Řeším teď dilema, zda k novým kotoučům nechat třecí materiál na destičkách srovnat do roviny na fréze a dát je tam zpět nebo desky vyhodit a koupit celou sadu kotoučů a destiček? Navíc, pokud jsou desky jako nové a takhle dodrbaly kotouče, tak jsou asi pěkně tvrdé a žerou je. Bylo by tedy lepší dát "kvalitnější" destičky, co nežerou kotouče, co?
Destičky tam bohužel dával předchozí majitel a už nepoznám, co je to za značku.
1 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček
Jinak taky nevidím nic špatného na srovnaných kotoučích. Samo záleží na šikovnosti soustružníka a zbylé tloušťce kotouče. Je blbost soustružit šlupky, ale srovnat zánovní není problém.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
No-limits píše: Ale já tu neřeším stáčení kotoučů. Ty už jsou tak dodrbané a pod limitem tloušťky, že jejich stáčení není možné. Řeším tu, zda "stočit" dorovna destičky ze starého kotouče a dát je ke kotouči novému.
Jinak taky nevidím nic špatného na srovnaných kotoučích. Samo záleží na šikovnosti soustružníka a zbylé tloušťce kotouče. Je blbost soustružit šlupky, ale srovnat zánovní není problém.
1 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
S.M-A-RT píše: Když jsme u toho, neporadil by někdo desky na ceeda? Má najeto 38 a desky se pomalu budou měnit. Se sérií jako takovou jsem spokojenej brzdí to dobře, ale ty origa maj jednu nevýhodu a to že po delším stání docela přirezávají. A stejně tak máte někdo zkušenosti s "vrtanými" kotouči? Co jsem četl že sice by teoreticky nemuseli tak snadno vadnout, ale zase jsou náchylnější na prasklinky, právě v hlavně okolí vrtání a tak jestli radši vrtání nebo drážkování.
ANI jedno. Oboje žere dost desky. kup co má být.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
Ale na druhou stranu... všechny modernější motorky maj kotouče vrtané. Kolik by tedy vydržely desky, kdyby kotouče vrtané nebyly (jako třeba na starších MZ)?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
No-limits píše: mikro> Jj, jakýkoli výstupek nebo byť jen drobná nerovnost dělá z kotouče frézu, která ty desky slušně ubírá :)
Ale na druhou stranu... všechny modernější motorky maj kotouče vrtané. Kolik by tedy vydržely desky, kdyby kotouče vrtané nebyly (jako třeba na starších MZ)?
Chlazení. takhle, vem si autokotouč,chlazenej. sice krásný, že je jak ementál. myšleno v tom správném směru. ale ono přimět vzduch aby putoval tam kam má. když kolikrát jaksi neni odkuď ten vzduch brát, případně, se mixuje dokola. Je to složité. pokuď kotouč s nějakým vyfrézovaným reliéfem. myslím si že přírůstek ke chlazení je 0.0000prd. Ale efekt je +200 klokanů ) Kolikrát se ti stalo že jsi zahřál brzdy na takovou mez že brzdnej učinek byl takový, že tě ohrozil?
HornisGSX píše: Prajsak> nepsal jsem nic o tom že by to měl být vrak!!! jen mi je tadle činnsot solidně proti srsti!!! já raděj koupím nové a vím že mám klid a sucho v trenclách!!! jednou ještě na sieře mi praskl kotouč a věř že to s tím dvoutunuvým heblem dost zamávalo!!!
A myslíš ze to bylo tím ze mely srovnané plochy na soustruhu ?
mikro píše: Co jedině zkusit. stahnout destičky !!dorovna!! a vyzkoušet u nového kotouče, jenom zkusit, jetsli dosedávaj jak maj. Abys nekoupil nové desky, a zjistil po tisici km že jdou šejdrem stejně-většinou nenfunkční, zarezlý, plovoucí trny..
No při instalaci nových kotoučů budou třmeny řádně zkontrolovány a rozhýbány, takže pak by neměl být problém. Holt si staré desky pro jistotu nechám a jen jen srovnám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
mikro píše: Chlazení. takhle, vem si autokotouč,chlazenej. sice krásný, že je jak ementál. myšleno v tom správném směru. ale ono přimět vzduch aby putoval tam kam má. když kolikrát jaksi neni odkuď ten vzduch brát, případně, se mixuje dokola. Je to složité. pokuď kotouč s nějakým vyfrézovaným reliéfem. myslím si že přírůstek ke chlazení je 0.0000prd. Ale efekt je +200 klokanů ) Kolikrát se ti stalo že jsi zahřál brzdy na takovou mez že brzdnej učinek byl takový, že tě ohrozil?
Jenže přední kotouče u aut (modernějších) jsou chlazené. Chlazení probíhá tak, že vzduch prochází žebrováním uprostřed kotouče. Proč ten kus železa ještě nějak provrtávat a zeslabovat.
No-limits píše: Jenže přední kotouče u aut (modernějších) jsou chlazené. Chlazení probíhá tak, že vzduch prochází žebrováním uprostřed kotouče. Proč ten kus železa ještě nějak provrtávat a zeslabovat.
Tohle samorřejmně vím. Právě přesvedčit vzduch aby běhal, vnitřkem kotouče, aby se bral čerstvý studený a ten "ohřátý" se odváděl..
Proto píšu, dát co tam má být. a na nějaký labelstyling se vysrati
Já osobně jsem měnil kotouče před měsícem. Na deskách přes 6mm - já je nechal zfrézovat, velice pomalu ...kvůli přepálení. Jezdí, brzdí, nepíská - uvidíme.
Naposledy editováno 02.11.2012 14:46:20
1 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček
Díky!
Ďuričko píše: Sorry za offtopic,ale nezkoušel zde někdo výměnu brzdových hadic co jdou k třmenům na předním zavěšení? Zajímalo by mne jestli je efekt stejný jako u motorek.
Díky!
tak to asi zalezi na tom jak jsou na tom ty puvodni
jestli se roztahujou tak to pomuze zrejme
Zásady:
nový kotouče = nový desky starý desky nemají smysl, protože plnou adaptabilní schopnost mají až po min 1mm pod povrchem tj. po odstranění stop min 1mm do hloubky materiál odebrat. A pojem zahoření je velmi výstižný, protože brzdy začnou plně brzdit až se z povrchu odpaří pojivo.
To co se ušetří na starých deskách se ztratí na dalších nových deskách, které se budou adaptovat na rozbržděný kotouč.
Pokud ale deska nesedí celou plochou, výměna desky a kotouče to nevyřeší, je třeba repas třmenu.
Přetáčení kotoučů s vnitřním chlazením je hazard. Jejich stabilita se projeví až za vyšších teplot, takže po městě se vše jeví jako pohoda, ale stačí naložit zajet do hor a pak se začnou dít věci. No ale může vás uklidnit, že znalosti průměrného soudního znalce nepostačí na odhalení této "prasárny" takže příčina nehody zůstane neodhalena.
Můj názor: Nový kotouč, nové desky, repas třmenu a pozor na použité mazivo!!!! Na brzdové třmeny je speciálka, která nevysychá a normální fungovat dlouho nebude
U nás se tím člověk živí, dělá na soustruhu všechny plochy na jedno upnutí, kotouč jako nový, pokud není podmírák. Na škodovky výměnným způsobem. Bez reklamací.
1 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
Než jsem našel Ferodo.....
A to já mám ještě lepší ceny O))
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
Prajsak píše: Jednoznačně stočit,u nás soustružník bere 100kč za kus ,práce na 30minut. Srovnal jich už stovky a nikdy se nic nestalo a jsou jako nové.Sám mám na autě stočené a vše ok ,kopali mi do volantu
hele dělám v servisu a domrvenejch kotoučů stočením jsem viděl hodně, že to chvilku funguje neznamená, že je to tak v cajku, vydrolený materiál kotouče po celém obvodu atp. majitel na přetočených najel 5tkm Opel Astra 05 a když jsem mu to ukázal tak kupoval hned nový, prý chtěl ušetřit
ps: na gumách a brzdách se nešetří Každej tuní motor a kasli, ale že má v hajzlu brzdy, gumy a tlumiče to je mu jedno, nechápu...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
Prajsak píše: dewwil> Každý to vidí jinak,ty děláš v servise a jestli je tvůj, je v tvém zájmu vyměnit co nejvíc dílů i za cenu strašení lidí. Já zase neznám nikoho kdo by si na stočené kotouče stěžoval.A o žádné chvilce ,že to funguje nemluvím.....tisíce kilometrů ,OSOBNÍ SKUTEČNOST
přesně tak..logicky se stáčení kotoučů nelíbí prodejcům autodílů a servisům ,taky mám na autě stočené kotouče,a vše je 100%.Jen se to musí umět stočit = na jedno upnutí,jinak to stojí za p...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 29.4.2024 v 15:42 Bubo32 |
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 | Bubo32 | 9 | 22.4.2024 v 18:25 Malp |
sena 50s Honda CBF 1000 | Krtek215 | 17 | 10.4.2024 v 14:31 Luba007 |
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 | CBF1000ABS | 2 | 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS |
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 23.3.2024 v 23:00 kalous72 |