globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nehoda, viník, amortizace??
 
10.5.2012 v 13:00
Zdravím, podělím se s Vámi o další zkušenost co se týče nehod.
Příbuzný měl cca před 4 měsící nehodu kterou způsobil on, škodu řešila pojišťovna. Teď nám přišel dopis od právníka poškozené strany, který po nás vyžaduje rozdíl mezi částkou na faktuře a částkou vyplacenou pojišťovnou. Faktura je na cca 85 tis. Pojišťovna, ale strhla cca 8 tis. za opravu , která podle likvidátora nesouvisela s nehodou, dále částku ponížila o amortizaci, takže poškozenému vyplatily cca 45 tis. a ten rozdíl teď vymáhá po nás.

Podle toho co jsem zatím konzultovali, nemá poškozený na doplacení rozdílu od nás nárok, ale ještě budeme vše řešit s naším právníkem, a řeší to i naše pojišťovna.

Jak to celé dopadne budu informovat, pokud někdo z vás řešil stejný problém tak uvítám informace.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda, viník, amortizace??

13.5.2012 v 10:23 | Nahoru | #1

Kov píše: Mám auto staré 11 let, které nebylo nikdy ani drclé. Pokud by mi ho někdo nabořil....co s tím? Amortizace jako prase...chtít zaplatit 100% ceny opravy-uvedení do původního stavu?


11 let staré auto je vrak s tabulkovou hodnotou (znalecký standart soudního znalectví) 0. Respektive max. 10% z původní ceny. Defakto má jen cenu zbytků. Takže by se to stejně skoro určitě likvidovalo jako totálka. Kdyby jsi boural, hodnota ať jsem tlustej 50 tisíc, na tuhle cenu by to muselo být jen min. ťuklý aby pojišťovna schválila opravu. V případě opravy z orig. dílů automaticky 50% dolů. Z neorigo by to bylo míň a možná i nic. Kdyby se použily "čínský" repliky. Do 100 procent z originálu pouze přes soud a žalovat pojišťovnu s nejistým výsledkem.
Za totálku nedostaneš skoro nic. Vrak bude mít cenu řekněme cca 25 tis. Takže ti vyplatí cca 20-25. Rozpočtem ještě méně.

edit: Uvažuji tedy, že máš nějaké obyčejné auto. Typu Fabia I, Megane apod. Mercedes, Porsche apod je trochu o něčem jiném.

Naposledy editováno 13.05.2012 10:26:23

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda, viník, amortizace??

13.5.2012 v 17:09 | Nahoru | #2

Poggy píše: 11 let staré auto je vrak s tabulkovou hodnotou (znalecký standart soudního znalectví) 0. Respektive max. 10% z původní ceny. Defakto má jen cenu zbytků. Takže by se to stejně skoro určitě likvidovalo jako totálka. Kdyby jsi boural, hodnota ať jsem tlustej 50 tisíc, na tuhle cenu by to muselo být jen min. ťuklý aby pojišťovna schválila opravu. V případě opravy z orig. dílů automaticky 50% dolů. Z neorigo by to bylo míň a možná i nic. Kdyby se použily "čínský" repliky. Do 100 procent z originálu pouze přes soud a žalovat pojišťovnu s nejistým výsledkem.
Za totálku nedostaneš skoro nic. Vrak bude mít cenu řekněme cca 25 tis. Takže ti vyplatí cca 20-25. Rozpočtem ještě méně.

edit: Uvažuji tedy, že máš nějaké obyčejné auto. Typu Fabia I, Megane apod. Mercedes, Porsche apod je trochu o něčem jiném.


Mám Fokus combi 1,6 r.v.2001 najeto něco přes 100tis, celé auto až na rozvody,které jsem nechal udělat ve fordu, v původním stavu, bez koroze. Pokud bys nevěděl,že je tak staré, tak bys to typl ani ne na polovičku. Slovo ,,vrak" je úplně mimo. Proto mě straší představa,že by mi za to někdo dal nějakých 20-30tisíc,jak píšeš, a kup si za to něco podobného...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist