globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.


Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.1.2014 v 13:20 | Nahoru | #271
WR 250X má stejný náboj u 17" kola jako XT 660R u 21". Takže tam mám kolo z XTéčka. Žádné úpravy se opravdu nemusí dělat.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

16.1.2014 v 09:40 | Nahoru | #272
 

r.ricci píše: WR 250X má stejný náboj u 17" kola jako XT 660R u 21". Takže tam mám kolo z XTéčka. Žádné úpravy se opravdu nemusí dělat.



Díky, ptám se ani tak tak kvůli sobě, ale spíš za případné "konvertity"...

O přední kolo přímo z WR250R ses raději ani nepokoušel?
To kolo z šestistovky je/bylo snáze nebo levněji sehnatelné?
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.1.2014 v 16:58 | Nahoru | #273
Kolo na WR 250R je o malinko levnější než to na XTéčko. Ale kolo s WéeRka tam nepasuje. Musela by se kompletně předělat brzda. Erko má menší brzdový kotouč.

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.1.2014 v 23:38 | Nahoru | #274
Ď

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

21.1.2014 v 10:44 | Nahoru | #275
 
Aktuální PM komunikace s jiným uživatelem...

**************, 18.1.2014 13:13

Ahoj, jak jsi prosímtě počítal tu zavislost otačky rychlost
díky za informaci :)


_____

Dovi, 19.01.2014 00:03

Ahoj,

souvislosti jsou celkem jednoduché - výkon (točivý moment) motoru se přenáší z klikové hřídele přes sepnutou spojku a převodovku na hnané kolo, přičemž cestou se otáčky postupně redukují v primárním převodu, v převodovce a nakonec v sekundárním převodu, takže z původních X otáček na klice je výsledných Y otáček na hnaném (zadním) kole, který pak samozřejmě při každém svém otočení urazí (spolu s motorkou) vzdálenost rovnou svému obvodu.

Toť vše, takže celé je to vlastně úloha pro základní školu - je to záležitost pouze násobilky, trojčlenky (přímé a nepřímé úměrnosti) a převodu jednotek (sekundy na minuty a naopak, metry za sekundu na kilometry za hodinu a naopak atd.).

Když tak se mrkni do diskuze "Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS" - na 3. stránce, příspěvek #64 z 18.12.2012 13:51
http://www.motorkari...32014&&pgr=3

Nebo na začátku diskuze "Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost"
http://www.motorkari...um-detail/?ft=137415
se počítají dílčí i celkové převodové poměry pro jednotlivé převodové stupně.

Případně můžeš zkusit použít program Gearing Commander s rozsáhlou databází motocyklů:
http://gearingcommander.com/

Zdraví
Dovi

_____

**************, 19.01.2014 09:31

ok díky :)
aspon si během zimních večeru budu moct něco počítat :D

_____

Dovi, 20.01.2014 11:25

Rádo se stalo, ahoj

_____

**************, 20.01.2014 16:08

já to udělám asi pomocí gearing comm. nejde mi o to abych to měl na tisicinu kmh přesně ale aspon at vím když změnim rozetu z 45 na 30 co to udělá

_____

Dovi, 21.01.2014 10:33
 
OK, ale jestli se Ti jedná jenom o představu, co se stane při změně počtu zubů na rozetě, tak je to velmi jednoduché i bez použití specializovaného programu nebo bez složitějšího počítání, protože stále platí ta přímá resp. nepřímá úměra...

Kdybys dejme tomu přidal na (zadní) rozetě 1.5 krát tolik zubů, dostal bys celkově 1.5 krát silnější a zároveň 1.5 krát pomalejší převod. Takže při stejných otáčkách motoru (a samozřejmě při stejném zařazeném kvaltu) by pak byla rychlost motocyklu 1.5 krát menší (např. z původních 90 km/h na 60 km/h).

Nebo naopak, když (přesně dle Tvého příkladu) zmenšíš počet zubů (zadní) rozety z původních 45 na pouhých 30, tak při stejných otáčkách motoru se Ti rychlost motocyklu 1.5 krát zvětší, např. z původních 100 km/h na 150 km/h (samozřejmě pouze pokud motor ještě tuto zvýšenou zátěž zvládne).

Dovi
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

24.1.2014 v 13:21 | Nahoru | #276
 
navazující dotaz...

_____

**************, 21.01.2014 14:58

Jen bych se chtěl zeptat čistě teoreticky daly by se přimo v převodovce upravit převody

_____

Dovi, 22.01.2014 10:17
 
Daly, ale chce to znalosti, čas, prostor a peníze.

Musíš dobře vědět, co a proč chceš měnit. Např. zvětšit odstup posledního rychlostního stupně od předposledního - pro vytvoření ekonomické varianty převodovky snížením otáček motoru a spotřeby paliva při dálkových přesunech vysokou rychlostí. Anebo zmenšit odstup jedničky od dvojky, nebo naopak udělat tu jedničku pomalejší a silnější atd. atd.

Třeba profi i někteří poloprofi závodníci (kros i supersport) vylaďují své převodovky podle svých schopností a profilů závodních tratí, kde jde o desetiny sekundy. U těchto strojů je rozborka a sborka motoru a jeho kontrola skoro na denním pořádku, a třeba generálka resp. alespoň výměny pístů a spol. se tam dělá po pár desítkách motohodin nebo ještě časteji, a ani zásahy do převodovek nejsou pro zkušené mechaniky nic tak extra exotického a časově náročného.

Ale pro normální lidi na běžných silničních i enduro strojích je zpravidla optimální to, jak byl motocykl výrobcem navržen a vyroben. Osobně bych proto do fungující převodovky konvenčního stroje nezasahoval a v případě opravdové potřeby bych laboroval pouze s počtem zubů na řetězovém kolečku a/nebo na zadní rozetě.
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.2.2014 v 16:54 | Nahoru | #277

Dovi píše:  

A když se k tomu u WR 250R/X ještě vezme v úvahu dostupnost servisního manuálu (žádný pokoutný sken, ale plnohodnotná původní elektronická forma s vektorovou kresbou) a uživatelsky přístupný rozsáhlý diagnostický režim přímo na LCD panelu motocyklu (včetně možností přepnout se např. i do režimu otáčkoměru) bez nutnosti pořizovat si na diagnostiku další elektroniku jako tomu bohužel bývá u jiných značek, bylo definitivně rozhodnuto.
 



Ahoj, píšeš že se dá přepnout zobrazení LCD do režimu otáčkoměru. Pročetl jsem docela pečlivě servisní manuál, ale tuhle možnost jsem tam nenašel. Máš prosím nějaký postup jak na to? Vzhledem k tomu že mám na WR momentálně motocrosové pneu + demontovaný držák SPZ (včetně SPZ a jezdím převážně offroad, tak by pro mě informace o otáčkách byla mnohem cennější než km/h.
Dík za info.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.2.2014 v 19:47 | Nahoru | #278

danya4 píše: Ahoj, píšeš že se dá přepnout zobrazení LCD do režimu otáčkoměru. Pročetl jsem docela pečlivě servisní manuál, ale tuhle možnost jsem tam nenašel. Máš prosím nějaký postup jak na to? Vzhledem k tomu že mám na WR momentálně motocrosové pneu + demontovaný držák SPZ (včetně SPZ a jezdím převážně offroad, tak by pro mě informace o otáčkách byla mnohem cennější než km/h.
Dík za info.


Čau, zatím jen v rychlosti - postup je skutečně v servisním manuálu, zítra to sem když tak hodím.

P.S.
Ale mam dojem, že to není trvale nastavitelné - musel bys to tedy nastavovat při každém startu, protože defaultně je "palubní informatika" resp. LCD v režimu km/h...

Naposledy editováno 13.02.2014 19:54:40

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.2.2014 v 20:58 | Nahoru | #279
Heuréka, našel jsem ještě mezitím svoji emailovou korespondenci s kolegou, kterému jsem popisoval aktivaci toho diagnostického režimu s otáčkoměrem...


Takže režim "otáčkoměr" u motocyklů Yamaha WR 250 R/X


1.
Vypnout zapalování (klíček v poloze OFF)

2.
Stisknout tlačítka SELECT1 a RESET a stále je obě držet stisknutá

3.
Zapnout zapalování (klíček do polohy ON) a stále držet stisknutá tlačítka SELECT1 a RESET (několik sekund), dokud se na displeji neobjeví nápis "dIAG" - teprve pak obě dosud stisknutá tlačítka uvolnit

4.
Stisknout tlačítko SELECT1 a místo "dIAG" se objevi nápis "Co"

5.
Stisknout tlačítka SELECT1 a RESET a držet je stisknutá, dokud se na displeji neobjeví velký nápis "C1"

6.
Znovu stisknout tlačítka SELECT1 a RESET a držet je stisknutá, dokud se na displeji uprostřed dole neobjeví číslice "2"

7.
Nastartovat - displej je nyní v režimu otáčkoměru (do vypnutí motoru a opětovného "normálního" nastartování)

__


Ta tlačítka je ale potřeba držet opravdu docela dost dlouho...

Pokud si to ještě všechno dobře pamatuju, tak to bylo přesně takhle:

- při klíčku v poloze OFF jsem stisknul a držel tlačítka SELECT1 (to je to horní) a RESET (to je to vlevo)

- zapnul jsem klíček do polohy ON a stále jsem držel stisknutá obě tlačítka

- trvá to ale "strašně dlouho", odhadem možná skoro 10 vteřin, než se ten režim dIAG aktivuje.



P.S.
A existuje k tomu i video na youtube:



Naposledy editováno 13.02.2014 21:25:11

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

14.2.2014 v 08:06 | Nahoru | #280
Super, dík moc. O víkendu to vyzkouším a dám vědět.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

14.2.2014 v 10:48 | Nahoru | #281

Dovi píše: Čau, zatím jen v rychlosti - postup je skutečně v servisním manuálu, zítra to sem když tak hodím.


Je to v kapitole 8 - Electrical system

Konkrétně podkapitola Diagnostic Mode a další související informace ohledně kódů a všech možností diagnostického režimu...





















1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

17.2.2014 v 15:52 | Nahoru | #282
Ahoj, v sobotu jsem zkoušel ten otáčkoměr a funguje to . Za jízdy to ale moc použitelné není. Jednak je číslo na displeji docela malé takže špatně čitelné a pak je tam docela zpoždění zobrazení. Při zrychlování vidím třeba údaje: 3568 - 5861 - 8537 (ty čísla jsem si pochopitelně vymyslel . Je to prostě diagnostický otáčkoměr pro např. nastavení volnoběhu nebo přívěry... Ale další dobrá WR vychytávka, díky které jsem si ověřil, že řadím v cca. 8000ot./min, což odpovídá maximu točivého momentu

Naposledy editováno 17.02.2014 15:59:37

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.2.2014 v 09:29 | Nahoru | #283
 

danya4 píše: Ahoj, v sobotu jsem zkoušel ten otáčkoměr a funguje to


OK, to jsem rád.



danya4 píše: Za jízdy to ale moc použitelné není. Jednak je číslo na displeji docela malé, takže špatně čitelné, a pak je tam docela zpoždění zobrazení. Při zrychlování vidím třeba údaje: 3568 - 5861 - 8537 (ty čísla jsem si pochopitelně vymyslel ).


Ideální by bývala byla možnost snadného přepnutí velkých znaků z tachometru na otáčkoměr (a zpět). A to jedním tlačítkem, za chodu - podobně jako se přepínají celkové ujeté kilometry, dva denní měřiče ujeté vzdálenosti a ujeté kilometry na rezervu...
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.2.2014 v 09:57 | Nahoru | #284
 

danya4 píše: Je to prostě diagnostický otáčkoměr pro např. nastavení volnoběhu nebo přívěry...


Ten diagnostický režim je úplně otevřený, dobře zdokumentovaný a s bezplatným přístupem (netřeba žádné servisního modulu za mnoho tisíc Kč). Jsou tam detekovány desítky vlastností a hlídaných hodnot včetně např. teploty chladicí kapaliny, tlaku a teploty nasávaného vzduchu atd.



danya4 píše: Ale další dobrá WR vychytávka, díky které jsem si ověřil, že řadím v cca. 8000 ot./min, což odpovídá maximu točivého momentu


Souhlas.
Motory u verzí R a X jsou stejné a rozdíly zpřevodování mezi endurem 250R a motardem 250X jsou skoro zanedbatelné. Primární převody (z klikové hřídele) a převodovky mají oba typy identické; liší se jenom sekundárním převodem a průměrem zadního kola.



















Poznámky:

- MPS (Mean piston speed) = střední pístová rychlost pro zdvih 53.6 mm
- volnoběh při 1550 ot/min (střed výrobcem doporučeného rozmezí 1450 až 1650 ot/min)
- citelný nástup krouťáku při 4750 ot/min
- maximální točivý moment při 8000 ot/min (dle údajů výrobce)
- maximální výkon při 10000 ot/min (dle údajů výrobce)
- rychlosti motocyklu (skutečné - ne tachometrové) jsou ve výsledné tabulce zaokrouhleny na jednotky km/h

Výpočty platí pro originálně osazené motocykly, tedy u endura 250R s rozetami 13 a 43 zubů a se zadním 18" kolem s pneumatikou 120/80 a u motardu 250X s rozetami 13 a 42 zubů a se zadním 17" kolem s pneumatikou 140/70.
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.2.2014 v 11:11 | Nahoru | #285
 
Aktuální PM dotaz:

 
PM od xxxxxx, Dnes v 09:09

ahoj dovi,

furt premejslim jestli crf250l nebo wr250r
rikam si na druhou stranu jestli mne ta crf neprestane bavit a nevycital bych si vykon -10kg a plnohodnotny tlumiče od yamahy ..

mam na to jeste mesic a pul takze se mi to rozleží ..


________

Dovi, Dnes v 11:04

Ahoj, tady je docela těžko radit.

Při koupi nové Yamahy WR 250R bys totiž asi finančně vykrvácel, jenže stejně ji už asi v Česku neseženeš. Takže bys chtě nechtě musel jít do jeté, ale to naštěstí zase už za výrazně příznivější cenu. Naproti tomu si dneska tu Hondu CRF250L můžeš v každém krámě koupit jako funglovku za přijatelnou cenu...

Jde taky o to, jestli bys nějaké z těchto lehkých endurek plánoval jen tak na rok nebo maximálně na dva roky - pak asi není rozumné do toho vrážet výrazně víc peněz než je nezbytně nutný.
Já to měl ale úplně naopak - chtěl jsem takovýto stroj napořád, a proto jsem šel do funglovky (i když jsem pak kvůli čoprovi a místu v garáži pro syna byl nucen před nedávnem odprodej svého zánovního WRka zvažovat).

Co se technické stránky věci týče, tak přestože si myslím, že CRF250L vůbec není špatný stroj, tak Yamaha WR250R/X je opravdu jiná liga. A to nejenom svou konstrukcí a špičkovým vybavením (což jsou vlastnosti, které třeba já svým využíváním potenciálu stroje sotva ze třetiny a svým defenzivním a spíš kochacím ježděním vůbec nevyužiju), ale i svým dílenským zpracováním. Prostě v dnešní době takhle robustně a poctivě a bez šetření vyrobenou mašinu jsem ještě neviděl, nejezdil a nevlastnil...

Výhodou je i nenáročný servis, kde třeba kontrola a případné seřízení ventilových vůlí je předepsáno až po 40 tisících km. Jinak jednou za 5 tisíc km výměna oleje (1.3 až 1.4 litru) a jednou za 10 tisíc km výměna olejového filtru (v ceně okolo 100 Kč). Já to ale stejně měním každý rok po nájezdu pouhého 1 tisíce km. Ale těch pár korun mě nazabije, stejně jako povinné ručení asi 220 Kč (stejná částka jako za malou dvácu).

No, moc jsem Ti asi nepomohl, co?

Tak raději řeknu krátce, co bych s klidným svědomým poradil i svému synovi nebo např. svému nejlepšímu kamarádovi:

Jestli si to endurko chceš ponechat delší dobu, tak začni shánět Yamahu WR 250R(X) z druhé ruky, v co nejlepším stavu a od slušného majitele (ale raději ne od 18 letého kluka, kterému nestačí výkon). Kdyby se Ti takovýto stroj ale nepodařilo v pro Tebe přijatelném čase získat, běž tedy do Hondy CRF250L a chovej se k ní tak, aby Ti jednak dlouho vydržela, a aby i někdo druhý, komu ji pak případně přenecháš, Tě neproklínal...
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

21.2.2014 v 13:22 | Nahoru | #286
 
Navazující dotaz a odpověď:


******, 18.2.2014 v 12:10

super .. dekuju moc za info

chci to mit jako definitivni masinu tzn na furt a když vyroste syn tak mu jí dam a asi bud zvazovat novou wr250r .. i za tu cenu protoze clovek vi co ma .. (ve srovnani s jetou)

co se týče využití jsem taky spíše defenzivní jezdec .. jezdil sem xt600 a to je dost tíha ..kroutak super ale ve vetsim terenu je to k zblaznení těžký

vychází mi cenovej rozdíl crf vs wr na cca 70tisíc a to mi přijde že neni tak moc na to že člověk dostane celkem jinej stroj .. veřim yamaze v kvalitě ..

necham to jeste ulezet ale sem na 80% rozhodlej pro wr

diky


__________

Dovi, 19.2.2014 v 11:06

Ahoj, rádo se stalo.

Ale nejsem si jistý, jestli se dá u nás ještě koupit nová Yamaha WR 250R - alespoň loni myslím nebyla v nabídce u žádného českého prodejce. Jinak motardy (WR 250X) ještě v nabídce byly, ale zdražili je tuším o 5 tisíc.

Zdraví
Dovi

P.S.
Ještě se v rychlosti koukám do nabídky zdejšího (brněnského) prodejce Yamahy (fa PEMM) a nové enduro (R) je pod názvem WR 250FR k mání za 185 tisíc Kč...
http://www.yamaha-pe...cykly/enduro/wr250fr

A motard (X) pod názven WR 250FX za 190 tisíc Kč.
http://www.yamaha-pe...cykly/motard/wr250fx
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

21.2.2014 v 13:31 | Nahoru | #287
 
******, 20.2.2014 v 11:58

ahoj dovi jeste

proc se krom yamaha.pemm WR250R nenabizej v cechach ani nemecku ?

oni je stahujou komplet z evropy? pac se neprodavaj ? nebo se ceka na nejakej novej model ..

mas-li info a chces-li se podelit ..

dekuju predem



__________

Dovi, 21.2.2014 v 13:07

Ahoj,

kdybych měl nějaké ověřené informace tohoto druhu, podělil bych se o ně, ale bohužel odpovědi na Tvoje tři čtyři otázky jsou:

- nevím, nevím, nevím a možné by to bylo.

S tím brněnským PEMMem to ale byla čistě náhoda - když jsem reagoval na Tvoji PMku, v rychlosti jsem se ještě mrknul k nim, protože pro mne jako pro brňáka je to nejbližší "můj" (místně příslušný) prodejce. Nic víc, nic míň.

Ale být Tebou, nebál bych je vyzpovídat je přímo v tom PEMMu.
Na zákazníkem položený obchodně-technický dotaz k věci je nejen slušností, ale řekl bych možná i povinností odpovědět, protože jsou smluvním autorizovaným prodejcem a servisem Yamahy...

Taky by mě odpovědi na Tvoje otázky zajímaly, a tak když budeš mít čas a vzpomeneš si, dej pak prosím vědět, cos zjistil a jak jsi pochodil.

Zdraví
Dovi
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

21.2.2014 v 13:42 | Nahoru | #288
 
Jak se zdá, takhle to v tuto chvíli vypadá s nabídkou funglovek Yamaha WR 250R a WR 250X:













1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

21.2.2014 v 14:47 | Nahoru | #289
Já jsem koupil v roce 2011 novou WR-R za 123700 Kč (skladovka z Holandska, r.2009, dovezená od MOTO-RADEVA). Ceníková cena v ČR byla tehdy myslím 179000Kč. V Yamaze stojí v podstatě pořád stejně, jenom zohledňujou kurz EUR.
Docela zajímavě vypadá novej Gas Gas EC 250 Cami, pokud bude cena opravdu kolem 140000, mohla by to být zlatá střední cesta mezi WR-R a CRF-L.

www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/gas-gas/gas-gas-ec-250-cami-hobby-enduro-pro-dva-27556.html

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

24.2.2014 v 11:56 | Nahoru | #290
 

danya4 píše: Já jsem koupil v roce 2011 novou WR-R za 123700 Kč (skladovka z Holandska, r.2009, dovezená od MOTO-RADEVA). Ceníková cena v ČR byla tehdy myslím 179000Kč. V Yamaze stojí v podstatě pořád stejně, jenom zohledňujou kurz EUR.


Yamaha WR 250R/X jsou hodně dobré stroje, ale nechutně drahé - a za plnou (doporučenou) cenu bych ji nekoupil, ani kdybych roupama nevěděl, co s penězma.

Ale když si to člověk pohlídal, daly se občas pořídit za akční ceny okolo 130 tisíc - jak u kterého prodejce. A třeba v tom výše zmiňovaném PEMMu v Brně byla nějakou chvíli (v létě) dokonce za tuším 115 tisíc, ale je to už nějaký ten pátek.
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

24.2.2014 v 12:36 | Nahoru | #291
 
******, 21.2.2014

hoj dovi,

tak sem se jel vcera podivat do jicina na inzerat.. vypada dost dobre... jen je trosku vobouchanej spodni chrnic motoru a objevil sem ze byla lehce padla na silnici na pravou stranu (1/4 kulicky u packy brzdy obrousena a malinko skrabla - lehce obrousena zadni stupacka .. ) podle mne tak v 40 km/h

samozrejme ze prodejce neuvedl na netu nic o tom ze byla padlá, musel sem to objevit sam - vedet tak ze nepotkala nic tvrdyho a vedet jak se to zajizdelo tak do toho du ..

do pemmu sem vcera volal tak nikdo nikde nema wr250r, a koukal ze jeste nejakej posledni kousek dva model 2013 je na evropsky centrale .. ptal sem se proc a on rikal ze se moc neprodavaly (neni divu vzhledem k cene CRF) takze zrejme WRko v evrope konci ..

peknej vikend


__________

Dovi 24.2.2014 v 11:44

Ahoj,

neuspěchej to, čas od času se objeví dobrá nabídka a stojí za to si počkat na tu pravou.

Držím palce!

Naposledy editováno 24.02.2014 12:41:27

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

27.2.2014 v 11:30 | Nahoru | #292
 
 Podpora dorostu...






1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

1.3.2014 v 17:22 | Nahoru | #293
tak tedy po 5ti letech nejezdeni opet v sedle ..
koupeno dnes,
do provozu 09,
najeto 400km!!
pán cca 55let na ní jezdil za synem který se učil na malé krosce ..
a cena poloviční než nová u yamahy ..
DOT na pneu 15 tyden 2008, jeste tam jsou neojete chloupky po stranach ..
stav vypada vynikající ba co říct .. jako nová .. až se vyleští ..

až bude chvile a přijde helma nafotim lépe ..
americkej model se stříbrnym rámem .. juchů
vánoce jsou evidentně někdy i během roku
jen musim změnit formát počítadla kilometrů z mph na kmh .. snad to půjde ..



Naposledy editováno 01.03.2014 17:28:30

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

1.3.2014 v 22:51 | Nahoru | #294

dydzej píše: tak tedy po 5ti letech nejezdeni opet v sedle ..
koupeno dnes,
do provozu 09,
najeto 400km!!
pán cca 55let na ní jezdil za synem který se učil na malé krosce ..
a cena poloviční než nová u yamahy ..
DOT na pneu 15 tyden 2008, jeste tam jsou neojete chloupky po stranach ..
stav vypada vynikající ba co říct .. jako nová .. až se vyleští ..
až bude chvile a přijde helma nafotim lépe ..
americkej model se stříbrnym rámem .. juchů
vánoce jsou evidentně někdy i během roku
jen musim změnit formát počítadla kilometrů z mph na kmh .. snad to půjde ..


Velká gratulace ke zdá se hodně šťastné koupi!!



Dovi 24.2.2014 píše: Čas od času se objeví dobrá nabídka a stojí za to si počkat na tu pravou.


Snad je to ta pravá, co Ti cvrnkla do nosu...

Naposledy editováno 02.03.2014 06:57:23

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

7.3.2014 v 14:59 | Nahoru | #295
 

dydzej 12.2.2014 v diskuzi "Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty" píše: Tak nekdy v dubnu do ni du .. do CRF250L, chci lehky enduro do lesa a do hor na sjezdovky + lehkej freeride trialek na odreagovani vcetne nejakejch schodu a lehky blbnutí ve meste .. z ceho sem vybíral: WR250R - zbytecne moc penez a na moje jezdeni zbytecne vysoky - pri doslapu na kratkou nohu je kazdej centák znát (mam 180cm/75kg), navic to je jen Yamaha (vysvětlím později) .. KLX250 - kdysi o KLX650 sem snil jako teenager, ale obecne proste jedu ono nekompromisni "kawu nebrat" - kawaři nechť prominou - jsem totiž ortodoxní zastánce a podporovatel HONDA výrobků - nevíte náhodou, kdo vyrobí ročně na světě nejvíc motorů? .. KTM350freeride - ta váha je lákavá, ale chci hlavně jezdit a né hlídat motohodiny, jak je možný, že soudruzi z Osterreichu nemaj motory míň náchylný na údržbu, při těch koních z 3pade cca 20ps by to měli mít vychytanější .. kdyby místo honosnejch (moc pěknejch ovšem) záběrů oficiálního traileru přemejšleli nad trvanlivostí a bezudrzbovostí .. KTM250freeride - dvoutakt je taky lakavej, lehkej, ale je vazne moc slyset, pro nás gangsta +40 let je nenápadnost prioritní, nerad bych letěl přes nějaký natažený lanko přes cestu .. ALP4 - noname (majitelé Alpů necht prominou) - jakkoli to nevypadá špatně papírově, rád bych jezdil - ale ne do servisu, samozrejmě chci mit jistotu, a ne si zajistovat odvoz z lesa 40km od baraku jako u CagiwyW16! .. AJP250 - motoricky snad dobrý, pokud je to kvalitní provedení hondí licence, ale ty zdvihy jsou pro mně zbytecný a nechci se dotýkat oběma nohama jen špičkama (výška sedla 94cm jeste o 1cm vyssi nez u WR250R), takže .. Hondám obecně zdar a čtvrtlitrům zvláště, a vy co přemejšlíte jako já, myslete na to, že čim tišší v lese budete, tím spíš se tam zas podíváte .. osobně tedy laďák dávat nebudu .. a co se lehké dřiny ohledně pohotovostní hmotnosti 144kg u CRF týče, tak vězte, že sem se natahal XTček600 dost a dost z různejch zapeklitejch situací (178kg) .. takže CRF budu vnímat jako "pírko" - navíc rád bych využil ježdění i jako kondiční trénink .. vypotit, vydejchat .. a samo hlavně vyčistit hlavu



A jaký to s tou preferovanou Hondou versus zavrhovanou Yamahou vzalo nečekaný konec, co?

Ale taky to dobře znám - odříkaného chleba největší krajíc a nikdy neříkej nikdy...


P.S.
Jsi s tou zánovní WR250kou spokojen, nelituješ změny svých původních plánů?

Naposledy editováno 08.03.2014 07:11:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

9.3.2014 v 07:21 | Nahoru | #296

Dovi píše:  
A jaký to s tou preferovanou Hondou versus zavrhovanou Yamahou vzalo nečekaný konec, co?
Ale taky to dobře znám - odříkaného chleba největší krajíc a nikdy neříkej nikdy... P.S. Jsi s tou zánovní WR250kou spokojen, nelituješ změny svých původních plánů?



CRF250L je velmi dobrej stroj na navnadění do jedné stopy (100.000,-kč nová je prostě hit) .. cca 12 unora sem zacal o ni zacal uvazovat a jel se na ni podivat do plzensky hondy ke šmuclerovi ., pak ale začal maraton hledání informací na netu .. a platí původní vyřčené WR250R je vyšší a nová je nekřesťansky drahá ..

a tak sem jednou zvednul telefon a volam šedýmu dovozci díky tomuto příspěvku:

danya4 píše: Já jsem koupil v roce 2011 novou WR-R za 123700 Kč (skladovka z Holandska, r.2009, dovezená od MOTO-RADEVA). ........... ~


.. jestli ještě sežene nějakou rozumnou cenu nové WR250R .. a on že už nejsou, ale zrovna se na něj obrátil pán po 4 letech s najetými 400km a jestli bych jí nechtěl .. a bylo to

a sehnat defakto novou WR250R o 20.000,- levněji než nová CRF250L bylo vskutku velmi radostnou událostí, kterou se ukončil marathon myšlení v mé hlavě při výběru motorky ..

ostatně jezdím již 30 let na mašině, ale před 5ti lety těžká havárka na cb1300 se zlomenou páteří a popravdě jsem už motorku vůbec nechtěl .. 5 let na ní nemyslel .. až .. CRF udělalo JUK a WR je v garáži ..

jinak již jsem najel během týdne 400km dnes bude na tachometru 1000km a musim říct že nelituji .. nelituji čím dál víc .. dá-li se to tak popsat ..





ke kvalitnímu stroji patří kvalitní helma zde nejlehčí helma světa dovolila si přistát na mé hlavě a je třeba vyzdvihnout že 850g není vůbec cítit, štít nezvedá helmu a při otočení se ve vetší rychlosti aerodynamika neurve hlavu .. moc a moc doporučuji .. inu karbon

Marushin RS-MX
Nejlehčí motokrosová přilba v nabídce
Skořepina 3k pleteného karbonu
Karbonový kšilt s hliníkovými šrouby
Zapínání dvěma titanovými D-kroužky
Vyjímatelný a omyvatelný interiér
M.A.R.O. ochranný systém
Homologace ECE 22.05


Naposledy editováno 10.03.2014 09:48:40

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

9.3.2014 v 18:34 | Nahoru | #297
Dneska tedy zajeto .. luxusní počasí .. Slavkovský les a okolí ..















Naposledy editováno 09.03.2014 18:37:39

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

11.3.2014 v 10:50 | Nahoru | #298
 

dydzej píše: musim říct že nelituji .. nelituji čím dál víc .. dá-li se to tak popsat ..


To jsem moc rád, že Tě nemám na svědomí a že jsi s WRkem už hned od prvních kilometrů v jeho sedle spokojen!
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

11.3.2014 v 11:16 | Nahoru | #299
 
dydzej>
Koukám do Tvého profilu na ten nový WR250R přírůstek...



Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):

Honda CRF 250L: ač hondista, sáhnul jsem po yamaze .. důvody jsou zřejmé ,, yamaha jest lehčí, výkonnější, lepší komponenty, větší zdvihy, nekonečná nabídka příslušenství .. chtěl-li bych jezdit jen na ryby nebo do práce, dozajisté bych sáhnul po hondě ..

KTM Freeride 350: cena, servisní intervaly

První dojmy - první dojem? vysokej skůtr druhej dojem - i to jede, třetí dojem - stabilní podvozek jak na kolejích, čtvrtej dojem - líbí se mi, že oproti CRF250M na které jsem jel předváděcí jízdu, je pružnější, lépe točí a je lehčí .. pátej dojem - ta jednička je krátká tak jak sem si představoval a dvojka má ještě hodně síly na pomalej průjezd vlásenky do kopce .. youtube videa s wr250r jsou vesměs natáčený širokym objektivem (na krátké ohnisko) a proto se zdá, že je jednička na trialovější pasáže moc dlouhá .. v reálu pak člověku dojde, že to ti kluci japanský vymysleli a odstupňovali velmi dobře .. a šestý dojem - slyšim koncovku výfuku a ne sání (jako u CRF250L) - výhoda je, že účastníci provozu o motorce ví ..

Motorku bych doporučil pro - vyšší začátečníky či zkušenější jezdce co mají vytahaný ruce z kategorie o 40kg těžších (XT) .. začátečníkům se musí líbit pro beránčí - skůtrový projev v nižších otáčkách, ambicioznější jezdci ocení dlouhé zdvihy 270/270mm a výkon ve vyšších otáčkách .. všichni pak prožijí blaho při pohledu na servisní intervaly ..

Doplňky na motorce - zatím originální stav .., objednán chránič motoru z US http://www.wrrduals...ikeparts/107-flrskid








Recenze:

ani soft ani ostré enduro ..

den koupě:
koupeno s najetými 290mph

2.den po koupi:
najeto 50km, zatím to šetřim, podle sluchu jedu max 4-5tis otáček, zajíždim přes všechny převodové stupně, po zahřátí motoru je jeho ochota zrychlovat výrazně lepší, krouťák odpovídá objemu, ale když už si člověk zvykne na odstupňování převodovky - je to sranda .. první rozjezd na křižovatce jsem jaksi zablokoval provoz "páč mi to chcíplo" (zvyk na větší objem a rozjezd na volnoběh při 120Nm)

zvykam si, že 30mph je 50kmh .. 2 března - za hodinu prvního ježdění v 8 stupních celsia mně celkem bolí z tý zimy a častého řazení levá ruka od spojky, asi začnu mačkat gumové kolečko a těšim se na léto .. a oproti XTčkám, co sem jezdil před 20lety, je to kozička .. ale výška je o zvyku .. nespornou výhodou je, že žádnej kanál ani retardér nevyklepe z rozesmátého jezdce duši .. a při běžném používání nejdou na doraz přední tlumiče ..


P.S.

dydzej 09.03.14 v komentářích píše:
Přepnuto z mph na km/h .. stačí podržet tlačítko select2


 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

11.3.2014 v 11:33 | Nahoru | #300
 
dydzej>

I další Tvé zápisy v motodeníku dobře vypovídají o stavu (rozesmáté) duše...



První testování: 04.03.2014, Stav tachometru: 560 km

Tak během 4 dnů od koupě (najeto 400km při koupi) jsem najel 160km a postřehy jsou následující:

Po výměně oleje, vyčištění a namazání řetězu a seřízení přední brzdy jsem absolvoval pár městských vyjížděk a něco málo na polňačkách a na lesních cestách..

Motor stále v záběhu, takže ho šetřím, po zahřátí jede výborně, lehoulinká ucukanost v nižších otáčkách, na kterou se ovšem dá beze všeho rychle zvyknout.
Během těch 160 najetejch km už celkem přesně vim, co mam za rychlost, ve městě se dá v poho na 4ku .. jede-li někdo jak ponocnej (40kmh), tak to chce trojku ..

Posez je celkem komfortní, jízdu v terénu jsem vzhledem k "semi" drapákům absolvoval spíše kochací, nicméně jeden výjezd v lese byl velmi příjemnej a tak si zvykam po 10 letech opět na enduro ..

Zatim velká spokojenost a to jsem se ještě nedostal do vyšších otáček ..

---------------

Výlet do Krušných Hor: 07.03.2014, Stav tachometru: 720 km

Tak sme se dnes projeli do hor, najeto 110km .. Plešivec, Boží Dar. Neklid, Klínovec . . je velkou radostí mít možnost - když stydnou kolena (při 0 stupních) - se postavit do stupacek a zadřepovat si ..

Motor dostal 100 oktanovej benzin, na kterej bude odteď jezdit .. a zdá se, že na to zareagoval lepším zátahem .. musim říct, že výkon je vážně dostačující, v provozu je WRko svižný a obzvlášť v pátek oceňuji proplétání mezi auty v zácpě ..

Jinak už sem párkrát vytočil motor cca až k 8.000 otáček a neprotestoval .. jízda po sněhu se seriovejma pneu je poněkud nestabilní (pořádnej drapák by bodl), ale sjezdovka bez sněhu nedělá vůbec žádnej problém ..

Spokojenost a úsměv na rtu ..

---------------

Slavkovský les: 09.03.2014, Stav tachometru: 1000 km

Tak dnes krásný den na projížďku a 170km v sedle nebo ve stupačkách .. na Krásenské rozhledně moc lidí, tak sem tam nezajížděl, hrad Loket, zámek Bečov, Tepelský klášter, Křížky u pramenů .. to je jen něco málo z krásy Slavkovského lesa ..
Nedotčená krajina bez průmyslu .. a desítky km prostě ráj na zemi..
Jako bonus na konci 170km vyjížďky se objevilo na tachometru stav 1000km .. tj. ZAJETO

---------------

Okolo Doupovských hor: 10.03.2014, Stav tachometru: 1225 km

Tak dnes opět 220km v nohách .. po trase:

K.Vary - Kyselka - Kadaň - Nechranice - Vičice - Valeč - Chyše - Žlutice - Bochov - Stružná - Andělská Hora - K.V.






Pozn. Doviho: fotka je samozřejmě dýdžejova; ten copyright vkládá automaticky server Motorkáři...


Parádní štreka, přes nejzdevastovanější české lázně (Kyselka, krom 1 opraveného objektu) údolím mezi Krušnými a Doupovskými Horami (Horní Hrad - Hauenštejn) přes královské město Kadaň ke kámošům z Vičic .. zde se nachází nejsevernější a nejzápadnější vinařství v ČR, kluci zrovna prořezávali vinice ..

Pak stačilo proplést se východně od Doupova do Valče a přes vojenský prostor okolo granátového pole zpátky do Varů ..

Doupovské Hory jsou vlastně rozlehlým stratovulkánem s mnoha vyvřelými kopci a kopečky .. škoda jen, že území má zabraná AČR (vojenský újezd) --> na druhou stranu bude příroda ač prošpikována municí - tak zachována ..
 
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 276, 277] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8281 11.5.2024 v 03:14 SuperSic58
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58


TOPlist