bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr motárda
Ahoj rád bych letošní zimu koupil taky nějakou mašinu aby bylo na čem od jara jezdit. Jen se nějak nemůžu rozhodnout jakou, mám 195 cm.. rád bych motárda, kterej mě však úplně nezrujnuje ale bude mít taky nějakej výkon. Líbí se mi docela Yamaha xt660x vypadá velká... jen se bojím té hmotnosti.. Co se týče financí tak na ní mám tak do 100000. Jezdit s tím budu do školy a kolem komína. Díky..;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motárda

27.11.2012 v 10:24 | Nahoru | #31

_Deny_ píše: xt660x jsem mel a muzu rict ze sice vypada velika ale stejne ve finale zjistis ze je ti to male:D ja mam 190 cm tak vim o cem mluvim:D muzu porovnavat i s Husqvarnou kterou jsem jezdil a nejaky dramaticky rozdil tam neni.. dokonce se mi na Huse sedí líp protože má výš sedlo... Jinak rozvor je zhruba stejnej takze Husa klame tělem.. Co se tyce jizdy tak za mě určitě vede Husqvarna protože podvozek XTcka je bláto jeste umocněné tím kolik ta mašina váží a podvozek se neda poštelovat...



podvozek jde poštelovat...jen tam nemáš helblátka a hraješ si např. s pružinama a hustotou oleje

Výběr motárda

27.11.2012 v 10:33 | Nahoru | #32
jinak k výše psamým motorkám, jsou to primárně motorky pro úplně jiné jezdce:
- xt je univerzální motorka "jako motard"
- sm a smc jsou výrazně ostřejší motorky. motorem, podvozkem, geometrií

pokud chceš motarda na kravení kolem baráku a jsi ochoten odpustit nepohodlí a větší provozní náklady, jsou ktm lepší. když chceš univerzální motorku, na který se pohodově projedeš, pak xt

a jestli chceš jezdit delší rovinky rychleji, pro 20 km "po dálnici plnej" není stavěný ani jeden z motorů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motárda

27.11.2012 v 11:17 | Nahoru | #33

SuperPivis píše: urcite lepsi svezeni nez na xt


Hlavně na cestování do školy a kolem komína. Tam ten rozdíl hned pozná .
Souhlasím s Marianem . Jen bych radši místo XT vzal FMX650, trochu ho potunil a ono by to i jelo .

(reakce na) Výběr motárda

27.11.2012 v 12:22 | Nahoru | #34
Janek> fmx 650 bych nebral.. to uz radsi to xt.. i ja souhlasim s marianem tak to je ale snad jasny kazdymu. prave ze kolem komina ten rozdil pozna jestli jezdi na lehci a vykonejsi moto.
A vubec neni to jedno? At si novy2 projede ty masiny a bude vedet co mu sedi.

Výběr motárda

27.11.2012 v 12:29 | Nahoru | #35
bmw g650 x-moto případně x-country, váhově ok

(reakce na) Výběr motárda

27.11.2012 v 12:39 | Nahoru | #36
mariano> Jasně že se dá takhle poštělovat, ale na co kupovat hustsi olej a tvrdsi pruziny kdyz základni nastavení si muzes udelat sám přímo na vidlici? navic pochybuju ze napoprve se to podari takze znova rozdelat a znova koupit jinou hustotu oleje... u te husqvarny jsem mel moc tvrdy predek a v zatackach odskakoval tak jsem to poměkčil ale taky to nebylo ono... tak jsem to zpatky krapet pritvrdil a luxus... na kostkovici me neboucha do dlani a v rychlejch zatackach krasne drzi stopu a i pri brzdeni se nejak dramaticky nepotapi

Výběr motárda

27.11.2012 v 14:11 | Nahoru | #37
Zkusim to Xt a pak 690 sm... Uvidim pocitam s tim ze ktm bude zivejsi, u ni bych musel resit vykon napsanej v technicaku u xt bych se vesel ( od ledna ). Zaroven my prijde ze 690sm bude mit hodne nizko teziste, aby si na tom clovek zablbnul treba jako na 690 smc...

Výběr motárda

28.11.2012 v 13:41 | Nahoru | #38
Nejlepší volba Suzuki DRZ - 400 SM forever pro koně se motorky nedělají.

Výběr motárda

28.11.2012 v 15:12 | Nahoru | #39
Kdyz to rikas, uvidime jestli to forever ti vydrzi jeste jednu nebo 2 sezony.

Výběr motárda

28.11.2012 v 19:46 | Nahoru | #40
Drz... je mala mrška...

Výběr motárda

28.11.2012 v 20:09 | Nahoru | #41
Drz neber,slaby a celkove nic moc,jen ty intervaly co to ma to je krasa. Ber Klidně tu 690 sm.Nech si udělat polepy a bude to vypadat lip. Koukni na profily tady na foru,někdo tam má polepy černobílý a hned to vypadá jinak

2 reakcí na tento příspěvek Výběr motárda

28.11.2012 v 20:58 | Nahoru | #42
Ještě přemýšlím o volbě např KTM 530 sm... nebo 450 sm... jen musím propočíta kolik bude stát údržba..

Výběr motárda

28.11.2012 v 22:43 | Nahoru | #43
bral bych klido 690 sm, aspoň na tom jen tak někoho nepotkáš, myslim, že dobrej kompromis mezi ostrym a tupym motárdem, no zkrátka se to chce určitě svézt...a DRZ forever ne-e , jen já sem asi prokletej a budu si ji muset nechat až do důchodu...

(reakce na) Výběr motárda

29.11.2012 v 01:48 | Nahoru | #44

Novy2 píše: Ještě přemýšlím o volbě např KTM 530 sm... nebo 450 sm... jen musím propočíta kolik bude stát údržba..



tak ty leti dobre,ale propocitej si tu udrzbu dobre, protoze jak se o to nebudes starat jak mas , pujde ti to do kopru.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motárda

29.11.2012 v 09:12 | Nahoru | #45

Novy2 píše: Ještě přemýšlím o volbě např KTM 530 sm... nebo 450 sm... jen musím propočíta kolik bude stát údržba..

Pokud nejezdis zavodne, tak se za udrzbu vejdes do tech 1000 kc za mth. Plus gumy a beno.

(reakce na) Výběr motárda

29.11.2012 v 10:38 | Nahoru | #46

Uvalak píše: Pokud nejezdis zavodne, tak se za udrzbu vejdes do tech 1000 kc za mth. Plus gumy a beno.



to je nejak dost ne?

1 reakcí na tento příspěvek Výběr motárda

29.11.2012 v 10:51 | Nahoru | #47
Tu 690SM jsem měl asi 2 týdny doma. Na živo nevypadá zase tak zle, je málá - ale to je u motarda spíš plus, protože díky kompaktní stavbě se na tom jede jako na kole a dají se s tím dělat slušné vylomeniny. Motor byl fakt výborný, táhne pěkně, jen musí člověk pořád řadit (jako na 125 ccm). Vzala si kolem 7 litrů spotřeby (asi daň za výkon). Jediné, co mě zklamalo byly brzdy a podvozek, které vůbec neodpovídaly chvalozpěvům z recenzí (to i můj bawor brzdí a tlumí líp). Ale podvozek by šel snad nastavit a brzda se holt musí mačkat silněji. KTM má parádní rám, který podrží v náklonu a nehne se ani o mm. Do města je to velice zábavná motorka a docela dělá problém jezdit oběma koly po zemi...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motárda

29.11.2012 v 10:52 | Nahoru | #48

Petr-RSV píše: Tu 690SM jsem měl asi 2 týdny doma. Na živo nevypadá zase tak zle, je málá - ale to je u motarda spíš plus, protože díky kompaktní stavbě se na tom jede jako na kole a dají se s tím dělat slušné vylomeniny. Motor byl fakt výborný, táhne pěkně, jen musí člověk pořád řadit (jako na 125 ccm). Vzala si kolem 7 litrů spotřeby (asi daň za výkon). Jediné, co mě zklamalo byly brzdy a podvozek, které vůbec neodpovídaly chvalozpěvům z recenzí (to i můj bawor brzdí a tlumí líp). Ale podvozek by šel snad nastavit a brzda se holt musí mačkat silněji. KTM má parádní rám, který podrží v náklonu a nehne se ani o mm. Do města je to velice zábavná motorka a docela dělá problém jezdit oběma koly po zemi...



no cece obavam se ze uz maloco by mohlo mit lepsi odpruzeni nez tvuj bawor :) to by bylo smutny kdyby rozpoctova KTM tlumila lip nez HaPecko :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motárda

29.11.2012 v 10:59 | Nahoru | #49
assassin> Tak o KTM se říká, že má super podvozky, je to novější technika (můj Ohlins je konstrukce tuším 2006 a vidle ještě stařší), navíc je KTM lehčí, tak by to mělo fungovat jako celek líp...

(reakce na) Výběr motárda

29.11.2012 v 11:09 | Nahoru | #50

Petr-RSV píše: assassin> Tak o KTM se říká, že má super podvozky, je to novější technika (můj Ohlins je konstrukce tuším 2006 a vidle ještě stařší), navíc je KTM lehčí, tak by to mělo fungovat jako celek líp...



no me nejak s tou "novejsi technikou" nekoresponduje ta zadni jedotka naprimo bez prepakovani... s tim ze je progrese z meho pohledu "doprasena" promennym tlumenim podle zdvihu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motárda

30.11.2012 v 00:31 | Nahoru | #51
Uvalak> 1000 kaček za 1 motohodinu?! To si se doufám upsal!! Počítal jsem že když najedu cca těch 3000 km za sezonu tak že za olej a filtry dám tak kolem 4500.. plus gumy a béňo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motárda

30.11.2012 v 08:50 | Nahoru | #52

Petr-RSV píše: Tak o KTM se říká, že má super podvozky, je to novější technika (můj Ohlins je konstrukce tuším 2006 a vidle ještě stařší), navíc je KTM lehčí, tak by to mělo fungovat jako celek líp...


Co jsem zase vyčetl a slyšel, tak sériový WP jsou na tom dost bídně. HP jede v terénu jako žehlička

assassinn píše: no me nejak s tou "novejsi technikou" nekoresponduje ta zadni jedotka naprimo bez prepakovani... s tim ze je progrese z meho pohledu "doprasena" promennym tlumenim podle zdvihu...


Však už se zase pomalu vrací k přepákování, ale i s PDS jim to fungovalo pěkně.

Novy2 píše: Uvalak> 1000 kaček za 1 motohodinu?! To si se doufám upsal!! Počítal jsem že když najedu cca těch 3000 km za sezonu tak že za olej a filtry dám tak kolem 4500.. plus gumy a béňo...


Tak on spíš vychází s ostrýho nasazení a má taky nějaký svoje zkušenosti. Taky mi to připadá dost, když z toho vyjmul ještě gumy a benzín, protože za 200 Mth bys to měl 200t, což je na novou motorku. A 200 Mth (max 7000 km, podle toho, jak to kdo přeúpočítává) by měl silný 4T vydržet snad bez zásahu do motoru, kromě ventilů. Ale nevím. Podle stylu jízdy a štěstí si k tomu připočti, nějaký páčky, plasty, řetězovku, nějaký ty hadříky na sebe, ....

(reakce na) Výběr motárda

30.11.2012 v 09:52 | Nahoru | #53
Janek> Asi takhle: Jsem student, takže jestliže bych měl za moto dát 20000 ročně... to mě zabije. Nadruhou stranu... právě v tomhle období života na tuhle mašinu (KTM 530 sm) budu mít největší chut... kravit se... to až mi bude čtyřicet, a ty prachy mě v tomhle věku nevytrhnou.. pochybuju že se budu chtít válet na takhle úzkym sedle popřípadě sbírat se ze silnice po neuspěšným wheelie...

Výběr motárda

30.11.2012 v 11:34 | Nahoru | #54
já jsem minulý víkend koupil YZ 450F SM a super, není to na cestování, ale fakt jen na jízdu do práce pár km a potom lítání po městě. Ten výkon za to stojí, ale údržba a servisu bude stát za to. každopádně neuvažoval jsi třeba o Aprilce SXV 450/550 ? je to dvouvál, velice pěkný a něco taky vydrží, ale s tou 7 litrovou nádrží bys musel vozit v batohu petku s benzínem

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motárda

30.11.2012 v 14:43 | Nahoru | #55

Novy2 píše: Uvalak> 1000 kaček za 1 motohodinu?! To si se doufám upsal!! Počítal jsem že když najedu cca těch 3000 km za sezonu tak že za olej a filtry dám tak kolem 4500.. plus gumy a béňo...

Ne, neupsal. Tech 1000 kc je spis pri hodne ostrym uziti, ale kdo by s tihle jezdil pro rohliky, bud plnej plyn, nebo plny brzdy Tvoje predstavy, ze tam budes lejt jen olej jsou krapet mylny... Uz jenom az to koupis tak do ni nasypes aspon desitku. Za 100 mth to mas tak 15 litru oleje po 400 + filtry cca 200 co vymena, tak 2 retezovy sady, kazda 5000, tak patery desticky po 1000, v zime udelat GO motoru, podvozku, vsechny loziska, naplne to mas tak 40, kdyz si to nedelas sam. Pak blastry, plasty o ostatni veci co rozbijes. To ze to chce jesze dodavku nebo vozejk a vstupy okruhy taky nejsou zadarmo snad nemusim vypravet. Pokud a tim hodlas jezdit nornalne, tak si kup SMC.

