globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zfrézování destiček
2.11.2012 v 10:21
Sorry za trochu moto off topic, ale potřeboval bych poradit. Mám Golfa 1,9 TDI z roku 06. Včera jsem měnil pneu za zimní a zjistil jsem, že přední kotouče jsou naprosto domrvený a z vnitřní strany to brzdí jen na cca 3 cm pruh (zvenku tak na 5 cm). Pokud to shrnu, tak dle velikost používané třecí plochy kotoučů auto brzdí tak na max. 50 % "účinné plochy". Destičky jsou ale jako nové. Masa mají ještě tak 7 mm.
Řeším teď dilema, zda k novým kotoučům nechat třecí materiál na destičkách srovnat do roviny na fréze a dát je tam zpět nebo desky vyhodit a koupit celou sadu kotoučů a destiček? Navíc, pokud jsou desky jako nové a takhle dodrbaly kotouče, tak jsou asi pěkně tvrdé a žerou je. Bylo by tedy lepší dát "kvalitnější" destičky, co nežerou kotouče, co?
Destičky tam bohužel dával předchozí majitel a už nepoznám, co je to za značku.

1 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček

2.11.2012 v 13:25 | Nahoru | #31
Ale já tu neřeším stáčení kotoučů. Ty už jsou tak dodrbané a pod limitem tloušťky, že jejich stáčení není možné. Řeším tu, zda "stočit" dorovna destičky ze starého kotouče a dát je ke kotouči novému.
Jinak taky nevidím nic špatného na srovnaných kotoučích. Samo záleží na šikovnosti soustružníka a zbylé tloušťce kotouče. Je blbost soustružit šlupky, ale srovnat zánovní není problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 13:29 | Nahoru | #32
Prajsak> nepsal jsem nic o tom že by to měl být vrak!!! jen mi je tadle činnsot solidně proti srsti!!! já raděj koupím nové a vím že mám klid a sucho v trenclách!!! jednou ještě na sieře mi praskl kotouč a věř že to s tím dvoutunuvým heblem dost zamávalo!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 13:33 | Nahoru | #33

No-limits píše: Ale já tu neřeším stáčení kotoučů. Ty už jsou tak dodrbané a pod limitem tloušťky, že jejich stáčení není možné. Řeším tu, zda "stočit" dorovna destičky ze starého kotouče a dát je ke kotouči novému.
Jinak taky nevidím nic špatného na srovnaných kotoučích. Samo záleží na šikovnosti soustružníka a zbylé tloušťce kotouče. Je blbost soustružit šlupky, ale srovnat zánovní není problém.

Co jedině zkusit. stahnout destičky !!dorovna!! a vyzkoušet u nového kotouče, jenom zkusit, jetsli dosedávaj jak maj. Abys nekoupil nové desky, a zjistil po tisici km že jdou šejdrem stejně-většinou nenfunkční, zarezlý, plovoucí trny..

1 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček

2.11.2012 v 13:39 | Nahoru | #34
Když jsme u toho, neporadil by někdo desky na ceeda? Má najeto 38 a desky se pomalu budou měnit. Se sérií jako takovou jsem spokojenej brzdí to dobře, ale ty origa maj jednu nevýhodu a to že po delším stání docela přirezávají. A stejně tak máte někdo zkušenosti s "vrtanými" kotouči? Co jsem četl že sice by teoreticky nemuseli tak snadno vadnout, ale zase jsou náchylnější na prasklinky, právě v hlavně okolí vrtání a tak jestli radši vrtání nebo drážkování.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 13:40 | Nahoru | #35

S.M-A-RT píše: Když jsme u toho, neporadil by někdo desky na ceeda? Má najeto 38 a desky se pomalu budou měnit. Se sérií jako takovou jsem spokojenej brzdí to dobře, ale ty origa maj jednu nevýhodu a to že po delším stání docela přirezávají. A stejně tak máte někdo zkušenosti s "vrtanými" kotouči? Co jsem četl že sice by teoreticky nemuseli tak snadno vadnout, ale zase jsou náchylnější na prasklinky, právě v hlavně okolí vrtání a tak jestli radši vrtání nebo drážkování.

ANI jedno. Oboje žere dost desky. kup co má být.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 13:43 | Nahoru | #36
mikro> Jj, jakýkoli výstupek nebo byť jen drobná nerovnost dělá z kotouče frézu, která ty desky slušně ubírá :)
Ale na druhou stranu... všechny modernější motorky maj kotouče vrtané. Kolik by tedy vydržely desky, kdyby kotouče vrtané nebyly (jako třeba na starších MZ)?

(reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 13:47 | Nahoru | #37

Prajsak píše: assassin> Dělá to jako fušku v pracovní době.Nulové náklady a spokojenost na obou stranách ,není kdo by si stěžoval,takže průser nehrozí



Jo tak takovýho zaměstnance bych ve firmě taky moc potreboval ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 13:51 | Nahoru | #38

No-limits píše: mikro> Jj, jakýkoli výstupek nebo byť jen drobná nerovnost dělá z kotouče frézu, která ty desky slušně ubírá :)
Ale na druhou stranu... všechny modernější motorky maj kotouče vrtané. Kolik by tedy vydržely desky, kdyby kotouče vrtané nebyly (jako třeba na starších MZ)?


Chlazení. takhle, vem si autokotouč,chlazenej. sice krásný, že je jak ementál. myšleno v tom správném směru. ale ono přimět vzduch aby putoval tam kam má. když kolikrát jaksi neni odkuď ten vzduch brát, případně, se mixuje dokola. Je to složité. pokuď kotouč s nějakým vyfrézovaným reliéfem. myslím si že přírůstek ke chlazení je 0.0000prd. Ale efekt je +200 klokanů ) Kolikrát se ti stalo že jsi zahřál brzdy na takovou mez že brzdnej učinek byl takový, že tě ohrozil?

(reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 13:59 | Nahoru | #39

HornisGSX píše: Prajsak> nepsal jsem nic o tom že by to měl být vrak!!! jen mi je tadle činnsot solidně proti srsti!!! já raděj koupím nové a vím že mám klid a sucho v trenclách!!! jednou ještě na sieře mi praskl kotouč a věř že to s tím dvoutunuvým heblem dost zamávalo!!!



A myslíš ze to bylo tím ze mely srovnané plochy na soustruhu ?

(reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 14:01 | Nahoru | #40

mikro píše: Co jedině zkusit. stahnout destičky !!dorovna!! a vyzkoušet u nového kotouče, jenom zkusit, jetsli dosedávaj jak maj. Abys nekoupil nové desky, a zjistil po tisici km že jdou šejdrem stejně-většinou nenfunkční, zarezlý, plovoucí trny..


No při instalaci nových kotoučů budou třmeny řádně zkontrolovány a rozhýbány, takže pak by neměl být problém. Holt si staré desky pro jistotu nechám a jen jen srovnám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 14:04 | Nahoru | #41

mikro píše: Chlazení. takhle, vem si autokotouč,chlazenej. sice krásný, že je jak ementál. myšleno v tom správném směru. ale ono přimět vzduch aby putoval tam kam má. když kolikrát jaksi neni odkuď ten vzduch brát, případně, se mixuje dokola. Je to složité. pokuď kotouč s nějakým vyfrézovaným reliéfem. myslím si že přírůstek ke chlazení je 0.0000prd. Ale efekt je +200 klokanů ) Kolikrát se ti stalo že jsi zahřál brzdy na takovou mez že brzdnej učinek byl takový, že tě ohrozil?


Jenže přední kotouče u aut (modernějších) jsou chlazené. Chlazení probíhá tak, že vzduch prochází žebrováním uprostřed kotouče. Proč ten kus železa ještě nějak provrtávat a zeslabovat.

Zfrézování destiček

2.11.2012 v 14:04 | Nahoru | #42
Dobře, jenom mě to tak zajímalo, že byly cenově stejně jako kotouče, ale ty se stejně teď kupovat nebudou. A nějaká rada na ty desky když origo mají ten problémek?

(reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 14:13 | Nahoru | #43

No-limits píše: Jenže přední kotouče u aut (modernějších) jsou chlazené. Chlazení probíhá tak, že vzduch prochází žebrováním uprostřed kotouče. Proč ten kus železa ještě nějak provrtávat a zeslabovat.


Tohle samorřejmně vím. Právě přesvedčit vzduch aby běhal, vnitřkem kotouče, aby se bral čerstvý studený a ten "ohřátý" se odváděl..
Proto píšu, dát co tam má být. a na nějaký labelstyling se vysrati

Zfrézování destiček

2.11.2012 v 14:37 | Nahoru | #44
Jinak dávat tam budu destičky Mintex (výrobce v Anglii). Máte na ně někdo nějaké reference nebo zkušenosti?

(reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 14:42 | Nahoru | #45
WHTRDR> je to tak...pouze normálová síla je předpoklad třecí...ostatní je mechanický opotřebení obložení (víc, nebo míň)

Já osobně jsem měnil kotouče před měsícem. Na deskách přes 6mm - já je nechal zfrézovat, velice pomalu ...kvůli přepálení. Jezdí, brzdí, nepíská - uvidíme.

Zfrézování destiček

2.11.2012 v 14:45 | Nahoru | #46
Hornis GSX> Kdy se vyráběly Siery co vážily 2tuny... ??? Já mám V70ku a má psáno 1760kg(nebereš doufám celkovku, že? To by pak Octávka taky vážila dvě tuny )...a to je kufa vagón... se Sierou jsem jezdil v kombajnu a jestli měla tu samou váhu, tak ať visím za koule v průvanu

Naposledy editováno 02.11.2012 14:46:20

1 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček

2.11.2012 v 16:17 | Nahoru | #47
Sorry za offtopic,ale nezkoušel zde někdo výměnu brzdových hadic co jdou k třmenům na předním zavěšení? Zajímalo by mne jestli je efekt stejný jako u motorek.
Díky!

Zfrézování destiček

2.11.2012 v 16:36 | Nahoru | #48
jestli maj desky dost masa tak je srovnej na brusce na plocho, fréza ti může vylámat kraje. mnohokrát vyzkoušeno neni na tom co zkazit, koutuče se daj srovnat na soustruhu ale tos řikal že už je nemožý.

(reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 16:47 | Nahoru | #49

Ďuričko píše: Sorry za offtopic,ale nezkoušel zde někdo výměnu brzdových hadic co jdou k třmenům na předním zavěšení? Zajímalo by mne jestli je efekt stejný jako u motorek.
Díky!


tak to asi zalezi na tom jak jsou na tom ty puvodni
jestli se roztahujou tak to pomuze zrejme

Zfrézování destiček

2.11.2012 v 18:16 | Nahoru | #50
pár detailů. nějaký čas jsem v oblasti vývoje brzd a tak mě mrazí.

Zásady:
nový kotouče = nový desky starý desky nemají smysl, protože plnou adaptabilní schopnost mají až po min 1mm pod povrchem tj. po odstranění stop min 1mm do hloubky materiál odebrat. A pojem zahoření je velmi výstižný, protože brzdy začnou plně brzdit až se z povrchu odpaří pojivo.

To co se ušetří na starých deskách se ztratí na dalších nových deskách, které se budou adaptovat na rozbržděný kotouč.

Pokud ale deska nesedí celou plochou, výměna desky a kotouče to nevyřeší, je třeba repas třmenu.

Přetáčení kotoučů s vnitřním chlazením je hazard. Jejich stabilita se projeví až za vyšších teplot, takže po městě se vše jeví jako pohoda, ale stačí naložit zajet do hor a pak se začnou dít věci. No ale může vás uklidnit, že znalosti průměrného soudního znalce nepostačí na odhalení této "prasárny" takže příčina nehody zůstane neodhalena.

Můj názor: Nový kotouč, nové desky, repas třmenu a pozor na použité mazivo!!!! Na brzdové třmeny je speciálka, která nevysychá a normální fungovat dlouho nebude

(reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 23:18 | Nahoru | #51
[quote=Prajsak]Ty někoho znáš ,nebo se ti něco stalo osobně .Proč by mělo být auto se stočenýma kotoučema vrak ?.

U nás se tím člověk živí, dělá na soustruhu všechny plochy na jedno upnutí, kotouč jako nový, pokud není podmírák. Na škodovky výměnným způsobem. Bez reklamací.

Zfrézování destiček

3.11.2012 v 11:44 | Nahoru | #52
Zpět Brzdový kotouč chlazený - STARLINE
Objednací kód: PB 2009





Vaše cena bez DPH 497 Kč
Vaše cena s DPH 597 Kč
Záruka [v měsících]: 24

Co k tomu dodat....stáčet?????

1 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček

3.11.2012 v 11:48 | Nahoru | #53
no tak zrovna starline...

Zfrézování destiček

3.11.2012 v 11:54 | Nahoru | #54
FE DDF175 Brzdový kotouč FERODO chlazený
montovací strana: přední náprava
typ brzdového kotouče: chlazeno
průměr [mm]: 239 704 Kč 845 Kč

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček

3.11.2012 v 11:55 | Nahoru | #55
DRN.> Jseš moc rychlej :)
Než jsem našel Ferodo.....

A to já mám ještě lepší ceny O))

(reakce na) Zfrézování destiček

3.11.2012 v 12:01 | Nahoru | #56
Pepa-GSX-R> no to už je lepší tak s cenama ja si nemuzu stezovat taky, cokoliv s loziskama (naboje, rozvody...) si sezenu ja v praci, zbytek dilu pritule

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček

3.11.2012 v 12:15 | Nahoru | #57

Prajsak píše: Jednoznačně stočit,u nás soustružník bere 100kč za kus ,práce na 30minut. Srovnal jich už stovky a nikdy se nic nestalo a jsou jako nové.Sám mám na autě stočené a vše ok ,kopali mi do volantu



hele dělám v servisu a domrvenejch kotoučů stočením jsem viděl hodně, že to chvilku funguje neznamená, že je to tak v cajku, vydrolený materiál kotouče po celém obvodu atp. majitel na přetočených najel 5tkm Opel Astra 05 a když jsem mu to ukázal tak kupoval hned nový, prý chtěl ušetřit

ps: na gumách a brzdách se nešetří Každej tuní motor a kasli, ale že má v hajzlu brzdy, gumy a tlumiče to je mu jedno, nechápu...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček

3.11.2012 v 14:41 | Nahoru | #58
dewwil> Každý to vidí jinak,ty děláš v servise a jestli je tvůj, je v tvém zájmu vyměnit co nejvíc dílů i za cenu strašení lidí. Já zase neznám nikoho kdo by si na stočené kotouče stěžoval.A o žádné chvilce ,že to funguje nemluvím.....tisíce kilometrů ,OSOBNÍ SKUTEČNOST

(reakce na) Zfrézování destiček

3.11.2012 v 17:06 | Nahoru | #59
Prajsak> Ale jo, jen jsem udal jeden příklad, taky je rozdíl v jakém autě jezdí a jakým stylem, pokud člověk jezdí plíseň tak může brzdit i botou ze dveří Každej svého štěstí strůjcem...jde o to, že se to dělalo kdysi na starejch vylítanejch autech a tento nešvar přešel i na nový výkonější auta, kde i materiály kotoučů jsou jiný...pro rohlíky cca 5km to možná stačí, ale do Alp bych se s tím bál jet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček

3.11.2012 v 17:45 | Nahoru | #60

Prajsak píše: dewwil> Každý to vidí jinak,ty děláš v servise a jestli je tvůj, je v tvém zájmu vyměnit co nejvíc dílů i za cenu strašení lidí. Já zase neznám nikoho kdo by si na stočené kotouče stěžoval.A o žádné chvilce ,že to funguje nemluvím.....tisíce kilometrů ,OSOBNÍ SKUTEČNOST



přesně tak..logicky se stáčení kotoučů nelíbí prodejcům autodílů a servisům ,taky mám na autě stočené kotouče,a vše je 100%.Jen se to musí umět stočit = na jedno upnutí,jinak to stojí za p...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 29.4.2024 v 15:42 Bubo32
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 9 22.4.2024 v 18:25 Malp
sena 50s Honda CBF 1000 Krtek215 17 10.4.2024 v 14:31 Luba007
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 CBF1000ABS 2 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 23.3.2024 v 23:00 kalous72


TOPlist