globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati
16.6.2012 v 20:39
Zdravím,
Vlastním ČZ 125/488,3 s motorem a kompletní elektrikou z ČZ 180/487,4. Je tam dynamo, relé, atd. od značky Ducati. Nevím proč, při volnoběhu nebo na plný plyn to dobíjí maximálně 12,4V. Což je napětí na baterce. Po zapnutí světel to dobíjí pod 12V. Nevím, jestli to je dynamem nebo relátkem. Máte s tím někdo zkušennosti? Děkuji za pomoc.

ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

16.6.2012 v 20:56 | Nahoru | #1
Jede to bez baterky ? Jinac 12,4V je hodne malo. Chce to cca 14,5V az 15V.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

16.6.2012 v 21:26 | Nahoru | #2
Popisujes to trochu zmatene. Pokud tam zapalko Ducati, tak tam rozhodne nemas ani dynamo, ani relatko. Vzhledem k jednoduchosti tohohle systemu tam muze bzt vadne jen statorove vinuti , nebo regulator dobijeni. Ten lze nahradit obdobnym od VAPE. Takze prvni promerit stator (napeti na svorkach tak 14-15V, odpor vinuti tak kolem 600 ohm, nekonecny odpor proti kostre), pokud to bude OK tak je spatnej regulator, nebo vedeni k nemu.

Naposledy editováno 16.06.2012 21:27:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

16.6.2012 v 22:29 | Nahoru | #3
petrvtr_new> To je také trochu zmatené... odpor jednotlivých fází vůči sobě rozhodně nemůže být 600Ohm, to by alternátor neměl skoro žádný výkon. Odpor se tam pohybuje okolo 1 - 2 Ohm, přibližná hodnota je uvedena v manuálu. Jednotlivé cívky mohou mít oproti kostře buď nekonečný odpor, nebo zhruba poloviční odpor oproti odporům vůči sobě. Záleží na tom, zda je střed vinutí ukostřen, či není.
Jednotlivé fáze mohou bez zátěže mít klidně před 50V. Nejlepší je alternátor po změření odporů proměřit žárovkovou metodou, tady spojit tři žárovky 24V/21W do hvězdy a na každé z ramen hvězdy napojit jednu fázi alternátoru. Nastartovat motor, držet jen nízké otáčky, aby žárovky neshořely a musejí všechny svítit stejně, přesnější je ale vzít klešťový ampérmetr a změřit jím proudy v jednotlivých fázích. Musejí být stejné!!!! Pokud ano, je alternátor sám o sobě v pořádku a chyba je potom v regulátoru, nebo v konektorech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

17.6.2012 v 08:43 | Nahoru | #4
J.M.K.> Je tam jenom jedna faze. Samozrejme 0.6 ohm, preklep.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

17.6.2012 v 11:30 | Nahoru | #5
petrvtr_new> Aha, tam v tom případě to bude jednodušší. Pokud je to buzené stejnosměrné dynamo, tak proměřit stator i kotvu, zda nejsou proražené na kostru, změřením odporu by se daly odhalit mezizávitové zkraty. Regler, pokud je mechanický, tak nejlépe proměřit, při jakém napětí rozpíná buzení, případně jej odkrytovat a při nastartovaném motoru sledovat, zda pracuje a rozepíná buzení. Pokud ne, je vada v dynamu. Pokud ano, je "rozhozený" a bude třeba jej seřídit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

17.6.2012 v 12:52 | Nahoru | #6

J.M.K. píše: petrvtr_new> Aha, tam v tom případě to bude jednodušší. Pokud je to buzené stejnosměrné dynamo, tak proměřit stator i kotvu, zda nejsou proražené na kostru, změřením odporu by se daly odhalit mezizávitové zkraty. Regler, pokud je mechanický, tak nejlépe proměřit, při jakém napětí rozpíná buzení, případně jej odkrytovat a při nastartovaném motoru sledovat, zda pracuje a rozepíná buzení. Pokud ne, je vada v dynamu. Pokud ano, je "rozhozený" a bude třeba jej seřídit.



Je to jeste jednodussi. Jednofazovy altik s permanentnimi magnety. Regulator je elektronicky s usmernovacem. Proste stejnej system jako je dnes obvykle na motorkach, akorat jednofazovy. Regulator se da nahradit podobnym od VAPE, jak uz jsem psal.

(reakce na) ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

17.6.2012 v 14:08 | Nahoru | #7
petrvtr_new> Jasně, tak zakladatel vlákna psal, že je tam "dynamo, relé atd." a vzhledem k tomu, že je to starší číza, bych tomu docela i věřil, že by to mohlo být klasické dynamo, klidně i s trojitým reglerem (zpětný spínač, regulace napětí, proudový omezovač).
V tomto případě ale stačí změřit odpor cívky, ta může být "plovoucí", nebo jedním koncem kostřená. Pak změřit napětí naprázdno (při volnoběhu), potom zatížit žárovkou, nebo výkonovým odporem, změřit napětí při zátěži a když bude v pořádku, vyměnit regler.
Je ale důležité vědět, zda je cívka plovoucí, nebo jedním koncem kostřená a podle toho regler vybrat.

fafo> Když tam má elektronický regler, tak bych to bez baterky nezkoušel. Regler by to nemusel přežít.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

17.6.2012 v 14:16 | Nahoru | #8
mám tam toto: http://i49.tinypic.com/2e4xhrc.jpg a http://i48.tinypic.com/6jmvt5.jpg <- já celou dobu žil s tím, že to je dynamo. Měl by to být bezkontakt, 100W. Já se v elektrice moc nevyznám. Takže na mě musíte trochu víc pomalu.. :)

Naposledy editováno 17.06.2012 14:16:40

(reakce na) ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

17.6.2012 v 19:04 | Nahoru | #9
miro1m> To první je elektronický regulátor napětí. Pokud to není nějaké exotické provedení, tak červený drát je napájecí výstup na baterku, černý kostra a z těch zbylých tří musejí dva vést na stator alternátoru a poslední asi na kontrolku dobíjení, pokud ji máš. Každopádně koukni, kam který vede, pak se pohneme dále. A ten "buben" na té druhé fotce je rotor alternátoru a permanentními magnety po vnitřním obvodu, stator s vinutím je ukrytý pod ním.

ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

7.7.2012 v 12:27 | Nahoru | #10
Zdravím pánové, omlouvám se, že jsem tu delší dobu nebyl, ale byl jsem skoro pořád pryč a neměl jsem čas něco řešit. Otec to vyřešil po svém a zkusil koupit ten regulátor napětí od Vape. Podle plánku jsme to zapojili. Rozsvítili jsme světla, pustil jsem blinkr a po přidání plynu ten blinkr přestal blikat a téměř svítil. Tady je originální zapojení http://i48.tinypic.com/nyu1zk.jpg a tady je schéma nového http://i50.tinypic.com/iw0o5x.jpg. Pochopil jsem, že na ten konektor, kde vedou dva černý mám připojit žlutý a černý drát. Pak na červený a bílý připojit červený a bílý drát. pak ten zeleno/červený na kontrolku dobíjení. Ale zbyl mi tam hnědý drát a ten není ani v tom původním zapojení.

ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

7.7.2012 v 18:05 | Nahoru | #11
Tak jsem sundal rotor a hnědý a žlutý drát vede tam.. což podle schématu jsem tam zapojil. ale zajímalo by mě, kam vede ten zelený drát, který má na sobě černý obal, ten, co byl na fotce s regulátorem napětí od Ducati úplně vlevo. snažil jsem se pátrat a vypadalo to, že vedl pod nádrž do toho konektoru. ale kam vede dál, to nevím..

táta právě jel někam k rybníku a pak mu to přestalo svítit. Takže to asi tím regulátorem nebude.

ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

25.9.2012 v 22:26 | Nahoru | #12
Do regulatoru ti vede od alternatoru hnedej a zlutej (tam je stridave napeti) z regulatoru vede cervenej pres 8A pojistku na baterku, telenej je pak stridavej pro hlavni svetomet (poloha 1) dale by mel hnedy byt uzemneny (od alernatoru cernyna zem)mam tu pred sebou schema, je to trochu silena elektrika. Taky hledam proc mi to nedobiji, ale pro zmenu vubec :)

Naposledy editováno 25.09.2012 22:28:54

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

24.1.2015 v 01:31 | Nahoru | #13
Zdravím,
řeším problém jak zapojit regulátor Ducati.Koupil jsem motorku ČZ 180/487 na které bylo nefunkční VAPE prototypové zapalování (psal jsem do VAPE jak ho opravit a radí mi, ať si koupím novou sadu). Sehnal jsem kompletní Ducati sadu, ale nevím jak zapojit regulátor. Na regulátoru jsou 2 konektory značené A, 1xG, 1x+B a 1xzem. Z alternátoru vede hnědý a žlutý vodič a za schématu zapojení není jasné, kam je připojit. Na příspěvku miro 1m je odkaz na fotku:
http://tinypic.com/v...amp;s=6#.VMLJbS5i3Co Na fotce jsou napojené dráty z alternátoru na A a G. Diskutoval jsem zapojení se známými elektrikáři a ti říkají, že na G se mají připojovat světla a budou napájena střídavým proudem. (pokud jsou světla napájena z baterky tzn. stejnosměrným proudem pak se na G světla nemají zapojit). Není toto příčinou proč miro 1m měl problémy s dobíjením? Kam mají být zapojeny vývody z alternátoru?
foto jsem uložil zde: http://jaho44.rajce...cz/Zapalovani_Ducati
Děkuji za radu.

Naposledy editováno 24.01.2015 01:32:32

(reakce na) ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

24.1.2015 v 10:51 | Nahoru | #14
jaho44> hnědý a žlutý připojit na A regulátoru. Na G bych nepřipojil nic a zkusil pak proměřit co tam vlastně je.

3 reakcí na tento příspěvek ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

24.1.2015 v 20:03 | Nahoru | #15
Pánové krátce vám vlezu do diskuze za což se předem omlouvám. Na čz 180 mám problém se svícením. Když při nastartovaném motoru zapnu světla je to bludička. Při přepnutí na polohu 2 při vypnutém motoru svítí perfektně.Zapalovací skřínˇku zadi jsem vyměnil za nové a žádná změna. Existuje někdo kdo řešil podobný problém?

Naposledy editováno 24.01.2015 20:04:54

(reakce na) ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

24.1.2015 v 20:34 | Nahoru | #16
Jirka4137> Oprav mě jestli se pletu, číza má dynamo 75W,tu , takže čím vyšší otáčky, tím víc proudu?

ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

25.1.2015 v 09:08 | Nahoru | #17
O elektrice vím akorát že je to svinˇa která néni vidět a kope.
Mělo by to tak být ale neměla by to baterka podporovat když dynamo nestíhá?
Poloha 2 na zadi zárovenˇ chcípne motor a štˇáva jde jen s baterie.

(reakce na) ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

25.1.2015 v 10:13 | Nahoru | #18
[quote=Jirka4137]Pánové krátce vám vlezu do diskuze za což se předem omlouvám. Na čz 180 mám problém se svícením. Když při nastartovaném motoru zapnu světla je to bludička. Při přepnutí na polohu 2 při vypnutém motoru svítí perfektně.Zapalovací skřínˇku zadi jsem vyměnil za nové a žádná změna. Existuje někdo kdo řešil podobný problém?[/quote

Problém asi nebude v zapalovací skříňce...

ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

25.1.2015 v 12:37 | Nahoru | #19
Není to už jsem zjistil. Problém byl vůbec od někoho zjistit že poloha 2 je chcípák.
Mě by spíš zajímalo když dynamo solidně celou sezonu dobíjí baterku proč neutáhne světla. Blinkry v pohodě. Baterka sama světla uživí bohatě ale proud z ní možná jde jen při vypnutém motoru nebo něco světla zkratuje. No nebudem to tady plevelit zkusím odvést k autoelektrikáři.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

25.1.2015 v 14:44 | Nahoru | #20
Jak jsem hledal způsob zapojení regulátoru, tak jsem podrobně zkoumal schéma zapojení. Jestli máš zapalování Ducati 12V ( http://jaho44.rajce...cz/Zapalovani_Ducati )tak schéma je výše a tam jsou napájená světla za jízdy pouze od alternátoru - proto otáčky motoru mohou ovlivňovat svícení. Klíček v poloze 2 slouží pro svícení pokud je motor v klidu, pak svítí jen z baterky. Blinkry, brzdové světlo a houkačka jsou napájeny stále z baterky. Pokud je zapalování 6V tak je to jinak. Podívej se jestli máš zapalování a regulátor dle horního odkazu.

Naposledy editováno 25.01.2015 19:38:28

(reakce na) ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

25.1.2015 v 15:10 | Nahoru | #21
jaho44> Než jsem ČZ 180 prodal, tak jsem s elektrikou (6 V) taky leccos zkoušel. Dobíjela, svítila, neblikala. Mnozí mi radili, že za ta léta jsou už ve vedení různé odpory, takže je nejlepší natáhnout nové dráty, zkontrolovat dynamo, relé a pak to bude bez problémů. Nejspíš je to tak nejlepší...

ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

26.1.2015 v 23:11 | Nahoru | #22
Mám zapalování Ducati 12V. To by znamenalo že altík dává málo. Dík budem ho zkoušet přemluvit.

(reakce na) ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

28.1.2015 v 11:08 | Nahoru | #23

Jirka4137 píše: Pánové krátce vám vlezu do diskuze za což se předem omlouvám. Na čz 180 mám problém se svícením. Když při nastartovaném motoru zapnu světla je to bludička. Při přepnutí na polohu 2 při vypnutém motoru svítí perfektně.Zapalovací skřínˇku zadi jsem vyměnil za nové a žádná změna. Existuje někdo kdo řešil podobný problém?



No, neznám ducati zapalování, ale podle toho jak to popisuješ... nemáš to přepólované?

ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

28.1.2015 v 18:54 | Nahoru | #24
Všechno je možné musí na to ale mrknout dost dobrý elektromechanik.

ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

26.5.2016 v 22:36 | Nahoru | #25
Kdyby do tohohle témtu ještě někdo nakouknul. Tak zapojení má být takhle: http://s33.postimg....6_18_33_00_Pro_1.jpg

Zelený je ke spínačce. Hnědý a žlutý jsou z altíku, +baterky a kostra jsou jasný. Tohle je taky celkem podstatný obrázek: http://s33.postimg.org/o6bgxi3zj/Wires.png

Kontakty A jsou v regulátoru spojeny. Jeden slouží jako vstup střídavého napětí z altíku a 2. jde právě přes spínáčku do světel.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

7.8.2018 v 16:32 | Nahoru | #26
Pár lidí se mě na to ptalo: https://bakoun.rajc...es.cz/CZ_180_Ducati/

Konektory A jsou navzájem propojený, jeden slouží jako vstup střídavého napětí z alternátoru, druhý jde přes spínací skříňku do světel. Takže přední světlo je napájené střídavým napětím.
Do konektoru G jde stejnosměrné napětí z regulátoru.

Konektory + a - jsou snad jasné.

(reakce na) ČZ 180/487,4 - nedobíjí - elektrika Ducati

31.8.2018 v 17:09 | Nahoru | #27
Bakoun> Tak ještě sem vlezu. Obrázek zapojení regulátoru je na čezetmanii a sedí to. Motorka mě nesvítila protože byl špatný reglec. Po výměně opět svítila ale málo. Prostříkal jsem stator po stáhnutí rotoru kontaktolem a bylo to lepší. Včera jsem dal nový bezkontakt Ducati Energia a už do toho jakásik ta energia ide . Svítí to dobře. Vnitřní závit v rotoru je dost zajímavý -naměřil jsem průměr 19(na stahováku) a stoupání X1. Kdyby někdo chtěl dělat přípravek.
Uvnitř trubkového stahováku je M10 šroub. Kdyby to někdo chtěl měnit musí sundat plasty a nádrž protože většina svazku vede do cívky ke svíčce. Hnědý a žlutý do reglecu.

Naposledy editováno 01.09.2018 08:14:46
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna prachovek přední vidlice + g... ČZ 180/487 MindaMour 4 31.3.2024 v 20:23 MindaMour
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Motory z ČZ 175/477 175/487 180/487 [1, 2] ČZ 175/478, ČZ 175/477, ČZ 180/487 Jackun 39 7.3.2023 v 13:38 Kalasnikov
ČZ 180 ČZ 180/487 fek77 12 12.7.2022 v 19:10 fek77
olej do tlumiče ČZ 125/488 Stapio 8 27.3.2022 v 20:28 cmiral


TOPlist