globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava pístu-vaření hliníku
 
25.12.2012 v 18:55
Podařil se mi královský kousek.Chtěl jsem otestovat baterku a startér,bohužel bez spodní hlavy.Startér motorem protočil,spodní píst vyjel z válce,opřel se do boku a vyštípl si kus spodní hrany.Dílnou se rozezněl řev
Jelikož je píst v podstatě jak nový,chtěl bych jej pokusit opravit.Jedná se o vyvaření díry po chybějícím kousku.Poté to dám soustružníkovi a on mi to stočí.
Nějaké tipy na někoho kdo to zavaří?Krom Pavlíčka,sice schopný,ale moji poslední opravu totálně zpackal.

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

27.12.2012 v 07:46 | Nahoru | #91
Mirek12> Čekám na podložky do hlavy pod ventily... Nejspíš to složím tak jak to je,a až tu bude kompletní funkční mašina tak provedu inspekci a případně se ohlédnu po jiném pístu...

Oprava pístu-vaření hliníku

27.12.2012 v 16:02 | Nahoru | #92
Zadělej to a prodej to, další možnost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

27.12.2012 v 17:07 | Nahoru | #93

Anti píše: Ano pánové,to je písnička kterou jsem chtěl slyšet
Kdyby byl prdlej na dně,kroužkách nebo čepu,byl by fakt na popelník.
Bohužel,pořizovačka nového je u Amíků 358 doláčů,tudíž v Čechách to bude ještě horší.
Kupovat starší je loterie,pokud se časem nějaký najde,určitě ho vyměním.
Já ještě navíc nevím,v jakém stavu je ten motor,je po bouračce.
Ano,zbytečně jsem si zkomplikoval život,ale černej den je prostě černej den.Nicméně zatím to vypadá na černej dvojden.Dnes mi bez mého přičinění odešel předzesilovač v aparatuře...

máš u tý aparatury kapacitor ?

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

27.12.2012 v 19:54 | Nahoru | #94
Mad_Rockstar> Odešel stabilizátor ve zdroji,zřejmě se načnul když jsem to pře půl rokem kompletoval a "zařídil" zkrat...
Jinak jsem poslal poptávku na píst a nejlevnější nabídka je 2500,-.To se mi jako levné vůbec nezdá když na ebay se dá za šest tisíc sehnat nový kit pro oba válce,což znamená tři litry za nový kus...

Naposledy editováno 27.12.2012 20:05:02

Oprava pístu-vaření hliníku

27.12.2012 v 20:10 | Nahoru | #95
Za dvaapullitru ho kup a neres.

Oprava pístu-vaření hliníku

27.12.2012 v 20:34 | Nahoru | #96
Nějakou jetou kurvu za dva a půl litru?To si radši pořídím tohle.

Pro mně je adekvátní cena toto.
nebo tohle

Naposledy editováno 27.12.2012 20:38:21

1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku

28.12.2012 v 11:22 | Nahoru | #97
Bych koupil novéj píst a zase to vyskoušel jak předtím!Jesi sedí!!!!!Kurde vařit píst,to jedině jesi se chceš někomu pomstit.

Oprava pístu-vaření hliníku

28.12.2012 v 11:28 | Nahoru | #98
Jako investice 6000 na dva nové písty je dobrá investice.... Furt lepší než pak dělat celej motor.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

28.12.2012 v 12:47 | Nahoru | #99
Mildabike> Děkuji.Asi nejlepší řešení.Opravdu si mi pomohl...

Dakarista:Ano,v případě pokud se rozhodneš že písty potřebuješ,ale děcko plínky ne...

Naposledy editováno 28.12.2012 12:48:04

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

28.12.2012 v 15:36 | Nahoru | #100
Anti> sefe tvoje stara nedostava zebracenku ze nema na plinky a jidlo? 8tis na to bohate staci a ty mas na barak a vse kolem...

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

28.12.2012 v 16:00 | Nahoru | #101
Anti> Drive jsem setrival na spouste veci, ojety gumy sjizdel az na platno apod. ale varit nebo zabrusovat pist by me nikdy nenapadlo po tom co jsem parkrat videůl v motorech ve kterych jsem se ja nebo kamaradi vrtali. Ja chapu, ze to je jista investice, ale moje otazka zni, kolik stala motorka? Jak dlouho si ji hodlas nechat, kolik na ni chces najet? Nebude to nahodou casovana bomba? Tenhle pist je sice jeste dost konzervativni, takze jeho protoceni ve spodni uvrati po vyraznejsim opotrebeni plaste nehrozi (po svatkach ti muzu vyfotit jeden pist z CRF, kde kdosi ignoroval opotrebeni a jezdil az do smrti motoru, kdy se ve valci vzpricil a ojnice ho nakopla), ale stejne bych nemel cisty svedomi

Naposledy editováno 28.12.2012 16:01:23

1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku

28.12.2012 v 16:09 | Nahoru | #102
www.picfront.org/d/8RuA][IMG]http://www4.picfront.org/picture/186LtQPpSe4/thb/CIMG0133.JPG[/IMG

Aktuální stav je o něco lepší,nicméně aby vám bylo jasné co to bude ještě "koštovat".Tak jak jsem psal,až to motororka bude kompletní a plně funkční budu řešit fakt,že se mi časem může rozletět píst.

z-x-r:Tady jsou trochu jiné výplaty než v Brně,šest tisíc je pro mně docela dost peněz.Proto se taky drbu ze starýma kurvama.Kdybych byl za vodou,nebudu tady zakládat téma.

Jindra650:Zkusme se pohybovat v teoretické rovině.To poškození sice nevypadá dobře,nicméně je na místě kde má nejmenší vliv na funkci.Vzhledem k setrvačným silám bude ten píst tlačený prací předchozího pístu spíš dolů na druhou stranu,kde je plášť v pořádku.Navíc je to prastarý nevýkonný dvouventil,který kočíruje střelec který nikdy nepoužívá víc jak šest tisíc otáček.I když dojde k zvýšenému upotřebení,jak dlouho to bude trvat?Já do budoucna najedu tak cca 1-2 tisíce ročně.Na víc nebude čas ani peníze.Kolik let mi to vydrží?

Naposledy editováno 28.12.2012 16:22:19

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

28.12.2012 v 17:05 | Nahoru | #103
Anti> Kdyz uz teoretizovani, tak teda od adama... Druhy valec klopeni pistu nijak neovlivnuje, je to jen funkce rozdilu sil od tlaku plynu a setrvacnych sil posuvnych hmot(v podstate kompletniho pistu) ktere pusobi pod nejakym uhlem na ojnici, s nejakym offsetem na pistnim cepu a tim ti vyvozujou bocni silu. Driv byly pisty pod cepem valcovy a vedeni bylo velky, dneska se radikalne zmensujou ve jmenu trecich ztrat a vedeni pistu je jen tak akorat(moderni "T - pisty"). Tedka si vem, ze kazdy pist ma offset kvuli tomu, aby nedochazelo ke klepani pistu ze strany na stranu pri behu ve valci, ale tim se zase dosahlo toho, ze pist ma snahu se vzpricovat a to v kazdym zdvihu, teda i pod tlakem komprese i pri expanzi. Takze spodek pistu je zdanlive nejmin zatizeny, ale to je z casti jen dojem, soucasny vyzkum okolo pistu je mimo jine zamereny prave na problemy tuhosti spodni casti pistu, jeho vedeni ve valci. Takze kdyz se to shrne, tak paradoxne v pripade toho predniho valce Ducati ti vedeni pistu v uvrati dela horni strana, pokud offset pistu je na bezne pouzivanou stranu proti smeru otaceni.

pist bez offsetu

pist s offsetem (bezne pouzivany reseni)


Naposledy editováno 28.12.2012 17:09:36

1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku

28.12.2012 v 17:38 | Nahoru | #104
Děkuji za hezké povídání.
Co donutí píst aby se před horní úvratí takhle zkřížil?V okamžiku horní úvrati bych to pochopil,jak ojnice změní polohu ale před tím?
Ta vodorovná orientace válce by měla mít taky vliv,ne?
Právě že dnešní písty jsou fakt krátký,tak by v mém případě nemusela být ta ztráta tak markantní.Navíc to dno má slušnou tloušťku...
Já si stejně nachystal starej píst z KLR pro místního frajera co písty odlévá.Že by mi časem udělal nový.

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

28.12.2012 v 18:03 | Nahoru | #105
Anti> Tlak ve valci, nestejna plocha pred a za osou cepu. Poloha nejakej vliv muze mit, na druhou stranu kolik takovy pist vazi v gramech, 250? Sily na stenu valce jsou uz u 125cm3 jednovalce ve spicce v radech 100vek Newtonu, tedy v 10tek kg ...pokud si pamatuju dobre spocteny hodnoty, takze prevazi vlivy hmotnosti .... nikdo tady myslim nerikal, ze to takhle nebude fungovat, to bude zcela urcite ...ale stejne spousta lidi rekne to, ze to nema smysl zbytecne pokouset, protoze se nevi, jak se to bude chovat dlouhodobe. Muze se plast pistu vic opotrebit a bude to jen klepat, nebo se i vybeha valec na sisku a bude to i zrat olej? To nevime ....nebo se zeslabeny pist pod cyklickym zatizenim casem rozlouskne? To taky nevi ani jeden z nas. Na zkouseni to tam teda frkni zpet, ale kdyz bych mel tu motorku rad, tak bych to radsi vymenil. Kdyz bys to ale prodaval v dohledny dobe se starym pistem, tak prosim za vsechny potencialni kupce, napis do inzeratu, ze tam je ulomenej pist

...pist bych si asi nechal odlevat leda na nejakej unikat, co by neslo sehnat. Jinak je to spis ruska ruleta, at uz vzhledem k dodrzeni stejnyho tvaru, hmotnosti, tak i kvality ....pocitam, ze ten italskej pist nebude nejakej porezni kram z hitlerovy slitiny, je to lity nizkotlakem do kokily a tamten chlapek ti to odlije leda do pisku

Naposledy editováno 28.12.2012 18:09:15

Oprava pístu-vaření hliníku

28.12.2012 v 18:26 | Nahoru | #106
Zaprvé ten offset má daný smysl a nemůžeš jen tak otočit píst. A za druhé budou nevyvážené a taky ten píst bude křivý, pochybuji že praskl bez škody na tvaru

1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku

28.12.2012 v 18:30 | Nahoru | #107
Osobně bych rád,aby mi tenhle stroj zůstal....
Cosi jsem kdysi četl o vyběhání válců na BMW boxerech,proto se na to ptám.Osobně si taky myslím že vliv bude minimální...
Klepání přes suchou spojku neuslyším,životnost mně netankuje,stejně časem našetřím na nějaký ten big bore kit.
Na ebay se dá sehnat i solidně vypadající jetý ,a já bych to díky známostem měl možná i bez dopravy,ale teď jsou investice namířené na kompletaci a zprovoznění...

Dakarista:
Za prvé otáčet píst je v tomto případě nesmysl a ani to nemám v úmyslu, a za druhé sice došlo k částečné deformaci okraje lomu,nicméně bez vlivu na tvar pístu,navíc není problém to orovnat na soustruhu.Nevyváženosti se absolutně nebojím,jelikož celý ten kmitající mechanismus(dvě ojnice,písty,kroužky čepy segrovky) je natolik těžký,že chybějících pár gramů na to nemůže mít vliv.Ani si nedokážu představit,jak by se ta nevyváženost na posuvném mechanismu projevovala...

Naposledy editováno 28.12.2012 18:41:00

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

28.12.2012 v 19:02 | Nahoru | #108
Anti> O nejakym presoustruzovani pistu vubec nepremejslej, to ho muzes rovnou zahodit Profil pistu je docela veda a jakmile ho zacnes jen tak "zarovnavat" tak je z nej razem brambora k nicemu ....osobne si taky myslim, ze se plast zdeformoval na vetsi plose nez se vylomil a je to i na fotce videt. Osobne nejsem moc fanda bigbore kitu. Jednak tam bejvaj s zeleznou pravidelnosti tezky kovany pisty jako od kovare - treba Wiseco apod., ktery maj vetsi tepelnou roztaznost a tak potrebujou volnejsi vybrus, dobry asi na nejaky zavody, ale na bezny jezdeni, spotrebu oleje zadnej zazrak. Pak nechapu proc, ale spousta ma vyssi stupen komprese i kdyz uz prevrtanim se automaticky kompresni pomer zvysuje a za posledni davas na starej ojetej a vybehanej spodek silnejsi vrsek. Takze motor dostane podle me poradnou cocku od vetsiho objemu a kopresniho pomeru, s tezsima pistama bude vetsi nevyvaha bez dovazeni atd. Aby ses pak nedockal prasklejch karteru, jak se uz par lidem po letech jezdeni u Ducati taky stalo, odlitek nacykluje s vetsi zatezi rychlejc a je to

1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku

28.12.2012 v 19:13 | Nahoru | #109
Myslel jsem jen orovnání případné "boule",a dělal by to člověk co dělá písty celý život.Nicméně jsem už měl ve válci a protočil startérem(tentokrát se zajištěným válcem).Zdá se to v poho,jen trošičku píše spodní hrana pístu na jednom místě.Ale na to bude stačit pilníček.Ono,i kdyby to spodkem někde trochu bralo,tak to nemůže mít na nic vliv.Vždyť rozhodující je plocha od kroužků nahoru.
Co se týká toho big bore kitu,sice máš v podstatě pravdu,na druhou stranu si všimni že je to běžná praxe i výrobců.Spodek zůstane stejný a jen se převrtává.U Ducati to platí taky,vždyť to větší vrtání má třeba seriová ST2 a spousta jiných motorů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

28.12.2012 v 19:32 | Nahoru | #110
Anti> Jo, prevrtavani v ramci rodin motoru je bezny ...ale klika je jinak vyvazena(u lisovanych klik se meni cep za vice odvrtany), muze bejt jina ojnice a treba i spodni lozisko ...to je ale u kazdyho motoru jinak a musel by si to clovek zjistit. U 4valce ti takovy tezky pisty nic moc neudelaj na venek, protoze vnejsi silovy ucinky se vzdycky vyrusej, jen uvnitr bude vetsi zatizeni. Podle me lepsi sehnat original vybrusouvy pisty nez tunit.

...kdyz tam pist sel lehce, tak to asi neni tak bidny, ale chce to jednak peclive zarovnat a pak odebrat material a zarovnat to vylomeny misto do kulata, tamta prasklina nesmi bejt videt a mel bys odebrat jeste kus pred ni, aby se dal nesirila.

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

28.12.2012 v 19:42 | Nahoru | #111
Jindra650> Díky

1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku

28.12.2012 v 19:54 | Nahoru | #112
Anti - jen tak mimo téma, jsi ze Slupy/u kousek od Znojma?

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

28.12.2012 v 20:04 | Nahoru | #113
Qeeg> Jistěééé

1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku

28.12.2012 v 21:22 | Nahoru | #114
zabloudil jsem sem jen proto, že je toto téma pořád v TOP...

Ale i tak. Je snad zřejmé, že soustružením destruktivně poškozeného průměru místně opraveného svařováním se původního průměru dosáhnout nedá. Tedy oprava ( opomíjím zcela technologii svařování u tohoto dílu ) je v podstatě ztracena.

Přesto výsledek je, že tady ptáš na názor a i když je většina názorů negativních, stejně ho tam nacpeš zpět. Takže jsi asi jen čekal, že ti všichni řeknou, že to vůbec nevadí.

A že se zázraky dějí? Bohužel, už jsem viděl i píst otočenej ve válci o 90 stupňů kolem pístního čepu.

A ještě z jiné stránky. Kdysi dávno v době omezených možností jsem na motorce daleko od domu zakousl kliku. A musel jsem se nějak dostat domů. Celou cestu jsem se děsil, kdy motor klekne nadobro. Dojel jsem, ale pak byly důsledky fatální.
Jak se ti bude jezdit s motorem, o kterým víš že není zcela OK?
Navíc není lepší na ten píst našetřit, když ta motorka nemá takový proběh a je teprv prosinec?

Naposledy editováno 28.12.2012 21:23:21

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

28.12.2012 v 22:17 | Nahoru | #115
kixs2> Bohužel píšu všechno furt dokola,protože málokdo sleduje celé vlákno,nicméně:

1.Chtěl jsem si přečíst nejen názory,ale především praktické zkušenosti ostatních
2.Ano,od svařování mě ostatní odradili,ale z jiných důvodů než píšeš
3.Procentuální rozložení odpovědí zde nehraje roli,zajímají mně relevantní příspěvky,ne "diskuzní moudra"
4.Hodlám to takhle provozovat do kompletace a zprovoznění motorky,poté zvážím variantu jiný píst.
Prakticky vše podstatné k věci zde bylo napsáno.Měl jsem dost času zvážit všechny okolnosti a názory.Došel jsem přesvědčení,že s přihlédnutím ke všem okolnostem jako nouzové řešení postačí na pístu zabrousit lom a prozatím jej používat tak jak někteří radí.Zároveň ale pročesávám internet a hledám vhodnou náhradu.Je to moje volba a je mi úplně jedno že odporuje názoru většiny.Přesto si vážím jakéhokoliv názoru který je veden rozumně,k věci,a má smysl.

Naposledy editováno 28.12.2012 22:21:34

Oprava pístu-vaření hliníku

28.12.2012 v 22:52 | Nahoru | #116
Trochu zapilovat hrany a dát zpět

Oprava pístu-vaření hliníku

28.12.2012 v 23:01 | Nahoru | #117
Jak říká klasik: " Všecko nélepši s tém pertinaxem". Nakonec si to každý musí rozhodnout sám. Jen pro jistotu bych ale potrénoval reakci v levé ruce.

Naposledy editováno 28.12.2012 23:03:30

1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 08:06 | Nahoru | #118
jen na okraj, co sem se tu nejak nedocetl.

Premejslel si nad moznosti, ze ti ojnice poda ruku pres blok motoru az se ti ten pist rozleti na hadry ? ze se ti ten motor ve veterine sekne a kompletne se rozjebe? a ze budes mit tim padem zadni kolo zablokovane?

Ses ochotnej tuhle moznost a temer jistou nehodu s tim spojenou riskovat?
Pokud sem se dobre docetl tak mas rodinu, dite nebo vic a manzelka je sama asi nepozivi.

Co sem pochopil tak moc zkusenej jezdec nejsi a na takovou situaci asi neni pripravenej nikdo, takze proc jit tomu na proti za usetrenych 50 dolaru ?

me se tohle stalo na aute, nci moc zabavneho to nebylo.

jak si ses jistej ,ze tim vystipnutim tam neni jinde nejaka mikrotrhlina? to sou proste veci ,ktere nemuzes vedet. Zarazi me ,ze za takovejch vyloze par penez (ikdyz pro tebe je to hodne penez) ,ale v porovnani se zdravim je to smesna castka, ses ochotnej tohle riskovat. Jako by nestacilo uz jen to ,ze jezdis na motorce. riziko si jeste zvysis takovouhle kravinou.

NEchcu tu nijak moralizovat..idkyz to prave ted delam ,ale kdyz tohle vidim tak

Dam ti sem jeste video ,aby si videl co motor v otackach dela. A pokud i pres tohle vsechno co ti tu bylo nejen odeme napsane to tam stejne das tak preju at andel straznej s tebou zvladne udrzet tohle tempo.

a to je neco jako volnobeh... krat tech tvejch MAXIMALNE 6000 otacek. Predstav si to!


a tohle je taky moc krasny video


tady mas obdobu videa nad tim


no a takhle v lepsim pripade skonci tvuj motor
(kdyz to vemes takhle Ladiku tak to zas tak daleko neni)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 08:45 | Nahoru | #119
cuir>
1.)Ano přemýšlel,ale pochybuju že to bude kvůli tomu chybějícímu kousku.Z čeho usuzuješ,že by se kvůli tomu měl motor seknout?
Můj první Elefant měl na tomhle válci utrhlou ojnici.Nevím proč,co se stalo,vím jen že píst byl nepoškozený a motor se normálně točil a podle všeho i nějakou dobu jel na jeden válec.
2.)Z čeho usuzuješ jak zkušený jsem jezdec?Protože jsem nesedlal silniční nadlitr?
3.)Proč mi to tu tapetuješ těmi videi?Na třech je funkce motoru a na čtvrtém zřejmě uletěl ventil,což evidentně není můj případ.Jediná nová věc co jsem se z nich dověděl je fakt že se můžou protáčet i ventilové pružiny.
Vše ostatní viz příspěvek 115...

Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 09:34 | Nahoru | #120
Já osobně bych neviděl až tak velkej problém v tom chybějícím kousku ale nejvíc v té prasklině co je vidět v přispěvku myslím č5, copak asi bude dělat po opakovaném ohřívání a ochlazování motoru a kam až vlastě vede? (to co není na fotce ani okem vidět?)co s ní???. Potom je taky vidět napravo od ulomenýho kousku nějaká deformace. A to ještě neberu v potaz to že rozměr pístu se měří právě ve spodní části a je to vlasně vedení pístu a pokud tam bude něco špatně tak se píst bude "viklat" tak dlouho až praskne.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist