globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výbrus=Větší tryska?
 
26.9.2011 v 20:17
Chtěl bych se zeptat znalých,jestli má cenu po výbrusu(650jednovál) řešit nějak tryskování.Ne že by mi to nejelo,ale prostě mně zajímá,jestli se parametry natolik změní aby to mělo smysl...

Výbrus=Větší tryska?

26.9.2011 v 21:46 | Nahoru | #1
Když už, tak to dát na brzdu a nastavit pořádně, ne jen "od oka". Mě to tak čeká, ale jsem línej dávat kvůli tomu silniční gumu

Výbrus=Větší tryska?

26.9.2011 v 21:51 | Nahoru | #2
trošku se to možná rozhodí,ale nic dramatického,stačí poladit volnoběh a lehce šroubek bohatosti-přetryskovávat není potřeba

1 reakcí na tento příspěvek Výbrus=Větší tryska?

27.9.2011 v 06:56 | Nahoru | #3
není potřeba. Vem si, že výbrus Ti dokonce zmenší kompresní poměr a nejspíš i objemovou účinnost (sice minimálně, ale ano), takže tam dostávat víc paliva je zbytečný...

Naposledy editováno 27.09.2011 07:58:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výbrus=Větší tryska?

27.9.2011 v 08:58 | Nahoru | #4

Dřík píše: není potřeba. Vem si, že výbrus Ti dokonce zmenší kompresní poměr a nejspíš i objemovou účinnost (sice minimálně, ale ano), takže tam dostávat víc paliva je zbytečný...



zmenší kompresní poměr??
nesekl jsi se trošku?prostor nad pístem zůstane stejný a zvětšíš průměr pístu-tím pádem i obsah,takže kompresní poměr bude logicky větší....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výbrus=Větší tryska?

27.9.2011 v 09:43 | Nahoru | #5

Dolph-cz píše: zmenší kompresní poměr??
nesekl jsi se trošku?prostor nad pístem zůstane stejný a zvětšíš průměr pístu-tím pádem i obsah,takže kompresní poměr bude logicky větší....


Ty ses sekl taky
Pokud je kompresní poměr 9,5, tak pokud by se jen změnil díky vrtání (počítám o 0,5 mm) jen objem nasáté směsi, kompresní poměr by se zvedl na cca 9,6:1.
Jenže díky vrtání se změní i prostor nad pístam a proto se zvětší i prostor pro stlačení směsi. Pokud bys do toho tedy započítal celý zvýšený objem stlačené směsi o zvětšené vrtání (0,5 mm), zůstane celkový kompresní poměr téměř stejný.
Tady bych komplikace nehledal.
Pokud má Anti nějaký pochybnosti, jak jsem psal, na brzdu s tím a doladit pořádně. U nás to odbrždění stojí 500,-, se seřízením (výměna trysky) je cca 1000,- , což si myslím, není tak moc v porovnání s domácími pokusy.

Výbrus=Větší tryska?

27.9.2011 v 09:46 | Nahoru | #6
no zůstane to skoro stejný, až na tu objemovou účinnost, která s větším vrtáním klesá a tím pádem klesá i skutečnej kompresní poměr... Ale to jsou fakt už niance v takto malé změně rozměru. Blbě jsem to vystětlil.
Prostě bych nad přetryskováním kvůli výbrusu ani neúpřemýšlel, natož ho dělal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výbrus=Větší tryska?

27.9.2011 v 12:18 | Nahoru | #7

Janek píše: Ty ses sekl taky
Pokud je kompresní poměr 9,5, tak pokud by se jen změnil díky vrtání (počítám o 0,5 mm) jen objem nasáté směsi, kompresní poměr by se zvedl na cca 9,6:1.
Jenže díky vrtání se změní i prostor nad pístam a proto se zvětší i prostor pro stlačení směsi. Pokud bys do toho tedy započítal celý zvýšený objem stlačené směsi o zvětšené vrtání (0,5 mm), zůstane celkový kompresní poměr téměř stejný.
Tady bych komplikace nehledal.
Pokud má Anti nějaký pochybnosti, jak jsem psal, na brzdu s tím a doladit pořádně. U nás to odbrždění stojí 500,-, se seřízením (výměna trysky) je cca 1000,- , což si myslím, není tak moc v porovnání s domácími pokusy.



jako že se bavíme o rozdílech 00prd-to je mi jasné,ale nejde mi do hlavy,že s větším průměrem pístu klesne tlak.
podle mně musí jít nahoru,né dolů.

Naposledy editováno 27.09.2011 12:19:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výbrus=Větší tryska?

27.9.2011 v 12:31 | Nahoru | #8

Dolph-cz píše: jako že se bavíme o rozdílech 00prd-to je mi jasné,ale nejde mi do hlavy,že s větším průměrem pístu klesne tlak.
podle mně musí jít nahoru,né dolů.



tlak je síla (F) na plochu (S) tedy P=F/S. Když zvětšíš plochu (pístu) zmenší se ti celkový tlak. Ale jak řekli kluci, to jsou tak malé změny že nemá smysl se tím zabývat.

to je hodně elementárně ale podaný

jinak kompresi kdybys honil tak než vybrusem tak spíš tvarem pístu a profilem hlavy

1 reakcí na tento příspěvek Výbrus=Větší tryska?

27.9.2011 v 15:10 | Nahoru | #9
Píst chodí až úplně na kraj vložky,takže kompresní prostor by měl zůstat i po výbrusu stejný,tím pádem by měl kompresní poměr vylézt lehce navrch.
Teď jde ale o to,jaké tryskování je lepší.Tahle mašina má snad pět druhů tryskování tak uvažuji které zvolit.Další věc je fakt,že tam mám drobné úpravy,takže bych na tu brzdu přeci jenom měl "vlézt"...

(reakce na) Výbrus=Větší tryska?

27.9.2011 v 15:53 | Nahoru | #10
[quote=Anti]Píst chodí až úplně na kraj vložky,takže kompresní prostor by měl zůstat i po výbrusu stejný,tím pádem by měl kompresní poměr vylézt lehce navrch.
Teď jde ale o to,jaké tryskování je lepší.Tahle mašina má snad pět druhů tryskování tak uvažuji které zvolit.Další věc je fakt,že tam mám drobné úpravy,takže bych na tu brzdu přeci jenom měl "vlézt"...[/quot

kdysi jsem měl nějaké KLR,teď nevím jestli to bylo 650,nebo 600 ale každopádně se mi nelíbil ten karburátor co tam byl-lankem si neotvíral šoupátko,ale jen nějaký ventil a šoupě pak tahala membrána.tím pádem ten motor působil strašně líným dojmem a přitom výkon tam byl...

pokud máš stejný karbec,tak bych se vysral na trysky a zvážil bych výměnu za klasický a pak doladit trysky..

1 reakcí na tento příspěvek Výbrus=Větší tryska?

27.9.2011 v 16:23 | Nahoru | #11
Všechny KLR mají stejný-CVK40.Říkají tomu snad rovnotlaký či co...O přímém karburátoru jsem taky uvažoval,ale šest litrů nikomu za jetý karbec prostě nedám.

(reakce na) Výbrus=Větší tryska?

27.9.2011 v 19:43 | Nahoru | #12

VlastíkPlamínek píše: tlak je síla (F) na plochu (S) tedy P=F/S. Když zvětšíš plochu (pístu) zmenší se ti celkový tlak. Ale jak řekli kluci, to jsou tak malé změny že nemá smysl se tím zabývat.

to je hodně elementárně ale podaný

jinak kompresi kdybys honil tak než vybrusem tak spíš tvarem pístu a profilem hlavy


když zvětšíš plochu pístu změnou vrtání, zvětšíš i objem nasáté směsi. To znamená že stlačuješ více směsi do stejnýho prostoru = tlak ve slpalovacím protoru se zvětší. Takže se zvětšením plochy S zvětšíš i sílu F

(reakce na) Výbrus=Větší tryska?

27.9.2011 v 20:03 | Nahoru | #13

Anti píše: Všechny KLR mají stejný-CVK40.Říkají tomu snad rovnotlaký či co...O přímém karburátoru jsem taky uvažoval,ale šest litrů nikomu za jetý karbec prostě nedám.



6 tisíc??zkoušej dál,věřím,že reálná cena staršího karburátoru z xt 600,dominátora a pod. je tak 1500kč.

1 reakcí na tento příspěvek Výbrus=Větší tryska?

27.9.2011 v 21:44 | Nahoru | #14
xt,dominátor?To bych si pomohl... Ta první má dva malý,dominátor nevím ale z těhle mašina je to prašť jak uhoď.

(reakce na) Výbrus=Větší tryska?

27.9.2011 v 22:03 | Nahoru | #15

Anti píše: xt,dominátor?To bych si pomohl... Ta první má dva malý,dominátor nevím ale z těhle mašina je to prašť jak uhoď.


Asi tak .
Mám CVK 40 taky na KLX, ale dá se vyměnit za nějaký s akcelerační pumpičkou. Možná bych dohledal i typ. Viděl jsem ho už na dvou KLX.
Jinak já mám v základu hl. trysku 137 a dával jsem 155 a ještě jsem podložil jehlu. Ta nemá zářezy a nejde standardně zvednout, ale stačí trojka podložka a je to znát.
Taky se to šoupátko nechá v určitým místě navrtat a potom se lehčeji zvedá a je lepší reakce na otočení plynem. Mně to zatím úplně bohatě stačí bez toho navrtání, víc by ti k tomu řekl kluk s Nickem Kadeloid.
U toho KLX C je ale limitující malý airbox a vzduchový filtr. Prostě tam nedostanu tolik vzduchu, kolik bych potřeboval a KNko řešit nebudu, protože molitan mi přijde do terénu jako nejlepší varianta. A ještě když molitan napustím olejem, to mi motor od 6000 ot. pěkně kucká, jak by se chtěl nadechnout.

1 reakcí na tento příspěvek Výbrus=Větší tryska?

27.9.2011 v 22:19 | Nahoru | #16
I KLX-R má stejný karbec.Ten nebude tak limitující,maximálně bude mít "přímák" rychlejší odezvu.Mám momentálně 145,originál je 150.Ale já mám jiný výfuk a nemám dva ze tří vyvažováků.
Ideální by byl FCR40,ale kdo to zaplatí.Koukal jsem se po nějakých z ostrých seriovek,tam je možnost.

Naposledy editováno 27.09.2011 22:21:11

(reakce na) Výbrus=Větší tryska?

27.9.2011 v 22:30 | Nahoru | #17

Anti píše: I KLX-R má stejný karbec.Ten nebude tak limitující,maximálně bude mít "přímák" rychlejší odezvu.Mám momentálně 145,originál je 150.Ale já mám jiný výfuk a nemám dva ze tří vyvažováků.
Ideální by byl FCR40,ale kdo to zaplatí.Koukal jsem se po nějakých z ostrých seriovek,tam je možnost.


KLX R ho má taky, ale ten má stavitelnou jehlu a ta má myslím i jiný tvar. Konec konců, mám eRkový karbec doma - koupil jsem právě od Kadeloida jeho eRko a rozebral jsem ho na díly . Tak se na to někdy mrknu. Tam je určitě i to navrtaný šoupátko. V současný době mi schází osmý den na potřebný věci, natož se věnovat koníčkům.
ERko má ale i mnohem větší airbox a filtr, ale ten do Céčka nedostanu, protože potom nebudu mít kam dát baterku.
FCR40 - to je ten karbec, co jsem viděl na těch KLX, ale není to žádný šlágr.

Výbrus=Větší tryska?

28.9.2011 v 08:17 | Nahoru | #18
Jednou jsem na šestistovku napasoval karbec Jikov z Jawy 380 .Bylo to ostřejší v reakci,ale to byl zřejmě jediný rozdíl.
Ten FCR se považuje za to nejlepší,co se dá pořídit.Pokud to na KLX bylo nic moc,tak nejspíš jen prostá záměna karburace není optimální.Zřejmě by to mělo jít ruku v ruce s jinými úpravami...

Výbrus=Větší tryska?

2.10.2011 v 19:35 | Nahoru | #19
Tak dnes jsem vyměnil trysku 145 za 150,vyměnil pružinu šoupátka za kratší co jsem našel v náhradních dílech a podložil malou podložkou jehlu.Nevím která z těch úprav je nejpřínosnější,ale motorce to velmi prospělo,jede "jak z praku".
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist