globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.


Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.12.2016 v 14:56 | Nahoru | #1441
TangoBravo>

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

22.12.2016 v 20:01 | Nahoru | #1442
Zdravím mám dotaz WR250R, co to má za páčku? Je to vstřikování to přece sytič nemá a ten červený čudlík je asi klakson?






vcelku zajímavý ochranný kryt, když jsem tady na vlákně četl, že černá se brzy od bot ošoupe. Má to někdo?












Naposledy editováno 22.12.2016 20:12:57

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

22.12.2016 v 20:30 | Nahoru | #1443
Cerveny cudl je klakson. Ten horni tam nemam. Kryty jsou nejake japonske ale znacku presne neznam. Podobne se daji poridit od znacky Zeta. Hlinikove nebo carbon.

Naposledy editováno 22.12.2016 20:31:22

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

27.12.2016 v 13:04 | Nahoru | #1444
Ahojte jak se dostanu na wrku k svíčce ? Drží vám šroub pod sedlem na nádrží boční kryt?

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

28.12.2016 v 15:46 | Nahoru | #1445
trevis-pastrava> myslím že to byli 3 šrouby,..jeden ten co jde vidět nad nádrží a pak dole další dva,...sundej komplet plasty, tomu se nevyhneš a pak už to půjde intuitivně,..jinak při té výměně to chce trošku silou vytáhnout tu fajfku,.. pač jsem to měl lehunko přirezlé a nezapomeň si to kolem vyfoukat a vyčistit at ti tam nespadne žádný bordel,..kukni do mého deníku,..něco jsem tam k tomu psal,..

Naposledy editováno 28.12.2016 15:46:58

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

28.12.2016 v 15:48 | Nahoru | #1446
dnešní vyjíždka,...co ostatní? taky sem tam tedka vyjedete??





(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

28.12.2016 v 17:33 | Nahoru | #1447
Rischwon> si piš! mě se teď poslední 3 dny dařilo. 3 dny, 3x jsem jezdil. První den teda hodně velká krize, protože jsem prakticky 2 mesíce nejezdil a navíc jsem se hned ze startu vypravil do toho nejhoršího terénu s jílovitou půdou pokrytou listím a navíc po dešti. Takže když už jsem v půlce kopce z motorky seskočil, protože se prostě začala zahrabávat, tak jsem sekočil, dopadl na všechny 4 a tak jsem po té vrstvě listí jel až dolů. Boj první, vyškrábat se k motorce, boj druhej zvednout nebo nějak otočit motorku, která je zapíchlá na stupačce kolama nahoru, na tom kluzkym povrchu. No navztekal jsem se a ztratil sil moc.





Tady jak je ta čára za motorkou, tak právě měl motorku několikrát vzhůru nohama, protože mi zadní kolo podhráblo doleva. To jsem k ní vylezl a držel se motorky, abych nesjel zase dolů. No a zvedej to.





A tady jsem to zkoušel jinudma, než vyjetou drážkou, protože mě ta drážka několikrát shodila a pak jsem jel po čtyřech až dolů. No a takle jsem to na těch novejch gumách zahrabal.
A tohle je z dneška, kdy jsem vyrazil s tatou a kámošem provětrat tatovu stařičkou Hondu XL 125, no jistě, že si půjčil i yamahu
Tady jede:






Naposledy editováno 28.12.2016 17:38:01

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

31.12.2016 v 12:53 | Nahoru | #1448
Takhle zakončujeme rok u nás na severu















Naposledy editováno 31.12.2016 20:19:24

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

5.1.2017 v 17:38 | Nahoru | #1449
Domaci db killer na FMF koncovku










Priruba na bezne jezdeni a nasroubovatelna vlozka pro STK.

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

6.1.2017 v 10:26 | Nahoru | #1450
tyjo, to je jinej kus matroše, než plechy síly 0,8mm, co je jinak běžně vidět ve výfucích

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

6.1.2017 v 12:21 | Nahoru | #1451
Zvolil jsem hliník kvůli hmotnosti a obrábění. Při měření pomocí app na telefonu je znatelný rozdíl (samozřejmě jde slyšet i ušima) Kompletně otevřený výfuk má na volnoběh 100db a více kdežto s tlumící vložkou 80db. Snad stejné jako originál. Netuším jestli půjde poznat nějaký rozdíl ve výkonu ale maximálního tlumení budu používat jen na STK. A hlavně to jde jednoduše odmontovat a zase namontovat.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

6.1.2017 v 13:25 | Nahoru | #1452
TangoBravo> jj pak dej vědět jak to bylo s tím výkonem,..taky přemýšlím nad tou tlumící vložkou skrz STK atd + vypískovat éčka atd,..dle borca od kterého tu motorku mám, tak říkal že ten výkon je trošku utlumený,..proto to dal pryč a ke mě už se to nedostalo

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

6.1.2017 v 19:08 | Nahoru | #1453
Zdravim, neměl by někdo zájem o řidítka Easton EXP 35mm i s klemami na wéerko ???

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

24.1.2017 v 20:32 | Nahoru | #1454
Ahoj,
jaký je rozdíl mezi wr 250 r a wr 450 f v motoru? Zajímá mě, když přiškrtím na výkonu 450 zda by mohla mít stejné intervaly jako 250 R. Jako životnost motoru a stejné servisní intervaly jako 250?

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

24.1.2017 v 21:22 | Nahoru | #1455
trevis-pastrava> Pokud to přiškrtíš na výkon Rka, tak ano, ale pak to trochu postrádá smysl : ) Taky záleží, jak často děláš na Rku olej a filtr. Já dělám 700 - 1 000 km, což by to Fko dát mohlo, přeci jen je to asi nejodolnější ostrý enduro, co se dá sehnat, ale 40 - 50 000 km mezi GO s tím určitě nepočítej. Jinak ty motory nemají moc společného.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

24.1.2017 v 21:46 | Nahoru | #1456
Aha u Rka se dělá olej co 5tis jinak bych to přiškrtil tak na 30 kw.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.1.2017 v 10:47 | Nahoru | #1457
trevis-pastrava> No já mám Xko (což je stejný jako Rko) a dělám ho právě 700 - 1 000 km. 5 000 km mi přijde na ten 1 vál strašně moc, ale samozřejmě taky záleží, jak ten motor používáš. U toho Fka bych osobně víc jak 1 000 km nedoporučoval, spíš bych se držel okolo těch 500 - 700 km, zase podle použití. Ale jestli to máš tak, že na moto najedeš třeba 7 000 km ročně, tak ostrá není asi ta nejlepší cesta.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.1.2017 v 12:12 | Nahoru | #1458
yamaha 250r/x podle servisky jsem dělal olej co 5 tis seřizení ventylů 42tis to jsou krásné čísla a v usa najel 100 tis na wr250r

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

26.1.2017 v 10:51 | Nahoru | #1459
trevis-pastrava> ten servis je strašně drsný,...v manuálu píšou že za normálního využití to je asi myšleno na jízdu na půl plynu a sem tam tomu přidáš na 3/4 plynu. Já měním na motohodiny. Každých 12-15MTH olej + čistění vzduch filtru. S enduro kolama to vyjde na cca 400-600km dle stylu jízdy. Na motárdech jsem to měnil spíš po 25-30MTH, tam je jedna MTH cca 50km a motor nedostává tak zabrat, jak při jízdě v terénu kde jedeš v nižším rychlostech ale vyšších otáčkách.

Jinak co se týče WR450F,..tak tu motorku dobře znám. Má ji kámoš a nemůže si ji vynachválit, každopádně na začátky s těžším endurem bych ji nedoporučoval. Staví se to na 1, 2, 3 bez použití spojky a je to hodně živý stroj. Ale se servisními intervali se nepohneš, jestli s ní plánuješ nějaké výlety stylem jak na WR X, tak na ni rovnou zapomeň. Jak píše Petr, je to sice držák ale intervali dodržovat musíš, a přiškrcení postrádá smysl pořízení této motorky. Každopádně 450 je má dost výkonu, ale je taky dost těžkopádná. Svezení na ostré 250/350 působí mnohem lehčím dojmem a na vrchu to taky jede. Ta 450 je strašně přímočará a má rychlý a prudký nástup výkonu.
A 2T 300 to je uplně jiný svět. Dole vyhlazená jak samet a nahoře ostrá jak břitva. Lehučká jak kolo, do těžkého terénu asi nejlepší nářadí.

Taky přemýšlím že bych WR250X/R vyměnil ale mět kompromis co ti umožní jezdit výlety po silnicích a zároveň v terénu držet tempo s ostrýma endurama je momentálně pro mě k nezaplacení. Nejlepší by bylo pořídit k WRku do garáže nějakou kámošku , hlavně lehčí stroj,..tahat WRko vícekrát z výjezdu je celkem náročná zábava,...a ono je fakt rozdíl tahat 130kg a nebo 110, či 100kg v připadě toho 2T,..

Naposledy editováno 26.01.2017 12:25:35

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

27.1.2017 v 18:41 | Nahoru | #1460
Rischwon> když ses tady tak pěkně rozepsal o různějch motorkách, tak minulou sobotu jsem si tady na té akci https://www.faceboo...49/?active_tab=about zajezdil na KTM: EXC300, EXC500, Freerider 350, 690 Enduro a jen jsem se utvrdil v tom, že 2T tříkilo se u mě velmi brzo zabydlí v garáži.
V nízkejch otáčkách naprosto srovnatelná s našema WR a když se tomu přidá, tak to jede. Nepřišlo mi však, že by to bylo něco co bych nezvládl. Ale ta váha! To je prostě paráda. Snadno se to ovládalo, jezdit na tom byla hrozná zábava.
Ty ostatní motorky, EXC500-nuda, freerider, taky a 690 hodně srovnatelná s WR (dokonce má stejnej levej ovladač světel). Akorát mě překvapilo ABSko

Naposledy editováno 27.01.2017 19:14:29

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

30.1.2017 v 12:15 | Nahoru | #1461
to mohla byt dobrá akce,...klidně bych si tam dojel zajezdit a vyzkoušet další stroje,...EXC500 může byt sranda ale na motárdech,...do terénu bych 450 či 500 obsah určitě nechtěl,..ty 300 2T jsou fakt perfektní stroje ale spíš to ještě vidím na nějakou 250/350 4T abych sbíral další zkušenosti,..přece jenom je to 4T pro mě pohodlnější - el. startér když vyhniješ někde v kopci opravdu potřebuju , pak u 2T je vyšší spotřeba + nutnost vozit olej do benzínu nebo mít po ruce rezervu při delších výjíždkách a řekl bych že u 2T bude častější servis,...ale ono to finančně prej vyjde šul nul,..u 4T musíš motor udělat taky jednou za čas, a rozhodně to není pár tisíc jak u 2T,...a v neposlední řadě sem se celkem dlouho sžíval s tím že 2T nebrzdí motorem,..jinými slovy nemožeš brzdit motorem,..takže bud máš moto pod plynem nebo musíš držet spojku,...třeba když jsem jel jen po rovince tak jsem úplně zapomněl že při ubrání plynu musíš zmáčknout spojku a zpomalení si korigovat pouze brzdou,...2T které nemají dělené mazání ale máš jen smíchaný benzín s olejem, tak při brždění motorem jede píst naprázdno bez paliva,..tudíž nemá žádné mazaní a může se přidřít,..
takže při mém stylu ježdění radši 4T protože pokaždé musím přejet nějakých 10-20 km po silnicích, polňačkách atd, než se dostanu do terénu,..až budu třeba jezdit pouze enduro tratě a nějaké hard enduro pasáže po lesích, tak 2T300 zatím pro mě nemá smysl,...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

30.1.2017 v 15:25 | Nahoru | #1462

Rischwon píše: a v neposlední řadě sem se celkem dlouho sžíval s tím že 2T nebrzdí motorem,..jinými slovy nemožeš brzdit motorem,..takže bud máš moto pod plynem nebo musíš držet spojku,...třeba když jsem jel jen po rovince tak jsem úplně zapomněl že při ubrání plynu musíš zmáčknout spojku a zpomalení si korigovat pouze brzdou,...2T které nemají dělené mazání ale máš jen smíchaný benzín s olejem, tak při brždění motorem jede píst naprázdno bez paliva,..tudíž nemá žádné mazaní a může se přidřít,..



Nesmíš to zas tak prožívat : ) Jasně, sjíždět GG a brzdit jen motorem není u 2T značka ideál, ale v normálním provozu to vůbec řešit nemusíš a už vůbec ne, když pojedeš na ostrým enduru 10 km. A pokud by ti vadilo míchání oleje a benzínu, doporučuji Beta Xtrainer, ta to má řízené elektronicky. Navíc je to ideální kompromis mezi ostrým a tupým endurem za hodně zajímavou cenu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

30.1.2017 v 15:59 | Nahoru | #1463
PetrS> na tvůj popud jsem se po xtraineru a Betách začal dívat ale 190 tyček na novou, to hned tak dohromady neposkládám, takže jdu po ojetejch. Teď jsem se teď o víkendu byl podívat na 2014 RR300 a RR250, protože se dají oproti KTM sehnat za menší peníze novější modely a orpdoti EXC mají Bety prý lepší motory.
Ta 300 dobrej podvozek, ale motor zněl nějak divně, sedadlo nedrželo. Ta 250 naopak motor dobrej, ale podvozek, minimálně jedno ložisko v přepáčku na kaši. Takže jsem ani jednu nevybral. Dokonce když jsem se bavil s tím borcem od 250, tak říkal, že tu 300 zná, že ji viděl na všech závodech co se byl dívat, takže se není čemu až tak divit u té 300.
Co mě ale u obou motorek překvapilo, tak oproti tomu EXC bylo o dost tvdrší páčka spojky. Myslel jsem, že to půjde jako na tom EXC jedním prstem, ale musel jsem dvěma, jako na WRR

Rischwon> zbytečně 4T 350. Rovnou 2T 300 Zkušenosti už máš z WRR

Naposledy editováno 30.01.2017 15:59:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

30.1.2017 v 16:47 | Nahoru | #1464
PetrS> no já bych to tak neprožíval,..ale měl si vidět toho mojeho kámoša jak za mnou létal po dráze že by ten výjezd vyběhl možná rychleji než já na jeho stroji,...a zastavil mě se slovy že to je 2T a že nesmím nikdy brzdit motorem,...že kdysy zadřel nějakou starou hujdu (motokros - 2T 250) a že už si na to chtě nechtě dává pozor,...
Xtrainer se mi taky líbí, ale když už tak už,....navíc Xtrainer má škaredé koleno míchání benzinu mě nevadí,..ale spíš mě jen příjde že by to tříkilo nebylo vhodně na celodenní traily,...

klubko> jak se říká u crossky či endura,..tak nejdůležitější je motor a podvozek,...nic neuspěchat,..pak se to může prodražit,...jinak s tou motorkou ještě uvidím,..zatím to kupovat nechci,..minimálně jaro bude na WR,...všechno si musím ještě vyzkoušet jak na trati tak v lese,..nejlépe na lesní trati jakože z toho co jsem zkoušel tak to 300 2T mi vyhovovalo nejvíc,...ale jak člověk zatahal za plyn tak sem si připadal jak hadrový panák co vlaje za řidítky prostě ještě to rozhodnutí ve mě nedozrálo,...chce to vyzkoušet i jiné 2T300, které budou nebudou mět přívěru otevřenou na max, tak jak to má berg mého kámoše,...hlavně bych chtěl vyzkoušet ještě nějakou ostrou 4T250 a to především WR250F s tím obráceným motorem,...rád držím motorku v otáčkách a když to vezmu kolem a kolem, tak v extrému je větší výkon spíš na škodu a navíc tě dřív unaví,... mluvil jsem kdysy s jedním enduro závodníkem,..je tu na motorkářích jako RSWR a ladí WRFka,...má tu novou WR250F a po dlouhých letech přešel zpět do třídy E1 a nemůže si to vynachválit,...lehčí motorka,..obratnější a prej to jede jak hovado,..podle potřeby si nahraje vhodnou mapu ECU,...a jak říká mistr oboru Graham Jarvis,...na závody 300 2T a pro celodenní vyjíždky s přáteli jedině 4T 250,...

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

31.1.2017 v 08:44 | Nahoru | #1465
klubko> Šance, že narazíš na ostrý tříkilo, které nebylo jetý závodně, je opravdu malá : ) Na ježdění po lese si to lidi nekoupí, takže u jeté je to trochu loterie. Na druhou stranu, pokud o to bylo dobře staráno, neměl by to být až tak velký problém, jenže tyhle motorky většinou končí u známých a ne na inzerci : )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

31.1.2017 v 08:46 | Nahoru | #1466
Rischwon> Pak nerozumím tomu, proč si to ten kamarád kupoval : )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

31.1.2017 v 10:16 | Nahoru | #1467
PetrS> kdybys ho viděl jezdit tak hned chápeš proč vyměnil 4T 450 za 2T 300,...jezdí převážně na enduro tratě a sem tam zajede nějaké to cross country,...říkal že je to otázka zvyku,..prostě bud pod plynem nebo se spojkou, ale ne jet s kopce a hodil si tam vyšší rychlost,..to je prej u 2T největší prasárna....přejezdy ho moc netrápí,...když je aspon trošku rovná cesta, tak záda všude,...jinak souhlas s tím že je to spíše závodní stroj, ale co se týče ježdění po lesích tak každý má o tom jinší představu,..někteří ti řeknou les a pak když s něma jedeš tak se bojí vyjet mimo lesní cestu,...ale někteří si vybírají jen ty nejtěžší pasáže, kde je 2T 300 jako doma,..

Naposledy editováno 31.01.2017 10:29:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

31.1.2017 v 10:43 | Nahoru | #1468
Rischwon> tak nějak jsem se já právěže vyvinul do té druhé skupiny
PetrS> no, ono je asi potřeba zabrousit do jiné cenové hladiny. Teď jsem hledal 90-110 a narazil jsem na to, na co jsem narazil, ale s tou horní hranicí budu asi muset jít ještě o 20 víš.
I když to 250 se dalo. Opravit přepáčko a dát novej olej do tlumičů, to už považuju za snesitelny náklady po koupi. Kurňa teď sem sám sebe zvyklal, jestli pro ni ještě nezajet ale asi ne. těch 50ccm znát bylo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

31.1.2017 v 10:59 | Nahoru | #1469
klubko> Pro hobíka je 300 lepší, má totiž lepší spodek. To je stejné jako u trialu, kde se začátečník bojí pořádně tahat a víc se vozí po krouťáku.

Slabší mašina tě ale zase víc naučí : )

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

31.1.2017 v 11:24 | Nahoru | #1470
klubko> PetrS mi to zebral s patra jeden známí co jezdí i MČR, enduro CAMS atd,.říkal že pro hobíka jedině 300 2T (samozřejmě že ne pro začátečníka), hlavně i skrz výkonovou rezervu,..takže ten motor hobby jezdec bude chtě nechtě šetřit,... 250 je prej u spodu dost ucukaná,...125 a 200 zas náročná na servis,...a 4T moc neuznává("do lesa patří křoviňák" ),..a že co tak vidí s okolí tak 4T motory často odchází a po go už to není co to bývalo, co se závodníků týče,..takže u 4T máš mnohem větší šanci že koupíš přeplastovanou závodní mašinu co je těsně před smrtí,...narozdíl u 2T máš levnější a jednodušší opravu což ani nemusím zmiňovat,..

jinak říká se že čím lepší jezdec,..tím líp si vystačí se slabším strojem,..s tou cenovou hladinou se nepohneš,..dá se třeba sehnat 2010 - 2012 za 80-90tis ale tam se dá očekávat podvozek a možná i komplet motor,..každopádně u 2T bych měnil píst na prvním místě,...nebo aspon na něj nakouk,.....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 275, 276] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8280 Dnes v 09:52 shewcza
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58


TOPlist