Jelikož je píst v podstatě jak nový,chtěl bych jej pokusit opravit.Jedná se o vyvaření díry po chybějícím kousku.Poté to dám soustružníkovi a on mi to stočí.
Nějaké tipy na někoho kdo to zavaří?Krom Pavlíčka,sice schopný,ale moji poslední opravu totálně zpackal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku
Anti píše: Ano pánové,to je písnička kterou jsem chtěl slyšet
Kdyby byl prdlej na dně,kroužkách nebo čepu,byl by fakt na popelník.
Bohužel,pořizovačka nového je u Amíků 358 doláčů,tudíž v Čechách to bude ještě horší.
Kupovat starší je loterie,pokud se časem nějaký najde,určitě ho vyměním.
Já ještě navíc nevím,v jakém stavu je ten motor,je po bouračce.
Ano,zbytečně jsem si zkomplikoval život,ale černej den je prostě černej den.Nicméně zatím to vypadá na černej dvojden.Dnes mi bez mého přičinění odešel předzesilovač v aparatuře...
Jinak jsem poslal poptávku na píst a nejlevnější nabídka je 2500,-.To se mi jako levné vůbec nezdá když na ebay se dá za šest tisíc sehnat nový kit pro oba válce,což znamená tři litry za nový kus...
Naposledy editováno 27.12.2012 20:05:02
1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku
Dakarista:Ano,v případě pokud se rozhodneš že písty potřebuješ,ale děcko plínky ne...
Naposledy editováno 28.12.2012 12:48:04
Naposledy editováno 28.12.2012 16:01:23
1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku
Aktuální stav je o něco lepší,nicméně aby vám bylo jasné co to bude ještě "koštovat".Tak jak jsem psal,až to motororka bude kompletní a plně funkční budu řešit fakt,že se mi časem může rozletět píst.
z-x-r:Tady jsou trochu jiné výplaty než v Brně,šest tisíc je pro mně docela dost peněz.Proto se taky drbu ze starýma kurvama.Kdybych byl za vodou,nebudu tady zakládat téma.
Jindra650:Zkusme se pohybovat v teoretické rovině.To poškození sice nevypadá dobře,nicméně je na místě kde má nejmenší vliv na funkci.Vzhledem k setrvačným silám bude ten píst tlačený prací předchozího pístu spíš dolů na druhou stranu,kde je plášť v pořádku.Navíc je to prastarý nevýkonný dvouventil,který kočíruje střelec který nikdy nepoužívá víc jak šest tisíc otáček.I když dojde k zvýšenému upotřebení,jak dlouho to bude trvat?Já do budoucna najedu tak cca 1-2 tisíce ročně.Na víc nebude čas ani peníze.Kolik let mi to vydrží?
Naposledy editováno 28.12.2012 16:22:19
pist bez offsetu
pist s offsetem (bezne pouzivany reseni)
Naposledy editováno 28.12.2012 17:09:36
1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku
Co donutí píst aby se před horní úvratí takhle zkřížil?V okamžiku horní úvrati bych to pochopil,jak ojnice změní polohu ale před tím?
Ta vodorovná orientace válce by měla mít taky vliv,ne?
Právě že dnešní písty jsou fakt krátký,tak by v mém případě nemusela být ta ztráta tak markantní.Navíc to dno má slušnou tloušťku...
Já si stejně nachystal starej píst z KLR pro místního frajera co písty odlévá.Že by mi časem udělal nový.
...pist bych si asi nechal odlevat leda na nejakej unikat, co by neslo sehnat. Jinak je to spis ruska ruleta, at uz vzhledem k dodrzeni stejnyho tvaru, hmotnosti, tak i kvality ....pocitam, ze ten italskej pist nebude nejakej porezni kram z hitlerovy slitiny, je to lity nizkotlakem do kokily a tamten chlapek ti to odlije leda do pisku
Naposledy editováno 28.12.2012 18:09:15
1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku
Cosi jsem kdysi četl o vyběhání válců na BMW boxerech,proto se na to ptám.Osobně si taky myslím že vliv bude minimální...
Klepání přes suchou spojku neuslyším,životnost mně netankuje,stejně časem našetřím na nějaký ten big bore kit.
Na ebay se dá sehnat i solidně vypadající jetý ,a já bych to díky známostem měl možná i bez dopravy,ale teď jsou investice namířené na kompletaci a zprovoznění...
Dakarista:
Za prvé otáčet píst je v tomto případě nesmysl a ani to nemám v úmyslu, a za druhé sice došlo k částečné deformaci okraje lomu,nicméně bez vlivu na tvar pístu,navíc není problém to orovnat na soustruhu.Nevyváženosti se absolutně nebojím,jelikož celý ten kmitající mechanismus(dvě ojnice,písty,kroužky čepy segrovky) je natolik těžký,že chybějících pár gramů na to nemůže mít vliv.Ani si nedokážu představit,jak by se ta nevyváženost na posuvném mechanismu projevovala...