(reakce na) Výběr motárda

30.11.2012 v 15:31 | Nahoru | #56

Uvalak píše: Ne, neupsal. Tech 1000 kc je spis pri hodne ostrym uziti, ale kdo by s tihle jezdil pro rohliky, bud plnej plyn, nebo plny brzdy Tvoje predstavy, ze tam budes lejt jen olej jsou krapet mylny... Uz jenom az to koupis tak do ni nasypes aspon desitku. Za 100 mth to mas tak 15 litru oleje po 400 + filtry cca 200 co vymena, tak 2 retezovy sady, kazda 5000, tak patery desticky po 1000, v zime udelat GO motoru, podvozku, vsechny loziska, naplne to mas tak 40, kdyz si to nedelas sam. Pak blastry, plasty o ostatni veci co rozbijes. To ze to chce jesze dodavku nebo vozejk a vstupy okruhy taky nejsou zadarmo snad nemusim vypravet. Pokud a tim hodlas jezdit nornalne, tak si kup SMC.



Uplne jasna a pravdiva odpoved.. nemyslim si ze by si to student mohl dovolit, pokud teda nema nekoho kdo za nej vse caluje.. Do ostryho motarda bych nesel,, ne ze bych nechtel,ale proste ten servis to je mazec. ale neco za neco,tak to uz chodi

Výběr motárda

30.11.2012 v 16:44 | Nahoru | #57
sxv seš blázen?to je dvouvál s kratkyma intervalama a delas tak všechno dvakrat kvuli v2 !!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motárda

30.11.2012 v 17:18 | Nahoru | #58
Uvalak> to je podle me moc... prece za sezonu do toho nenarveš kilo...

motor ti 300 mth klidně dá, tedy cca 10 tisíc za sezonu... 100 mth 15 litru oleje?? kam ho liješ? 15 mth po 1 litru, 6-7 výměn, kupoval sem za 250 litr myslím, s filtrem se v pohode vejdeš do pětikila... podvozek me vyšel na 4 tisíce i s prací (olej, futra, gufera), sada těsnění i s ložiskama mam dojem kámoš kupoval na ebay za dva tisíce... ojnice s pístem taky vyšla hodně pěkně... řetězová sada 3 tisíce... gumy souhlas ty mizí hodně rychle

při cestovním hobby použití se podle mě dá dostat tak na cca 30-40 tisíc

1 reakcí na tento příspěvek Výběr motárda

30.11.2012 v 18:12 | Nahoru | #59
myslim ze uvalak to psal pri ostrym pouziti,ne pri hobby,, sam nemam ostrou masinu,tak do toho nechci kecat ,ale co vim tak u ostrych moto, byva olej a filtry co 10mth ,takzke pokud tam nalijes 1,5 na vymenu,tak to klidne 15litru muze byt na 100mth. co se tyce retezovky to uz by byli dohady kde se da udelat lepsi nakup a jakou znacku naberes a to stejny s ojnici a pistem.
Jinak uvalakuv vypocet dela 64 tisic a ne 100

edit; jinak na hobby jezdeni by to vyslo min.

Naposledy editováno 30.11.2012 18:14:20

1 reakcí na tento příspěvek Výběr motárda

30.11.2012 v 18:28 | Nahoru | #60
Uvalak: jo to sedí, ale lidi co jezdí takhle k tomu většímu vydáni ani nedojdou, koupi novou masinu a jak to začíná hrozit pruserem jde do světa, hobik to zas tak nehroti.ale jinak to sedi, zahrnul si to tam dost zesiroka, ono kdybys podobne spočítal silniční motorku tak ti vyjde jen o málo nižší částka. Ono to jde dělat poctivě a pečlivě a stojí to co ty píšeš a nebo trosku v punku jako ja a stojí to zlomek ceny, motorky jsou asi můj nejlevnější konicek
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Alternativa Brembo SC Yamaha XT 660 X Ghost-CBR1000rr 6 Dnes v 11:59 Ghost-CBR1000rr
Svody xt660 yamaha 2004 Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X johan6 0 20.12.2023 v 09:21 johan6
Pneumatiky Yamaha XT 660 X Vilo1979 9 15.9.2023 v 22:15 context
Prosba o porovnání DR-Z400SM, Beta ... Suzuki DR-Z400 SM, Yamaha XT 660 X, Beta M4 MotoJaryn 27 13.9.2023 v 10:04 Bludevil
Xt 660 problem s mazanim [1, 2] Yamaha XT 660 X Ghost-CBR1000rr 58 25.5.2023 v 15:39 Maxipes_Fík


TOPlist