A jestli máš sytič vymontovaný, tak jak jsou na tom jeho kanály? Zůstaly průchozí, nabo jsou nějak zaslepené, aby byl skutečně funkčně vyřazen. Každopádně se muselo na karbci neco hnout, nebo taky může být prasklá příruba pod karbcem, v důsledku čehož motor saje falešný vzduch, což směs také ochudí.
1 reakcí na tento příspěvek studený start
A jestli má karbec místo sytiče jen přívěru (klapka na vstupu karbce), tak ucpáním vstupu filtru vlastně uděláš totéž, jako když přívěru zavřeš. Takže ještě zkontroluj těsnost celého sání. Bílá svíčka ukazuje spíše na chudou směs, a ta se společně s "falešluftem" většinou prozradí také samovolným zvyšováním volnoběžných otáček a pomalým klesáním otáček po zavření plynu. Markantně se to ale projevuje hlavně u dvoutaktů.
A nechci sice malovat čerta na zeď, ale když vidím, že tam máš stejný motor jako tento klučina , tak bych měl důvod se docela bát, co se z toho nakonec vyvrbí a také jestli tohle nakonec není první známka toho, že motor leze do smrtelné postele. Klidně si projdi jeho vlákna, co se s tou motorkou natrápil a třeba tam najdeš i nějaký postřeh k vyřešení Tvé závady.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start
Spíš mě napadla taková naprosto jednoduchá věc. Já jsem sytič v létě vůbec nepoužíval. když bylo teplo, nebyl potřeba. Ale třeba na jaře, když byla ráno zima jo.
Prostě ti to předtim startovalo dobře, protože bylo teplo a ted jak se ochladilo, tak je sytič potřeba. Žádnou vědu bych v tom nehledal. Pokud je mín než nějakejch 10-15 stupnů, tak to prostě bez sytiče chytá blbě. pokud chceš startovat dobře, tak si bud dál ucpávej vzduchovej filtr prstem, nebo jí dej před startováním injekční stříkačkou benzín přímo pod svíčku. Uvidíš, že pak chytne hned.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start
Vyndávat pokaždé svíčku kvůli nastříknutí benzinu je dost těžkopádné a také jak dlouho by to závit v havě vydržel, toť otázka.
Mimochodem, jak jsem u Tebe ve vlákně zahlédl, že chceš kvůli výfukům přehazovat hlavu, tak proč tam prostě nedáš ten motor celý a nenamontuješ jen jeden lauf? Podle mě je to daleko spolehlivější a snazší řešení, než jen kvůli výfuku montovat na druhý motor svou hlavu, o které navíc po havárii motoru nemůžeš vědět, v jakém stavu je.
A také pozor na to, jestli byl udělán jen "vršek" motoru, tj. pístní sada a ventily. Otázkou jest, v jakém stavu byla klika a ojnice a častou chybou je na "spodek" zapomenout a s novou pístní sadou, kdy motor najednou má opět plný výkon, pak opotřebená ojnice, nebo i klika hodně rychle odejdou. Při generálce by se měl motor vždy "udělat celý".
Hippieguy> Tak to je docela průšvih... Leda nechat svou hlavu zrepasovat, třeba u RHO , ať máš klid, ale otázkou jest, zda se to vyplatí. Když navíc nevíš, v jakém stavu bude ten druhý motor, který seženeš. Abys na něj nenamontoval draze opravenou hlavu a za chvíli se nevysypalo něco ve spodku. Bez opravy svou hlavu na druhý motor radši nezkoušej montovat - vzhledem k tomu, že se Ti motor zadřel zřejmě pro poruchu mazání (vzpomeň si na nekřesťanskou spotřebu oleje), tak hlava stoprocentně v pořádku nebude - vačka bude přidřená v ložiskách a možná i ventily ve vodítkách.
Problém bude někde před karbcem - nádrž, kohout (v kohoutu může být sítko), palivový filtr (pokud jej máš), hadice vedoucí ke karbci. Také někdy bývá další sítko v tělese karbce, na vstupu paliva před jehlovým ventilem. V celé této cestě je dost míst, kde se může průtok přiškrtit a karbec tak nestíhá dotékat. Takže tohle všechno zkontroluj a pročisti.
Prskání z výfuku může znamenat chudou i bohatou směs, ale převážně chudou. To ostatně poznáš dle barvy svíčky - bílá znamená chudou směs, černá bohatou. Pomalý pokles otáček opět značí chudou směs, která může být způsobena i falešným vzduchem - zkontroluj přírubu mezi karbcem a hlavou motoru.
"Lechtivé zvonění" je dost abstraktní pojem. Může to samozřejmě způsobovat rezonance nějaké součástky mimo motor, ale někdy to může být i zrádné... pokud si rozumíme, tak něco podobného se mně občas stávalo na chopperu a pak najednou na posledních 30km z 250km dlouhé cesty motor sežral všechen olej a přidřel se. Nikdy jsem nezjistil, čím přesně to bylo a kudy olej zmizel.
Takže zkus odpozorovat, kdy se zvonění objevuje (třeba při přidání plynu, nebo naopak "padání" otáček při ubrání), pak se dá stetoskopem, nebo v nouzi dřevěnou tyčkou odposlouchat, z které části motoru zvuk vychází.
Ale když to dělá při řazení, může to být prostě "drkotání" zubů o sebe, jelikož motocyklové převodovky nemají synchrony - spoléhá se na nízké rotující hmoty. Nicméně pokud i přes to jde řazení "přes zuby", zkontroluj spojku, která nemusí pořádně rozpínat. Ale také někdy pomůže prostě jen zlepšit techniku řazení.
1 reakcí na tento příspěvek studený start
Stále nechápu, jak se můžýe ucpávat karburátor, kterej má na hadičce filtr, ale prostě se to jednou za čas stalo.
Dneska když sem jel a zkusil na to tlačit tak po zhruba 3 kilometrech tlačení to začalo chcipat ubral sem plyn a držel to tak aby to jelo a drželo se v otáčkách,po chvilce opět to fungovalo normálně...takže opravdu někde přívod paliva do karburátoru :)
1 reakcí na tento příspěvek studený start
A dneska, přesně, jak popisuješ, to jen dokazuje podezření na nestíhající přítok benzinu do karbce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start
ale bohužel po testu a protáhnutí a dvojku sme dojeli pač se škubl řetěz,takže musíme zaměnit článek,protože ho to uplně rozthlo
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nemá jiskru-porucha CDI?? Yuki Sport 125, Yuki Vista 125, V.D.O. Moto Chopper ... | Hippieguy | 19 | 16.5.2024 v 19:04 hadra76 |
postačí 125ccm Yuki Vista 125 | jozefjozef | 22 | 2.12.2019 v 21:41 Čurdajurda |
Znovuoživení motorky Yuki Vista 125 | Eliška125r | 12 | 22.7.2019 v 22:00 Romans512 |
technicka poradna Yuki Vista 125 | amazonak | 7 | 3.5.2018 v 21:29 Tatak |
elektro Yuki Vista 125 | amazonak | 3 | 22.4.2018 v 22:49 Maxipes_Fík |