Naposledy editováno 28.12.2012 18:41:00
1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku
Co se týká toho big bore kitu,sice máš v podstatě pravdu,na druhou stranu si všimni že je to běžná praxe i výrobců.Spodek zůstane stejný a jen se převrtává.U Ducati to platí taky,vždyť to větší vrtání má třeba seriová ST2 a spousta jiných motorů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku
...kdyz tam pist sel lehce, tak to asi neni tak bidny, ale chce to jednak peclive zarovnat a pak odebrat material a zarovnat to vylomeny misto do kulata, tamta prasklina nesmi bejt videt a mel bys odebrat jeste kus pred ni, aby se dal nesirila.
1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku
1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku
Ale i tak. Je snad zřejmé, že soustružením destruktivně poškozeného průměru místně opraveného svařováním se původního průměru dosáhnout nedá. Tedy oprava ( opomíjím zcela technologii svařování u tohoto dílu ) je v podstatě ztracena.
Přesto výsledek je, že tady ptáš na názor a i když je většina názorů negativních, stejně ho tam nacpeš zpět. Takže jsi asi jen čekal, že ti všichni řeknou, že to vůbec nevadí.
A že se zázraky dějí? Bohužel, už jsem viděl i píst otočenej ve válci o 90 stupňů kolem pístního čepu.
A ještě z jiné stránky. Kdysi dávno v době omezených možností jsem na motorce daleko od domu zakousl kliku. A musel jsem se nějak dostat domů. Celou cestu jsem se děsil, kdy motor klekne nadobro. Dojel jsem, ale pak byly důsledky fatální.
Jak se ti bude jezdit s motorem, o kterým víš že není zcela OK?
Navíc není lepší na ten píst našetřit, když ta motorka nemá takový proběh a je teprv prosinec?
Naposledy editováno 28.12.2012 21:23:21
1.Chtěl jsem si přečíst nejen názory,ale především praktické zkušenosti ostatních
2.Ano,od svařování mě ostatní odradili,ale z jiných důvodů než píšeš
3.Procentuální rozložení odpovědí zde nehraje roli,zajímají mně relevantní příspěvky,ne "diskuzní moudra"
4.Hodlám to takhle provozovat do kompletace a zprovoznění motorky,poté zvážím variantu jiný píst.
Prakticky vše podstatné k věci zde bylo napsáno.Měl jsem dost času zvážit všechny okolnosti a názory.Došel jsem přesvědčení,že s přihlédnutím ke všem okolnostem jako nouzové řešení postačí na pístu zabrousit lom a prozatím jej používat tak jak někteří radí.Zároveň ale pročesávám internet a hledám vhodnou náhradu.Je to moje volba a je mi úplně jedno že odporuje názoru většiny.Přesto si vážím jakéhokoliv názoru který je veden rozumně,k věci,a má smysl.
Naposledy editováno 28.12.2012 22:21:34
1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku
Premejslel si nad moznosti, ze ti ojnice poda ruku pres blok motoru az se ti ten pist rozleti na hadry ? ze se ti ten motor ve veterine sekne a kompletne se rozjebe? a ze budes mit tim padem zadni kolo zablokovane?
Ses ochotnej tuhle moznost a temer jistou nehodu s tim spojenou riskovat?
Pokud sem se dobre docetl tak mas rodinu, dite nebo vic a manzelka je sama asi nepozivi.
Co sem pochopil tak moc zkusenej jezdec nejsi a na takovou situaci asi neni pripravenej nikdo, takze proc jit tomu na proti za usetrenych 50 dolaru ?
me se tohle stalo na aute, nci moc zabavneho to nebylo.
jak si ses jistej ,ze tim vystipnutim tam neni jinde nejaka mikrotrhlina? to sou proste veci ,ktere nemuzes vedet. Zarazi me ,ze za takovejch vyloze par penez (ikdyz pro tebe je to hodne penez) ,ale v porovnani se zdravim je to smesna castka, ses ochotnej tohle riskovat. Jako by nestacilo uz jen to ,ze jezdis na motorce. riziko si jeste zvysis takovouhle kravinou.
NEchcu tu nijak moralizovat..idkyz to prave ted delam ,ale kdyz tohle vidim tak
Dam ti sem jeste video ,aby si videl co motor v otackach dela. A pokud i pres tohle vsechno co ti tu bylo nejen odeme napsane to tam stejne das tak preju at andel straznej s tebou zvladne udrzet tohle tempo.
a to je neco jako volnobeh... krat tech tvejch MAXIMALNE 6000 otacek. Predstav si to!
a tohle je taky moc krasny video
tady mas obdobu videa nad tim
no a takhle v lepsim pripade skonci tvuj motor
(kdyz to vemes takhle Ladiku tak to zas tak daleko neni)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku
1.)Ano přemýšlel,ale pochybuju že to bude kvůli tomu chybějícímu kousku.Z čeho usuzuješ,že by se kvůli tomu měl motor seknout?
Můj první Elefant měl na tomhle válci utrhlou ojnici.Nevím proč,co se stalo,vím jen že píst byl nepoškozený a motor se normálně točil a podle všeho i nějakou dobu jel na jeden válec.
2.)Z čeho usuzuješ jak zkušený jsem jezdec?Protože jsem nesedlal silniční nadlitr?
3.)Proč mi to tu tapetuješ těmi videi?Na třech je funkce motoru a na čtvrtém zřejmě uletěl ventil,což evidentně není můj případ.Jediná nová věc co jsem se z nich dověděl je fakt že se můžou protáčet i ventilové pružiny.
Vše ostatní viz příspěvek 115...