zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd
Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Na CRF300L jsem si dal 530km za den. Bylo to opravdu úmorné, prdel mě bolela ještě třetí den a zopakovat si to nechci.
Na Balkán jsem jel po ose několikrát na různých motorkách. Bosna, Černá Hora i Albánie jsou krásné, ale ten přejezd z ČR do Banja Luky byl úmorný na všech. Nejodpornější zem je Maďarsko, to opravdu nemám rád. Úplně rovná zemědělská placka, vůbec nic jen pole a rovné silnice typu okreska až druhá třída mezi nimi. V létě je tam vždy vedro, žádný les kde si člověk odpočinul v chládku na příjemném vzduchu. Je to jediná zem, kde se mi podařilo doslova usnout za jízdy na motorce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Taky tu zem vůbec nemusím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vlnič píše: Deadman> není pravda, že v Maďarsku není vůbec nic. Maj tam taky radary a chodí z nich pokuty
Taky tu zem vůbec nemusím.
A ještě kurevsky kluzouvej asfalt Jeli jsme přes Maďary předloni s kámošem v dešti a byl to chvílema doslova boj o život. Na kruháku motorka rovně a nedalo se z něj prakticky rozjet ani na volnoběh, aby ti neblikala kontrola trakce. A jinej kamarád si přímo předemnou před 4 lety v zatáčce v obci na suchu ustlal přes podklouznutý přední kolo. A to jsme jeli fakt pomalu, ani ne 50. Hnus, Maďarsko už jen po dálnici a nikdy více jinudy.
Vlnič píše: Wenca24> nebo si počkej na příští rok na Himla 450 . Mě se na Himlu (Scramu) taky jezdí dobře a myslím, že takový ten slow travelling na tom má svoje kouzlo, ale níkam se na tom neposuneš. Nebo si počkej na to Kove 450 rally, až (jestli) se to tu někdy objeví a vyzkoušej. To by mě zajímalo dost.
Kove asi ne...to uz je moc extrémní..to by mě na tom štval každej kilometr na silnici...a asi by to tam nebylo úplně ono..
O tom novém himim jsem taky přemýšlel...vypadá to docela slibně...ten motor má docela výkon na ten objem a je otázka, jak se jim ho podařilo umravnit, aby to nebyl moc kostitras...
Za zkoušku by to ale určitě stálo...
Slávek-TDM píše: A ještě kurevsky kluzouvej asfalt Jeli jsme přes Maďary předloni s kámošem v dešti a byl to chvílema doslova boj o život. Na kruháku motorka rovně a nedalo se z něj prakticky rozjet ani na volnoběh, aby ti neblikala kontrola trakce. A jinej kamarád si přímo předemnou před 4 lety v zatáčce v obci na suchu ustlal přes podklouznutý přední kolo. A to jsme jeli fakt pomalu, ani ne 50. Hnus, Maďarsko už jen po dálnici a nikdy více jinudy.
Jj hodně vápence v kamenivu to klouže vždycky zamokra viz celý Balkán a já mám Maďary rád sqělé místo k životu až na komunikační bariéru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
mRKEF píše: Vlnič> Já tam byl v srpnu kolem Balatonu a na západ od něj a docela tam kopce jsou :). Zas taková placka to není. Jo a pokutu mám taky - mýto za noční průjezd Budapeští - 4800,-.
4800 není málo to nasere
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Za jízdy zadek nepumpuje, neplave, predek je stále měkký, tak tam uvidím, možná zkusím ještě hustší olej. Wilbers posílá 7,5. Jízdní vlastnosti v terenu popíšu až po větším svezeni, zatím si musím zvyknou i na gumy. Predek dost plave, tak to zatim přisuzuji tem Trackerům
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Prosim Te, co tam mas za tailbag ? Hledam neco podobneho (oteviraci se zipem, ne rolku), co bude mit na delku minimalne 30cm, bude to 100% nepromokave (ne plastenka pres ci uvnitr) a jedine, co jsem nasel (pak jeste nejake garazovky z Australie), je Enduristan nebo Touratech. Oboji stoji docela ranec. Dikec.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Kazdopadne na pocit malé kontroly nad prednim kolem bych přidal na klikatku od reboundu…
assassin píše: Palomoto> v tom predku mas jen pruziny? Nebo wilbers dava ke svym kartridzim 7,5W ? Nebývá to obvykle… lepsi tlumice používají 5W a top dokonce 2,5W. Ten hustej totiz s chladem jeste vyrazne ztuhne a to uz budes mit jak zabetonovane. Tzn pokud to jsou kartridze tak spis klikat (coz asi nejde kdyz chces menit olej) a pokud mas pocit, ze to malo tlumí v “Hi-speed” režimech, tak přihodit jednu tu nejvetsi planzetu do stromečku…
Kazdopadne na pocit malé kontroly nad prednim kolem bych přidal na klikatku od reboundu…
Nabizeli jen pružiny, tak zatím jen pružina
To přední kolo se mne nezdá až teď, v originále to bylo ok. Ale vyměnil to tlumeni a zrovna i gumy
RomanHA píše: Palomoto> At Ti dela radost
Prosim Te, co tam mas za tailbag ? Hledam neco podobneho (oteviraci se zipem, ne rolku), co bude mit na delku minimalne 30cm, bude to 100% nepromokave (ne plastenka pres ci uvnitr) a jedine, co jsem nasel (pak jeste nejake garazovky z Australie), je Enduristan nebo Touratech. Oboji stoji docela ranec. Dikec.
Je to tahle https://allegro.cz/...cEh3hLxoCDwgQAvD_BwE
Dal mne ji brácha, je k ní pláštěnka, ale nikdy nepoužitá a ani při wapkovani nepustí zatím ani kapku. Spodní díl jsme vyhodil a chytil ji napevno. Tak se ani nehne a ok. Jinak si vždycky nechávám dělat má míru u Ewog. A tady přes zimu taky asi nechám udělat nižší a víc kapes do boku, aby tam byl přístup z venku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Jde o Strom 650 (omlouvám se, ze zasiram téma CRF, ale když už se to tu probírá, tak snad dobry ).
Je tam úplně obyčejná, asi spis nekvalitní klasická vidle, olej 10W.
Chtěl bych zlepšit citlivost na drobný nerovnosti. Asi koupím progresivní pružiny, ale napadlo mě, jestli by tu citlivost nevylepsil olej 7,5W?
Hyperpro v kitu na Strom dává 15W, to mi tu logiku narušuje
Myslíš, ze řidší olej by pomohl, aby byla vidle citlivější?
O potápění předku mi zas tak moc nejde, pokud bych tím nevyrobil uplnej extrém…
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Casto se stava, ze si clovek nejakej jev na podvozku spatne vylozi, ikdyz uz problematice celke rozumi. Klasika je pocít z tvrde vidlice - po vymene pruziny za tuzsi casto tan poct zmizi, je totiz zpusobenej tim, ze ta mekka chodila po dorazech - atd.
Takze je otazka, jestli je opravdu problem tam kde ho hledas. Pri pomale jizde to nekopiruje dostatecne nerovnosti? Nebo az pri vetsi rychlosti? Nerovnosti typu vlna na silnici nebo spis typu spara na silnici? Jinak pro citlivost na male nerovnosti jsou zasadni pasivni odpory - ladici si hraji s pouzdry, stiraky a gufery, vybiraji ktera kombinace ma nejmensi odpor, plus se ruzne ladi pouzdra a jejich ulozeni… ale to uz je vyssi divci. Za me je zaklad ok stav. Ono hodne udela i to, ze jsou nohy vidlice rovnobezne - ze je nestahne drhnouci osa pri dotahovani. Ta strana co je pred dotazenim svernych spoju patek plovouci, by mela chodot co nejlepe a pri proruzeni na miste se sama ustavit. Pak az dotahnout sverne spoje. Spatne chodici osa nebo rozpertlovane konce od toho jak ji nekdo montoval kladivem umi divy.
Dalsi vec co se zasadne podili na citlivosti na nejmensi nerovnosti jsou pneu a tlaky - taky moznost, zkusit neco malo upustit…
Takze kdyz to shrnu, pred ladenim je dobry mit vidlici v ok stavu = servis a kontrola vyse zmineneho.
Spravna pruzina udela hodne - tzn zkusit z,erit sag bez jezdce, nastavit jeho spravnou hodnotu a pak zkusit sag s jezdcem - podle tohodle se urcit, jak hodne mimo je pruzina v motorce.
Ja bohuzel nikdy nemel motorku s timhle typem tlumeni, takze nemam vyzkouseno na vlastni kuzi, ale ja bych si tam dal "cartridge emulator" - relativne dostuony je od yss - myslim, ze by to projevu te vidlice melo vyrazne pomoci, ale bohuzel, nemel jsem moznost to otestovat…
Ted jsem ho daval do vidlice DRNovi (na starou katanu) ale kdovi, kdy bude tenhle projekt mozne otestovat…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Kohlstein píše: assassin> Co je s DRNem?
Doufam, ze nic spatneho, ale do katany se pustil od zakladu a tyhle peclive renovace se umi protahnout… vidle u me lezely tak pul roku? A karbce tu jeste jsou
No a navic si to umi zkomplikovat dalsima napadama, ruzny 2t stroje a tak
Naposledy editováno 21.10.2023 22:04:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Cítím tam pravě nerovnosti “ typu spára” v nízký rychlosti.
O kvalitách ty vidlice si nedělám iluze, od začátku mi prislo, ze cvaka, tak jsem všechno povolil, usadil, utahnul, zkusil ložiska v krku a furt stejný.
Na prvním servisu to komentoval mechanik: Ta vidlice je proste levná…
…nicméně cvakani postupně ustalo (nebo jsem si zvyknul).
Asi tedy vezmu ten kit pružiny/olej/tuk od Hyperpro a když to budu mít rozhozený, soustředím se na ty pasivní odpory (ostatně, na to asi dávají ten tuk, ze jo? Já se dokonce snažil dostat pod brit gufer olej, ale rozdíl neznatelnej).
Výměna cartridgí je asi za hranou toho, co bych do toho chtěl investovat, tak moc mě to zase nezere - jsem nejčastěji turista
Díky!
Edit: ten stav vidlice - mám tu motorku od jara úplně novou, tak snad cajk
Naposledy editováno 21.10.2023 22:15:47
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... | Sally06 | 134 | 6.5.2023 v 09:05 Merhaut |