globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd


Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.10.2023 v 09:30 | Nahoru | #7531
karelsychra> Uvidíš sám, jestli ten kryt nakonec nebude jen lapač bordelu. U toho futra na řadicí hřídelce mám obavy, že se to v lepším případě vzájemně vydře, v horším vzájemně zadře.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.10.2023 v 10:43 | Nahoru | #7532
musím editovat:

ještě k tomu novému zákonu o pojištění. I když vypadne příčinná souvislost, musí jít furt o závadu, která neodpovídá bezpečnosti provozu (pak chce pojištovna viníka své peníze zpět-závady B,C a hrozí i ztráta řp-závady C). Ale to propadlá stk neporušuje!

Sice se seznam nebezpečných závad přesunul z vyhlášky o schvalování jen do vyhlášky o "stk", ale to nevadí:
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2018-211
Musí jít o závadu typu B nebo C z: příloha č. 1 (gumy v bodu: 5.2.3.1 jsou B). Tabulka je hodně dlouhá, tady je to zjednodušeně od právníka závady C: http://automotonet....idicskeho-opravneni/

Naposledy editováno 04.10.2023 11:50:43

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.10.2023 v 12:02 | Nahoru | #7533
bledemon> A já z toho výpichu dál vypíchnu, na co jde snado dojezdit

- Nesvítí zadní směrová svítilna na straně přivrácené do středu vozovky.
- Hloubka vzorku pneumatiky v hlavních dezénových drážkách nebo zářezech není v celé šířce běhounu, některé části pneumatiky v souladu s požadavky.
- Zjevný zásah do výfukového systému, kterým je bezprostředně zatěžováno životní prostředí nadměrným hlukem.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.10.2023 v 18:52 | Nahoru | #7534
Dorazil Wilbers, příští týden jde na montáž a naladění k Petrovi Kuchařovi

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.10.2023 v 10:42 | Nahoru | #7535
Palomoto - co to stojí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.10.2023 v 16:27 | Nahoru | #7536
Fic6> komplet 17.200, teď by měla být v říjnu ještě nějaká akce, sleva 10%. Ale nechtěl jsme čekat, to pak dorazi až v listopadu

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.10.2023 v 18:48 | Nahoru | #7537
Palomoto> Dík za info

3 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.10.2023 v 20:12 | Nahoru | #7538
Proč mám pocit, že v tomhle vlákně exhibují "úpravci", kteří si koupí za 145 tisíc polotovar, co jen vypadá jako motorka do terénu, a pak do ní narvou dalších 20-30 tisíc, aby to trochu fungovalo. Proč si rovnou nekoupí např. ten Fantic XEF 250, když to vyjde mnohem levněji a funguje to líp.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.10.2023 v 21:32 | Nahoru | #7539

Kohlstein píše: Proč mám pocit, že v tomhle vlákně exhibují "úpravci", kteří si koupí za 145 tisíc polotovar, co jen vypadá jako motorka do terénu, a pak do ní narvou dalších 20-30 tisíc, aby to trochu fungovalo. Proč si rovnou nekoupí např. ten Fantic XEF 250, když to vyjde mnohem levněji a funguje to líp.



Třeba az bude spousta Fanticu co najednou 50tis.km a více bez problémů a se servisem jednou za sezonu, tak se to možná změní. Do té doby je furt levnější dát 145 + 20 a mít stroj na x let s kterým můžeš vyjet kamkoli. Nějaký exot je ti v Rununsku dobrej, jen když 100% funguje a to nemusí být u Fanticu apod pravidlo

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.10.2023 v 21:33 | Nahoru | #7540
Kohlstein> a možná jsi to ještě neviděl, ale spousta lidí dává jiný podvozek i na 2x dražší motorky

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.10.2023 v 22:43 | Nahoru | #7541
Palomoto> Nie je Fantic v podstate Yamaha?

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.10.2023 v 22:57 | Nahoru | #7542
Palomoto> Jenže dát za CRF300L 160 - 170 tisíc už je celkem úlet, přitom to pořád zůstává low-cost technika s nadměrnou váhou.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.10.2023 v 23:14 | Nahoru | #7543

Kohlstein píše: Proč mám pocit, že v tomhle vlákně exhibují "úpravci", kteří si koupí za 145 tisíc polotovar, co jen vypadá jako motorka do terénu, a pak do ní narvou dalších 20-30 tisíc, aby to trochu fungovalo. Proč si rovnou nekoupí např. ten Fantic XEF 250, když to vyjde mnohem levněji a funguje to líp.



Výhoda CRF300L je, že si z ní každý snadno postaví co chce. Někdo ji nechá v sérii, protože chce levnou spolehlivou motorku na ježdění do práce. Někdo z ní udělá terénní stroj, někdo adventure cesťák... Jasně, bylo by lepší, kdyby Honda nabízela za příplatek 20K variantu s výborným odpružením už z továrny, ale asi jim to nezapadá do marketingu nebo něčeho podobného.

Zkusme si udělat srovnání CRF300L vs běžný model od garážové firmy s čínským motorem, jako je Fantic.

CRF300L je světově velmi populární model, na trhu je na dostupné nepřeberně možností. Zadní tlumič nabízí 8 výrobců v různých kvalitativních a cenových kategoriích. Kit do předních vidlic asi 3 výrobci. Sedla má 4 různé modely jen SeatConcepts, něco nabízí i menší firmy. Velkou nádrž nabízí 2 výrobci. Doplňků je na trhu snad nekonečno od Aliexpresu po renomované výrobce..
Na garážovku není na trhu nic. Pokud ti na motorce něco nevyhovuje tak jak je, jedinou možností je zakázková výroba - drahá, omezené možnosti, nejasný výsledek.

CRF300L je doladěná spolehlivá bezprobémová motorka. Garážovka má nedořešené vrtochy, protože firma nemá lidi ani prostředky na vývoj a celá roční produkce firmy je asi tolik, co Honda vyrobila jen testovacích kusů pro vývoj. Na garážovce je obvykle dobré jen odpružení a brzdy, protože to obvykle nakupují hotové od renomovaného
výrobce.

Když se něco posere, na CRF300L seženeš díly (a servis) v každém velkém městě na světě. A díly budou dostupné dalších 20 let.
Na garážovku seženeš díly jedině zásilkou přímo od výrobce (nebo od garážového dovozce, co je od výrobce objedná až když je poptáš). Díly motoru přestanou být dostupné v okamžiku, kdy číňan přestane vyrábět konkrétní motor (majitelé Jawy 125/810 a dalších s čínskými motory by mohli vyprávět), ostatní díly nebudou tak do 5 let, protože garážový výrobce prochází každých 10 (nebo méně) let bankrotem nebo obdobnou reorganizací, kdy zůstane původní jen značka.

Online podpora a komunita. Populární model jí má velikou, v tom se najde slušné množství lidí, co něco umí/vědí a jsou ochotni poradit. Každý možný problém už někdo řešil a vyřešil před tebou. Garážovku má pár lidí, na netu se nic nedozvíš, všechno musíš vyřešit a vymyslet sám.

...jistě existují i nějaké výhody garážovky. Ale pro mě převažují negativa.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

6.10.2023 v 20:29 | Nahoru | #7544
Když se tu řeší ty podvozky, nechával někdo upravovat zadní tlumič na 250L nebo to nemá smysl a je lepší koupit rovnou YSS případně něco lepšího? Předpokládám že samotná tužší pružina nemá smysl, nepotřebuju chování jako ostrá, jen přizpůsobit podvozek vyšší váze.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

6.10.2023 v 21:00 | Nahoru | #7545
Hitak128CZ> Nezkoušel jsem levný YSS456, ale mám ještě levnější YSS362 na jiné motorce. Nenadchne ale ani nezklame, funguje zhruba stejně jako originál na CRF250L, který ale pořád funguje o 2 třídy lépe než úplně marný originál na 300L. Na 300L mám RallyRaid/Tractive a je to úplně jiná liga.
Problém může být, že tlumení by mělo být sladěné s tuhostí pružiny. S výrazně tužší pružinou to nebude ono a na originálu se tlumení nedá seřídit.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.10.2023 v 13:59 | Nahoru | #7546

Palomoto píše: Dorazil Wilbers, příští týden jde na montáž a naladění k Petrovi Kuchařovi



Kde jsi kupoval? udělali Ti to na tvoji váhu?díky

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.10.2023 v 19:50 | Nahoru | #7547
Přes Honze co zde je na motorkářich a mělo by být přímo na váhu. Čekal jsme kvůli tónů měsíc, tak se těším. Montáž bude tak za týden, teď nestíhám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.10.2023 v 19:55 | Nahoru | #7548
Palomoto> Z fotky se zdá celkem krátká dráha pístnice tlumiče, až to budeš montovat, můžeš změřit zda to je stejný jako na origo. tlumiči?

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.10.2023 v 20:47 | Nahoru | #7549
Dle nekterych katalogu patří na crf250l od roku 17 tlumič dlouhý jen 380mm, předtím 395, je to pravda nebo omyl? Nedaří se mi nikde dohledat originální čísla dílu zda jsou rozdílná.

3 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.10.2023 v 23:57 | Nahoru | #7550
Je nějaký zadní tlumič, kde bych rychle mohl přepnout mezi jízdou s těžkými kufry vs. na lehko? Na těžším ADV si to naklikám na displeji, ale tady by bylo fajn, kdybych to mohl udělat snadněji, než se 10 minut trápit s blbě dostupnou maticí na nastavení předpětí .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

11.10.2023 v 00:02 | Nahoru | #7551

Mr.Dreamer píše: Je nějaký zadní tlumič, kde bych rychle mohl přepnout mezi jízdou s těžkými kufry vs. na lehko? Na těžším ADV si to naklikám na displeji, ale tady by bylo fajn, kdybych to mohl udělat snadněji, než se 10 minut trápit s blbě dostupnou maticí na nastavení předpětí .



Ty by si snad chtel, aby konstrukter myslel na to, abys to TY mel jednoduchy. I ty blahovy!

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

11.10.2023 v 00:14 | Nahoru | #7552

Ozzy_ píše: Ty by si snad chtel, aby konstrukter myslel na to, abys to TY mel jednoduchy. I ty blahovy!



Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

11.10.2023 v 00:20 | Nahoru | #7553
Hele jako Květoši jako ... spíš ne!

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

11.10.2023 v 06:57 | Nahoru | #7554
Hydraulicke stelovaky predpeti dela asi kazdej vyrobce tlumicu, jen asi urcene pro vyssi rady, dost mozna by to slo nakombinovat kdyz si da nekdo praci se zkoumanim prumeru, delky a kombinace s delkou pruziny…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

11.10.2023 v 07:38 | Nahoru | #7555

JiriBN píše: Palomoto> Z fotky se zdá celkem krátká dráha pístnice tlumiče, až to budeš montovat, můžeš změřit zda to je stejný jako na origo. tlumiči?


To se ti nezdá, je to kratší tlumič, motorka by při správném nastavení (což u originálu skoro nejde), měla být nižší než originál Honda o 30mm. Aspoň tak to píše WIlbers. Když dáš standardní délku podle originálu a nastavíš dobře sag, tak bude sedlo o mnoho výš než je z výroby. proto jsem ani nezkoušel koupit nezkrácený levný tlumiče. Seděl jsem na CRF s YSS a bola motorka snad o 5 a více cm vyšší a po nasednutí nesedne

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

11.10.2023 v 07:39 | Nahoru | #7556

Mr.Dreamer píše: Je nějaký zadní tlumič, kde bych rychle mohl přepnout mezi jízdou s těžkými kufry vs. na lehko? Na těžším ADV si to naklikám na displeji, ale tady by bylo fajn, kdybych to mohl udělat snadněji, než se 10 minut trápit s blbě dostupnou maticí na nastavení předpětí .


Jak píše Assa, jde koupit, ale jsou to tlumiče dražší, ale pokud měníš často zatížení, tak bych to tam dal

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

11.10.2023 v 09:04 | Nahoru | #7557

Mr.Dreamer píše: Je nějaký zadní tlumič, kde bych rychle mohl přepnout mezi jízdou s těžkými kufry vs. na lehko? Na těžším ADV si to naklikám na displeji, ale tady by bylo fajn, kdybych to mohl udělat snadněji, než se 10 minut trápit s blbě dostupnou maticí na nastavení předpětí .



Spousta výrobců tlumičů je nabízí ve variantě se štelovacím kolečkem předpětí na bovdenu. Ale s tím je ten tlumič o polovinu dražší, takže většina lidí včetně mě si to odpustí.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

11.10.2023 v 10:12 | Nahoru | #7558

Ozzy_ píše: Ty by si snad chtel, aby konstrukter myslel na to, abys to TY mel jednoduchy. I ty blahovy!


TDMko z roku 1991 až do konce výroby v roce 2001 tuhle fíčuru mělo. Pod sedlem jsi jen připnul sekundární pružinu a stačilo otočit páčkou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

11.10.2023 v 17:32 | Nahoru | #7559
Palomoto> A předek budeš nějak k tomu úměrně snižovat?

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

11.10.2023 v 18:35 | Nahoru | #7560

JiriBN píše: Palomoto> A předek budeš nějak k tomu úměrně snižovat?


Vzal jsem od Wilbers komplet- 30mm
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist