globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nehoda, viník, amortizace??
 
10.5.2012 v 13:00
Zdravím, podělím se s Vámi o další zkušenost co se týče nehod.
Příbuzný měl cca před 4 měsící nehodu kterou způsobil on, škodu řešila pojišťovna. Teď nám přišel dopis od právníka poškozené strany, který po nás vyžaduje rozdíl mezi částkou na faktuře a částkou vyplacenou pojišťovnou. Faktura je na cca 85 tis. Pojišťovna, ale strhla cca 8 tis. za opravu , která podle likvidátora nesouvisela s nehodou, dále částku ponížila o amortizaci, takže poškozenému vyplatily cca 45 tis. a ten rozdíl teď vymáhá po nás.

Podle toho co jsem zatím konzultovali, nemá poškozený na doplacení rozdílu od nás nárok, ale ještě budeme vše řešit s naším právníkem, a řeší to i naše pojišťovna.

Jak to celé dopadne budu informovat, pokud někdo z vás řešil stejný problém tak uvítám informace.

Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Nehoda, viník, amortizace??

13.5.2012 v 00:02 | Nahoru | #31

Brown píše: Hoši, tohle se mi na tomhle fóru líbí. Pokud píšu jako viník, jednoznačně, ať si trhne poškozený. Pokud píšu jako poškozený, ať cáluje viník. Přece když nic nezaviním, proč bych měl obíhat pojišťovnu (ne moji, ale viníka) a shánět svoje peníze. Realita je taková, že Černý Petřík je na straně viníka. Pokud si v tom přihřívají polívčičku pojišťovny, je to bordel v legislativě, ale ne na straně poškozeného, ten si tuhle pojišťovnu navíc nevybral. Z povinného hradí škodu pojišťovna viníka. Z vlastní zkušenosti, při mnou nezaviněné nehodě jsem byl přímo na místě PČR (viník se mnou) instruován, že rozdíl mezi platbou pojišťovny a realitou mám vymáhat na viníkovi (a to i soudně) a ten si to má domluvit s pojišťovnou. Po likvidaci nehody mi byl zaslán doporučený dopis úřadem s rozšířenou působností viníka s výzvou o uplatnění nákladů, které nebyly uhrazeny pojišťovnou. Já jsem dostal uhrazeno vše, takže jsem odpověděl, že po viníkovi nadále nic nepožaduji. Připadá mi zcela nesmyslné, když nic nezaviním, tak proč bych měl nést veškerou tíhu.



At tu pise vinik ci poskozeny, odpoved je stejna - calovat musi ze zakona pojistovna.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda, viník, amortizace??

13.5.2012 v 10:23 | Nahoru | #32

Kov píše: Mám auto staré 11 let, které nebylo nikdy ani drclé. Pokud by mi ho někdo nabořil....co s tím? Amortizace jako prase...chtít zaplatit 100% ceny opravy-uvedení do původního stavu?


11 let staré auto je vrak s tabulkovou hodnotou (znalecký standart soudního znalectví) 0. Respektive max. 10% z původní ceny. Defakto má jen cenu zbytků. Takže by se to stejně skoro určitě likvidovalo jako totálka. Kdyby jsi boural, hodnota ať jsem tlustej 50 tisíc, na tuhle cenu by to muselo být jen min. ťuklý aby pojišťovna schválila opravu. V případě opravy z orig. dílů automaticky 50% dolů. Z neorigo by to bylo míň a možná i nic. Kdyby se použily "čínský" repliky. Do 100 procent z originálu pouze přes soud a žalovat pojišťovnu s nejistým výsledkem.
Za totálku nedostaneš skoro nic. Vrak bude mít cenu řekněme cca 25 tis. Takže ti vyplatí cca 20-25. Rozpočtem ještě méně.

edit: Uvažuji tedy, že máš nějaké obyčejné auto. Typu Fabia I, Megane apod. Mercedes, Porsche apod je trochu o něčem jiném.

Naposledy editováno 13.05.2012 10:26:23

(reakce na) Nehoda, viník, amortizace??

13.5.2012 v 11:21 | Nahoru | #33

Sukin píše: ..... Nemůžu se zbavit pocitu, že to na nás prostě zkoušeli, nechápu proč se ten právník neobrátil na pojišťovnu, ale na nás.



To je normální postup cestou menšího odporu. Většina viníků se lekne a zaplatí to ze svého. Soudit se s pojišťovnou je už výrazně náročnější, ta má tým dobrých právníků s důkladnou praxí právě v těchto sporech a vypracované postupy pro "minimalizaci nákladů" na vypacené škody.
Tím, že to nejprve zkusí na tebe, nic neztratí. Pokud narazí na někoho, kdo v dnešním světě umí žít a nenechá si nic líbit, tak prostě jako druhý pokus vystartují na pojišťovnu s tím že z ní snad něco vyrazí.

Je to prostě logické vypočítané rozhodování, takovým se dnes řídí celý svět. Počítají se jen výdaje, příjmy, pravděpodobnosti. Nějaká suběktivita, jako je správnost, čest, spravedlnost, se do rozhodování nepřipouští, snižuje to reálné výsledky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda, viník, amortizace??

13.5.2012 v 17:09 | Nahoru | #34

Poggy píše: 11 let staré auto je vrak s tabulkovou hodnotou (znalecký standart soudního znalectví) 0. Respektive max. 10% z původní ceny. Defakto má jen cenu zbytků. Takže by se to stejně skoro určitě likvidovalo jako totálka. Kdyby jsi boural, hodnota ať jsem tlustej 50 tisíc, na tuhle cenu by to muselo být jen min. ťuklý aby pojišťovna schválila opravu. V případě opravy z orig. dílů automaticky 50% dolů. Z neorigo by to bylo míň a možná i nic. Kdyby se použily "čínský" repliky. Do 100 procent z originálu pouze přes soud a žalovat pojišťovnu s nejistým výsledkem.
Za totálku nedostaneš skoro nic. Vrak bude mít cenu řekněme cca 25 tis. Takže ti vyplatí cca 20-25. Rozpočtem ještě méně.

edit: Uvažuji tedy, že máš nějaké obyčejné auto. Typu Fabia I, Megane apod. Mercedes, Porsche apod je trochu o něčem jiném.


Mám Fokus combi 1,6 r.v.2001 najeto něco přes 100tis, celé auto až na rozvody,které jsem nechal udělat ve fordu, v původním stavu, bez koroze. Pokud bys nevěděl,že je tak staré, tak bys to typl ani ne na polovičku. Slovo ,,vrak" je úplně mimo. Proto mě straší představa,že by mi za to někdo dal nějakých 20-30tisíc,jak píšeš, a kup si za to něco podobného...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda, viník, amortizace??

13.5.2012 v 19:30 | Nahoru | #35
Kov> Nevěř všemu, co se tu píše. Pojišťovna má všechno v úvozovkách tabulkově a paušálně. Pokud například znaleckým posudkem doložíš, v jakém stavu bylo tvoje auto, tak ti taky pojišťovna zaplatí víc. Ale to už jsou ty právníci, soudy, žaloby, nejistota, nervy v kýblu, minimálně 1/2 roku zkaženýho života ...
Jinak oprava se provádí, pokud rozpočet ceny nepřekročí 80% obvyklé ceny vozu s tím, že jako servis můžeš překročit rozpočet max o 10%.
Ty jako majitel se můžeš rozhodnout, že si opravu provedeš svépomocí, což je mnohdy výhodnější.
Focus 1.6 2001 cca 100t km nebude mít rozhodně tabulkovou hodnotu 30t, ale těch 55t bude nejspíš strop. A dneska těch 55t na opravu nějaký havárie moc není. Musíš počítat s tím, že minimálně polovina bude práce a lakovna, takže na materiál opravdu moc nezbude. Proto z toho většinou pojišťovna udělá totálku, vyplatí ti zůstatkovou hodnotu, ale za ty peníze to třeba z neorigo dílů poskládáš pěkně dohromady a ještě ti zbude na bublifuk .

Naposledy editováno 13.05.2012 19:31:26

(reakce na) Nehoda, viník, amortizace??

14.5.2012 v 17:31 | Nahoru | #36

Kov píše: Mám Fokus combi 1,6 r.v.2001 najeto něco přes 100tis, celé auto až na rozvody,které jsem nechal udělat ve fordu, v původním stavu, bez koroze. Pokud bys nevěděl,že je tak staré, tak bys to typl ani ne na polovičku. Slovo ,,vrak" je úplně mimo. Proto mě straší představa,že by mi za to někdo dal nějakých 20-30tisíc,jak píšeš, a kup si za to něco podobného...


Jsem udělal rychlý posudek. Předpoklad: 1 - 2 majitel, nehavarováno, úplná servisní historie, původ ČR. Pokud něco nesplňuješ cena klesá. Nevím výbavový stupeň, zvolil jsem Ambiente bez dodatečné výbavy, ale ta u těhle aut hne s cenou jen v řádu max. pár tisíc.



edit: databáze Taxexpert

Naposledy editováno 14.05.2012 17:32:07

1 reakcí na tento příspěvek Nehoda, viník, amortizace??

3.8.2012 v 10:25 | Nahoru | #37
Čaute, zkusim se připrcnout do tématu. Včera jsem s hondou dával přednost a zezadu mě navalila pani se zánovní A3 a do ní ještě jedna pani. Volal jsem cajty, protože s ní nebyla domluva a neuznala svoji vinu. Ta paní za mnou je viník té mojí nehody - dostala flastr od cajtů. Bylo to naštěstí bez zranění, ale jak jsem dostal zezadu ránu na kolo, tak sem i s motkou odlítla metr a půl dopředu, ale na zem nešla. Na první pohled jen zničená značka a plastovej držák (v jednom kuse s podblatníkem). Ale vypadá to, že to nějak zahejbalo s kolem, bo začal hodně mlátit řetěz. Boural jsem poprvé, tak se ptám co s tim, jak to řešit? Nechci z toho dělat kovbojku, rači budu jezdit, ale chci mít jistotu, že to je v cajku. Je to VFR 98. Máte někdo zkušenosti se servisama na kladensku? Pojišťovna viníka je kooperativa, tam je událost už nahlášená. Díky za radu

Naposledy editováno 03.08.2012 10:34:10

(reakce na) Nehoda, viník, amortizace??

3.8.2012 v 10:57 | Nahoru | #38
backwardbrother> Na tom by se kurňa nechalo snad i něco vydělat .
Určitě by tě měl kontaktovat technik pojišťovny, u který se uplatňuje pojistka a měl by udělat prohlídku se zápisem. Nebo můžeš na tu pojišťovnu dojet sám, ale pokud máš nějaký pochybnosti, že to nějak hejblo s kolem, tak to radši odstav. Že by se u VFR náboj pootočil v kyvce se mi nechce věřit, tak aby to nebyl nějaký větší trabl . Taky nech zkouknout pneu, protože může být poškozená, stejně tak i ráfek.
Další možnost máš, že zajedeš do nějakého smluvního servisu pojišťovny nebo do autorizovaného servisu Honda (nemusí být smluvním servisem) a tam se domluvíš na postupu nebo na kontrole všech poškození třeba i s proměřením rámu (nevím, jaká to byla pumelenice).
Hlavně, že jsi to ustál bez zranění .
Kovbojku z toho rozhodně nedělej, ale buď důsledný a pozorný. Kooperativa je jedna z těch hodně ojebávacích pojišťoven .

Nehoda, viník, amortizace??

3.8.2012 v 11:32 | Nahoru | #39
Při jednání s pojišťovnou fakt platí, že se musíš starat, urgovat, psát, dokládat, posílat prohlášení atd...a potom ti nakonec vše uhradí...je to na delší dobu, ale stojí to za to.

1 reakcí na tento příspěvek Nehoda, viník, amortizace??

3.8.2012 v 12:14 | Nahoru | #40
Jo na její pojišťovně sem už byl, pani to už taky hlásila. Jejich technik se mi ozve během dneška, nebo pondělka. Fakt budu rád když to někdo projde a řekne, jestli je to cajk. Když tomu nic nebude, o to líp, aspoň se ještě svezu a nebudu čekat kdoví jak dlouho na vyřešení. Co se týká kooperativy, už mi jejich přístup potvrdilo víc lidí. Řešit to rozpočtem, nebo fakturama? Je to moje bourací premiéra a jednání s pojišťovnou, tak si nejsem moc jistej. Zatím dík za info.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda, viník, amortizace??

4.8.2012 v 00:49 | Nahoru | #41

backwardbrother píše: Jo na její pojišťovně sem už byl, pani to už taky hlásila. Jejich technik se mi ozve během dneška, nebo pondělka. Fakt budu rád když to někdo projde a řekne, jestli je to cajk....


No tak od toho ten technik není. Pro něj bude cajk všechno, hlavně aby pojišťovna nemusela platit o halíř navíc. Naopak ty musíš trvat na tom, aby motocykl zkontrolovali tam, kde tomu rozumí. A to proměření rámu jsem myslel docela vážně. Například při prodeji bys neměl zamlčet havárie, když o nich víš a takový protokol o tom, že rám je OK se ti může náramně hodit.
Pokud se na to vykašleš, tak si hlavně zkoukni zadní gumu v jakým je stavu a hlídej si to, aby se nějak blbě nesjížděla, kdyby opradu bylo něco blbě.
Zavolal bych hned do autorizovanýho servisu Hujda a zeptal se jich, co pro tebe můžou udělat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda, viník, amortizace??

4.8.2012 v 09:23 | Nahoru | #42
Janek> OK, v pondělí zavolám do hondy a zjistím co a jak. Až to zkoukne ten technik od pojišťovny, budu trvat na tom, že to prověří servis s dostatečnou technikou a dá o stavu odpovídající potvrzení s patřičnou váhou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda, viník, amortizace??

4.8.2012 v 09:54 | Nahoru | #43
backwardbrother> Něco si můžeš orientačně zkontrolovat sám, třeba dlouhou latí si zkus, jak ti jdou kola za sebou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda, viník, amortizace??

4.8.2012 v 10:14 | Nahoru | #44
Janek, Poggy> Moc jste mě s tím fokusem nepotěšili. V podstatě jste potvrdili co jsem si myslel. No,snad mě tedy nikdo netrefí. Nesmířil bych se s pár tisícema,takže by mě čekalo delší potahování s pojištovnou.

Ještě sem hodím něco, co by se mohlo hodit majitelům novějších strojů, o čem jsem do nedávna netušil, že existuje.
Jde o to, že pokud vás někdo nabourá,tak máte nárok nejen na zaplacení 100% škody. Existuje tzv. znehodnocení vozidla opravou , což znamená, že u vozidla máte nárok na zaplacení škody za znehodnocení do té doby nepoškozeného vozidla. Pojišťovny se do toho samozřejmě moc nehrnou, tak o tom mlčí. Vím ale o konrétním případu, kdy to chlapík na radu servisu uplatnil u rok starého auta a dostal 7tisíc nad cenu opravy ve značkovém servisu navíc!
Uvedu příklad okopírovaný ze stránek níže
,,Praktický příklad, jak pojišťovny přistupují k ZNEHODNOCENÍ vozidla opravou:
Pan Důvěřivý vlastní vozidlo Škoda Octavia 1.9 TDi, jehož stáří je 2 roky a má najeto něco málo přes 30.000 km.
Při nezaviněné dopravní nehodě mu bylo na vozidle způsobeno poškození, vyžadující si mj. opravu karoserie. Pan Důvěřivý si tedy bezstarostně nechal vozidlo opravit, za opravu uhradil 150.000,- Kč a fakturu předal do pojišťovny viníka.
Jelikož pan Důvěřivý není odborníkem znalým práva v dané věci a zároveň technikem, znalým problematiky výpočtu škod na vozidlech, tak po třech měsících, kdy konečně z pojišťovny obdržel pojistné plnění ve výši 150.000,- Kč, byl rád, že mu pojišťovna všechno zaplatila. Skutečně všechno? NE!!!
Pojišťovna totiž chrání své zájmy a proto mu raději tento jeho nárok na náhradu škody za znehodnocení vozidla ve výši cca 20.000,- Kč zamlčela..."
http://www.dopravnin...navigace/amortizace#

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda, viník, amortizace??

4.8.2012 v 10:34 | Nahoru | #45
Kov> O tom "znehodnocení" jsem tu psal už dávno .

Nehoda, viník, amortizace??

4.8.2012 v 10:35 | Nahoru | #46
jj, taky jsem boural. je to dva roky zpátky, co mě sestřelil kluk s dodávkou. Nedal mi přednost. Měl jsem zrovna na ježdění do práce koupenýho Favorita na LPG. Po prvním majiteli, najeto 78000,- byl jako novej, řekl bych v neuvěřitelným stavu, tak jsem za něj těch 17tisíc dal s radostí No a po bouračce, mi vyplatili 4500kč a šel do šrotu. Takže KOVe nesmíš svýho Fokuska vystavovat nebezpečí

(reakce na) Nehoda, viník, amortizace??

4.8.2012 v 10:42 | Nahoru | #47
Janek>Já to tak poctivě nečtu...tak jsem to teda jen zopáknul...
Chiro2- Jo. Asi s ním raději přestanu jezdit....co kdyby....že jo?

Nehoda, viník, amortizace??

4.8.2012 v 10:52 | Nahoru | #48
Tak tak A zabalit do strečky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda, viník, amortizace??

4.8.2012 v 10:53 | Nahoru | #49

Janek píše: backwardbrother> Něco si můžeš orientačně zkontrolovat sám, třeba dlouhou latí si zkus, jak ti jdou kola za sebou.



To s tou lati jsem nikdy nepochopil, jak to muze fungovat, kdyz zadni kolo je sirsi? To by muselo bejt hodne hnuty, aby to podle toho clovek poznal, ne?

(reakce na) Nehoda, viník, amortizace??

4.8.2012 v 11:14 | Nahoru | #50

SirIndy píše: To s tou lati jsem nikdy nepochopil, jak to muze fungovat, kdyz zadni kolo je sirsi? To by muselo bejt hodne hnuty, aby to podle toho clovek poznal, ne?


Třeba u motorek, kde máš dopínání řetězu na obou stranách vidle to můžeš mít rozhozený jenom tím štelováním, ale u VFR, kde máš jednoramennou kyvku by tou latí zjistil hodně. Když dáš lať z obou stran kola, můžeš to dobře porovnat i když je přední kolo užší.
Jinak si to můžeš i spočítat, jak ti kolo půjde šejdrem při rozvoru např. 1500 mm a vyhnutí třeba o 1 stupeň .

Nehoda, viník, amortizace??

22.10.2012 v 14:42 | Nahoru | #51
Toto sem asi taky patří...Tak toto stojí za podívání kdo to neviděl v telce. Pořad Autosalon na Primě řešil nezaplacení celé škody z povinného ručení pojišťovnou a taky používání neoriginálních dílů. Pusť si to od času 9:30
http://prima.stream....ana-proti-pojistovne
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist