globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.


Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.2.2013 v 11:11 | Nahoru | #121
 
Další možností i několik uživatelských návodů k Yamaze WR250R/X zde na Motorkářích v sekci Motokatalog:

http://www.motorkari...250r-2008-u32de0.pdf

http://www.motorkari...250r-2009-u32de2.pdf

http://www.motorkari...250r-2010-u32de4.pdf

http://www.motorkari...250r-2011-u32de6.pdf
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.2.2013 v 11:24 | Nahoru | #122
 
Nejcennější je asi rozsáhlý servisní manuál k WR250R/X včetně např. podrobné dokumentace k zabudované uživatelsky přístupné diagnostice a servisnímu modu:

http://www.motorkari...ice_manual_wr250.pdf

 
Ukázka stránky elektrického schématu ze servisního manuálu k Yamaze WR250R/X







 
Výřez ze stránky elektrického schématu ze servisního manuálu k Yamaze WR250R/X







 
Detail stránky elektrického schématu ze servisního manuálu k Yamaze WR250R/X





Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.2.2013 v 11:31 | Nahoru | #123
 
Podobně kvalitní jsou v servisním manuálu k WR250R/X i obrázky mechanických částí...







A detail této stránky...





Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.2.2013 v 11:59 | Nahoru | #124
 
P.S.
Ten servisní manuál není žádný pokoutný sken, ale je stejně jako uživatelské návody v originální elektronické formě s detailní vektorovou kresbou, která se pak samozřejmě dá podle potřeby zvětšovat.
 

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

1.3.2013 v 20:29 | Nahoru | #125
Jak se pozná gelová baterka?

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

2.3.2013 v 06:49 | Nahoru | #126

SuperSic58 píše: Jak se pozná gelová baterka?


Nazdar,
to je na mne?
Nespletl sis diskuzi - nekliknuls jinam?

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

2.3.2013 v 08:28 | Nahoru | #127
Určitě nesplet Beru tě jako fundovaného člověka přes tyhle záležitosti. Měl sem několik motocyklů a nikdy jsem vlastně nevěděl, zda tam je gelovka nebo neni, popravdě mi to ani servisáci a kolegové motorkáři v mém okolí nebyli schopni říct. A když jsem kupoval novou baterku do gsx-r, tk na dotaz, zda je to gelová nebo kyselinová, na mě prodavač koukal jak zjara, že to nikdy neslyšel. To samý i když jsem kupoval nabíječku, ptal jsem se, zda je i na gelové aku a prodavač opět nepobíral Co máš ty v tvých WRkách?

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

2.3.2013 v 13:29 | Nahoru | #128
 

SuperSic58 píše: Určitě nesplet Beru tě jako fundovaného člověka přes tyhle záležitosti.


No, nebudu Ti to vyvracet, předstíraje skromnost...

Tak jen ve stručnosti úvodem - pro jistotu Tě upozorňuju, že jako "gelovky" se často (ale nepřesně) označují vlastně všechny ostatní varianty olověných akumulátorů, kde není elektrolyt (kyselina sírová) volně nalitý mezi elektrodama, ale je v článcích "zahuštěn" ve formě jakéhosi netekutého gelu, což má své výhody, ale i nevýhody.

Čili pro naše (motorkářské) účely asi bude stačit následující hrubé rozlišení:

Zjednosušeně řečeno, klasické "kyselinové" baterie poznáš snadno podle toho, že nahoře má každý článek šroubovací víčko umožňující přístup dovnitř článku, takže tím otvorem lze měřit hustotou elektrolytu a případně dolévat destilovanou vodu.
A tyto "kyselinové" baterie, které musí být provozovány v té své jedině možná poloze, kdy jsou elektrody zcela zaplaveny tekutým elektrolytem, se tedy hodí pouze do běžných automobilů a "usedlejších" motorek, např. do staré dobré Jawy a čoprkrujzrů, kde se nepředpokládá, že by se baterka moc nakláněla.

Naopak třeba typicky u endura nebo u krosky, kde se v terénu motorka každou chvíli válí na boku nebo může být delší dobu dokonce i vzhůru nohama (po pádu na prudkém svahu), je nutno použít některý z typů "gelových" baterii. Tyto "bezúdržbové gelové" baterie poznáš opět snadno podle toho, že u nich jsou jednotlivé články zaslepeny a taky že na nich bývá výrazný nápis NON-SPILLABLE nebo něco podobného - mrkni se třeba zrovna v tomto vlákně na 4. stranu na příspěvek z 16.02.2013 18:01, kde je nafocema originální baterka YUASA YTZ7S osazovaná už z výroby do endura Yamaha WR250R a do motardu Yamaha WR250X.
Takovéto baterce pak nevadí, když se motorka položí na bok, žádný elektrolyt přitom nevyteče a nezpůsobí teda žádné škody na motocyklu, a navíc baterka je i dál schopna své funkce.

 
Kromě těchto základních rozpoznávacích znaků pro první hrubou orientaci - přítomnost nebo naopak absence šroubovacích víček jednotlivých článků baterie - se v případě pochybností můžeš podle typového názvu toho kterého akumulátoru detailně informovat v dostupných materiálech (a na stránkách) jeho výrobce nebo dodavatele.
 

Naposledy editováno 02.03.2013 13:36:16

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

2.3.2013 v 20:17 | Nahoru | #129
A je možný, aby baterka bez špuntů, běžná v japan moto, když jsem s ní zatřás, bylo slyšet šplouchání elektrolytu. Do aut se taky dělaj ty bezúdržbový bez špuntů a je v nich kyselina, nebo ne?

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

3.3.2013 v 08:38 | Nahoru | #130
 

SuperSic58 píše: A je možný, aby baterka bez špuntů, běžná v japan moto, když jsem s ní zatřás, bylo slyšet šplouchání elektrolytu. Do aut se taky dělaj ty bezúdržbový bez špuntů a je v nich kyselina, nebo ne?


Jasně že jo, je jich spousta, v autech možná většina, jsou to ty pseudo-bezúdržbový, a opravdu je v nich tekutý elektrolyt (kyselina). Mřížky elektrod mají legovány většinou dneska už vápníkem a to vede k minimálnímu odparu vody a tak po dobu životnosti takovéhoto akecu se zaplavenýma elektrodama se daří hladinu elektrolytu udržovat relativně hodně stabilní.

Laického uživatel možná trochu může mást, že nalévací otvory článků zdánlivě chybí, ale ony jsou ukryty pod celkovým víkem, kde je systém kanálků a těsnění zabraňující vylití elektrolytu při velkém naklonění nebo převrácení akumulátoru, a zároveň taky umožňují odvětrávání nahromaděných plynů. Takže když s takovýmto "bezúdržbovým" akecem zatřeseš, můžeš uslyšet "šplouchání".
Navenek se sice tento "kyselinový" akumulátor vzdáleně podobá "gelovce", ovšem uvnitř je to samozřejmě v principu stále ta původní a dneska už vlastně cca 150 let stará technologie.
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

3.3.2013 v 08:41 | Nahoru | #131
 
Naproti tomu tlakové poměry u dnešních auto-motocyklových "nepravých gelových" AGM akumulátorů i u těch "pravých" gelových bývají už skoro výhradně řízeny ventilem - jde to poznat i podle označení VRLA (Valve Regulated Lead Acid batteries) na akumulátoru. Reguluje se tím běžně jednak normální pracovní (pře)tlak uvnitř "gelového" akecu a zároveň je to i bezpečnostní pojistka jako u papiňáku (přetlakový ventil).

Ale jestli chceš mít absolutní jistotu, jakou technologií je vyroben (jak vnitřně funguje) Tvůj akumulátor, tak podle typového označení by to měl výrobce mít jednoznačně ve svých materiálech zařazeno a definováno.
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

3.3.2013 v 08:44 | Nahoru | #132
 
Pokud ale na nějaké to hledání a oficiální potvrzování nemáš čas a chuť a chceš to stanovit rychle sám na místě, tak základní orientace je taková, že pokud má daný akumulátor šroubovací víčka článků, jedná se o klasický "primitivní údržbový" akumulátor se zaplavenými elektrodami.
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

3.3.2013 v 08:46 | Nahoru | #133
 
Jestli tam ale žádná víčka nevidíš a jsou tam jenom vývody plus a minus, a zároveň jestli najdeš na akecu nápisy NON SPILLABLE a VRLA, tak se jedná o "gelový" bezúdržbový akumulátor, a to buďto "pravý" gelový, nebo "nepravý gelový" AGM s vázaným elektrolytem (AGM = Absorbed Glass Mat).
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

3.3.2013 v 08:48 | Nahoru | #134
 
A do třetice (poslední běžně se vyskytující možnost):

Pokud tam ale nevidíš ani víčka a ani ty nápisy (hlavně ten VRLA), tak se s velkou pravděpodobností jedná o ten Tvůj "bezúdržbový šplouchací" akec, čili se zaplavenými elektrodami a s "utajenými" (schovanými, překrytými) víčky.
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

3.3.2013 v 08:52 | Nahoru | #135
OK - stačí Ti to takhle laicky podané?
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

3.3.2013 v 12:59 | Nahoru | #136
Díky Ti, hned jsem moudřejší

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

3.3.2013 v 15:03 | Nahoru | #137
 
Když tak k případnému studiu existuje množství i hodně podrobných prací o této problematice...

Např. zde http://www.cezeta48...ents/akumulatory.pdf máš tip na myslím moc pěkně sepsaný materiál, a dokonce přímo od našeho českého motorkáře:







Skoro vše o akumulátorech a nabíjení

Autorem je "Marconi" z čopráckého fora K1400
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

3.3.2013 v 23:16 | Nahoru | #138
Děkuji Ti, to se bude hodit

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

23.3.2013 v 20:09 | Nahoru | #139





Tak sem pořídil ten multimetr, za 170 v Elektro Viola.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.3.2013 v 10:14 | Nahoru | #140
 

SuperSic58 píše:




Tak sem pořídil ten multimetr, za 170 v Elektro Viola.


Ahoj,
původně jsem Ti chtěl napsat NO COMMENT, ale nakonec ono to tu základní službu motorkáři taky udělá. Přesto bych si ale přesnost určitě ověřil porovnáním s lepším přístrojem (a stabilita se může samozřejmě časem zhoršovat), a taky ten otočný přepínač toho pravděpodobně tolik nevydrží.

P.S.
Chápu, že to bylo dostupný, bez objednávání a placení dopravy nebo bez navštívení specializovaného obchodu s kvalitní elektronikou... Ale vlastně proč ne. Není to zase taková částka, aby až to nebude vyhovovat, si člověk nemohl pořídit něco jinýho - třeba některý z těch semiprofi přístrojů za skoro srovnatelnou cenu (viz např. ty odkazy z minulé stránky).

Naposledy editováno 25.03.2013 10:17:14

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.3.2013 v 15:54 | Nahoru | #141
Nevim mě to přijde za ty prachy dobrý, i zpracování super. Běžně jí maj za víc, já to bral přes kolegu, co je elektrikář a má s nima smlouvu na odběr zboží. Zkoušel sem měřit 2 baterky, v jednom osobáku mi ukázala 12,35V a v druhym 12,62V. Prakticky na nic jinýho to nepotřebuju, možná tak prosvítit sem tam nějakej kabel nebo tak. Kdybych s tim dělal nějak intenzivněji, tk si určitě pořídim něco profi.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.3.2013 v 18:23 | Nahoru | #142

SuperSic58 píše: Zkoušel sem měřit 2 baterky, v jednom osobáku mi ukázala 12,35V a v druhym 12,62V. Prakticky na nic jinýho to nepotřebuju, možná tak prosvítit sem tam nějakej kabel nebo tak.


Však jo, vždyť píšu, že to nakonec tu základní službu taky udélá.
Tak ať slouží ke spokojenosti...

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.3.2013 v 19:31 | Nahoru | #143
Hlavně ale ať už je jaro

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

26.3.2013 v 09:44 | Nahoru | #144
 

SuperSic58 píše: Hlavně ale ať už je jaro


Copak, copak?
Těšíš se už na to nový honďácký endurko? Jdeš do něho?

Jinak to jaro podle kaledáře nastalo už před 6 dny, i když zatím to tak venku nevypadá.

Ale dočkáme se, Velikonoce jsou za dveřmi a to opravdové jaro už musí přijít co nevidět
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

28.3.2013 v 14:37 | Nahoru | #145




2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

28.3.2013 v 14:45 | Nahoru | #146
Asi jo, jsem na 95% rozhodlej

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

28.3.2013 v 19:27 | Nahoru | #147

SuperSic58 píše: Asi jo, jsem na 95% rozhodlej


Jestli Ti nedají tu zakletou intuicovu vracenku, mohl bys snad být spokojen.
A posílil bys zároveň řady CRFkářů...

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

28.3.2013 v 19:55 | Nahoru | #148
Ne tu mi dát nemůžou, to se nebojim

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

29.3.2013 v 13:08 | Nahoru | #149
 
Hurá (pro WR250X) - Michelin prý v létě hodí na trh Anakee pro 17" přední kola:

http://wr250rforum.f...27-michelin-anakee-2





Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

29.3.2013 v 13:14 | Nahoru | #150
 
A Continental dělá on-off "TwinDuro" gumy TKC80 na 17 palcový ráfky nyní taky už i na přední kola.

Nabízí se např. bezdušová pneu (TL) 120/70-17 nebo dušová (TT) 120/90-17 - ta by byla na WR250X zřejmě vhodnější nejenom vzhledem k 110 mm ráfku.







http://wr250rforum.f...-120-70-17-available
 
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 275, 276] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8260 Včera v 21:46 Slávek-TDM
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58


TOPlist