globalmoto_kveten





Téma: Co vybrat? DR400 x WR450
 
1.11.2006 v 15:41
Takže na jaře chystám nahradit stávající DR650SE za nový stroj a rozhoduji se mezi DRkem a WRkem.
Potřeboval bych zkušenosti majitelů výše uvedených strojů. Zajímá mě především životnost motoru - servisní intervaly a intervaly pro výměnu oleje (zejména u WRka).
Lze DR400 občas prohnat na motokrosové trati aniž bych musel mít strach, že se rozlomí při větším skoku?? Dá se něm vůbec nějaký ten skok absolvovat? Lze na WRku vyrazit polema, loukama, lesama cca 100km tam a zase 100km zpět?
Je reálné na WRku vyrazit třeba na Ukrajinu, pohodovou rychlostí do 100km/h a tam zařádit po karpatských kopcích?
Pokud bych se rozhodl pro DR, je lepší koupit SM a dokoupit enduro kola nebo naopak? Dočetl jsem se, že SM verze by měla mít kyvku a vidle z RM.
Nevím, neznám, ....proto se ptám
Zasvěceným a zkušenějším díky za rady a pomoc s výběrem.
roula

Co vybrat? DR400 x WR450

3.11.2006 v 10:35 | Nahoru | #31
MaraTT-R>vždyť jsem psal,že to jde dát pryč.Dělá to tak spousta lidí na crossu a necítí žádný rozdíl.

Co vybrat? DR400 x WR450

3.11.2006 v 10:39 | Nahoru | #32
Patriot DR to řekl dobře, nelze srovnávat DR-Z a WRko, budoucí majitel si holt musí pořádně ujasnit na co přesně chce mašinu a udělat nějaký kompromis, a ten je asi na straně DR400Z, když ho tak láká ukrajina :o

Co vybrat? DR400 x WR450

3.11.2006 v 10:41 | Nahoru | #33
Autor> jj, jen jsem v tom frmolu tady nestíhal číst a odpovídat, jak se ta diskuze nečekaně rozjela *yes*

Co vybrat? DR400 x WR450

3.11.2006 v 10:58 | Nahoru | #34
Vespa>

Vespič, vždyť už jsem ti to psal, nééé? :lol: Výměna oleje je v normálním service manuálu (ne v owners manuálu) Je to v kapitole 3 Maintenance (v pdf na osmé straně kapitoly 3 ;) ) jinak označení strany 3-3. Je tam tabulka údržby. Na sedmém řádku je položka engine oil :) No a už jsme doma. Je tam psáno: every 30 operating days or about 1600km... Tzn. po 30dnech provozu nebo po ujetí 1600km Toť chytrá knížka :P Ale 2500-3000km to jistí :)

Co vybrat? DR400 x WR450

3.11.2006 v 11:09 | Nahoru | #35
Autor> Zdarec, Autore díky za rady. Já se vůbec nebráním jakékoliv značce motorky. A Hondu vnímam jako zbytečně dokonalou techniku CR je úžasnej stroj, určitě na špičce motokrocových strojů. Já se ale pokukuju po endurku a to Honda na našem trhu spí. Kdyby tady prodávala XR 650, tak bych asi neváhal, ale ono se u nás nevím proč neprodává. A navíc mojí podmínkou je elektrickej startér. Nemám na kick stratér špatné vzpomínky z XT600, který jsem měl 2 roky, ale dneska už jezdím úplně jinak a po 300km bych kick startér proklínal. Kámoš co jezdí se mnou, jezdí na XR400 a občas mi ho je hodně líto, když vidím, jak na tom musí skákat po 2 a více hodinách jízdy v terénu.
Já asi zvolím to DR a děj se vůle boží

Co vybrat? DR400 x WR450

3.11.2006 v 11:16 | Nahoru | #36
RadiXS> nojo, fakt to tam je .)) Dík moc
A kolik to tak vychází nádrží při jízdě v terénu? Předpokádám že XR při normální jízdě po silnici může žrát tak 5l/100 km, takže z toho se to dá jednoduše přepočítat, ale co v terénu?
A 2500-3000 - tak to měníš ty i když krosíš? Co tam dáváš, minerál nebo polosyntetiku? A asi spíš hustší než je předepsanej, ne?

Co vybrat? DR400 x WR450

3.11.2006 v 11:20 | Nahoru | #37
MaraTT-R> Přesně tak Máro, musím udělat kompromis a snad budu spokojenej. V nejhorším na tu Ukrajinu pojedu dodávkou nebo vlakem ...ale ta volnost a možnost jízdy v super terénu za to stojí.

Co vybrat? DR400 x WR450

3.11.2006 v 11:30 | Nahoru | #38
*yes*

Co vybrat? DR400 x WR450

3.11.2006 v 11:33 | Nahoru | #39
Vespa>Pokud to budeš počítat na benál,tak vezmi6/100km a olej měň-dejme tomu po 2,5tis Km-t.j. 150 l benzínu´= výměna oleje,né?

Co vybrat? DR400 x WR450

3.11.2006 v 11:34 | Nahoru | #40
Vespa> dávej 15w50 sg a hotovo.Hlavně dodržuj interval,vylívej i rám a vyměňuj filtr.

Co vybrat? DR400 x WR450

3.11.2006 v 11:43 | Nahoru | #41
Autor> ok :) Tak to mám do další výměny ještě čas. jsem se děsil že budu kupovat pomalu víc oleje než benzínu ale vzhledem k tomu jak často jezdím je to úplně v poho

Co vybrat? DR400 x WR450

3.11.2006 v 11:56 | Nahoru | #42
Vespa>hehe tak s tim olejem a benzinem to mam skoro nastejno :D i kdyz teda ta moja svina sezere vsechno a zachvilu i me :D odhaduju to kolem 8litrů coz je docela dost kdyz v origos nastavení zere max 5 :)

Co vybrat? DR400 x WR450

3.11.2006 v 11:58 | Nahoru | #43
Joraell-TE>jak to myslíš?s tím olejem?

Co vybrat? DR400 x WR450

3.11.2006 v 12:03 | Nahoru | #44
Autor>no blbe sem to napsal :) myslel sem to jako ze oleje spotrebuju plno protoze ho mením casto ale na druhou stranu zase zere o neco vic benalu jak XR ... nj me vyjadrovaci schopnosti jsou chabe :D

Co vybrat? DR400 x WR450

3.11.2006 v 12:44 | Nahoru | #45
kdyz uz nekdo chce DRZtko... neni lepsi koupit SM verzi, a vymenit SM kola za enduro?
nevim proč ale připada mně že ty SMka jsou levnější než klasické DRZ enduro... a navic maj kvalitnější USD vidli ;)

Co vybrat? DR400 x WR450

3.11.2006 v 12:54 | Nahoru | #46
Já se byl potat na to dr 400 ve verzi sm a ten olej je po 6000km nebo po 10 000km nejsem si jistej ,ale docela mne to překvapilo.Zadní kyvka je opravdu z rm-z 450.Přední vidle an sm-ku je prej super ,ale s niššíma zdvihama na ten terén je asi lepší ta puvodní.

Co vybrat? DR400 x WR450

3.11.2006 v 13:28 | Nahoru | #47
Roulo,
pro tebe by asi bylo opravdu lepší to DR-Z ko, když jsi teď sedlal DR650SE.
Jinak to jsem zapomněl napsat, k tomu dotazu ohledně MX trati a skoků.
Rám DR-Z ka vychází z řady starších RM, tudíž motokrosů a skoky mu na rozdíl od DR350
vůbec nevadí. Chce to jen odvahu a přitvrdit podvozek, protože já to mám nastaveno
na vrkání po lese a při skocích mi to chodí na dorazy. Samozdřejmě váha jde taky znát,
není to motokros. Ale jinak na trati jezdím taky a je to v pohodě.
Jinak lidi co DR-Z ko mají si to většinou pochvalují a ještě jsem neslyšel, že by na to
někdo nadával nebo měl nějakou závadu.
Já mám najeto 10.000km a zatím bez problému.Mimochodem jsem databázi, tak se když tak mrkni. Možná budeš ale zklamaný z průběhu motoru, protože oproti DR650
tam chybí krouták odspoda, ale zase se to dá točit až někde do 8.000-9000 tis. ot.
Omezovač je nastaven na 10.500 ot.
Já to vyřešil montáží kitu karburátoru a otevřeným výfukem, resp. z modelu DR-Z400E
a je to úplně o něčem jiném. V sérii je motor takový hodný šepoťáček.
Jinak před Dakarem myslím 2004 psal Ivo Kaštan, že DRZ400 má geniální motor,
protože je nastaven na 70% možného.Takže s tím jde leccos dělat, upravovat a tak.
A kámoš, co má WR450F měl rozdělaný motor DR-Z ka a jen básnil, že prej tak
precizní práci neviděl, že to nemá ani WR. Prý to musí vydržet skutečně hodně, tak nevím.
Mým záměrem není tady vychvalovat DR-ko, jen se snažím napsat všechny postřehy,
které mám a které se ke mě dostaly.

Stejně je to na tobě, který z těchto dvou endur zvolíš.

Zdarec
:P

2 reakcí na tento příspěvek Co vybrat? DR400 x WR450

3.11.2006 v 13:38 | Nahoru | #48
2 Patriot DR: jaky je vlastne roydil v geometrii a ve stavbe modelu: DRZ400,DRZ400E a DRZ400S popripade DRZ 400SM ,motory a tlumici prvky maj prvni 3 stejne ne?

Co vybrat? DR400 x WR450

3.11.2006 v 13:54 | Nahoru | #49
Vespa>No podle nádrží to nedělám, páč v tom mám hokej :) Dolívám benál před každou vyjížďkou, páč i když jedem jen tak na hoďku, tak je z toho kolikrát hodin 5 :thmubup: Po silnici nejezdím vůbec, takže vlastně ani nevím kolik to žere. Jen vím, že na nádrž ujedu víc jak ostatní s WR, DRZ, takže jezdím v klidu s pocitem, že tlačit první nebudu :lol:
Jinak leju to samé co Autor, tzn. Motul 5100 (15w50). Měním vždy i filtr. Navíc jsem přidělal magnet na sítko hrubých nečistot u čerpadla. Tachometr mi funguje. Měním kolem těch 2500km...

Co vybrat? DR400 x WR450

3.11.2006 v 16:28 | Nahoru | #50
Patriot DR> Dík za spostu informací. No já teď i s 650 taky občas pojezdím po trati, ale je to takový "o ničem". Je to hrozně měkký, těžký, takže při "skocích" je to k posrání :lol:
Ale jinak do terénu jsem si na něj zvykl a bude mi po něm smutno. Jezdilo se mi na něm suprově. Od nového DR si slibuju větší zábavu a větší "hardcore" v terénu.

Co vybrat? DR400 x WR450

4.11.2006 v 08:45 | Nahoru | #51
Autor> MaraTT-R>Kámoš má CRF450R a závodí.Okamžitě hodil titany do řiti a dal obyčejný,a má na nich už 120MTH a o.k....

Authore, tak to mi prosím Tě poraď nebo mi hoď mail na toho tvýho kámoše s crf. Já ji mám taky a zrovna řeším výměnu ventilů. A ty prachy za titan. se mi dávat taky nechce. Prosím Tě kde se dají sehnat ty vobyč a za kolik? A jak to funguje? Je nějakej rozdíl? Díky

Co vybrat? DR400 x WR450

4.11.2006 v 16:34 | Nahoru | #52
Jaja>Říkal,že rozdíl nepoznal a to jezdí závody.Kontakt ti hodím do mailu,ale až mi dá souhlas.Ale co vím,tak to bral normálka v Hondě v Brně v Řečkách...

Co vybrat? DR400 x WR450

4.11.2006 v 19:29 | Nahoru | #53
Autor> Ok. Tak až dá souhlas tak mi to hoď na Shrek900@seznam.cz Do Brna jezdím pořád tak se mi to hodí. Díky moc. *yes*

Co vybrat? DR400 x WR450

16.11.2006 v 10:00 | Nahoru | #54
Jestli chceš jezdit bez velkých nákladů a celkem dost svižně i v terénu,tak kup DR-Z 400 S,servis děláš po 5000 km,ventily se nehýbou ani po 10000km a spotřeba i v terénu do 5,5 l/100,podvozek stejný,jen musíš oželet asi 8 koní,ale co to je v lese na blátě. Repasi motoru -až to zazvoní(ale to bude tak po 25000 km).Prostě enduro pro hobíka !!! P-H

2 reakcí na tento příspěvek Co vybrat? DR400 x WR450

16.11.2006 v 20:47 | Nahoru | #55
Souhlas s Petrem Huskou !
Jen ono nejde o 8 koní, ale o reakci motoru na přidání plynu, která je u verze "E"
úplně jiná.Ale mně to nevadí. Po montáži výfuku z DR-Z400E a kitu karbecu se to moje "S"-ko blíží k ostrému modelu.
Ale i tak je rozdíl docela znát. Nedávno jsme si v lese při projížďce vyměnili s bráchou motorky, já mu půjčil svoje DR-Z400S a on mě jeho "E" -čko a byl jsem dost překvapený
a on taky.
Úplně jiné motorky!!!!! To mé "S" ko je takové hodňoučké, měkoučké.
A s těma ventilama je to pravda, první kontrola je dokonce až ve 24.000km !!!
To já to DR-ko dřív asi prodám než to nejedu.
:thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat? DR400 x WR450

30.3.2007 v 23:03 | Nahoru | #56
Patriot DR> Cau Patriote! Mam dotaz: verze "S" ma pouze kickstart a verze "E" pouze el.starter, je to tak? Na netu jsem nasel, ze existuje kit pro "E": startpaka + manual. dekompresor - da se u nas sehnat? Mas nejakou zkusenost? Uvazuju o koupi DR-Z400E, pouze s TP+SPZ, lze vubec "E" oficialne prihlasit (pro silnicni provoz)? Diky za info.

(reakce na) Co vybrat? DR400 x WR450

31.3.2007 v 02:34 | Nahoru | #57
Jenda XR>čauvec, Sko je tupá verze se startérem, bez startéru je DR-Z 400 bez označení, to je nejlepší, ale bohužel u nás nejde normálně přihlásit, Ečko jde, tuším

(reakce na) Co vybrat? DR400 x WR450

17.4.2007 v 16:39 | Nahoru | #58
Patriot DR>To jo,protože "S" má rovnotlaký karbec( s membránou) a "E" má klasické šoupě,no a tam je ten rozdíl v reakci. Kámoš má "S" a tuto reakci potlačil benzinem 98 oktanů nebo i výš. Ta motorka je hned o něčem jiném,ale normální podtlakový karbec to nenahradí,tam je reakce na plyn okamžitá. Prostě tam není ta razance z volnoběžných otáček. Musíš počkat,až Ti podtlak zvedne šoupě...P-H.

1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat? DR400 x WR450

17.4.2007 v 16:52 | Nahoru | #59
eh, že se ptám ale cože má teda lepší reakci? Membránovej karburátor? Do ostrých DR-Z se montuje Keihin FCR, což vypadá na plochý šoupátko.. takže šoupátko by mělo být lepší? Proč se teda dneska většinou dělají membránový?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat? DR400 x WR450

18.4.2007 v 08:47 | Nahoru | #60
Vespa>Nevím,jestli jsem "oprávněný" rozebírat tuto tématiku,ale každý šoupátkový karburátor( tedy s rozdílem tlaku před a za šoupátkem) reaguje okamžitě změnou množství nassáté směsi do motoru na základě otevření šoupátka plynovou rukojetí-a potřebuje většinou akcelerační pumpičku pro obohacení směsi.Membránový-rovnotlaký karburátor-s vyrovnaným tlakem(spíš podtlakem) před a za šoupátkem-se otvírá silou,která vzniká podtlakem v komoře membrány a tento podtlak vzniká prouděním směsi do motoru (zjednodušeně řečeno). U tohoto karburátoru nemáš přímou vazbu na plynovou rukojeť,otevíráš škrtící klapku za šoupátkem a otevření šoupátka se děje podle okamžité potřeby motoru-čili nikdy není tak rychlé,aby se nestačila obohatit směs z hlavní trysky a proto nepotřebuje akcelerační pumpičku. To je výhodou pro cestovní styl jízdy,protože motor má nižší spotřebu,plynulejší zátah a sám si do určité míry reguluje potřebné množství nassáté směsi,aniž bys hýbal plynem! Ale pro závodní motory je tu ta nevýhoda,že ztrácí okamžitou reakci na prudké otevření šoupátka. Takový motor se chová trochu jako 2-takt-zprvu nic a pak začne s narůstajícími otáčkamí přidávat na zátahu,jak se začne zvedat šoupátko.
Proto se také u podtlakového karburátoru dá do určité míry nahradit činnost sytiče několikerým přidáním plynu,kdy tam pumpička stříkne čistý benzín-u rovnotlakého se v tomto případě neděje nic,jen si s plynem bezvýznamě hraješ.
Někdy Tě ale můžou dostat děti nebo neznalý kolega,když Ti při zastavení motoru párkrát otočí plynem u šoupátkového karbce,obohatí směs a Ty pak máš problém se startem...Tak asi tak k této problematice... :) P-H
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist