globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: studený start
6.10.2012 v 11:55
Zdravím hoši..mám problem se studeným startem..měl sem na výměnu pístní sadu,přetěsnění motoru a ventily .. po této opravě to postupně hůř a hůř chytalo..taky byla chvile že to vše bylo ok a fungovala na otočení startéru..teďkon už ani nenastartuju,když chci tak musim zacpat filtr pak to blafne krásně...po jednom nastartování a opětném chcipnutí ..kdy se motor neměl šanci zahřát ..funguje též na jedno až dvě otočky startérem..zkontroloval a pročistil sem karbec apod. a furt stejný..co by to mohlo způsobovat?? neměl někdo stejný problem?

studený start

6.10.2012 v 12:45 | Nahoru | #1
Když pomůže ucpání filtru, tak máš při startu chudou směs. Zkontroluj ovládání sytiče a sytič samotný, zda funguje.

studený start

6.10.2012 v 12:49 | Nahoru | #2
problem je že sytič nemám..nebo mám ale mám ho pryč pač se občas v tom karbošoj seknul..ale i bez něho to startovalo stejně ..že se nepoznal rozdíl ..a zničeho nic tohle ..

studený start

6.10.2012 v 13:02 | Nahoru | #3
Když předtím startovala i bez sytiče, tak naopak musela být směs bohatší... Nebyla potom motorka po zahřátí línější a nebyla černá svíčka?

A jestli máš sytič vymontovaný, tak jak jsou na tom jeho kanály? Zůstaly průchozí, nabo jsou nějak zaslepené, aby byl skutečně funkčně vyřazen. Každopádně se muselo na karbci neco hnout, nebo taky může být prasklá příruba pod karbcem, v důsledku čehož motor saje falešný vzduch, což směs také ochudí.

studený start

6.10.2012 v 13:14 | Nahoru | #4
katoda svičky je taková bílocihlová a motorka jede normálně..ale byl problem že po cca 5 minutách samovolně chcipala upravil sem směs a jela..ale startování zůstalo stejné a od sitiče tam žádné kanálky nejsou ..prostá klapka tam,a příruba je zkontrolovaná a pro jsitotu ještě zatěsněná..takže tou to není,je možný třeba mala vůle sacího ventilu?

1 reakcí na tento příspěvek studený start

6.10.2012 v 13:28 | Nahoru | #5
"Rozhozené" ventily každopádně mohou starty zhoršit, stalo se mi to před lety na Viragu, ale to naopak špatně startovalo za tepla, pokud nestálo alespoň 10 minut. Takže na ventily také koukni, nejde jen o seřízení, ale otázkou je i jejich těsnost... nebylo by od věci změřit kompresní tlak.

A jestli má karbec místo sytiče jen přívěru (klapka na vstupu karbce), tak ucpáním vstupu filtru vlastně uděláš totéž, jako když přívěru zavřeš. Takže ještě zkontroluj těsnost celého sání. Bílá svíčka ukazuje spíše na chudou směs, a ta se společně s "falešluftem" většinou prozradí také samovolným zvyšováním volnoběžných otáček a pomalým klesáním otáček po zavření plynu. Markantně se to ale projevuje hlavně u dvoutaktů.

A nechci sice malovat čerta na zeď, ale když vidím, že tam máš stejný motor jako tento klučina , tak bych měl důvod se docela bát, co se z toho nakonec vyvrbí a také jestli tohle nakonec není první známka toho, že motor leze do smrtelné postele. Klidně si projdi jeho vlákna, co se s tou motorkou natrápil a třeba tam najdeš i nějaký postřeh k vyřešení Tvé závady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start

6.10.2012 v 13:44 | Nahoru | #6
J.M.K.> Zrovna startování fungovalo na první kopnutí do posledního dechu. A i když jsem tam měl třeba dvakrát tak větší vůli než předepsanou, tak se to projevilo jen hlukem. Nějakýho vlivu na startování a výkon jsem si nevšim. Prostě to po seřízení jelo uplně stejně jako předtim, jen byl motoer víc potichu.
Spíš mě napadla taková naprosto jednoduchá věc. Já jsem sytič v létě vůbec nepoužíval. když bylo teplo, nebyl potřeba. Ale třeba na jaře, když byla ráno zima jo.
Prostě ti to předtim startovalo dobře, protože bylo teplo a ted jak se ochladilo, tak je sytič potřeba. Žádnou vědu bych v tom nehledal. Pokud je mín než nějakejch 10-15 stupnů, tak to prostě bez sytiče chytá blbě. pokud chceš startovat dobře, tak si bud dál ucpávej vzduchovej filtr prstem, nebo jí dej před startováním injekční stříkačkou benzín přímo pod svíčku. Uvidíš, že pak chytne hned.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start

6.10.2012 v 13:59 | Nahoru | #7
Hippieguy> Máš recht, také každý motor je co pes, to jiná ves a rozhozené ventily se mohou projevit různě. To s tou teplotou okolí mě také napadlo a jestli má vyřazenou přívěru, tak bych to zkusil pořešit a třeba ji ovládat nějakou páčkou přímo na karbci, ne dálkově z řidítek, pokud to tak původně bylo. Jinak mu nezbude, než ucpávat filtr.
Vyndávat pokaždé svíčku kvůli nastříknutí benzinu je dost těžkopádné a také jak dlouho by to závit v havě vydržel, toť otázka.
Mimochodem, jak jsem u Tebe ve vlákně zahlédl, že chceš kvůli výfukům přehazovat hlavu, tak proč tam prostě nedáš ten motor celý a nenamontuješ jen jeden lauf? Podle mě je to daleko spolehlivější a snazší řešení, než jen kvůli výfuku montovat na druhý motor svou hlavu, o které navíc po havárii motoru nemůžeš vědět, v jakém stavu je.

(reakce na) studený start

6.10.2012 v 14:26 | Nahoru | #8
J.M.K.> Tam je problém s tim, že ten ta jednolaufová hlava má výfuk uprostřed a tam je zrovna u má motrky trubka rámu. je tam necejch 10cm místa a tam ten svod nenarvu.

studený start

6.10.2012 v 20:17 | Nahoru | #9
vyřešeno.. odpoledne sem namontoval a upravil sytič,takže to blafe už úplně v klidu,jinak tenhle motor co mám já je v doobrém stavu..měl sem ho na té výměně pistní sady apod. tak se ventily kontrolovalia dělalo se nanich kupa věcí a zkoušek .. takže v motoru nikde problem neni a neměl by být něco natom je že je ten motor uplně studenej že prostě neblafne dám sytič a blavne na jedno otočení teďka,akorát když to fakt potahám na plno a pak přibržďuju tak se motorka dusí a po chvili chcipne dám 2 minutky a hnedka blafne a jedu v pohodě ,ale to je 99% směsí kterou doupravím a mělo by být vše ok (ventily,mám akorát podezření že májí otrošku menší vůly,ale nijak se to neprojevuje)

studený start

6.10.2012 v 20:39 | Nahoru | #10
tomcmen> Na menší vůli pozor - ventily pak po zahřátí nemusejí dovírat a podpálí se. A moc bych se nedivil ani tomu zhasínání při horkém motoru, jestli v té chvíli ventily netěsní.
A také pozor na to, jestli byl udělán jen "vršek" motoru, tj. pístní sada a ventily. Otázkou jest, v jakém stavu byla klika a ojnice a častou chybou je na "spodek" zapomenout a s novou pístní sadou, kdy motor najednou má opět plný výkon, pak opotřebená ojnice, nebo i klika hodně rychle odejdou. Při generálce by se měl motor vždy "udělat celý".

Hippieguy> Tak to je docela průšvih... Leda nechat svou hlavu zrepasovat, třeba u RHO , ať máš klid, ale otázkou jest, zda se to vyplatí. Když navíc nevíš, v jakém stavu bude ten druhý motor, který seženeš. Abys na něj nenamontoval draze opravenou hlavu a za chvíli se nevysypalo něco ve spodku. Bez opravy svou hlavu na druhý motor radši nezkoušej montovat - vzhledem k tomu, že se Ti motor zadřel zřejmě pro poruchu mazání (vzpomeň si na nekřesťanskou spotřebu oleje), tak hlava stoprocentně v pořádku nebude - vačka bude přidřená v ložiskách a možná i ventily ve vodítkách.

studený start

6.10.2012 v 20:52 | Nahoru | #11
hůavní důvod proč se do toho lezlo byl že netěsnil olej a tekl z hlavy,kde bylo roztrhlé těsnění,povolené šrouby ktereé tu hlavu drží a nato vydřený pist,válec byl v naprostém pořádku,tak se udělalo jen toto a na spodek se nekoukalo to máš pravdu že se neví jak to tam vypadá,novou pistní sadu sem řádně zajel a už je nato najeto 2000km .. to už by se něco určo muselo vysrat kdyby ty ventily nedovíraly.ale je pravda že to zhasinání je divné..když to podržím pod krkem tak to nezhasne a jedu dál ale jak to pustim tak otáčky klesají a než je dostanu zpět tak to musim podržet..zastavím vypnu motor znovu nakopnu a jedu v pohodě dál .. nevím netuším čím by to mohlo být ale myslím tou směsí snad.. pač sem měl tento pdoobný problem jednou že to dělalo cca po 5 minutách jizdy a byl to směsí.

studený start

6.10.2012 v 21:33 | Nahoru | #12
Jestli už sis hrál se směsí kvůli těm studeným startům, tak celý karbec znovu sešteluj dle manuálu a správnost směsi pak poznáš dle barvy svíčky (zhruba cihlová). Teď, když máš v pořádku přívěru a studené starty jsou bez problémů, musíš znovu vyštelovat směs dle manuálu a možná bude třeba laborovat.

studený start

6.10.2012 v 22:00 | Nahoru | #13
seštělování směsi .. jeden a půl otáčky pro maximální směs nebo tak nějak tak dávám jedna a čtvrt..takže malinko přidám .. a uvidim,jinak co myslíš ty ventily? mam snima něco dělat řešit a nebo je nechal být? ventilové vůle na sacím tak o 0,02 a na ventilovím tak o 0,05 zhurba o tolik sou menší než mají být podle jednoho týpka 0,08 sací a výfukový 0,1 podle druhého.. sání 0,10-13,výfuk 0,15-18 motor ohv stoják..nastavené tam jsou ty první,tak netuším ..

studený start

6.10.2012 v 22:43 | Nahoru | #14
Vůle jsou obvykle těch 0.08 sací a 0.1 výfukový, tolerance + - 0.02.

studený start

6.10.2012 v 23:08 | Nahoru | #15
v tom případě tam bych měl mít vůle dobré ..tudíš bych je neměl řešit že?

studený start

6.10.2012 v 23:17 | Nahoru | #16
Ano, zaměř se hlavně na karbec. Hlavně jestli dělá problémy za jízdy, tak pozor na to, že směs pro "běh v zátěži", tedy režim karbce a motoru, jaký je obvykle za jízdy, se nešteluje šroubky, ale polohou jehly, případně i změnou velikosti trysky. Šroubkem bohatosti a dorazovým šroubem se ladí jen volnoběžná směs. Její správné nastavení má ale vliv i na chování v přechodových režimech.

studený start

6.10.2012 v 23:31 | Nahoru | #17
no já jen doufám že sem nerozhodil plovákovou komoru .. zkusim zítra tu směs trošku doladit a řádně projet a uvidim jinak děkuji za všechny rady a užitečnou pomoc.

studený start

7.10.2012 v 18:33 | Nahoru | #18
tak sem sešteloval s kam aradovou pomocí směs..ale výsledek stejný..po tom když to valim pod plným knedlíkem jednu chvili tak začne chcipat a nejede..musim zastavitchcipnout minutu poškat a znova nastartovat a pak to zas jede v pohodě .. co by to mohlo být? je možné že se hlo s plovákovkou? a taky potom zase strašně pomalu klesají otáčky motoru..už mě nějak nic moc nenapadá co by to mohlo způsobovat.

studený start

8.10.2012 v 00:28 | Nahoru | #19
Když po chvilce jízdy pod plným plynem začne zhasínat, ale po chvilce odstávky naskočí, tak nejspíše nestíhá přívod paliva. Pomalé klesání otáček taktéž ukazuje na chudou směs, způsobenou nízkou hladinou v karbci. S nastavením plováku to nemá nic společného, s tím nešornuj, pak je někdy docela pakárna znovu nastavit správnou hladinu.

Problém bude někde před karbcem - nádrž, kohout (v kohoutu může být sítko), palivový filtr (pokud jej máš), hadice vedoucí ke karbci. Také někdy bývá další sítko v tělese karbce, na vstupu paliva před jehlovým ventilem. V celé této cestě je dost míst, kde se může průtok přiškrtit a karbec tak nestíhá dotékat. Takže tohle všechno zkontroluj a pročisti.

studený start

8.10.2012 v 14:17 | Nahoru | #20
ano někde bude problém v okolí karburátoru..ale druhá verze může být že sací ventil se neotevře natolik vtěch otáčkách že to už nestihne a chcipne to a musi se to znovu nahodit.. než přteče benzín opět do motoru..nebo výfukový že přestane propouštět spolodiny ven a pak je ten motor v přetlaku a neodpustí to ..nebo tak nějak ..každopádně ty otáčky začali až potom co sme dělali směs na volnoběh za studena tak to byli dobré po zahřátí a i po vychladnutí klesaji mnohem hůř..a při studenem motoru motor prská z výfuku a občas to nato i chcipne..to je též tou nesprávnou směsí? potom když slyšim lechtivé zvonění :D jedno ne podruhé ano když sedim v sedle tak to slyším,když dám ucho k motoru tak nic ..takže to budou asi někde zvnit nějaké častečky..i když je divné že nejvíce to zvoní pří řazení..

studený start

9.10.2012 v 00:45 | Nahoru | #21
To s tím "nestíháním" ventilů je nesmysl... to by se motor vzpamatoval hned po poklesu otáček a i kdyby zhasl, šel by natočit okamžitě po zhasnutí. Když musíš čekat nějakou tu minutu, jednoznačně to znamená čekání, než znovu nateče benzin do karbce.

Prskání z výfuku může znamenat chudou i bohatou směs, ale převážně chudou. To ostatně poznáš dle barvy svíčky - bílá znamená chudou směs, černá bohatou. Pomalý pokles otáček opět značí chudou směs, která může být způsobena i falešným vzduchem - zkontroluj přírubu mezi karbcem a hlavou motoru.

"Lechtivé zvonění" je dost abstraktní pojem. Může to samozřejmě způsobovat rezonance nějaké součástky mimo motor, ale někdy to může být i zrádné... pokud si rozumíme, tak něco podobného se mně občas stávalo na chopperu a pak najednou na posledních 30km z 250km dlouhé cesty motor sežral všechen olej a přidřel se. Nikdy jsem nezjistil, čím přesně to bylo a kudy olej zmizel.
Takže zkus odpozorovat, kdy se zvonění objevuje (třeba při přidání plynu, nebo naopak "padání" otáček při ubrání), pak se dá stetoskopem, nebo v nouzi dřevěnou tyčkou odposlouchat, z které části motoru zvuk vychází.
Ale když to dělá při řazení, může to být prostě "drkotání" zubů o sebe, jelikož motocyklové převodovky nemají synchrony - spoléhá se na nízké rotující hmoty. Nicméně pokud i přes to jde řazení "přes zuby", zkontroluj spojku, která nemusí pořádně rozpínat. Ale také někdy pomůže prostě jen zlepšit techniku řazení.

1 reakcí na tento příspěvek studený start

9.10.2012 v 11:46 | Nahoru | #22
to chcípání se mi taky stávalo. Většinou to značilo, že je v nádrži málo benzínu, prostě byl malej tlak. Ale pak se to dělo i při plný nádrži, třeba jednou za 100km, postupně se to zhoršovalo až to chcíplo třeba každý 3km, stačilo karbec rozebrat, vyčistit a nastavit vyšší hladinu. Pak byl na 2000km pokoj. Pak se to stalo zase a opět pomohlo vyčištění.
Stále nechápu, jak se můžýe ucpávat karburátor, kterej má na hadičce filtr, ale prostě se to jednou za čas stalo.

(reakce na) studený start

9.10.2012 v 16:44 | Nahoru | #23
Hippieguy> Z benzinu se mohou vylučovat různé usazeniny, které se objeví až v komoře. Nejsou to mechanické nečistoty už natankované s palivem, takže filtr na přívodu tyto nezachytí. Rozebíral jsem kdysi karbec na 30 let starém autě, který měl sice na vstupu paliva sítko, ale stejně byla plovákovka plná jakéhosi "lógru".

studený start

9.10.2012 v 18:58 | Nahoru | #24
zvoněni jde při vyších otáčkach zhruba od 6 do 7 a pak to ustane..olej jsem kontroloval a je furt stejné množství jaké jsem tam lil..děláto i bez kvaltu že když jedu na neutrál a přidám plyn tak takovej lechtivé znovění jako kdyby někde soebe třeli nějaký dva plíšky,kousky železa apod. takže s převodouvkou to nemá nic společného ani se spojkou..když motorka stojí tak to dělá jen málo kdy při jízdě když je moto v pohybu to dělá při těch otáčkách,jinak doupravil sem tu směs takže otáčky už skákají normálně,svíčka je do cihlova,a při studeným startu to už neprská..bude to chcit zkusit projít celou motorku a přijít kde to cinká..ale dle mého nazoru to s motorem nemá nic společného,aspoň doufám
Dneska když sem jel a zkusil na to tlačit tak po zhruba 3 kilometrech tlačení to začalo chcipat ubral sem plyn a držel to tak aby to jelo a drželo se v otáčkách,po chvilce opět to fungovalo normálně...takže opravdu někde přívod paliva do karburátoru :)

1 reakcí na tento příspěvek studený start

9.10.2012 v 22:17 | Nahoru | #25
To budeš muset pořádně projít celou motorku... třeba je to jen uvolněný nějaký díl, který za určitých podmínek začne rezonovat a zvonit. U motoru by to také mohl dělat uvolněný rozvodový řetěz, ale už si nepamatuju, jestli má tento typ vačku hnanou řetězem, nebo ozubenými koly. Hippieguy sem před časem dával rozkres motoru, tak třeba jej ještě někde najde.
A dneska, přesně, jak popisuješ, to jen dokazuje podezření na nestíhající přítok benzinu do karbce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start

10.10.2012 v 09:27 | Nahoru | #26
J.M.K.> v motoru žádnej řetěz neni, vačka je hnaná ozubenym klem a primární převod taky. Je pravdy, že je to motor starý koncepce a za jízdy produkuje jistej mechanickej hluk, ale zvonění ne. Ten muj byl vylítanej jak Dakota a nic v nem nezvonilo. Spíš mě napadá nedopnutej řetěz, nebo nějakej uvolněnej šroub.

(reakce na) studený start

10.10.2012 v 09:32 | Nahoru | #27
Hippieguy> Šroub každopádně. Kámoš měl Yuki Tine 125 a jednou přijel, že mu právě při vytočení a padání otáček něco chrastí a že to jde nejspíš od spojky, kterou tím pádem podezíral. Když jsme to ale zkoušeli, náhodou jsem si všiml podezřelého pohybu někde za motorem a byl to přetržený zadní ze šroubů držících motor. Jeho volná horní část v díře drnčela, různě se otáčela a poskakovala. Vypadnout nemohl, tomu bránil kryt řetězky.

studený start

10.10.2012 v 17:01 | Nahoru | #28
mě taky napadlo,že to jsou klapky ve výfuku..pač sou utrhlé a občas dělalí zvononivě silný zvuk pak jen při dovou teďka při jednom..a včera když sme to zkoušeli ve dvou tak ani hláska.. tak po včerejšku je dle mého typu na vině výfuk..
ale bohužel po testu a protáhnutí a dvojku sme dojeli pač se škubl řetěz,takže musíme zaměnit článek,protože ho to uplně rozthlo

studený start

10.10.2012 v 20:44 | Nahoru | #29
pánové .. po opětném nahození řetězu ..seštelování kola apod. to už nevydá nic jiného než krasný bublavý zvuk jaký to vždy mělo žádně zvonění..žádne cvak cvak na nizké otáčky..nic už jen 100% výkon ) takže děkuji vám za všechny rady a pomoci
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nemá jiskru-porucha CDI?? Yuki Sport 125, Yuki Vista 125, V.D.O. Moto Chopper ... Hippieguy 19 16.5.2024 v 19:04 hadra76
postačí 125ccm Yuki Vista 125 jozefjozef 22 2.12.2019 v 21:41 Čurdajurda
Znovuoživení motorky Yuki Vista 125 Eliška125r 12 22.7.2019 v 22:00 Romans512
technicka poradna Yuki Vista 125 amazonak 7 3.5.2018 v 21:29 Tatak
elektro Yuki Vista 125 amazonak 3 22.4.2018 v 22:49 Maxipes_Fík


TOPlist