globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd


Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

21.10.2023 v 22:33 | Nahoru | #7651
callowsick> myslim, ze jsi technickej typ, takze bych klidne zkusil par pokusu. Do britu gufera se dava vazelina, ale taky moc dlouho nevydrzi. Na mtb se daval mezi gufero a stirak molitan napusteny olejem… treba by se sem neco taky veslo? Dalsi jsou ty teflonovy krouzky na pistu, dost mozna tu bude nakej obyc plast.. dnes se delaji hi-tech plasty ala pouzdra igus - az to budes mit rozhozene, kouknul bych jestli se to neda nahradit…

Cvakani bych tipnul, ze zpusobovala pruzina, nekde se dotykala… treba…

Jo a cartridge emulator neni cartridge, je to pomerne jednoduchej ventil co se posadi na vrsek pistu, na nej pak dosedne pruzina. V trubce co drzi pist (dampin rod) se zvetsuji diry co v serii funguji jako tlumeni komprese a jejich funkci prebira ten jednoduchej ventil s planzetama. Tim v primitivni vidlici ziskas hi-speed tlumici okruh komprese jako to maji kartridzove vidlice (ty maji ale i hi-speed rebound) - je to soucastka za par tisicovek…

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

21.10.2023 v 22:40 | Nahoru | #7652
Jeste k tomu stavu nove vidlice - dam takovy maly priklad. Je to ze sveta mtb - koupil jsem si novou vidlici na bajka, rs lyrik ultimate, starsi model, ale sveho casu vidlice pres 20k…. Na kolech uz se nepouziva plovouci osa jako na motorkach - osidili to :( - ale naboj kola ma standardni rozmer v mem pripade oznacovany jako "boost" 110mm. Vidlice ma mit mezi dosedacima plochama taky 110mm… dotahne se to na fest a v pripade, ze vse je presne vyrobene tak je vse krasne paralelni.

Me to nedalo a zmeril jsem vzdalenost dosedacich pooch v nezatizenem stavu a nameril jsem neco malo pres 108mm… tzn pokud tam nacpu naboj 110mm tak vidlici roztahne o vic jak 1mm. Uz tohle dokaze ovlivnit pasivni odpory a po case hlavne opotrebeni pouzder. Takze bych byl opatrny s tim, ze kdyz je neco nove, je to ok… vyrobni tolerance muzou zpusobovat kompromisni funkci stroju… (a casto je to jedina vec co odlisuje drahe hracky od tech levnejsich)

Ja jsem nepouzil originalni rozperky do maboje, ale vysoustruzil jsem si "custom" aby sedly do vidlice lepe..

Naposledy editováno 21.10.2023 22:42:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

21.10.2023 v 22:51 | Nahoru | #7653
assassin> no, když nebudu počítat Jawy/ČZ, tak jsem jedinou vidlici delal kdysi na DR650, ale taky jen prepouzdrit, žádný ladění funkce - popravdě v odpružení se moc nevyznám.

Budu si muset udělat nejakej battle plan, protože na sundani předků budu muset motorku pověsit a to nechci podnikat častěji, než to bude nezbytný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

22.10.2023 v 14:19 | Nahoru | #7654

callowsick píše: assassin> no, když nebudu počítat Jawy/ČZ, tak jsem jedinou vidlici delal kdysi na DR650, ale taky jen prepouzdrit, žádný ladění funkce - popravdě v odpružení se moc nevyznám.

Budu si muset udělat nejakej battle plan, protože na sundani předků budu muset motorku pověsit a to nechci podnikat častěji, než to bude nezbytný



Podle fotek tam nemáš centrál, ale máš šusplech - ten to neudrží? Co místo popruhu a zavěšení jen otočit stupačky a dát to na podpěry pro auto?

Také mě čeká úprava podvozku, ale říkám si, že zatím zůstanu jen na změně pružin vpředu a vzadu.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

22.10.2023 v 17:13 | Nahoru | #7655
Mr.Dreamer> ten plech je taková dvojka dural, chycená na drzacich z plechovejch pásků - to je dobry tak na štěrk, myslím, ze kdybych to za to podkládal, zdeformuje se to
Ale mám svarenou takovou vysokou kozu, motorku dam pod ní a uvážu ráčnu za riditka, nebo bryle (podle toho, co zvedam). S frekvencí použití jednou ročně se to dá

2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

22.10.2023 v 17:45 | Nahoru | #7656
O vikendu jsem trochu pojezdil a opet se ujistil, ze udelat ten podvozek na CRF je nutnost. Jinak zase jsem jednou nedoradil sestku Ale celkove moc pekny vikend, v terenu teda jen par km...

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

22.10.2023 v 19:31 | Nahoru | #7657

Slávek-TDM píše: .... Jinak zase jsem jednou nedoradil sestku ...


To se mi stalo už asi 3x, za 4000km.
Nevím, zda bych neměl zkontrolovat aretační kytičku. Na CB měla aretace dost síly na to, aby nezaskočenou rychlost dořadila sama.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

22.10.2023 v 19:59 | Nahoru | #7658
centrální mx stojan za cca 1000 je k nezaplacení. Než vymýšlet to provizorní zvedání. A navíc moto stojí 99% času na zvedáku, takže šetříš pružiny.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

22.10.2023 v 20:19 | Nahoru | #7659
Dnes krásný 3hodiny v offu

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

22.10.2023 v 23:06 | Nahoru | #7660
Nemáte typ na nějaký obchod s pružinami na CRF 300 rally (nebo kompatibilní)? Klidně nižší cena a vyšší poštovné, asi budeme objednávat ve dvou. Hlavně potřebuji něco na vyšší váhu dozadu, při delších cestách tam budu mít naloženo hodně. Klidně bych tam uživil 130kg pružinu .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

22.10.2023 v 23:15 | Nahoru | #7661
Mr.Dreamer> pokud das tvrdou pruzinu na originalni nenastavitelny tlumic, tak jizdni vlastnosti spis zhorsis.
Jinak pruzinu ti podle zadani natoci v Invel Plzen. Cena kolem 2 tisic Kc za kus.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.10.2023 v 01:23 | Nahoru | #7662

Slávek-TDM píše: Mr.Dreamer> pokud das tvrdou pruzinu na originalni nenastavitelny tlumic, tak jizdni vlastnosti spis zhorsis.
Jinak pruzinu ti podle zadani natoci v Invel Plzen. Cena kolem 2 tisic Kc za kus.



Je slušná šance, že mi pružiny budou stačit, pokud ne, pokusím se sehnat tlumič bez pružiny, případně prostě budu mít pružinu navíc.

Říkal jsem si, než spekulovat, vyřeším teď problém, že motorka ztratí většinu zdvihu jen tím, že na ní sednu a pak teprve zhodnotím, co dál.

Ten Invel zní skvěle, díky moc!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.10.2023 v 08:07 | Nahoru | #7663

assassin píše: Ja bohuzel nikdy nemel motorku s timhle typem tlumeni, takze nemam vyzkouseno na vlastni kuzi, ale ja bych si tam dal "cartridge emulator" - relativne dostuony je od yss - myslim, ze by to projevu te vidlice melo vyrazne pomoci, ale bohuzel, nemel jsem moznost to otestovat…


Dával jsem na Himalayana právě cartridge emulátory od YSS (mají buď samotný nebo v sadě s pružinama a jinejma zátkama pro nastavení předpětí). Trochu blbý je, jak píšeš - že je potřeba zvětšit otvory na původním pístu a tím ho vlastně vyřadit (damping rod - nevím, jakej je česky správnej termín), takže to jednoduše nevrátíš do původního stavu (ale zase je to součástka za pár korun).

A zjistil jsem hlavně to, že můj problém je v tomhle:

assassin píše: Casto se stava, ze si clovek nejakej jev na podvozku spatne vylozi, ikdyz uz problematice celke rozumi. Klasika je pocít z tvrde vidlice - po vymene pruziny za tuzsi casto tan poct zmizi, je totiz zpusobenej tim, ze ta mekka chodila po dorazech - atd.



Protože kdybych nevěděl, že ta vidlice není originál, tak bych to asi nepoznal :) Pocitově to je přesně takhle - přijde mi to hrozně tvrdý a uskákaný a zároveň jsem si "jistej" (teď už teda úplně ne), že to na dorazy nechodí. Ale chápu, že na na tu indickou věc za jednu až dvě vejplaty nemohli dát nic top (proto jsem ani neměl problém s investicí do něčeho, o čem jsem doufal, že to trochu zlepší).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.10.2023 v 10:04 | Nahoru | #7664

Slávek-TDM píše: O vikendu jsem trochu pojezdil a opet se ujistil, ze udelat ten podvozek na CRF je nutnost. Jinak zase jsem jednou nedoradil sestku Ale celkove moc pekny vikend, v terenu teda jen par km...



Já často nedořadím 5 a 6 Více jezdím na silniční motorce a tam se stačí řadičky jen dotknout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.10.2023 v 10:30 | Nahoru | #7665
assassin> v živém vláknu offtopic tolik nevadí tak se přidám

na sertau co jsem si pořídil na cestu po jižní americe jsem narazil na podvozek z minulého století - prostě trubka s olejem, po letech na plně stavitelných WPčkách to byla fakt změna

celé to měnit smysl nedávalo tak jsem taky použil ty emulátory od YSS - nutno zvětšit díry pro průtok oleje a zkrátit rozpěrku nad pružinou, ale celkově montáž jednoduchá

chování to změnilo, díky planžetovému ventilu to funguje líp v různých teplotách (jel jsem od cca 5° do 45°C) a získalo trochu progresivní charakteristiku, při plynulém zatížení se to tolik nepotápelo a při silnějším tlaku to pružina na ventilu povolila (tam šlo ještě ladit přitažením, povolením matice u pružiny)

celkově mi to přišlo vylepšení, ale samozřejmě pořád je to limitované základní konstrukcí obyč podvozku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.10.2023 v 11:29 | Nahoru | #7666
lukas.s> zmerit sag a overit jestli je pruzina ok. No a jak hodne do zdvihu to chodi se da overit i elektrikarskou drcpaskou na kluzaku…

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.10.2023 v 11:30 | Nahoru | #7667
Honza-TA950> dik za info

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.10.2023 v 11:37 | Nahoru | #7668

HaroldENG píše: Já často nedořadím 5 a 6 Více jezdím na silniční motorce a tam se stačí řadičky jen dotknout.


Ona tam ta 6ka jde obcas blbe, zvlast kdyz mas petku do kopce rozmotanou skoro na max (nejakych 110kmh na tacho). Ale za ty 2 tisice km se mi to stalo 3x, coz mi asi nestoji za to to resit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.10.2023 v 14:18 | Nahoru | #7669

assassin píše: lukas.s> zmerit sag a overit jestli je pruzina ok. No a jak hodne do zdvihu to chodi se da overit i elektrikarskou drcpaskou na kluzaku…


Jo, díky - ty reálný zdvihy zkusím jak píšeš. Pružiny mám teď Öhlins. Jsem asi furt zafixovanej na tu přílišnou tvrdost - měl jsem tady teď bráchovo CRF 300 Rally a tam ten předek jde dolů pomalu už když se na to blbě podívám, u Enfielda je to při propružení na místě znatelně tužší (ale je mi jasný, že z toho se nedá soudit, jak se to bude chovat za jízdy). Moje zkušenosti s tuningem vidlic končí u výměny chčijíciho gufera na V-Stromu - jinak jsem fakt hodně nenáročnej uživatel a u žádný motorky za posledních 25 let jsem až doteď nepotřeboval tohle řešit jinak než zvýšením předpětí když jsem jel nabalenej na dovolenou :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.10.2023 v 15:04 | Nahoru | #7670
lukas.s> ono to ma predpokladam mensi zdvih, takze to bude mit i vetsi tuhost pruziny. Pokud mas pocit, ze to ma pridrenej chod, tzn pasivni odpory, muze tam byt nejaky problem, ale taky jen rozdilne materialy/vyrobni tolerance vyplyvajici z prodejni ceny stroje.
Ma to stelovaci rebound? Nebo zadna klikatka?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.10.2023 v 15:24 | Nahoru | #7671
assassin> Zdvihy jsou papírově myslím 19 nebo 20 cm, takže kroska to není, ale úplně málo taky ne. Originál tuhost pružiny jsem nikde nevyčetl - YSS má podle značení 7 N/mm, Öhlins 6 N/mm s tím, že by to mělo bejt měkčí než originál (stará Tenerka s o něco většim zdvihem tuším 4.5 - na většinu lidí to asi bylo moc měkký, mě to vyhovovalo...a to mě nechybí moc do 100kg :)). Öhlins i YSS pružiny jsou taky o něco (1cm) delší, ale prodávaj to i s novou rozpěrkou, aby se dodržela celková délka.

Originál není štelovací vůbec - teď s novejma zátkama můžu aspoň nastavit předpětí a na těch YSS emulátorech se dá hrát s útlumem komprese (ale musíš ho nejdřív vytáhnout z trubky, není to vyloženě tuning-friendly), tlumení odskoku asi ovlivním jen viskozitou oleje (doufám, že to říkám dobře, už jsem z těch termínů zblblej :))

Každopádně se začínám spíš přiklánět k tomu, co píšeš - když mám celou vidlici venku a pumpuju s tím naprázdno, přijde mi, že by to asi mělo chodit snadnějc. Jenže jak jsem říkal - s tímhle nemám zkušenosti, takže moc netuším, co je normální a co už je moc velkej pasivní odpor.

Naposledy editováno 23.10.2023 15:25:34

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.10.2023 v 16:05 | Nahoru | #7672
lukas.s> vážím si toho, že jsi tuhle slepou uličku za mě prozkoumal...

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

25.10.2023 v 21:50 | Nahoru | #7673

Fic6 píše: centrální mx stojan za cca 1000 je k nezaplacení. Než vymýšlet to provizorní zvedání. A navíc moto stojí 99% času na zvedáku, takže šetříš pružiny.



Jen takova technická - spousta vidlic obsahuje “negativni” nebo v anglické terminologii “top out” pruzinu a pri vyvesenych kolech je zase namaha ta…

2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

25.10.2023 v 23:03 | Nahoru | #7674
jo, ale v CRF 250L jistě není... A zadní centrál má předpětí, takže není co řešit. Servisní zvedák jsem si byl nucen kvůli CRF pořídit, všechny předchozí motorky měly (mají) hlavní stojan. Ale jak se tak dívám na nový moto, tak tahle tradice už skončila i u naháčů a dalších kategorií motorek bez náhrady. A že by mě moc vadilo vozit sebou ty 2kg co může asi tak stojan vážit? no fakt ne. Vyndání kola a výměna duše někde na silnici u CRF je pro mě těžko představitelná záležitost, pokud by někde v okolí nebyla vhodná podložka pod moto (pařez správné výšky i tloušťky?) nebo aspoň jeden silnej a nemusí být chytrej, co motorku "narve" na pohotovostní stojan tak, aby se daný kolo dostalo od země (tak nějak mažu řetěz). Ale co po vyndání kola, když ten silnej ochabne? :)

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

25.10.2023 v 23:17 | Nahoru | #7675
karelsychra> rekl bych, ze je… No7:


(Fotka je 300, ale 250 je stejna)

Hlavni stojan na motorce do terenu? Ja bych asi tuhoe motorku klidne polozil na bok, kdybych potreboval lepit… ale nejsem cestovatel, takze mam mozna zkreslene predstavy…

Naposledy editováno 25.10.2023 23:21:07

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.10.2023 v 01:02 | Nahoru | #7676
Jo, tahle pružinka... Když jsem měnil pružinu, tak jsem z tohohle měl dojem, že je tam jenom kvůli tomu, aby kluzáky nepráskly natvrdo do dorazu při prudkým odlehčení předního kola. A nebo proto, aby se to blbě rozdělávalo :) tady to borec má na první dobrou, cas cca 11:00 já se s tím mořil půl hodiny, a dokud nepřišel soused na pomoc, tak jsem jednou roztřesenou rukou neměl šanci... Já jsem mockrát gumu na silnici nespravoval, na velké motorce mám bezdušáky, to dycky vyřešil knot ve spolupráci se sprejem, no a dušový kola jsem měl naposled na MZ150 (30 let zpátky...) a tam ten hlavní stojan byl, a teď na CRF...
Ostatně když si na to vzpomenu, tak bych tu MZ 150 zařadil skoro do stejné kategorie jako CRF250, určitě pokud by byla na motardovejch kolech.

Naposledy editováno 26.10.2023 01:05:24

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.10.2023 v 06:12 | Nahoru | #7677

karelsychra píše: jo, ale v CRF 250L jistě není... A zadní centrál má předpětí, takže není co řešit. Servisní zvedák jsem si byl nucen kvůli CRF pořídit, všechny předchozí motorky měly (mají) hlavní stojan. Ale jak se tak dívám na nový moto, tak tahle tradice už skončila i u naháčů a dalších kategorií motorek bez náhrady. A že by mě moc vadilo vozit sebou ty 2kg co může asi tak stojan vážit? no fakt ne. Vyndání kola a výměna duše někde na silnici u CRF je pro mě těžko představitelná záležitost, pokud by někde v okolí nebyla vhodná podložka pod moto (pařez správné výšky i tloušťky?) nebo aspoň jeden silnej a nemusí být chytrej, co motorku "narve" na pohotovostní stojan tak, aby se daný kolo dostalo od země (tak nějak mažu řetěz). Ale co po vyndání kola, když ten silnej ochabne? :)



Ono nejde ani tak o ty 2Kg navic, ale o svetlou vysku + ze tim centralnim stojanem mizes o neco chytnout.
Ja vozim podperu z berle :

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.10.2023 v 16:58 | Nahoru | #7678
Dost dobrý. Nějaký použitý berle po baráku jistě najdu. Dík za tip.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.10.2023 v 07:53 | Nahoru | #7679
Za dva víkendy najeto cca 300km, co šlo, tak mimo silnice. Za mně zatím spokojenost. Oproti 250 jede (min. pocitově) mnohem víc. Podvozek po výměně Za Wilbers je mnohem lepší. Páčky a další doplňky z Číny bylo potřeba upravit, ale je to tam. Vyhřívaný gripy Koso taky, takže mne už skoro nic nechybí, jem ještě zkrátit stojánek

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.10.2023 v 12:28 | Nahoru | #7680

Páčky a blastry Čína po cca 350,- včetně dopravy , gripy Koso z Louisa za 70€, jsou celkem tenký a ovládání přímo na řidítku, takže žádná dalsi krabička. Řidítka Renthal 722 za 1750,- jsou lehce vyšší než originál a o dost více otevřený, tak pro mne dobrý kompromis v sedu i ve stoje. Zrcátka kulatý sklopný po 350,-. Kryty ránu za necelý 400,- taky z Číny. Ještě mám nenamontovanou USB zásuvku, tu co někdo posílal odkaz, že by měla pasovat přímo na konektor co by měl být schovaný u krku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist