zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd
Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
ještě k tomu novému zákonu o pojištění. I když vypadne příčinná souvislost, musí jít furt o závadu, která neodpovídá bezpečnosti provozu (pak chce pojištovna viníka své peníze zpět-závady B,C a hrozí i ztráta řp-závady C). Ale to propadlá stk neporušuje!
Sice se seznam nebezpečných závad přesunul z vyhlášky o schvalování jen do vyhlášky o "stk", ale to nevadí:
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2018-211
Musí jít o závadu typu B nebo C z: příloha č. 1 (gumy v bodu: 5.2.3.1 jsou B). Tabulka je hodně dlouhá, tady je to zjednodušeně od právníka závady C: http://automotonet....idicskeho-opravneni/
Naposledy editováno 04.10.2023 11:50:43
- Nesvítí zadní směrová svítilna na straně přivrácené do středu vozovky.
- Hloubka vzorku pneumatiky v hlavních dezénových drážkách nebo zářezech není v celé šířce běhounu, některé části pneumatiky v souladu s požadavky.
- Zjevný zásah do výfukového systému, kterým je bezprostředně zatěžováno životní prostředí nadměrným hlukem.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
3 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Kohlstein píše: Proč mám pocit, že v tomhle vlákně exhibují "úpravci", kteří si koupí za 145 tisíc polotovar, co jen vypadá jako motorka do terénu, a pak do ní narvou dalších 20-30 tisíc, aby to trochu fungovalo. Proč si rovnou nekoupí např. ten Fantic XEF 250, když to vyjde mnohem levněji a funguje to líp.
Třeba az bude spousta Fanticu co najednou 50tis.km a více bez problémů a se servisem jednou za sezonu, tak se to možná změní. Do té doby je furt levnější dát 145 + 20 a mít stroj na x let s kterým můžeš vyjet kamkoli. Nějaký exot je ti v Rununsku dobrej, jen když 100% funguje a to nemusí být u Fanticu apod pravidlo
Kohlstein píše: Proč mám pocit, že v tomhle vlákně exhibují "úpravci", kteří si koupí za 145 tisíc polotovar, co jen vypadá jako motorka do terénu, a pak do ní narvou dalších 20-30 tisíc, aby to trochu fungovalo. Proč si rovnou nekoupí např. ten Fantic XEF 250, když to vyjde mnohem levněji a funguje to líp.
Výhoda CRF300L je, že si z ní každý snadno postaví co chce. Někdo ji nechá v sérii, protože chce levnou spolehlivou motorku na ježdění do práce. Někdo z ní udělá terénní stroj, někdo adventure cesťák... Jasně, bylo by lepší, kdyby Honda nabízela za příplatek 20K variantu s výborným odpružením už z továrny, ale asi jim to nezapadá do marketingu nebo něčeho podobného.
Zkusme si udělat srovnání CRF300L vs běžný model od garážové firmy s čínským motorem, jako je Fantic.
CRF300L je světově velmi populární model, na trhu je na dostupné nepřeberně možností. Zadní tlumič nabízí 8 výrobců v různých kvalitativních a cenových kategoriích. Kit do předních vidlic asi 3 výrobci. Sedla má 4 různé modely jen SeatConcepts, něco nabízí i menší firmy. Velkou nádrž nabízí 2 výrobci. Doplňků je na trhu snad nekonečno od Aliexpresu po renomované výrobce..
Na garážovku není na trhu nic. Pokud ti na motorce něco nevyhovuje tak jak je, jedinou možností je zakázková výroba - drahá, omezené možnosti, nejasný výsledek.
CRF300L je doladěná spolehlivá bezprobémová motorka. Garážovka má nedořešené vrtochy, protože firma nemá lidi ani prostředky na vývoj a celá roční produkce firmy je asi tolik, co Honda vyrobila jen testovacích kusů pro vývoj. Na garážovce je obvykle dobré jen odpružení a brzdy, protože to obvykle nakupují hotové od renomovaného
výrobce.
Když se něco posere, na CRF300L seženeš díly (a servis) v každém velkém městě na světě. A díly budou dostupné dalších 20 let.
Na garážovku seženeš díly jedině zásilkou přímo od výrobce (nebo od garážového dovozce, co je od výrobce objedná až když je poptáš). Díly motoru přestanou být dostupné v okamžiku, kdy číňan přestane vyrábět konkrétní motor (majitelé Jawy 125/810 a dalších s čínskými motory by mohli vyprávět), ostatní díly nebudou tak do 5 let, protože garážový výrobce prochází každých 10 (nebo méně) let bankrotem nebo obdobnou reorganizací, kdy zůstane původní jen značka.
Online podpora a komunita. Populární model jí má velikou, v tom se najde slušné množství lidí, co něco umí/vědí a jsou ochotni poradit. Každý možný problém už někdo řešil a vyřešil před tebou. Garážovku má pár lidí, na netu se nic nedozvíš, všechno musíš vyřešit a vymyslet sám.
...jistě existují i nějaké výhody garážovky. Ale pro mě převažují negativa.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Problém může být, že tlumení by mělo být sladěné s tuhostí pružiny. S výrazně tužší pružinou to nebude ono a na originálu se tlumení nedá seřídit.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
3 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Mr.Dreamer píše: Je nějaký zadní tlumič, kde bych rychle mohl přepnout mezi jízdou s těžkými kufry vs. na lehko? Na těžším ADV si to naklikám na displeji, ale tady by bylo fajn, kdybych to mohl udělat snadněji, než se 10 minut trápit s blbě dostupnou maticí na nastavení předpětí .
Ty by si snad chtel, aby konstrukter myslel na to, abys to TY mel jednoduchy. I ty blahovy!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
JiriBN píše: Palomoto> Z fotky se zdá celkem krátká dráha pístnice tlumiče, až to budeš montovat, můžeš změřit zda to je stejný jako na origo. tlumiči?
To se ti nezdá, je to kratší tlumič, motorka by při správném nastavení (což u originálu skoro nejde), měla být nižší než originál Honda o 30mm. Aspoň tak to píše WIlbers. Když dáš standardní délku podle originálu a nastavíš dobře sag, tak bude sedlo o mnoho výš než je z výroby. proto jsem ani nezkoušel koupit nezkrácený levný tlumiče. Seděl jsem na CRF s YSS a bola motorka snad o 5 a více cm vyšší a po nasednutí nesedne
Mr.Dreamer píše: Je nějaký zadní tlumič, kde bych rychle mohl přepnout mezi jízdou s těžkými kufry vs. na lehko? Na těžším ADV si to naklikám na displeji, ale tady by bylo fajn, kdybych to mohl udělat snadněji, než se 10 minut trápit s blbě dostupnou maticí na nastavení předpětí .
Jak píše Assa, jde koupit, ale jsou to tlumiče dražší, ale pokud měníš často zatížení, tak bych to tam dal
Mr.Dreamer píše: Je nějaký zadní tlumič, kde bych rychle mohl přepnout mezi jízdou s těžkými kufry vs. na lehko? Na těžším ADV si to naklikám na displeji, ale tady by bylo fajn, kdybych to mohl udělat snadněji, než se 10 minut trápit s blbě dostupnou maticí na nastavení předpětí .
Spousta výrobců tlumičů je nabízí ve variantě se štelovacím kolečkem předpětí na bovdenu. Ale s tím je ten tlumič o polovinu dražší, takže většina lidí včetně mě si to odpustí.
Ozzy_ píše: Ty by si snad chtel, aby konstrukter myslel na to, abys to TY mel jednoduchy. I ty blahovy!
TDMko z roku 1991 až do konce výroby v roce 2001 tuhle fíčuru mělo. Pod sedlem jsi jen připnul sekundární pružinu a stačilo otočit páčkou...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... | Sally06 | 134 | 6.5.2023 v 09:05 Merhaut |