globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava pístu-vaření hliníku
 
25.12.2012 v 18:55
Podařil se mi královský kousek.Chtěl jsem otestovat baterku a startér,bohužel bez spodní hlavy.Startér motorem protočil,spodní píst vyjel z válce,opřel se do boku a vyštípl si kus spodní hrany.Dílnou se rozezněl řev
Jelikož je píst v podstatě jak nový,chtěl bych jej pokusit opravit.Jedná se o vyvaření díry po chybějícím kousku.Poté to dám soustružníkovi a on mi to stočí.
Nějaké tipy na někoho kdo to zavaří?Krom Pavlíčka,sice schopný,ale moji poslední opravu totálně zpackal.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku

28.12.2012 v 16:09 | Nahoru | #1
www.picfront.org/d/8RuA][IMG]http://www4.picfront.org/picture/186LtQPpSe4/thb/CIMG0133.JPG[/IMG

Aktuální stav je o něco lepší,nicméně aby vám bylo jasné co to bude ještě "koštovat".Tak jak jsem psal,až to motororka bude kompletní a plně funkční budu řešit fakt,že se mi časem může rozletět píst.

z-x-r:Tady jsou trochu jiné výplaty než v Brně,šest tisíc je pro mně docela dost peněz.Proto se taky drbu ze starýma kurvama.Kdybych byl za vodou,nebudu tady zakládat téma.

Jindra650:Zkusme se pohybovat v teoretické rovině.To poškození sice nevypadá dobře,nicméně je na místě kde má nejmenší vliv na funkci.Vzhledem k setrvačným silám bude ten píst tlačený prací předchozího pístu spíš dolů na druhou stranu,kde je plášť v pořádku.Navíc je to prastarý nevýkonný dvouventil,který kočíruje střelec který nikdy nepoužívá víc jak šest tisíc otáček.I když dojde k zvýšenému upotřebení,jak dlouho to bude trvat?Já do budoucna najedu tak cca 1-2 tisíce ročně.Na víc nebude čas ani peníze.Kolik let mi to vydrží?

Naposledy editováno 28.12.2012 16:22:19

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

28.12.2012 v 17:05 | Nahoru | #2
Anti> Kdyz uz teoretizovani, tak teda od adama... Druhy valec klopeni pistu nijak neovlivnuje, je to jen funkce rozdilu sil od tlaku plynu a setrvacnych sil posuvnych hmot(v podstate kompletniho pistu) ktere pusobi pod nejakym uhlem na ojnici, s nejakym offsetem na pistnim cepu a tim ti vyvozujou bocni silu. Driv byly pisty pod cepem valcovy a vedeni bylo velky, dneska se radikalne zmensujou ve jmenu trecich ztrat a vedeni pistu je jen tak akorat(moderni "T - pisty"). Tedka si vem, ze kazdy pist ma offset kvuli tomu, aby nedochazelo ke klepani pistu ze strany na stranu pri behu ve valci, ale tim se zase dosahlo toho, ze pist ma snahu se vzpricovat a to v kazdym zdvihu, teda i pod tlakem komprese i pri expanzi. Takze spodek pistu je zdanlive nejmin zatizeny, ale to je z casti jen dojem, soucasny vyzkum okolo pistu je mimo jine zamereny prave na problemy tuhosti spodni casti pistu, jeho vedeni ve valci. Takze kdyz se to shrne, tak paradoxne v pripade toho predniho valce Ducati ti vedeni pistu v uvrati dela horni strana, pokud offset pistu je na bezne pouzivanou stranu proti smeru otaceni.

pist bez offsetu

pist s offsetem (bezne pouzivany reseni)


Naposledy editováno 28.12.2012 17:09:36
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist