globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava pístu-vaření hliníku
 
25.12.2012 v 18:55
Podařil se mi královský kousek.Chtěl jsem otestovat baterku a startér,bohužel bez spodní hlavy.Startér motorem protočil,spodní píst vyjel z válce,opřel se do boku a vyštípl si kus spodní hrany.Dílnou se rozezněl řev
Jelikož je píst v podstatě jak nový,chtěl bych jej pokusit opravit.Jedná se o vyvaření díry po chybějícím kousku.Poté to dám soustružníkovi a on mi to stočí.
Nějaké tipy na někoho kdo to zavaří?Krom Pavlíčka,sice schopný,ale moji poslední opravu totálně zpackal.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku

28.12.2012 v 18:30 | Nahoru | #1
Osobně bych rád,aby mi tenhle stroj zůstal....
Cosi jsem kdysi četl o vyběhání válců na BMW boxerech,proto se na to ptám.Osobně si taky myslím že vliv bude minimální...
Klepání přes suchou spojku neuslyším,životnost mně netankuje,stejně časem našetřím na nějaký ten big bore kit.
Na ebay se dá sehnat i solidně vypadající jetý ,a já bych to díky známostem měl možná i bez dopravy,ale teď jsou investice namířené na kompletaci a zprovoznění...

Dakarista:
Za prvé otáčet píst je v tomto případě nesmysl a ani to nemám v úmyslu, a za druhé sice došlo k částečné deformaci okraje lomu,nicméně bez vlivu na tvar pístu,navíc není problém to orovnat na soustruhu.Nevyváženosti se absolutně nebojím,jelikož celý ten kmitající mechanismus(dvě ojnice,písty,kroužky čepy segrovky) je natolik těžký,že chybějících pár gramů na to nemůže mít vliv.Ani si nedokážu představit,jak by se ta nevyváženost na posuvném mechanismu projevovala...

Naposledy editováno 28.12.2012 18:41:00

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

28.12.2012 v 19:02 | Nahoru | #2
Anti> O nejakym presoustruzovani pistu vubec nepremejslej, to ho muzes rovnou zahodit Profil pistu je docela veda a jakmile ho zacnes jen tak "zarovnavat" tak je z nej razem brambora k nicemu ....osobne si taky myslim, ze se plast zdeformoval na vetsi plose nez se vylomil a je to i na fotce videt. Osobne nejsem moc fanda bigbore kitu. Jednak tam bejvaj s zeleznou pravidelnosti tezky kovany pisty jako od kovare - treba Wiseco apod., ktery maj vetsi tepelnou roztaznost a tak potrebujou volnejsi vybrus, dobry asi na nejaky zavody, ale na bezny jezdeni, spotrebu oleje zadnej zazrak. Pak nechapu proc, ale spousta ma vyssi stupen komprese i kdyz uz prevrtanim se automaticky kompresni pomer zvysuje a za posledni davas na starej ojetej a vybehanej spodek silnejsi vrsek. Takze motor dostane podle me poradnou cocku od vetsiho objemu a kopresniho pomeru, s tezsima pistama bude vetsi nevyvaha bez dovazeni atd. Aby ses pak nedockal prasklejch karteru, jak se uz par lidem po letech jezdeni u Ducati taky stalo, odlitek nacykluje s vetsi zatezi rychlejc a je to
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist