bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vliv hmotnosti pístu
Zdar všichni,
nezná někdo váhu orig. pístu na TL1000S??? Kvůli zvyšování výkonu zvětšením vrtání se budou nakupovat větší kované písty a chceme dosáhnout stejné váhy jako origo píst. Nebo pokud někdo má rozebraný motor z TLS jestli by ho mohl pokoutně zvážit na maminčině či manželčině přesné kuchyňské váze, nejlépe s kroužky i s čepem
Anebo je to jedno a váha pístu nemá vliv???
Díkes za odpovědi
Anketa: Může se to kvůli váze pístu posrat???
Ano
70%
45
Ne
13%
8
Nevím
6%
4
Vys..te se na to (stejně to uděláme)
11%
7

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

2.10.2012 v 11:37 | Nahoru | #31
dewwil> Dawe ti muze napsat az na vanoce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

2.10.2012 v 11:38 | Nahoru | #32
Chapadlo> Aha, Dawe je mimo ČR???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

2.10.2012 v 11:39 | Nahoru | #33

dewwil píše: Chapadlo> Aha, Dawe je mimo ČR???





koukni na nástěnku

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

2.10.2012 v 12:56 | Nahoru | #34

FiZzeR píše:

koukni na nástěnku



aha

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

2.10.2012 v 13:07 | Nahoru | #35
R-ko sem jeste hmotnost nenasel, ale nejsou o moc jiny, takze bych rekl ze budou hmotnostne zhruba nastejno.

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

2.10.2012 v 18:37 | Nahoru | #36
assassin> OK, asi to nemá smysl moc řešit díkes

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

2.10.2012 v 18:42 | Nahoru | #37

FiZzeR píše: dewwil> a co bys čekal, vždyť je to malej pařez na rsv váží 504g tuším...

btw telecí klika se dá celkem snadno vyvážit, ale co máme říkat my co máme vyvažovací hřídele...



njn...

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

3.10.2012 v 18:40 | Nahoru | #38
Taky se domnívám, že se negativně projeví pouze hmotnější píst. Obecně: nic nevydrží věčně, ale jenom cvajtakt krosky maj životnost v desítkách motohodin.
http://www.muzzys.com/ ???

Naposledy editováno 03.10.2012 18:45:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

3.10.2012 v 18:44 | Nahoru | #39

666S999 píše: Budu taky "přebíjet", ale asi Ti nepomůžu zvážením pístů (4V)... Taky se domnívám, že se negativně projeví pouze hmotnější píst. Obecně: nic nevydrží věčně, ale jenom cvajtakt krosky maj životnost v desítkách motohodin. Takže záhul se projeví jen v maximálních točkách... Jestli budete mít i vyšší kompresi a budete jezdit v "červeným" (jakože u litru pochybuju ) tak se dycky může dostavit Handshake s klikovkou/ojnicí (tzv.: hup ojnice do přírody)

Známý/kamarád má po 4sezónách na "high compress sadě + big bore kitu" vyšší spotřebu oleje, takže to bude otvírat, aby věděl, co "odchází". Nejezdí to "racing", podotýkám, a není to Véčko. (P.S.: je to "jenom" KAWA převrtaná o 30ccm, komprese přes 12, nárůst kobyl ze 120 na 165 - takže životnost "standart" v roce 2012... podle mistra ladiče Muzzyho má 100HP v 5tickách RPM.)



"Jenom cvajtakt krosky" ne, i u ctyrtaktnich a hlavne treba u zavodnich supermot se taky jedna o desitky mth. Nekdy i jednotky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

3.10.2012 v 18:47 | Nahoru | #40

SirIndy píše: "Jenom cvajtakt krosky" ne, i u ctyrtaktnich a hlavne treba u zavodnich supermot se taky jedna o desitky mth. Nekdy i jednotky


Já to myslel v normálním provozu, a ne maximální páky na závodech... a taky "nahonění kobyl nadoraz" jako u "dvác" v terénu...

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

3.10.2012 v 18:51 | Nahoru | #41

666S999 píše: Já to myslel v normálním provozu, a ne maximální páky na závodech... a taky "nahonění kobyl nadoraz" jako u "dvác" v terénu...



Nevim no, jak by to dopadlo, kdyby spolu jezdila fungl nova 250ccm 2T kroska a 250ccm 4T kroska, ktera by odesla driv Ja myslim ze pri rezimu, ve kterem by 2T nedala 100MTH, by ani ta 4T nedala 100MTH

Vliv hmotnosti pístu

3.10.2012 v 18:51 | Nahoru | #42
Dík za chytání za písmeno . Jasně že motory u litru vydrží houvýnko - viz Max Bia Aprilia - cca 25 motorů za sezónu.

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

3.10.2012 v 19:02 | Nahoru | #43
A jsme u toho: od TL k dvácám . Osobně se přikláním taky k variantě, že 250 4T by umřela ve stejném režimu dřív což asi spočítá Dejv hravě. Kdo to dá jako námět "Mythbusterům", nebo sázkařům - motorová smrt na čas v permanentním červeným poli?
A kdo si vsadí???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

3.10.2012 v 19:11 | Nahoru | #44

666S999 píše: A jsme u toho: od TL k dvácám . Osobně se přikláním taky k variantě, že 250 4T by umřela ve stejném režimu dřív což asi spočítá Dejv hravě. Kdo to dá jako námět "Mythbusterům", nebo sázkařům - motorová smrt na čas v permanentním červeným poli?
A kdo si vsadí???



Tak nejdriv pises jenom cvajtakty a ted souhlasis se mnou ze 4T by chcipnul driv

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

3.10.2012 v 19:23 | Nahoru | #45

SirIndy píše: Tak nejdriv pises jenom cvajtakty a ted souhlasis se mnou ze 4T by chcipnul driv


Malorážka / litr, 2T/4T je to / není srovnatelné? Asi jako se testovaly přívěsný lodní motory...
Tahle diskuse je k V čkům, tak pardon, že se Vám tu motám.

Vliv hmotnosti pístu

3.10.2012 v 20:57 | Nahoru | #46
Můj laickej názor je ten, že čím lehčí píst, tím méně setrvačné hmoty která musí několikrát za vteřinu změnit směr a tím i menší namáhání klikovky, ojnice apod. Samozřejmě ale ne na úkor pevnosti.

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

3.10.2012 v 22:06 | Nahoru | #47
VYVÁŽENÍ KLIKOVÉHO HŘÍDELE

Na správném vyvážení motoru závisí jeho spolehlivost i výkon. Pro vyvážení kmitajících hmot si zjistíme přesnou váhu pístu, pístních kroužků, pístního čepu s pojistkami a váhu té části ojnice, která kmitá. Bude to váha horní poloviny ojnice, kterou zjistíme položením ojnice v poloze vodorovné s ojničním čepem v klice a s osou kliky. Potom v této poloze položíme pístní oko ojnice na rovnou misku váhy.

Příklad: píst …………………………………. 330 g
kroužky ……………………………... 15 g
pístní čep s pojistkami ……………. 130 g
horní polovina ojnice ……………… 150 g
________

celkem 625 g

K vyvážení váhy kmitajících hmot potřebujeme hmotu o váze činící pouze 2/3 této zjištěné váhy tj. 66%, tedy
6,25 x 66 = 412,5 g.
O tom se přesvědčíme tak, když odečteme od výsledku 412,5 g odečteme váhu ojnice.
412,5 - 150,0 = 262,5 g
a toto (zmenšené) závaží (zvážené ocelové podložky) zavěsíme do horního oka ojnice (přidrátujeme).
Po zavěšení tohoto závaží má klikový mechanismus zůstat stát na pravítkách v každé poloze. Nestane-li se tak a klikový čep se pootočí do jiné polohy, závaží je třeba upravit. Náprava se provede odvrtáním materiálu závaží kliky.
Tomuto měření věnujeme pečlivost, která se nám odmění (výkonem) a hlavně spolehlivostí motoru.

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

3.10.2012 v 22:15 | Nahoru | #48
lukinmoto> výtečně!

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

3.10.2012 v 22:16 | Nahoru | #49
Nečetl jsem diskuzi tak se omlouvám jestli už to někdo psal.
Váha pístu rozhodně vliv má. Obecně lze říct, že čím je lehčí je mnohem měně namáhaný klikový mechanismis a vlastně celý motor. Představ si, že se píst pohybuje ve válci třeba rychlostí 15 m/s a v horní uvrati najednou změní směr a jede dolů. V ten moment se vlastně zaství, tudíž se zastaví celá ta hmota, kterou setračná síla žene nahoru. Kdyby byl moc těžký (a smozřejmě ostatní součásti poddimenzované) něco by se klidně utrhlo.
Každý klikový mechanismus je vyvážený, tudíž co je na jedné straně kliky (ojnice, píst...) vyvyžuje na druhé straně kliky závaží, čímž se eliminuje namáhání.

Naposledy editováno 03.10.2012 22:21:27

Vliv hmotnosti pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 3.10.2012 v 22:38 | Nahoru | #50
u radoveho 4valu by mohlo byt ku prospechu mit lehci pisty. Ale u toho Lmotoru bych se toho bal. viz vyvazovaky....

Nech zvazit a vyrobit stejne. Kdo to umi vyrobit najdes u nas na tuningu RSV

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

3.10.2012 v 22:41 | Nahoru | #51
Mi3ka>
klikový mechanismus není vyvážený, obecně jednoválec kolem 70/30%

lukinmoto
to platí pro amaterské úpravy jednoválců před 50ti lety možná staré HD

V-dvouválec je složitější a myslím že je to blbost a škoda peněz a času.V serii má cca 115 koní a těch 5? navíc nikdo nepozná

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 4.10.2012 v 07:42 | Nahoru | #52
Podle mého názoru má stejný efekt, je-li nově namontovaný píst lehčí, nebo těžší než ten
originální od výrobce. Všichni konstruktéři a výrobci motocyklových motorů se zabývají
t.zv. vyvážením klikového mechanizmu, na které mají vliv hmotnosti pohybujících se
součástí, t.j. ojnice a pístu. Proto jsou na setrvačnících klikovek 4taktů i 2taktů ty
nejrůzněji tvarované "přídavky" či odlehčení. Samozřejmě čím "točivější" motor, tím je
správné vyvážení důležitější.
Co se týká porovnání hmotností pístů "jen" odlévaných a t.zv. kovaných, nepodařilo se
mně dosud dobrat nějaké SPOLEHLIVÉ konzultace a informace. Vždycky jsem se DOMNÍVAL, že
jsou kované písty lehčí, protože jejich vyšší pevnost (by mohla) umožnit jejich tenší
stěny, atd. Naposledy jsem toto téma "řešil" s člověkem, který má hodně zkušeností a zá-
vodí v Klasikách, který je toho názoru, že kované písty jsou TĚŽŠÍ než ty klasické odlé-
vané .....
Spolehlivý poznatek tak asi může přinést jedině porovnání hmotností pro nějaký konkretní
motor a to obou pístů v rozměrech originálů / stejných výbrusů. Např. WISECO pístu a toho,
který je v motoru od výrobce, který možnost výbrusů nabízí a tudíž určitě počítal při
konstrukci motoru(klikovky) se zvýšenou hmotností pístu po výbrusech.
Pochopitelně jen v toleranci výbrusů, k nimž nabízí písty. Takže při nejrůznějších
"bigbore" přestavbách se určitě předpokládá i úprava klikovky.
Jinak co se týká (např.!) pístů WISECO, měl jsem možnost posoudit způsob obrobení jejich
pracovní plochy a k mému údivu jsem zjistil, že si na ní lze "pilovat nehty".
To znamená jediné : jsou to vysoce pevné písty pro výkonné motory, ale nepředpokládá se
životnost na úrovni originálních pístů od výrobce motocyklu, které mají pracovní plochu
obrobenu natolik jemně, že dokonce(někdy) vytváří duhové odlesky světla !
Takový píst si sice dlouho "sedá"(zajíždí se), ale potom má životnost desítky tisíc km ,
na rozdíl od pístu "hrubě obrobeného", který si rychle "sedne" a ve správné vůli ve válci
podává optimální výkon po omezenou dobu. Poté, když se vůle zvětšuje, "ztrácí" na otáč-
kách, t.j. i na výkonu a je nutná "další" výměna. To neznamená problém pro profi-sportov-
ce, kteří mají silného sponzora ...
TAKY PROTO jsem používal vždycky výbrusové písty od výrobce.
Jenže to byly vždycky DVOUTAKTY a to je dnes už minulost a PRÝ překonaná technika

Naposledy editováno 04.10.2012 07:46:09

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

4.10.2012 v 07:59 | Nahoru | #53
IvanDvoutakťák> Dík za koment, co jsem to konzultoval s lidmi od dragsterů tak do 90°2V by neměly v žádném případě přijít lehčí písty(větší točky-víc vibrací, pokud se nebude vyvažovat klika) jinak výrobci volně prodejných BBkitů to mají spočítáno a lze jejich písty s převrtanými/vyvložkovanými válci použít bez vyvážení klik. hřídele, pouze zvážit komplet písty a případně(prý vyjímečně) je dovážit na stejnou hmotnost, podmínkou je použít vše v pístní sadě od výrobce(wiseco) a nikdy to nekombinovat s origo díly(pístním čepem)...Takže jdem do toho
Jinak jak tu někdo psal, že to přidá cca 5PS tak by jsme se do toho ani nepouštěli, ale skutečnost je jiná, viz. třeba Yoshboy, ten měl po aplikaci BBkitu hubu od ucha k uchu

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

4.10.2012 v 08:58 | Nahoru | #54
dewwil> joo BBK, to je věc

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

4.10.2012 v 11:08 | Nahoru | #55

dewwil píše: IvanDvoutakťák> Dík za koment, co jsem to konzultoval s lidmi od dragsterů tak do 90°2V by neměly v žádném případě přijít lehčí písty(větší točky-víc vibrací, pokud se nebude vyvažovat klika) jinak výrobci volně prodejných BBkitů to mají spočítáno a lze jejich písty s převrtanými/vyvložkovanými válci použít bez vyvážení klik. hřídele, pouze zvážit komplet písty a případně(prý vyjímečně) je dovážit na stejnou hmotnost, podmínkou je použít vše v pístní sadě od výrobce(wiseco) a nikdy to nekombinovat s origo díly(pístním čepem)...Takže jdem do toho
Jinak jak tu někdo psal, že to přidá cca 5PS tak by jsme se do toho ani nepouštěli, ale skutečnost je jiná, viz. třeba Yoshboy, ten měl po aplikaci BBkitu hubu od ucha k uchu



pokud chces kvalitni pisty na zakazku, tak mi byl doporucenej Albrechta motorsport a nebo Wossner. Ti ti udelaji co budes chtit a vahu podle pozadavku. Takze staci origo pist a udelaj ti podle neho vetsi kopii a stejne tezkou. Ale pocitej tak 5-6tk za kompletni pist...

Vliv hmotnosti pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 4.10.2012 v 15:15 | Nahoru | #56
- Odlévané budou mít vždy horší pevnost a budou vyžadovat vyšší tvarovou robustnost než písty kované.
- Kování je proces mnohem dražší a pro většinu požadavku lité díly naprosto vyhovují.
- Materiály s velkou příměsí ušlechtilých legur se téměř vždy kovou... Vyšší požadavek na jakost litím neuspokojíš a to mnohdy ani odstředivým a já nevím jakým ještě.
- při kování můžeš snadno materiál přetvářet tak, aby snášel mnohem lépe namáhání v jistém směru, u pístu je směr zatížení hlavně jeden, proto se to na kování naprosto vybízí.

Z toho všeho je patrné, že se nedá o kovaném pístu nic říct jasno. Jelikož jsou to vždy písty opracovávané, soustruh atpd, mají podobný objem tudíž váhu. A tu určí ten kdo píst navrhuje a vyvíjí. Výkovky se lépe tvarují, tudíž se dá říct, že se dá lépe zamáčknout a zpevnit, ušetřit tím na váze. Ale to je jen na výrobci.

- pokud výrobce vyrábí píst na konkrétní motorku a vůz, snad ví co dělá a váha by měla být +- stejná.

- rada zní zjistit si co nejvíc od danného výrobce.. Nikde není psáno že i kovaný pst nemůže být těžký jako kůň... A vyšší váha rozhodně není dobře!!! Zvláště pro vysokootáčkové stroje.

(pokud jde o tuning díl stavěný na jiný kompresní poměr, jinou teplotní odolnost,pokud má přenášet větší sílu, pak může být těžší - pokud by měl být čistě jen výměnný, je na místě aby byl lehčí a neroztrhl se, to je jeho hlavní smysl).... Ptát se ptát se ptát se.

Naposledy editováno 04.10.2012 15:18:44

Vliv hmotnosti pístu

4.10.2012 v 19:07 | Nahoru | #57
Kamy: ono kovani u al slitin neni kovani v tom pravem slova smyslu...
V2 stejne nejsou nikdy dokonale vyvazene, obavam se ze to ani dokonale nejde, takze jde spis o to aby se ty nejvetsi vibrace nedostavily v pouzivanem pasmu otacek.

Lukinmoto: zhruba to sedi... U jednovalce

2 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

4.10.2012 v 19:27 | Nahoru | #58
hmotnost pístu nemá nějak drastický vliv na výkon.

co se týká vyvážení klikovky-tak vyvažuje se jen klika a ojnice s pístním čepem-jako celek.píst už se nevyvažuje,jeho hmotnost nemá vliv na rotaci klikovky.samozřejmě je potřeba dimenzovat pevnost ojnice a celého mechanismu-aby se to nerozpadlo.

výše zmíněné vyvažovací hřídele nemají vůbec nic společného s klikou ani pístem a vůbec nesasahují do chodu samotného pohonu.ve zkutečnosti ty vyvažovací hřídele jsou naopak velmi rozvážené,při otáčení způsobují velké vibrace-ale finta je v tom,že jsou ty vibrace přesně načasované proti vibracím vznikajícím z pohybu pístu a tím se navzájem ruší...,takže se motor jako celek zklidní.

takže odpověď zní-pár gramů rozdílu hmotnosti pístu není problém a lehčí písty už vůbec ne.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

4.10.2012 v 19:31 | Nahoru | #59
Dolph-cz> pístní čep se ještě vyvažuje a píst už ne? to je divný, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

4.10.2012 v 19:32 | Nahoru | #60
FiZzeR> vyvažuje se jen klika k ojnici.no a čep je součást ojnice.tak to prostě je.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki TL 1000 nereaguje na otočení... Suzuki TL 1000S irmscher1000 10 27.3.2024 v 18:24 irmscher1000
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... Wanislav 4 29.7.2023 v 19:16 assassin
výměna těsnění pod hlavou suzuki tl... Suzuki TL 1000S pavevyskocil 14 22.7.2023 v 12:01 Martin74
TL1000R střílí do výfuku [1, 2] Suzuki TL 1000R Wanislav 35 7.5.2023 v 16:09 assassin
Suzuki TL 1000S nechce chytit Suzuki TL 1000S Martin74 14 1.5.2023 v 15:58 assassin


TOPlist