paolo_novy Přidat reklamu

Téma: jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4
Mám problém s převodovkou. Motor jsem měl půlený z důvodu, že se 3 "škubala" v tahu. Po rozdělání jsem přišel na problém prasklé a ohnuté vidličky. Kolečka zubové spojky omleté neměly. Sesadil jsem motor dohromady. Problém stejný a navíc 4 vypadne úplně. Když jsem sundal víko spojky zjistil jsem, že tyčka vedení vidliček je povyjetá. Tyčku jsem zalepil a jel na testovací jízdu. Závada je ta samá, ale zatím jsem nezjistil zda vyjela tyčka znova. Nesetkal jste se někdo s podobným problémem? Děkuji za rady.

4 reakcí na tento příspěvek jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

Skvělá odpověď, děkuji! 27.3.2012 v 07:29 | Nahoru | #1
Ahoj, můj názor: pokud máš v pořádku kola a vidličky (asi dávals novou..) tak bych to tipoval na ohnutou vodicí tyčku vidliček. Že je povyjetá (pokud není vypadlá) za normálních okolností nemá na nic vliv, určuje jen osu, po které se vidle pohybují. Sice mám 638, ale stejný problém jsem řešil. Tyčka má cca 7mm a když praskne vidlička (není to opotřebením, že..) přenese se náraz do tyčky. Ohyb zjistíš třeba na kusu rovnýho skla, mně to dělalo asi 3 mm.. Problém je, že když jsem loni kupoval novou, kurde ti turečtí soustružníci nejsou schopní, resp jsou tak šikovní, že i nová byla vrtule ne přímo křivá, ale šnek, (když jsem nasadil vidličky a otočil, pohybovaly se jejich konce milimetr sem tam) No, byla to jedna z úprav, co jsem chtěl udělat - do vidliček 8mm díry a vodicí tyčku z hlazenky 8 mm, která by se nemusela obrábět, je rovná a byla by i tužší. Navíc pokud je tyčky křivá, asi by vidličky opět trpěly. Čili i kdyby to bylo jinde, stejně to asi budeš muset rozhodit. Jezdit se tak nedá. Vymezovat vůle - nikdy jsem to nedělal, ve fabrice to taky nikdo nedělal, popírá to seriovou výrobu a nejde tady o setiny jako na pístech. Převodovku jsem řešil asi 3x, teď musím zaklepat, že asi mám díly, co si sedly. A vidličky samotné: I p. Růžička v Praze prodejna mi říkal, že není důvod, proč je měnit za frézované, pokud je převodovka ok. No a řekl bych, že ta tyčka je trochu taková achilova pata - Navíc kdo to rozdělá, koupí nový vidličky i když je třeba trochu vydřená (pro jistotu) ale tyčky se zdá rovná a ok, tak proč ji měnit.. A jsi tam kde jsi byl. Tak hodně zdaru.

(reakce na) jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

27.3.2012 v 08:15 | Nahoru | #2
laďa prášil> Dekuji za motivujici odpoved.

(reakce na) jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

27.3.2012 v 08:16 | Nahoru | #3
laďa prášil> pokusim se tu tycku vytahnout a zkontrolovat a pak vratit zpet. kdyz se to nepovede stejne musim pulit

(reakce na) jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

27.3.2012 v 12:56 | Nahoru | #4

laďa prášil píše: Ahoj, můj názor: pokud máš v pořádku kola a vidličky (asi dávals novou..) tak bych to tipoval na ohnutou vodicí tyčku vidliček. Že je povyjetá (pokud není vypadlá) za normálních okolností nemá na nic vliv, určuje jen osu, po které se vidle pohybují. Sice mám 638, ale stejný problém jsem řešil. Tyčka má cca 7mm a když praskne vidlička (není to opotřebením, že..) přenese se náraz do tyčky. Ohyb zjistíš třeba na kusu rovnýho skla, mně to dělalo asi 3 mm.. Problém je, že když jsem loni kupoval novou, kurde ti turečtí soustružníci nejsou schopní, resp jsou tak šikovní, že i nová byla vrtule ne přímo křivá, ale šnek, (když jsem nasadil vidličky a otočil, pohybovaly se jejich konce milimetr sem tam) No, byla to jedna z úprav, co jsem chtěl udělat - do vidliček 8mm díry a vodicí tyčku z hlazenky 8 mm, která by se nemusela obrábět, je rovná a byla by i tužší. Navíc pokud je tyčky křivá, asi by vidličky opět trpěly. Čili i kdyby to bylo jinde, stejně to asi budeš muset rozhodit. Jezdit se tak nedá. Vymezovat vůle - nikdy jsem to nedělal, ve fabrice to taky nikdo nedělal, popírá to seriovou výrobu a nejde tady o setiny jako na pístech. Převodovku jsem řešil asi 3x, teď musím zaklepat, že asi mám díly, co si sedly. A vidličky samotné: I p. Růžička v Praze prodejna mi říkal, že není důvod, proč je měnit za frézované, pokud je převodovka ok. No a řekl bych, že ta tyčka je trochu taková achilova pata - Navíc kdo to rozdělá, koupí nový vidličky i když je třeba trochu vydřená (pro jistotu) ale tyčky se zdá rovná a ok, tak proč ji měnit.. A jsi tam kde jsi byl. Tak hodně zdaru.



Nevím tedy jak konkrétně u 634, ale všech 250cm3 i 350cm3 minimálně do modelu 360 jsou pod koly vymezovací podložky, které tam tedy spousta lidí rádo nevrací. Vymezují axiální vůle hřídelí a pokud je tam nemáš tak si zrovna u trojky koleduješ na zničení hřídele i kola, resp. jejich drážkování. Ty konce se zakulatí a pak kvalty vyskakují.

(reakce na) jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

1.5.2013 v 09:05 | Nahoru | #5

laďa-prášil píše: Ahoj, můj názor: pokud máš v pořádku kola a vidličky (asi dávals novou..) tak bych to tipoval na ohnutou vodicí tyčku vidliček. Že je povyjetá (pokud není vypadlá) za normálních okolností nemá na nic vliv, určuje jen osu, po které se vidle pohybují. Sice mám 638, ale stejný problém jsem řešil. Tyčka má cca 7mm a když praskne vidlička (není to opotřebením, že..) přenese se náraz do tyčky. Ohyb zjistíš třeba na kusu rovnýho skla, mně to dělalo asi 3 mm.. Problém je, že když jsem loni kupoval novou, kurde ti turečtí soustružníci nejsou schopní, resp jsou tak šikovní, že i nová byla vrtule ne přímo křivá, ale šnek, (když jsem nasadil vidličky a otočil, pohybovaly se jejich konce milimetr sem tam) No, byla to jedna z úprav, co jsem chtěl udělat - do vidliček 8mm díry a vodicí tyčku z hlazenky 8 mm, která by se nemusela obrábět, je rovná a byla by i tužší. Navíc pokud je tyčky křivá, asi by vidličky opět trpěly. Čili i kdyby to bylo jinde, stejně to asi budeš muset rozhodit. Jezdit se tak nedá. Vymezovat vůle - nikdy jsem to nedělal, ve fabrice to taky nikdo nedělal, popírá to seriovou výrobu a nejde tady o setiny jako na pístech. Převodovku jsem řešil asi 3x, teď musím zaklepat, že asi mám díly, co si sedly. A vidličky samotné: I p. Růžička v Praze prodejna mi říkal, že není důvod, proč je měnit za frézované, pokud je převodovka ok. No a řekl bych, že ta tyčka je trochu taková achilova pata - Navíc kdo to rozdělá, koupí nový vidličky i když je třeba trochu vydřená (pro jistotu) ale tyčky se zdá rovná a ok, tak proč ji měnit.. A jsi tam kde jsi byl. Tak hodně zdaru.



Rok s rokem se sesel a jsem ve stejnem problemu. Ubrousila se vidlicka pro 3,4 kolo zacalo volne cestovat na hridelce a pri zarazene dvojce tam skocila. Takze v prevodovce peklo. Zastavene zadni kolo. Takze jsem to rozpulil, protoze ty zvuky co se z motoru ozyvalo bylo priserne. Tri kola vycesana, to jsem tak nejak cekal,vidlicka vypadala podobne jako ta z minuleho roku

tycka je rovna. Zjistil jsem ale ze tycka se posouva nejakym tlake smerem ke spojkove casti tak moc, ze uz vymackala v karteru dva mm hlubokou diru. Tim jak na L strane "zajela" na P strane o dva mm "povyjela" a v karteru tycka vymackala ovalnou diru(7mm x 9mm v horni casti spodni bude jen 7mm), ktera pravdepodome zmenila polohu postaveni vidlicky.

Moje otazka zni:
Opravoval karter nekdo v tomto miste? Napadlo me vyfrezovat vetsi diru a na tycku udelat futerko, ktere bych na ni privari. Nebo nejaky jiny napad?
Proc se tak deje?

Naposledy editováno 01.05.2013 09:11:35
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 krystofvelecky 38 20.5.2024 v 11:13 JAVR
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.


TOPlist