobíjení a 2 do CDI je normální, že při startu mi funguje jen jeden z těch tří tj. že z teho něco leze ? :D

Nemá jiskru-porucha CDI??

5.10.2017 v 20:11 | Nahoru | #16
Zdar chlapi,mám problem s mojou yuki sport 125 rok 2004,a to že neházi jiskru...pomeral som celú elektroinštalaciu,konektory,samostatné vodiče,indučka má odpor 1,3 Ohm takze bude ok,cdi nemám ako vyskúšať...zaujmali by ma odpory medzi jednotlivými vodičmi od statoru zapalovania,je ich tam 5...konektor je 6polovy pričom jedna pozicia nieje obsadená...voči kostre ani jeden z nich nevykazuje žiaden odpor,na koncovke prvé z kraja majú odpor 130 Ohm medzi sebou ,dalšie dva 2 Ohm medzi sebou a ten jeden samostatný je hluchý,nenameral som na nom nič ani voči kostre...nemeral ich niekto niekedy medzi sebou?Kolko by mali mať?Nejaká dobra duša? Help prosím....aby som zbytočne nekupoval nový stator....

Naposledy editováno 05.10.2017 20:34:20

Nemá jiskru-porucha CDI??

20.11.2017 v 12:57 | Nahoru | #17
Vem si multimetr,napoj se na snimac otáček,multimetr prepni na ,,piskatko"a musí sepnout každou otacku 2x...atd.. jinak opravuji I CDI kdyby bylo nejhůř

Nemá jiskru-porucha CDI??

20.11.2017 v 12:59 | Nahoru | #18
leze ti z motoru 5 dratu? 2ind. snimac,2 by měli proti sobě piskat(svetelny okruh atds..) a posledni musí piskat proti kostre..jakojak drát + a kostra -...a toto ti jde do Cdi atd atd..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
trubka vzduchu Yuki Sport 125 Onicek_24 4 12.12.2023 v 12:09 hondaman1
bubnová zadní brzda Yuki Sport 125 Onicek_24 17 28.6.2023 v 11:40 callowsick
motor nejde do otáček Yuki Sport 125 Onicek_24 10 17.5.2023 v 05:40 Onicek_24
ventilový rozvod Yuki Sport 125 Onicek_24 11 4.5.2023 v 18:24 Medved
elektrika, kostra Yuki Sport 125 Onicek_24 4 3.5.2023 v 16:42 combust


TOPlist