Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.
Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Adjagr píše: tak samozřejmě na nějaké rychlé ježdění bych nepřemýšlel nad dvěstěpadesátkou. Doteď jsem jezdil BMW Dakar a ten mě teda nejvíce limitoval svojí váhou. 210kg zvednout čtyřikrát po sobě (což se mi několikrát stalo) je pak na cigáro a půlhodinové vydýchání. Proto právě zvažuji nad nějakou lehčí moto a to si myslím, že wr 250 by měla být. Jenže na tu polnačku se potřebuji nějak dostat a zase jet po silnici 50 je celkem traumatuzijící. Proto jsem položil svoji otázku. To, že to na 90km zrychlý za 15 sekund neřeším. Hlavně ale aby se to se mnou a smojí váhou na tu rychlost aspoň dostalo. Jinak díky za odpověď
no pres 30 koni to maá takže se blížíš výkonově starému XT600 ktera mela 39koní, jasně že výkon je až ve vyšších otáčkách ale na běžný přibližování po silnicích 1 třídy absolutně dostačující a ani se 110kg nebudeš za brzdu, je pravda že když jedeš 130 a foukne silnej protivitr tak jedes 120 .. ale rychlostní optimum je tech 90-120 ..
nebo jinak: taky sem z toho mel obavy ale když srovnam svoje bejvalý 13tikilo s wrkem tak na bezny silnici jsem jen o malo pomalejsi .. navic mit odpor vzduchu je dobra pomucka indikace pro bezpecnou jizdu .. prostě si jedeš svoje .. většina aut co jedou 90kmh ve štrůdlu ti stejně uhne a ty je bezpecne muzes předject ..
prostě sem rád za to že to nejede jako silnice .. tam kde sem se pred 10 dny projížděl s kontrolou a bezpecne 90tkou se znamej druhej den vysekal ve vetsi rychlosti na ducati1098 a od 6 obratle dolu je bohuzel nepohyblivý ..
Adjagr píše: tak samozřejmě na nějaké rychlé ježdění bych nepřemýšlel nad dvěstěpadesátkou. Doteď jsem jezdil BMW Dakar a ten mě teda nejvíce limitoval svojí váhou. 210kg zvednout čtyřikrát po sobě (což se mi několikrát stalo) je pak na cigáro a půlhodinové vydýchání. Proto právě zvažuji nad nějakou lehčí moto a to si myslím, že wr 250 by měla být. Jenže na tu polnačku se potřebuji nějak dostat a zase jet po silnici 50 je celkem traumatuzijící. Proto jsem položil svoji otázku. To, že to na 90km zrychlý za 15 sekund neřeším. Hlavně ale aby se to se mnou a smojí váhou na tu rychlost aspoň dostalo. Jinak díky za odpověď
Tož to zdar, kolego! Tydle posilovací prostocviky znám, protože Dakara sice ne, ale malý GS Báwo jsem měl před čtyřmi lety - F650GS, asi ho budeš znát, menší zdvihy než Dakar a nemá 21" kolo vepředu. A např. když jsem s ním utahanej z delší on-road vyjížďky zajel na travnatou krajnici a přehlídnul jsem přitom nerovnost zakrytou trávou, tak jsem už taky ty víc než dva metráky (a s mou maličkostí už více než tři) v tom "náročném" terénu neudržel.
Jenže ale co se WRka týče, tak o nějakých 15 sekundách z nuly na 90 nemůže být vůbec řeči. Jsem celkem hromotluk výškou i váhově, ale z 0 na 100 je to tam v případě potřeby hned, odhaduju to tak kolem 7 až 8 sekund, i když stopkama jsem to neměřil. A i potom to jde pořád dál a dál - 110, 120, 130, 140, 150 a 160 km/h. Ale já tak nejezdím, jsem kochací typ, jezdím si na pohodu a piánko - o tom i při mé váze a rozměrech svědčí dlouhodobá průměrná spotřeba WRka (viz třeba o pár příspěvků výše).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 276, 277] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8295 | 21.5.2024 v 14:49 Krautkopf |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |