Téma: Co vybrat? DR400 x WR450
 
1.11.2006 v 15:41
Takže na jaře chystám nahradit stávající DR650SE za nový stroj a rozhoduji se mezi DRkem a WRkem.
Potřeboval bych zkušenosti majitelů výše uvedených strojů. Zajímá mě především životnost motoru - servisní intervaly a intervaly pro výměnu oleje (zejména u WRka).
Lze DR400 občas prohnat na motokrosové trati aniž bych musel mít strach, že se rozlomí při větším skoku?? Dá se něm vůbec nějaký ten skok absolvovat? Lze na WRku vyrazit polema, loukama, lesama cca 100km tam a zase 100km zpět?
Je reálné na WRku vyrazit třeba na Ukrajinu, pohodovou rychlostí do 100km/h a tam zařádit po karpatských kopcích?
Pokud bych se rozhodl pro DR, je lepší koupit SM a dokoupit enduro kola nebo naopak? Dočetl jsem se, že SM verze by měla mít kyvku a vidle z RM.
Nevím, neznám, ....proto se ptám
Zasvěceným a zkušenějším díky za rady a pomoc s výběrem.
roula

1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat? DR400 x WR450

17.4.2007 v 16:52 | Nahoru | #1
eh, že se ptám ale cože má teda lepší reakci? Membránovej karburátor? Do ostrých DR-Z se montuje Keihin FCR, což vypadá na plochý šoupátko.. takže šoupátko by mělo být lepší? Proč se teda dneska většinou dělají membránový?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat? DR400 x WR450

18.4.2007 v 08:47 | Nahoru | #2
Vespa>Nevím,jestli jsem "oprávněný" rozebírat tuto tématiku,ale každý šoupátkový karburátor( tedy s rozdílem tlaku před a za šoupátkem) reaguje okamžitě změnou množství nassáté směsi do motoru na základě otevření šoupátka plynovou rukojetí-a potřebuje většinou akcelerační pumpičku pro obohacení směsi.Membránový-rovnotlaký karburátor-s vyrovnaným tlakem(spíš podtlakem) před a za šoupátkem-se otvírá silou,která vzniká podtlakem v komoře membrány a tento podtlak vzniká prouděním směsi do motoru (zjednodušeně řečeno). U tohoto karburátoru nemáš přímou vazbu na plynovou rukojeť,otevíráš škrtící klapku za šoupátkem a otevření šoupátka se děje podle okamžité potřeby motoru-čili nikdy není tak rychlé,aby se nestačila obohatit směs z hlavní trysky a proto nepotřebuje akcelerační pumpičku. To je výhodou pro cestovní styl jízdy,protože motor má nižší spotřebu,plynulejší zátah a sám si do určité míry reguluje potřebné množství nassáté směsi,aniž bys hýbal plynem! Ale pro závodní motory je tu ta nevýhoda,že ztrácí okamžitou reakci na prudké otevření šoupátka. Takový motor se chová trochu jako 2-takt-zprvu nic a pak začne s narůstajícími otáčkamí přidávat na zátahu,jak se začne zvedat šoupátko.
Proto se také u podtlakového karburátoru dá do určité míry nahradit činnost sytiče několikerým přidáním plynu,kdy tam pumpička stříkne čistý benzín-u rovnotlakého se v tomto případě neděje nic,jen si s plynem bezvýznamě hraješ.
Někdy Tě ale můžou dostat děti nebo neznalý kolega,když Ti při zastavení motoru párkrát otočí plynem u šoupátkového karbce,obohatí směs a Ty pak máš problém se startem...Tak asi tak k této problematice... :) P-H
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist